Ratjes!

Zijn ze nu echt zo knuffelbaar ???



leuk ingericht hoor :slight_smile:

@Gab wrote:

Zijn ze nu echt zo knuffelbaar ???



leuk ingericht hoor :slight_smile:


Shock, de oudere rat, viel onder mijn kin in slaap. Ze zijn heel leuk om mee te spelen, en acheraf na-knuffelen voordat ze weer de kooi in gaan. :inlove:

Het zijn echt enorme knuffels, en als ze het heerlijk bij je vinden in je nek dan kunnen ze zo’n schattig ‘knagend’? geluidje maken :inlove:



Al mijn 5 ratten waren heel knuffelig :thumbup:



Heb ooit een x 1 rat bij een dierenwinkel meegenomen, beestje zou voor mijn neus gevoerd worden aan de slangen en vond het zo’n scheetje. Maar bij thuiskomst ik was werkelijk waar doodsbang voor dat beestje. Ongelofelijk hard piepen als je maar langs liep, als ik hem wilde pakken dan greep ie zich vast aan de kooi en piepen alsof ik hem ging vermoorden :wall: . Na een paar maanden nog geen verbetering en toen heb ik hem weg gedaan.

Ahhhhh :inlove: :inlove: leuke beesten!

Ik zou ze ook wel weer willen maar ja…



Als je ratjes van jongsaf aan hebt, kun je ze alo helemáál knuffelbaar maken, wat een schatjes zeg!



Nef ik ben jaloers. :thumbup:

Ik heb deze bewust niet uit een dierenwinkel gehaald. Google maar eens op rodent-farms…

Deze beestjes komen van een particulier van wiens ratten paartje een nest had. De ratjes waren dus vanaf het begin vast gehouden. Ik email nog steeds met haar en stuur haar fotos.

Ik heb jaren diverse woestijnratjes gehad. In kan me herinneren dat ze vaak nestjes hadden met veel jonkies. Opzich natuurlijk heel schattig, maar wat moet je er met zoveel? Ik kon ze gelukkig terug “verkopen” aan de fokker. Woestijnratten zijn wel heel druk en altijd in beweging. Ik heb een tijdje gehad dat ze wel losliepen, dat was wel leuk. Ik had voor ratjes gekozen, omdat ze overdag levendig zijn en 's nachts slapen, dit in tegenstelling tot hamsters, die ik overigens ook een aantal keren heb gehad. Ik heb me er alleen altijd aan geergerd dat ze zo aan de tralies knaagden, men, wat was dat irritant! 's Nachts zette ik de kooi ook altijd er van de slaapkamer vandaan. Alles wat ik in de kooi zette werd ook altijd binnen mum van tijd kapot geknaagd…

Lotte heeft nu 1x een cavia gehad. Ook een schattig dier, maar daar heb je weer een hele grote kooi voor nodig en zo ruim is het hier in de woonkamer niet… Nu zonder huisdieren (nouja, Lotte heeft vissen), bevalt het ook prima!

O, leuk :inlove:





Ratjes kunnen heerlijk rondsnuffelen in je nek :inlove:

leuke alerte diertjes :thumbup:





@Viragootje; ik heb er nu nog 1 neem aan dat je een gerbil bedoeld ?

leuke dieren maar zeker niet geschikt voor kleine kinderen, wel heel lief bijten nooit en razend vlug .



cavia,s… heb er nu nog 2, maar vind ze echt super leuk :inlove:

en 3 konijnen, ook heel lief maar minder knuffelig weer als een cavia vind ik :wink:

Ik heb vroeger wel eens ratjes gehad, maar dat schoonmaken van die kooi vind ik altijd zo’n rotklus haha. Mijn zus fokt ratjes (ratten-ri heet ze) en zij had op een gegeven moment iets van 40 ratjes geloof ik!



Ik ben er allergisch voor, dus heb ze nu nooit meer. Ga er meteen van niezen en snotteren. Dus ik wil alleen een hond ooit :wink:

Ohhhh mijn zusje heeft ook jarenlang ratjes gehad, zo leuk :inlove:



Je moet het hok wel goed schoonhouden want ze gaan echt stinken, maar die beestjes zijn zo leuk!



Net kleine aapjes, met die grijpgrage handjes om de welbekende yoghurtdrops te pakken te krijgen :mrgreen:



Mijn zusje liep er altijd mee in haar trui :slight_smile:

1 cargo net

3 Savic hammocks

1 ladder with hanging toys

1 Sputnik

1 Large shelf-hammock

1 snuggle sack

1 straw hide out

1 wood climbing frame

1 tunnel



De ratten hebben een paleisje! Het papier wat ik in de tunnel legde na het schoonmaken van de kooi, hebben het trio doodleuk naar de snuggle sack gesleept!



Ik denk dat er heel binnenkort een grotere kooi gaat komen… :mrgreen:

Je kunt ook zelf een kooi maken.

Mijn man heeft een kooi gemaakt van een oude buffetkast.

De ruitjes zijn vervangen door spijlen van een oude kooi en de boven en onderkant zijn verbonden d.m.v. een frettenbuis.

De binnenkant van de kooi is behandeld met celluloselak zodat urine en dergelijke niet in het hout trekt en er zijn extra klimmogelijkheden in verwerkt voor het gebrek aan tralies.



mijn oude kooi:







De foto is met een mobieltje genomen dus niet echt goed maar het gaat om het idee.

@Rivella wrote:

Je kunt ook zelf een kooi maken.

Mijn man heeft een kooi gemaakt van een oude buffetkast.

De ruitjes zijn vervangen door spijlen van een oude kooi en de boven en onderkant zijn verbonden d.m.v. een frettenbuis.

De binnenkant van de kooi is behandeld met celluloselak zodat urine en dergelijke niet in het hout trekt en er zijn extra klimmogelijkheden in verwerkt voor het gebrek aan tralies.



mijn oude kooi:







De foto is met een mobieltje genomen dus niet echt goed maar het gaat om het idee.


Whaha… leuk bedacht zeg!! :thumbup:



Ik kan maar beter geen ratten nemen aangezien mn kat ze wel rauw lust :lol:

wow, dat is echt leuk gemaakt :inlove:

Ahwwww wat coool zeg 8)

Zoiets ga ik onthouden…



Maaruhm konden die ratten van beneden naar boven door die buis ?

Oh die is gaaf!!! Wat een goed idee. Ik moet mijn huiskamer om gooien zodat ik ruimte heb voor een grotere kooi. Maar ik zou ook wel zo’n kast willen hoor. :thumbup: :mrgreen:

@romata wrote:

Ahwwww wat coool zeg 8)

Zoiets ga ik onthouden…



Maaruhm konden die ratten van beneden naar boven door die buis ?




Jep :mrgreen: de lades die je ziet zitten dat zijn alleen de voorkanten nog maar, de la zelf is er af gehaald en die voorkant is op de kast vast getimmerd.

Door de buis hangt ook een groot papegaaientouw zodat ze niet als in een grote glijbaan ineens naar beneden zouden glijden :lol: en ze ook weer naar boven konden klimmen.

@Rivella wrote:

@romata wrote:
Ahwwww wat coool zeg 8)

Zoiets ga ik onthouden…



Maaruhm konden die ratten van beneden naar boven door die buis ?




Jep :mrgreen: de lades die je ziet zitten dat zijn alleen de voorkanten nog maar, de la zelf is er af gehaald en die voorkant is op de kast vast getimmerd.

Door de buis hangt ook een groot papegaaientouw zodat ze niet als in een grote glijbaan ineens naar beneden zouden glijden :lol: en ze ook weer naar boven konden klimmen.




Ja dat vroeg ik me dus af, naar beneden leek me wel makkelijk gewoon glijden :wink: Maar leek me zo lastig van beneden naar boven. Prima opgelost met een touw :thumbup:



Als wij ooit weer ratjes krijgen komt er hier ook zo’n soort kast, vind het echt helemaal geweldig zo :inlove:

En het staat ook nog eens een stuk beter dan zo’n grote voliere in je huiskamer.