Pijn in borst...

Heey… Vraagje…

Mijn linkerborst is ontzettend gevoelig en doet pijn. Ik heb alleen geen harde plek, het is niet rood, voeden doet geen pijn en ik heb geen koorts (wel verhoging). Een borstontsteking lijkt het me dus niet, maar wat dan wel? Ik leg haar nu al steeds links aan, en nadat ze gedronken heeft doet het wel minder pijn.

Iemand tips?

Ik ga weer snel naar mijn huilende baby! Missschien wil ze weer lins drinken, haha!

Alvast bedankt!

Misschien een beginnende borstontsteking, goed leeg (!) laten drinken, en rechts ook niet vergeten :wink: Eventueel even nakolven en onder de douche goed de warme sproeier erop. En rustig aan!!

Bedankt voor je antwoord! Ik ga je advies opvolgen! Hopen dat het werkt! En hopen dat die kleine veel wilt drinken!!! Word ook wel eens tijd om het kolven weer eens uit te proberen!

Maar als het BO is, dan heb je toch een harde rode plek???

Groetjes!

Hoi,

Het heeft niet daarmee te beginnen. Als het diep in je borst zit, komt die harde plek pas later. De roodheid begint meestal pas op dag 2 van de verstopping.

En je kunt ipv een bo, een verstopt melkkliertje hebben. Is ook pijnlijk en met verhoging ( en geen hoge koorts ). Meestal wel een harde plek. Dan moet je hetzelfde doen als bij een bo, maar hoeft er geen antibiotica aan te pas te komen.

.

Ik heb zelf meerdere (dreigende) bo onstekingen en verstopte melkkliertjes gehad. Wat bij mij erg hielp, was masseren onder de douche. Op een gegeven moment deed het zo’'n pijn en dan kwam er allemaal pus en bloed uit :sick: en dat nog een paar keer en het was weer over.

Veel succes!

Liefs Suzanne

Heey Suzanne,

Bedankt voor je reactie!

Inmiddels wel een rode plek gevonden, fijn want nu weet ik waar ik het moet masseren. Doet nu ook minder pijn! Heb de douche er op gezet en gemasseerd met BVolie van Weleda, en die kleine veel links aangelegd! Met r kin in die richting. Hopen dat het beter blijft gaan! Voel me ook minder moe en suf! dat scheelt!

Fijn dat er wat verbetering in zit. Het klinkt alsof de verstopping er al een eindje uit is :slight_smile:

Hoop dat alle pijn en rode plekken snel weg zijn! Maakt het voeden een stuk leuker en makkelijker.

:hug: voor jou en een :-* voor je mooie dochter.

Liefs Suzanne