Plastische chirurgie?

Wéér een update: 31 augustus is het zover! :slight_smile:

wauw ! mag jij dus gaan aftellen nu !!! :dance:

ik heb een borstverkleining gehad 6 j geleden… nooit spijt van gehad !

En 2 1/2 jaar geleden een maagverkleining…

zeker geen spijt van gehad…

meis,

je zal je nadien vééééééééééél beter voelen, neem het van me aan…

ik duim dat de ingreep vlot en voorspoedig mag verlopen… :pray:

liefs

Gerda

Spannend zeg! :thumbup: Succes!!

@D. wrote:

Wéér een update: 31 augustus is het zover! :slight_smile:

Zo hè das vlot, goed zeg.

Wordt je straks nog mooier dan dat je al bent.

:-*

Wat spannend zeg!!! En wat goed dat het gaat doen!! De mogelijkheden zijn er, dus waarom de rest van je leven er rot over voelen als je er iets aan kan doen!!

Ik zelf zit er serieus over te denken om misschien een buikwandcorrectie te laten doen!! Dankzij mijn enorme buiken (niet overdreven :wink: ) heb ik een soort van flap over.

Ben inmiddels het afgelopen jaar 12 kilo afgevallen en heb een normaal figuur. Alleen die buik, helemaal uit verhouding.

Mijn moeder en zus hebben hetzelfde probleem, mijn moeder heeft na de 3e bevalling een correctie gehad die toendertijd wel 100% vergoedt werd.

Ik ben van plan om iets te laten verbouwen!

Zodra ik alle kilo’s er weer af heb, wil ik mijn borsten laten verkleinen / corrigeren.

Ik heb hele grote en zware borsten. Hierdoor veel nek en schouderklachten.

Toen ik nog geen kinderen had zei de huisarts uit zichzelf (ik kwam toen voor een knobbeltje in mijn borst) dat ik wat hem betreft een verwijzing kon krijgen voor de plastisch chirurg, omdat mijn borsten veels te groot en te zwaar zijn.

Nu na 2 zwangerschappen is dit alleen maar verergerd…

Dus ben benieuwd…

Weet ook iemand of dit vergoed word door het ziekenfonds (groeneland achmea)?

:-* Vierge

He D.

ik heb zelf een borstverkleiding gehad. Ben er super tevreden over.

Echter, als je twee verschillende borsten hebt en je wil het verschil opheffen, zou ik denk ik eerste kiezen voor een borstvergroting van 1 borst, omdat bij een verkleining best wat littekens over blijven en de vorm wellicht ook wat gaat afwijken van je andere borst. Met een kleine protese kan het wellicht mooier worden opgelost.

Mijn operatie was 20 jaar geleden, dus ik heb geen idee waar je nu goed terecht kan. Ik zou gewoon goed zoeken naar ervaringen bij verschillende klinieken en vervolgens eens bij de meest positieve 2 of 3 langsgaan om advies te vragen. Het is tenslotte geen kappersbeurt en jij bent klant, dus eerst goed informeren!!

he Vierge, volgens mij kan een ingreep in sommige gevallen worden vergoed. Met name als je er lichamelijk/geestelijk aantoonbaar last van hebt. Maar ze zijn wel een stuk strenger dan vroeger.

Een borstverkleining heb ik dus ook gehad, en ik heb nog geen dag spijt gehad. Natuurlijk blijf je littekens zien, maar die wegen die op tegen die vervelende zware borsten.

Mocht de verzekering het niet betalen… spaar dan totdat je een goed aangeschreven arts/kliniek kan betalen, en ga niet voor goedkoop!!

Voor de duidelijkheid: ik laat een borstvergroting aan beide borsten doen. Ik had ook 1 borst kunnen doen, maar dan bestaat er nog steeds kan dat het ongelijk blijft omdat de borst mét prothese een stuk minder zal hangen dan de ander. Dus de ene borst wordt een halve cupmaat groter, en de andere borst anderhalve cupmaat groter en ze zullen er beide weer als nieuw uit zien. 8)

En me goed (laten) informeren over verschillende klinieken en chirurgen etc heb ik allang gedaan, dat stadium zijn we al even voorbij. Nu alleen nog het snijwerk. :angel:

Spannend D.!

Hier zit ik er een beetje over na te denken.

Ik heb na 2 zwangerschappen mega striae op m’n buik gekregen.

Na de zwangerschap van Rhodé is dat nog behoorlijk strak gestrokken door oefeningen en afvallen, maar na de zwangerschap van Amélie kan ik zoveel afvallen als ik wil…mijn buik blijft hangen :?

De striae die er al zaten zijn bij de 2e zwangerschap nogmaals uitgescheurd waardoor ik nu een echte hangbuik heb.

Mijn navel is één verschrompeld hoopje vel, en de rest eromheen kan ik zo naar voren trekken.

Van mezelf ben ik slank (maat 36) maar met m’n buik (dus alleen hangend vel…geen vetjes ofzo) die overal overheen hangt of uit puilt voel ik me steeds minder zeker.

Ik weet niet of er iets van wordt vergoed, maar ik zit er over na te denken om er toch iets aan te gaan doen.

Iemand hier ervaring mee? (om jouw topic maar even te gebruiken D. :wink: )

he D. goede oplossing. Zo heb je denk ik inderaad het minste verschil! Ik denk dat je er super blij mee zult zijn. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mag ik vragen wat de behandeling zal gaan kosten?

Rhode, helaas vergoeden ze dat dus bijna niet meer… Ik zelf ga 3 september a.s. onder het mes :dance: + :shifty: . Ik heb een flap hangen over mijn litteken van mijn keizersnee. Zow lelijk :cry: . Die gaan ze weer recht trekken. Geen grote buikplastiek, dat trek ik niet (en is ook niet meer nodig na vier keer in de week bodypumpen vanaf februari dit jaar: :dance: :wink: !! ), maar gewoon dus een correctie van het vel dat te veel is: een kleine buikcorrectie noemen ze dat. Liposuctie doen ze er ook nog wel eens bij mocht dat nodig zijn. (Maar dat hoeft bij mij ook niet meer. :smiley: ) Als je even googled kom je op een heleboel informatie. Ook via google/afbeeldingen krijg je het e.e.a. te zien. Er bestaat zelfs ook een soort van forum ergens. :eh: Even zoeken dus! Daar staan ook verhalen over vergoedingen.

@ D.

Zo’n vijf jaar geleden heb ik ook een flinke neuscorrectie laten doen. Nu is hij weer perfect om te zien en ik krijg weer lucht. Maar ow, wat een hel daarna :thumbdown: , maar het resultaat mag er zijn.

Het is gewoon een beetje raar: je gaat gezond het ziekenhuis of de kliniek in en komt er toch ziek uit.

Jij bent iets eerder dan mij aan de beurt en is ook even wat zwaarder denk ik… Ik weet het eigenlijk niet. Ik mag de eerste tien dagen niets doen.

Voor de rest hoor ik het wel, merk ik het wel…

Maar spannend zeg! Heel veel sterkte en succes!

Voor de rest ben ik tevreden hoor! 8) .

D: spannend zeg, het resultaat zal prachtig zijn! :inlove:

Ik heb in 1996 een borstverkleining gehad, ik had cupmaat f/g, medisch gezien was t niet meer verantwoord om me zo rond te laten lopen, daarbij schaamde ik me enorm met die grote borsten en hebben we ze laten verkleinen, was meer dan 2 kilo afgehaald en kreeg een mooie b/c cup.

Ik zou het in elk geval meteen weer doen.

Ik zou wel graag een buikcorrectie willen doen, maar heb daar t geld niet voor, sporten kan ik bijna niet dus dat zou een mooie optie zijn omdat hangbuikje weg te krijgen.

Weet even niet wie het vroeg, maar het kost 3950,- Dat is dus inclusief consult, en nacontroles, operatie en bijbehorende voorzieningen, de uberlelijke sport-bh die ik 6 weken moet dragen :smiley: etc.

Ik kijk er zooo naar uit! Ik hoop heel erg dat de ergste zwelling niet al te lang aanhoudt, ik heb drie weken vakantie opgenomen na de operatie en ik verwacht hoog bezoek, zou leuk zijn als hij dan mn mooie (nieuwe) meisjes kan bewonderen :inlove:

En tnx voor alle support, erg leuk! :thumbup:

Je bent al een stuk, maar dat wordt helemaal

D. succes ermee en stoer dat je die stap heb genomen!

He meis, het is bijna zover he,

Spannend hoor, zie je erop tegen of niet?

:-*

Ooohw D. spannend!!! Ik ga echt aan je denken, hoop dat alles meevalt!

@ D. héél veel succes en sterkte met het herstel!

Tnx all! :slight_smile:

Ik heb er zin in, Vriendje was er vandaag en we zien elkaar pas ná de operatie weer dus hij heeft even een afscheidsceremonie gehouden ter ere van mijn huidige borsten :lol:. Dinsdagmiddag om 12.45 mag ik me melden, als alles goed gaat mag ik dezelfde avond naar huis. En ik ben bijna jarig dus ik mag van Vriendje mooie nieuwe lingerie uitzoeken voor mijn nieuwe meisjes. :thumbup: :inlove: