Aaaaaaaargh ik heb mezelf overgehaald om zwitsal op een net nieuw babyhuidje te smeren…
Er zaten al wat puistjes (bv?) en droge plekjes en nu is zijn hele gezichtje geïrriteerd :evil:
Die blije gele tubes heb ik meteen maar ver weg gezet.
Anna Sofie had best wat eczeem dus ik zie de bui al hangen, maar ik ga nog niet bij de huisarts het oude vertrouwde smeerseltje halen.
Is er iets wat er wel op kan wat niet zo irriterend is?
Balneum wil ik niet, Anna Sofie heeft daar ooit brandblaartjes van gekregen.
(leuke huidjes hebben die kinderen he)
De hele Weleda lijn :thumbup:
Bij een erg droge huid weer & wind balsem, hielp hier heel goed.
vaseline?
werkt hier perfect! :thumbup: Weleda trouwens ook.
Van Zwitsal ben ik ook niet zo’n fan
Ik heb de spullen van Zarqa, is op basis van dode zeezout. Het bevalt ontzettend goed. Het is eigenlijk het enige waar Sebastiaan goed op reageert.
Groetjes,
Heleen
:twisted: Ik háát zwitsal ook daarom :twisted:
Leuk mama’s gek maken met dat luchtje maar die parfum is funest voor dat pure huidje :thumbdown:
Ik heb van de HA vaseline/cetamacrogol topspul altijd goed!
Maar alletwee de kids als beeb altijd ingesmeerd met pure amandelolie bij de natuurwinkel vandaan,lekker masseren ermee vonden ze heerlijk!
En badderen zonder sop :shifty:
Doe alleen balneum nu nog in bad verder niets krijgt Renzo geheid irritatie van…
Oh, wat ben ik blij dat er nog meer Zwitsal ‘haters’ zijn! Sinds ik heb gelezen dat er gewoon ‘vergif’ inzit (daardoor ruikt het zo lekker :think: ) ben ik gaan kijken naar andere producten. (Was nog zwanger dus ook nooit gebruikt trouwens)
Maar ik had eerst Weleda. Wel heel fijn hoor, maar vond hem niet lekker ruiken :eh: De zalf tenminste niet, te sterk.
Als het om zalf gaat, zou ik eens Bepanthen proberen. Hier heeft hij wonderen verricht!
Lees nu dat het over het gezichtje gaat: van mijn kraamhulp heb ik gehoord dat je er het beste gewoon vaseline op kan smeren, dan krabt ze haar gezichtje ook niet open omdat ze over de vaseline heen glijdt. Of Purol, dat schijnt ook heel goed te zijn en PUUR!
Hier ook zarqua indd! Erg goed :thumbup:
Ohja, die heb ik ook: Zoete Amandelolie van Jacob Hooy!! Heerlijk spul, en ze mogen het ook gewoon innemen. Dus niet erg als het aan de handjes enzo zit met maseren…
EN Zarqa had ik ook als shampoo, had ik nu ook weer moeten halen. Gebruik nu natusan (2 keer gebruikt) maar weet niet eens of die nu wel zo goed is? :think:
Hoi,
Ik heb 6 jaar in de kraamzorg gewerkt, vaak idd bepanthen wat goed hielp voor droge/geïrriteerde huidjes, Sem is een uitzondering, als ik het op zijn geirriteerde billen smeer worden ze vuurrood.
Zarqua is idd ook goed (de keren dat ik het ben tegengekomen)
Vaseline; Zou ik niet doen, daarmee sluit je juist de huid af en daardoor nog meer kans op pukkeltjes e.d.
Misschien een creme met kamille halen die geschikt is voor baby’s? Zoals van Vsm bijvoorbeeld.
Er zijn genoeg middeltjes met weinig tot geen parfum, alleen is het altijd even zoeken wat voor jouw kindje het beste werkt, iedere huid is anders, dat geld ook voor baby’s. Misschien kun je bij een drogist wat proefmonsters krijgen? Voordat je allerlei creme’s gaat kopen en een hoop straks de vuilnisbak in kan
Succes met zoeken.
Groetjes Natascha.
Zarqa heb ik ook…
In het begin heb ik helemaal niet met zeep gewassen en we hebben ook geen huidproblemen gehad, ook geen pukkeltjes…
Hier ook Zarqua (shampoo, haarlotion (werkt héél goed tegen berg) en face & bodycreme voor haar gezichtje. Haar lijfje met weleda iedere dag olie.
Bij Rick Balneum & Weleda in bad, Zarqua voor z’n haartjes en smeren met amandelolie en weleda iedere dag olie.
Heb nog bergen met Zwitsal spul staan, maar dat gebruik ik alleen voor mezelf, niet voor de kindjes.
voor de hele droge huid heb je ook loco base repair!!
is topspul… ongeparfummerd.
Ohja, daar heb je helemaal gelijk in! Is voor jezelf al niet goed om op je gezicht te smeren, dus zeker ook niet voor een baby. Niet bij nagedacht :wink:
En zal die Zarqa vandaag weer halen (ga vandaag voor het eerst sinds járen weer met een vriendin de stad in, zonder kids! :dance: ) want zie dat Tyrone nu toch berg krijgt :?
Ik ben fan van Bepanthen. Dat werkt hier heel erg goed.
Zwitsal ruikt alleen zo lekker…ik doe het maar met de geurbuiltjes van Zwitsal…
Heb vandaag Zarqa gehaald! De shampoo, lotion en badolie. Dus vanavond gaat Tyrone lekker badderen!!!
purol :thumbup: