We hebben een campingbed, maar ik vind dat altijd zo’n gesjouw. (op zich is ie zo opgezet hoor) Zo’n (deryan) reistentje lijkt me wel erg handig, maar vraag me af of het wel werkt als ze gaan rommelen en kruipen in bed en als ze straks kunnen staan? Oudste slaapt nu in een gewoon bed, maar wil dus het bedje van baby tot zo laat mogelijk kunnen gebruiken.
Wat hebben jullie in gebruik of gebruikt en wat waren voor en nadelen? Slapen ze bijv niet erg laag op de grond, is he stabiel als ze drukker worden, tochtig? Krijgen ze geen opgesloten gevoel enz enz. En hoe lang konden ze er in?
Alvast bedankt!
Wij hebben heel kort een deryan gehad. Vond het een onding en mijn kind wilde er niet in slapen.
Hier hadden we standaard een campingbed bij de oma’s staat en eigenlijk gingen we nooit echt ergens heen waar er perse geslapen moest worden. Anders was het wel in de wagen of op een kleed op de grond.
Ik heb een Deryan baby-uitvoering gehaald toen ik zwanger was van Pete. Hij heeft er tot 16 maanden regelmatig in geslapen, als we naar mijn ouders gingen of als we een verjaardag hadden. Ik zette hem altijd op de grond of in het midden van een 2-persoonsbed, dat was dan ook stabiel.
Toen kwamen Luc en Stan en zijn we zeker het eerst half jaar niet meer uit huis gaan slapen, dat was geen doen met 3 jonge kids.
Nu hebben we dat tentje wel eens voor Stan gebruikt als we naar mijn ouders gaan, omdat daar ‘maar’ 2 campingbedjes staan en Pete nog niet in een normaal bed slaapt. Nu wil hij gaan zitten of staan en dat gaat niet in dat tentje en gebruiken we hem niet meer. Binnenkort gaan we Pete in een groot bed leggen en dan kunnen Luc en Stan beide in die campingbedjes…
Voor de eerste anderhalf jaar is het wel te doen, maar daarna vind ik het niks meer. Nu heb ik wel de baby-uitvoering, maar de peuter-uitvoering is volgens mij maar 10 cm langer en misschien 10 cm hoger en dat zou volgens mij ook niet werken voor peuters die willen zitten en staan.
Groetjes Saskia
Wij zijn ook begonnen met een campingbedje, maar al snel overgestapt op het tentje. veel makkelijker mee te nemen. Enige nadeel aan het kleintje was dat hij met tentje en al over de kop ging. Niet dat dat erg was, hij lag dan vanzelf wel een keer te slapen, zij het op het plafond van het tentje zeg maar Nu hebben we de peutervariant en dat rolt niet zo makkelijk. Ik vind het ideaal. De ene oma heeft een ledikantje, de andere een campingbedje, maar we gaan ook vaak zat naar vrienden enzo, en dan vind ik het echt heel fijn. Wel altijd op de grond, anders ben ik bang dat hij van een bed ofzo rolt. Ik vind het veel fijner meenemen.
Hier moest hij wel erg wennen aan de grote variant. Nu hij ouder is, en sowieso al bang is in dichte ruimtes, is het tentje soms ook eng voor hem, omdat het dicht is. Maar ik hoop dat dat over gaat naarmate we het ding weer meer gebruiken.
Jart slaapt als we ergens anders zijn altijd in een derryan. Wij vinden het ideaal.
Op vakanties slaapt hij samen met zijn zus in een 2 persoons bed (camper of caravan). We waren altijd bang dat Dionne dekens over hem zou gooien, of heel de tijd met hem zou gaan spelen. Vandaaar de keuze voor een deryan. Ze slapen dus wel naast elkaar, maar wel apart. Ideaal.
Jart heeft er helemaal geen moeite mee.
Thanks voor de reacties!
De peutervariant is idd niet veel groter, zag net zo’n 10 cm lengte en breedte meer ofzo. Maar is die wel steviger dan?
Little wonder, die peuterversie kan dus niet zo snel over de kop? Dat zie ik namelijk hier ook wel gebeuren. Als ze het tempo van haar zus een beetje blijft volgen zou ze er snel niet meer in kunnen als het met zitten en staan niet werkt.
Het is vooral voor vakanties en avondjes ergens slapen. Bij mijn ouders staat een campingbedje dus hoeft ie niet mee. Maar net als over 2 weken, hebben we bbq en dan wil ik haar te slapen leggen, dat slepen met zo’n tentje leek me dan wel handiger. In de wagen of op de grond op een kleed gaat ze echt niet slapen namelijk. Ze is al uit de bak, daar sliep ze wel in.
De meningen zijn dus enigszins verdeeld begrijp ik… zou er eigenlijk gewoon 1 moeten testen ofzo, eens denken of ik iemand ken die er zo 1 heeft. :think:
Wij hebben het deryan bedje (de baby variant) gebruikt voor Laura toen ze 5 maanden was, toen vond ik hem ideaal (vooral vanwege het lichte gewicht, want we moesten hem meenemen in het vliegtuig).
Maar zodra Laura kon zitten, wilde ze er niet meer in.
Dus ik zou voor het reisbedje gaan.
hier altijd campingbedje gehad. Zo tentje… moet je die op de grond zetten? lijkt me zo frisjes… :think:
ze is nu twee en half, en slaapt nog steeds met enig regelmaat wel eensin het campingbedje. Ze slaapt overigens ook nog in haar ledikantje. Ze heeft tot nu toe nog niet ondekt dat ze eruit kan klimmen. Dus… laten we ht voorlopig maar zo.
Zo tentje lijkt mij dus echt helemaal niks :oops:
ik vond de deryan ideaal toen nano nog baby was. Ik had toen nog geen auto, ging op reis naar afrika, en ik zweerde dus echt bij de deryan. had de baby-variant, en heb daarna de peutervariant gekocht. Maar daar heeft ie nog maar amper ingelegen, want opeens voelde het wel heel erg als je kind opsluiten…ik ben even aan het denken vanaf welke leeftijd hij niet meer wilde :think: volgens mij heb ik um nog meegenomen toen we rond zijn 2de verjhaardag naar afrika gingen, maar hebben we hem toen amper niet meer gebruikt omdat ie niet wilde. Dus tot 2 ongeveer.
Ik vond het net (tegen muggen)een voordeel, het feit dat ie in mijn kinderwagen paste (handig in de trein) en dat ie zo licht was. Maar na 1 a 1,5 zou ik toch gewoon voor een normaal campingbedje gaan…
hoihoi
ik vindt het tentje geweldig. We hebben meteen de peutervariant gekocht juist omdat het maar 10 cm scheeld en het is geweldig. We gebuiken hem als we ergens naartoe gaan. We zetten hem dan bij die mensen op het twee persoons bed.
Laats hadden we een tuinfeest waarbij het lekker weer was en toen hebben we hem ook meegenomen heeft ze lekker ingelegen zonder te worden opgegeten door muggen of dat ik bang moest zijn voor beestjes
groetjes
marlies
maar las stukje terug dat hun kindje met tentje en al omrolde… lijkt mij niet erg prettig idee als je kind in zo tentje op een 2 persoonsbed staat… of zie ik nu weer leeuwen en beren… :oops:
hoihoi
alsik het zelfopblaasbare matje erin leg staat het volgens mij stevig genoeg maar anders kun je altijd even een kussen aan beide kanten leggen.
en er zitten lussen aan waarmee je de tent met haringen kan vastzetten als je hem buiten heb staan
groetjes
marlies
tl wilde niet slapen in tentje, dus maar weer terug naar het vertrouwde campingbedje…
wij hebben campingbedje en afgelopen week de deryan gehaald voor elin op vakantie (in de aanbieding bij de kruidvat )
Ik heb geen idee of het gaat werken, maar we willen dan dana in het campingbedje doen en elin in de deryan en dan overdag het campingbedje voor elin als box (dat deden we vorig jaar ook voor dana)
Ik weet wel dat dana de deryan een leuk speeltentje vind en ik durf haar nog niet goed alleen te laten al zou elin erin liggen, wie weet springt ze er bovenop ofzo.
Maar ik vond dat ding afgelopen keer al wel handig, toen elin een dagje bij opa ging, dana heeft daar haar ledikant en voor elin nemen we dan de kinderwagenbak mee, maar dit ding is stukken compacter en geeft elin wat meer ruimte (kinderwagenbak begint benauwend te worden om in te slapen)
Wij hebben de Deryan peuterversie. We hebben hem gebruikt voor onze jongste toen hij een baby was, en nu slaapt de oudste (ruim 2,5) er in. Bij hem doen we de rits gewoon niet (helemaal) dicht. Hij weet dat hij er niet uit mag. Doet hij ook (bijna) niet. Alleen soms als hij echt niet kan slapen. Maar hij klimt ook niet zelf uit zijn gewone bedje.
Ik vind het ideaal, maar wel koud om op de gewone grond te zetten, dus wij leggen er wel een oude slaapzak / deken onder.
We hebben ook een kampeerbedje, maar die nemen we alleen mee als we of genoeg ruimte hebben in de auto, of we een bedje voor allebei moeten hebben.
Groetjes,
Femke
We hebben sowiezo een campingbedje. Ik denk dat het tentje dus echt geprobeerd zou moeten worden. Oudste slaapt al in een groot bed, maar vond net het campingbedje helemaal leuk, maar zie haar daar niet meer in slapen eigenlijk. Zij gaat in een groot bed als we weekend weg zijn ofzo. Ik zou zo’n tentje dus wel willen proberen, wie weet gaat het wel prima, scheelt zoveel in ruimte met bagage.
Heb nu ook een tentje! Baby formaat. Klapt snel uit en staat sneller dan het campingbed. Voor mij is het lichtgewicht erg prettig (bekkentechnisch gezien) Om in het campingbed in te stoppen moet ik in vervelende houding, in het tentje kan ik goed gaan zitten en dan instoppen.
Vanmorgen is ze met wat gepruttel, maar geen echt huilen gaan slapen, op haar eigen kamer. Ze lag wel ergens dwars, kort slaapje. Net weer tentje in en binnen 5 min vertrokken! Van de week nog eens een nacht proberen en op een andere kamer, voor nu ben ik er blij mee! Campingbed bewaren we gewoon ook nog.
oh fijn dat ze in het tentje wilt slapen heb je toch nog een goed aankopen gedaan en ik ben er vanaf :mrgreen:
hoihoi
een foto van bente in haar tentje
groetjes
marlies