Quinny Speedy XS, staat stof te vangen

Wij hebben destijds een quinny speedy XS gekocht en met de kinderwagen bak en maxicosi erop was ie perfect, maar nu Nica rechtop in de buggy wil zitten vind ik het maar een onding, ze zakt continu onderuit en hangt echt in de wagen. Met als gevolg dat ik hier nu eigenlijk altijd de buggy pak. Beetje zonde natuurlijk want zo’n quinny is niet gratis…



Ook het snel verstellen van zit naar slaapstand vind ik erg onhandig, met zo’n trekkoordje, je moet echt flink trekken met het gevolg dat Nica vaak alweer wakker schrikt :roll:



Ik twijfel om hem gewoon weg te doen, we gebruiken hem alleen als we echt in het bos gaan wandelen, dan is ie confortabeler dan de buggy, maar om hem daar nou alleen voor te bewarden :think:

En we hopen ooit toch nog een brusje voor Nica te produceren dus dan zouden we een nieuwe wagen moeten kopen…



Wat zouden jullie doen en wat zijn jullie ervaringen met wagens en met name de quinny of over welke wagen ben je echt tevreden??



Groetjes Gemma.

gemma ik zou hem verkopen

als de 2de komt kan je dan altijd nog een nieuwe kopen

Wij hebben de quinny verkocht via MP en een nieuwe bugaboo gekocht! Een paar maanden geleden, ook niet tevreden en vooral het lastig verstellen waar ik gek van werd. Met de bugaboo gaat dit veel fijner en Jochem kan nu ook nog naar mij toe kijken, dat vindt hij heel prettig.

:mrgreen:



ik ben zo makkelijk als een pet van een kwartje daarin :mrgreen:

Ben nu aan mijn 11e wagen bezig

Ik koop een wagen op marktplaats, bevalt hij niet dan gaat hij weg en koop ik iets anders.

ik ben niet zo kapot van de quinny speedy, om de door jou genoemde redenen. Wij hebben NU een quinny freestyle met 4 wielen en die bevalt super, zit gewoon een hendel aan die je induwt en dan kan ie in 4 vaste standen waarvan 1 behoorlijk rechtop.

Je bak en maxicosi zouden er gewoon op passen, dus je kan ook je quinny weg doen zonder bak en cosi en dan alleen een ander quinny onderstel met wandelwagen kopen, bv een freestyle want ook daar past de dreami van de speedy op (ik heb 2 bakken, 1 origineel in lime en een zwarte van een speedy, geen probleem :wink: )



Maar hier makkelijk dus, dus ik zou hem zelf zoooo weg doen :mrgreen: :oops:

Probeer voor de oplossing van Cell te gaan. (toch voor de 4XL gegaan. Cell :thumbup: ). Ik heb hem nu bijna 3 jaar in gebruik en ik vind hem top. De kids zitten en liggen er heel comfi in. Je kunt hem van en naar je toe zetten in buggystand. Zelfs de oudste die toch een lange lijs is, zit er nog heel comfortabel in (doet ze zelden, maar toch). Hij is groot, maar rijdt heerlijk.

Ik vind persoonlijk de 3xl mooier, maar nu hoorde ik net van een vriendin dat je hem niet in kunt klappen, je schijnt eerst het buggygedeelte eruit te moeten halen voordat je hem inklapt, is dat zo??? Dat lijkt me wel heel onhandig :think:



Voordeel is wel dat de dreamibak en maxicosi die wij nog hebben er ook gewoon op passen :dance:

Ik heb dat dus precies zo, dat probleem met de Speedi XS. Steeds zit ik Sven rechtop te hijsen :x . Dus de freestyle of bugaboo werkt beter?

Mmmm… :think: .

Ik heb na een paar miskleunen nu de ideale wandelwagen.

De Quinny Freestyle 3, die met dat kantelwiel en ik zou niets anders meer willen.

Hij loopt soepel, de rugleuning in redelijk simpel te verstellen en we hebben hem in een mega leuk kleurtje (lila :stuck_out_tongue: ).

Wij moeten in principe alles 2e hands doen dus de echt nieuwere modellen zijn sowieso niet voor ons weggelegd :wink:

Of je hem moet verkopen…persoonlijk zou ik hem bewaren, maar ja, zoal sik al zei, we hebben geen geld voor een nieuwe en jullie misschien wel.

Bij ons op zolder staat een reserve quinny met wagenbak en maxicosiadapters te wachten voor gebruik bij een evt. brusje, en die vlijft daar lekker staan 8)

Je zult het dus denk ik zelf moeten beslissen, heb je geld genoeg om later een nieuwe te kopen, dan zou ik hem verkopen, heb je dat niet, gewoon bewaren dan :wink:

@Rivella wrote:

Ik heb na een paar miskleunen nu de ideale wandelwagen.

De Quinny Freestyle 3, die met dat kantelwiel en ik zou niets anders meer willen.

Hij loopt soepel, de rugleuning in redelijk simpel te verstellen en we hebben hem in een mega leuk kleurtje (lila :stuck_out_tongue: ).

Wij moeten in principe alles 2e hands doen dus de echt nieuwere modellen zijn sowieso niet voor ons weggelegd :wink:

Of je hem moet verkopen…persoonlijk zou ik hem bewaren, maar ja, zoal sik al zei, we hebben geen geld voor een nieuwe en jullie misschien wel.

Bij ons op zolder staat een reserve quinny met wagenbak en maxicosiadapters te wachten voor gebruik bij een evt. brusje, en die vlijft daar lekker staan 8)

Je zult het dus denk ik zelf moeten beslissen, heb je geld genoeg om later een nieuwe te kopen, dan zou ik hem verkopen, heb je dat niet, gewoon bewaren dan :wink:




Kun je die met zitting en al inklappen??

Zal eens kijken of ik een foto kan maken van de wagen al shij ingeklapt is :mrgreen:

ik ben idd voor de 4 xl gegaan. Ik was met een vriendin naar zo 1 aan het shoppen en aangezien ik zo makkelijk ben :mrgreen: Heb ik er daarna ook zelf 1 aangeschaft.



Ik heb alleen een ouder model genomen want die met de keerbare zitting vond ik echt veeeeeeeeeel te groot.

De oude die met de zitting vast van je af is wat compacter.

We hebben hem in limegroen 8) met 2 meesturende wielen wat echt heeeeeeeeeeerlijk loopt.

Peter zit er graag in en Aniek ook, zij loopt al goed, maar soms vechten ze erom hoor :lol:



Zou nu voorlopig even niets anders meer willen :thumbup:

oh en die van mij kan met zitting en al ingeklapt worden hoor :thumbup:

de wielen klik je er ook zo af en dan is ie echt compact, maar zo past hij ook al prima.



Mijn schoonzusje heeft de 3xl met kantelwiel en die kan ook met zitting worden ingeklapt.



De nieuwe comfort versie schijnt idd wat lastiger te zijn, maar die vind ik ook niet mooi :oops:

Nou, dit is het pakketje incl. volle luiertas :wink: :







De rugleuning is met een soort schuif systeem aan de trekken en gemakkelijk ineens plat te leggen door de klemmetjes los te maken:





Rechtop





Bijna plat liggend



en dit is het geheel :mrgreen:







Hoop dat het zo duidelijk is :mrgreen:



Edit: zoals Cell ook al zei, de wielen klik je er zo af en dan issie nog compacter :mrgreen:

@Rivella wrote:

Nou, dit is het pakketje incl. volle luiertas :wink: :







De rugleuning is met een soort schuif systeem aan de trekken en gemakkelijk ineens plat te leggen door de klemmetjes los te maken:





Rechtop





Bijna plat liggend



en dit is het geheel :mrgreen:







Hoop dat het zo duidelijk is :mrgreen:




Ook al van die touwtjes :evil: Hoe rechtop kan de zitting?? Want dat is dus het probleem met onze speedy, die krijg ik met die touwtjes niet rechtop :wall: :wall:

zal ik ff snel nog een foto maken :mrgreen:

Helemaal plat:







Helemaal rechtop:









Chris zit ook het lieft helemaal rechtop maar slaapt ook wel eens in de wagen als we een dagje weg gaan, bij mij is hij nog nooit wakker geworden al sik de zitting liet zakken.

Dit is niet de comfort of wel?? Ik denk dat de comfort (volgens mij is dat de nieuwste) dan weer niet in zijn geheel opvouwbaar is maar de oudere modellen wel :think:

nope niet de comfort, maar die zou ik ook niet willen eerlijk.

Hij is veel logger en minder compact en de spaken kraken ontzettend, je moet ze elke 6 maanden laten opspannen bij de fietsenmaker :thumbdown:



Die van Rivella vind ik nog niet zo heel plat gaan, daarom hebben wij wel voor de 4xl gekozen, deze kan goed rechtop EN bijna helemaal horizontaal.

De 2 meesturende wielen maken hem super comfy en er kan een karrevracht boodschappen mee :dance:

4xl gekozen, deze kan goed rechtop EN bijna helemaal horizontaal.

De 2 meesturende wielen maken hem super comfy en er kan een karrevracht boodschappen mee

Quote:

deze hebebn wij ook en persoonlijk vind ik hem super!! bij ons zit de tweede er al in en ik hoop hem ook nog te kunnen gebruiken voor nummertje drie.
hij kan goed rechtop, goed liggen, is ruim voor de kids en de boodschappen en mijn kleine grote ventje kan er ook nog goed op staan als zijn broertje er in zit (op de boodschappenbak dan).

Deze gaat dus echt niet weg, maar ja.............. als ie niet zou bevallen is het een adnre verhaal. dan zou ik hem denk ik wel weg doen. en dan een nieuwe kopen (of tweede hands) die wel bevalt en die gebruiken voro deze en de volgende.
enne quinny freestyle 4 wheels is een goeie :wink:

waarom niet de buzz??