prietpraat

gisteren had Luna een paar leuke dingen

Odin had gelogeerd bij m’n ouders en wij waren daar even op visite en hadden daar gegeten

Odin had netjes z’n bordje leeggegeten dus m’n moeder zegt tegen Odin grote jongen jij mag blijven

Luna :shock: mag hij echt nog een nachtje logeren?

:inlove: :lol: :lol:

waren tv aan het kijken komt die reklame van clearblue voorbij

Luna zat heel aandachtig te kijken draait zich naar mij toe en zegt heel droog

ja mama die kan je ook gebruiken dan weet je hoelang je zwanger bent

:lol: :lol: :lol: :inlove:

Haha, dat is toch veel handiger A&L, gewoon wekelijks die testen doen en hoef je niet meer naar de vk :mrgreen:

Van de week:

Kaeyen (net 3) loopt met zijn vader. Komen ze een vrouw tegen die netjes gedag zegt. Vader zegt gedag terug, zegt Kaeyen heel boos: "ze zei het tegen mij, niet tegen jou…’

Maken een praatje met die vrouw (was dus oud bekende…) vraagt Kaeyen ineens aan haar: "wil je met me trouwen?’

Zegt die vrouw: "jahoor’

Kaeyen; ‘ff denken… nee. Ik niet met jou…’ 8)

Whahahaha

We zitten aan tafel , Ivan wil graag op zijn knieeen op de stoel ,

Ivan, mag ik op mijn knieën?

Ik: Nee Ivan gewoon op je billen zitten

Ivan: Ik vraag het papa :roll:

Oh, hier krijgen we ook altijd van dat soort bijdehante antwoorden Karin! Van de jongste wel te verstaan, en dan vooral die kop erbij… 8)

‘’ Mama mag ik wat lekkers?’’

‘’ Nee Riley, we moeten zo eten!’’.

‘’ Papa, mama zegt dat ik niet lekkers mag, ga jij mama strafhoek zetten of doe ik het?’’

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:smiley:

J. reageert er anders op, maar ook schattig:

“Papa, mag ik een koekje?”

“Nee, we gaan zo eten.”

“Mama, papa hoort me niet!”

We hebben pasta met noten erin ipv vlees.

Vraagt mn vriend aan Lianne of ze ook een noot wil bij haar pasta.

Nee zegt ze dat is niet noodzakelijk :inlove:

Het gesprek ging over honden, zeg ik uiteindelijk tegen Steven: wij hebben geen honden. Zegt Steven: nee wij hebben Nennis! (Dennis) :inlove: :lol:

Thomas was in discussie met L. want het was geen leuke dag

(zodra ons heerschap iets niet aanstaat is het een hele stomme dag, kan elk moment omslaan als hij wel wat mag in ‘de mooiste dag die hij ooit had willen hebben’ 8) )

We mochten niet meer op zijn feestje komen en hij mocht nooooooooooit wat.

Dus L. vraagt waarom hij dan nog in ons huis woont.

Thomas heel droog: “Jij wou kinderen”

:angel: 1-0 voor Thomas :lol:

Sofie wist me vandaag toe te schreeuwen dat alles toch wel echt heel erg K*T!!! was :shock:

:shifty: En dan het gefrustreerde hoofd erbij… :shifty:

Zo gaat Nathalie met haar fiets door de gootsteen (de steeg naast ons huis dus :mrgreen: )

@Mirretje2 wrote:

We mochten niet meer op zijn feestje komen en hij mocht nooooooooooit wat.

Héél herkenbaar!

Onze Sophie had bij opa en oma de verrekijker gevonden, maar hield hem consequent verkeerdom vast. Toen ik zei dat ze 'm andersom moest houden zodat ze alles beter zou kunnen zien luidde het antwoord: "Nee hoor, want dan is het een dichtbij-kijker. Dit is een verrekijker!"

Whahaha, die vind ik ook wel heel logisch hoor, haha

Hier proberen ze te variëren met uitdrukking.

Gister liet mijn meisje mij schrikken en gaf als commentaar “Ik schrik jou een hoedje” :mrgreen:

Ook een leuke. Mijn zoon staat met een verschikt gezicht en de handen in zijn kruis en atte broek “Ohh jee, ik ben lek” :mrgreen:

Mirretje: die van Thomas vind ik ook echt heel leuk!

Vandaag:

Ik: pff ik ben moe ik zou wel een dutje willen doen. Steven: pakt een kussen legt die op de bank met een hele stapelknuffels “asseblief mama”. Dus ik ga dankbaar liggen, gaat Steven vervolgens met auto’s over mij heen rijden. En na 1 minuutje: “mama lekkele slapen?”

Ja Steven ik heb lekker geslapen hoor! :roll:

Een nachthemd is een nachtjurk (want het lijkt helemaal niet op een hemd, maar wel op een jurk…)

Een moedervlek is een moederpukkel.

Een auto met open dak is een auto zonder deksel :lol: ‘hee, die auto heeft geen deksel!’

Zoo heerlijk die peuterpraat, en onze tweede kletkous komt er ook aan, ze begint ook steeds meer te kwebbelen. Heeft aardige zelfkennis ‘nynn ketkous!’

Steven wilde vandaag: kleine sinaasappelsappen

oftewel: mandarijnen

Dennis zegt nu als hij iets niet lust: assiedaddie! (gatsiedarrie)

Verderkijker… (je kan verder kijken, toch?)

Buien-rader (je raadt of er een bui komt)

Mama, A. eet het met zijn liefde op! (als hij zelf zijn broodkorst niet wil, en hem aan zijn kleine broertje wil ‘doneren’)

Heerlijk!

Dennis heeft een nieuwe papa…

Elke keer als hij langnek van de efteling ziet roept hij enthousiast: Papa!

En dat sinds hij met opa en oma naar de efteling is geweest, hij blijft volhouden dat het papa is :lol: