Onze Chloë was vanaf het begin al een huilbaby, maar omdat ze bij de bevalling haar sleutelbeen had gebroken dachten we dat dat daar aan lag.
Maar na een paar weken werd het alleen maar erger, ze spuugde veel, kokhalzen en had heel veel oprispingen ik hoorde een paar uur na de voeding dat het weer omhoog kwam maar dat slikte ze ook weer door.
Daarna begon ze -je kunt het geen huilen meer noemen- te krijsen, gillen, zweten en krabte alles en iedereen open met haar nageltjes.
Dit ging uren lang ze door, om radeloos van te worden.
Ik denk dat ze 8 tot 10 uur op een dag huilde.
Nu sinds dinsdag weten we dat ze reflux heeft en daar heeft ze Zantac voor gekregen.
In eerste instantie hielp het goed, maar gisteren was het weer raak, spugen, huilen, zuuroprispingen.
Ze heeft ook redelijk veel slijm bij het spugen.
Zijn er meer mama’s die dit hebben meegemaakt?
Hoe zijn jullie hier mee omgegaan.
hier voor de tweede maal een baby met reflux.
Lotte neemt gaviscon in en dat helpt, niet meteen maar na een paar keer begon het te beteren. Na elke voeding kreeg ze 1,5 ml. Nu sla ik steeds meer voedingen over omdat het beter gaat. Merk ik dat ze weer wat meer gaat spugen dan geef ik terug gaviscon.
Verder staat alles hier schuin, onder een hoek van 40 graden. De wieg, bedje, zelfs de wandelwagen (kussen onder matrasje), …
En verder als het een troost mag zijn…het gaat over als ze ouder worden en ook met de vaste voeding gaat het echt veel beteren.
Slijm bij het spugen heeft Lotte ook, maar ze heeft ook vaak snot in haar neus. Die moet ik nu voor elke voeding uitspuiten met fysiologisch serum van de kinderarts, zou tevens ook goed zijn voor de reflux.
Als het echt blijft aanhouden zou ik verder gaan, en laten onderzoeken of haar slokdarm niet verbrand is.
Bij FV geven ze vaak andere melk die minder makkelijk terug omhoog komt.
Met BV is dat niet mogelijk uiteraard.
Ik stuur je nog een PB met een artikeltje over reflux dat ik van een lactatiedeskundige heb gekregen.
:-*
Ties heeft ook een verborgen relfux gehad. Wat heeft dat jochie gehuild en ik ook. Ties kreeg Zantac en dit hielp eigenlijk wel direct, maar nu dronk hij ook voeding voor hongerige baby’s met Johannesbroodpitmeel.
Vanaf hij 4 maand is, heeft ie nergens geen last meer van!
Net zoals Dietske zegt, alles schuin zetten.
Succes!
hier het verhaal van matteo… ook een refluxbaby http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42524
dietske kun je mij dat artikel ook pben?
o ja,en jinthe was erg goe geholpen met osteopathie!!!
Lotte is ook 3 keer geweest, hielp beetje maar niet zo spectaculair als bij jinthe.
Maar het is zeker de moeite waard het eens te proberen.
Dietske bedankt voor je pbtje.
Zit nu een beetje in dubio in dat artikel stond dat het indikken van de melk eigenlijk helemaal niet zo goed is en dat doe ik dus ook :think:
Klavertje 4 ik herken onze Chloë hier helemaal in, jullie hebben zo te lezen ook al genoeg voor jullie kiezen gehad :hug:
Alles staat hier al schuin maar helaas geen verbetering.
Morgen moet ik weer terug naar de HA met haar voor controle, hopelijk krijgt ze iets anders wat wel langer dan een paar dagen helpt.
Ze gaat steeds meer de melk en het zuur wat omhoog komt terug inslikken.
Ik heb vandaag contact opgenomen met de osteopaat hier.Ik kan pas over 4 weken terrecht
Hier ook verborgen reflux…
Gaviscon niet zwaar genoeg, zantac hielp een beetje en daarbij nog de ostheopaat…
En rechtzetten: in een schommel,voedingskussen, relax, onder bed stond een stapel boeken…
Net naar de HA geweest en ze heeft nu zwaardere medicijnen gekregen, Losec mups.Iemand ervaring hiermee?
Volgens de HA schijnt het heel smerig te zijn en ik moet ze gaan oplossen in 25cc wateren dan met een spuit naar binnen proberen te krijgen, hopelijk gaat dat lukken want mevrouw is nogal kieskeurig :roll:
Mocht dit medicijn ook niet werken dan moet ze naar de kinderarts.
Vicky wordt het bij jullie al minder naarmate ze ouder wordt of helemaal niet?
Aidan had verborgen reflux en heeft daarvoor ook Losec gekregen van de kinderarts. Het heeft bij hem goed geholpen. De voeding kwam nog wel naar boven maar de Losec zorgde er voor dat het niet zuur was en dus geen pijn deed.
Toen hij vier maanden was heb ik het een paar dagen zonder Losec geprobeerd maar dat ging echt niet. Ben er toen weer mee begonnen totdat hij ongeveer 10 maanden was (in overleg met de kinderarts). Vanaf toen had hij geen last meer van zijn reflux. Hij zat toen al veel en kreeg vast voedsel. Hij had soms nog wel oprispingen maar die deden geen pijn meer.
Het is zwaar wanneer zo’n kleintje reflux heeft en ik heb daarom echt groot gekeken.
Losec is inderdaad vrij vies maar Aidan had er niet zo veel last van. Het is het makkelijkst om het op te lossen in wat warm water, in koud water duurt het wat langer. Ik heb verschillende spuitjes geprobeerd maar wat nog het makkelijkst was, was Losec geven met een lepeltje.
Liek, ben begonnen met groenten en fruit vanaf vier mnd wegens fles weigeren en merkte dat het vanaf dan beter ging, en ben dan ook geminderd en uiteindeljk gestopt met zantac. Heb het tot vier en een half mnd gegeven.
Na ostheo had ik precies een totaal ander kind… vrolijk, minder huilen, spelen, lachen, …
Vanmorgen de medicijn erin gekregen, maar daarna heeft ze ze gelijk uitgespuugt met als gevolg dat ze nu helemaal geen medicijn binnen heeft (mag van de arts niet opnieuw geven omdat we niet weten hoeveel ze nog binnen heeft) en de hele tijd heeft liggen krijsen van de pijn.
Nu mag ik haar dus niks meer geven tot morgenvroeg, ik ben bang dat ze ze morgen weer uitspuugt en weer de hele dag pijn moet lijden
Het is zo zielig!
Liek, was jij met Chloë al naar een osteopaat geweest ?
Anders is dat wel een aanrader !!!
Nee nog niet er was een wachttijd van een paar weken, maar ik ga morgen op zoek naar een andere in de buurt.
onze Quinty blijkt dus ook verborgen reflux te hebben.
Ze heeft Zantac gekregen.
2 per dag mag ze 1ml in een spuitje hebben.
Vanavond mee begonnen, ben benieuwd of we een rustige avond zullen hebben nu… :?
Tjee hopelijk kun je een andere osteo vinden waar je sneller terecht kan!
Hier een gelukkig al wat rustigere avond. Ze huilt wel maar meer omdat ze opgepakt wil worden… (meer een zeur huiltje), verder lijkt ze wel wat rustiger… YESSSS nu maar afwachten wat het verder doet op langere termijn.
tyg ook reflux gehad.
zantac, friso comfort, dat hielp
maar pas echt gaf hij nooit meer over toen we met bijvoeden gingen beginnen, tenminste, toen hij echt al een hele maaltijd en een hele boterham naar binnen kreeg.
en de osteopaat niet te vergeten.
nog steeds spuugd hij, maar hij had er geen last meer van na de 2e behandeling.
Vanmorgen de medicijn door de voeding heen en…alles is binnen gebleven :dance:
Hopelijk gaan de medicijnen aanslaan
mamavanJ fijn dat het lijkt aan te slaan :thumbup:
Al die goede verhalen over de Osteopaat!Daelijk eens verder gaan zoek naar 1 in de buurt die plek heeft.
Even een update over Chloë ze was vanmiddag vreselijk aan het krijsen waarop ik weer de HA heb gebeld.
De medicijnen zouden nu al aan moeten slaan aan dat is dus niet het geval.
We moeten nog afwachten tot vrijdag en als er dan nog geen verbetering in zit dan wordt ze opgenomen in het ZH