Prevalin en bv

Ik heb zo’n ontzettende jeuk aan mijn ogen zodra ik een stap buiten zet, niet grappig meer :frowning:

Dus mijn vriend heeft prevalin oogdruppels (voor hooikoorts) meegenomen voor me.

Op de bijsluiter staat echter dat ik het alleen uitsluitend in overleg met de HA mag gebruiken…

Maar weet ook dat het vaak alleen uit voorzorg op de bijsluiter staat en dat het vaak wel kan.

Op de lijst van BV.com staat prevalin niet…

Dus nu is mijn vraag aan de mama’s die ook BV geven en misschien weten of het nu wel of niet kan?

Alvast bedankt!

Prevalin is denk ik de merk naam

De werkzame stof is cetirizine

Deze staat wel op de lijst van BV.com

Zal even zoeken en hier plaatsen…

op apotheek.nl staat dit:

Borstvoeding

U kunt veilig borstvoeding geven als u dit middel in de normale dosering gebruikt. Het komt in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Dit middel wordt echter al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Op bv.com valt het onder L2…

Betekenis:

L2 Safe

A drug which has been studied in a limited number of breastfeeding women without an increase in adverse effects in the infant. And/or the evidence of a demonstrated risk which is likely to follow use of this medication in a breastfeeding woman is remote.

Oh super!

Dank je! :-*

(oh wat ben ik toch ook een muts :wall: had niet bedacht dat ik op de werkzame stof had kunnen zoeken :oops: )

Anywayz… ik ga druppennnnn :dance:

Drup ze…