Pffff Peter Langhout reizen

Ik denk dat je gewoon op de zelfde dag uit je accomodatie gaat. Maar een vliegtuig is natuurlijk wel sneller als een bus. Vandaar dat je sneller terug bent.

@lbc wrote:

Ik denk dat je gewoon op de zelfde dag uit je accomodatie gaat. Maar een vliegtuig is natuurlijk wel sneller als een bus. Vandaar dat je sneller terug bent.




Dat was mijn gedachte ook, vandaar ook die vraag :slight_smile: .

Wij zouden 6 september thuis komen, in de avond…

Het is toch geen 24 uur rijden zeg…

Rooike, op diverse sites staat dat een busreis naar Spanje ongeveer 20 uur duurt, dus dat kan toch ongeveer kloppen hoor.

Je vertrekt dan 's avonds laat, zodat je in de bus meteen kunt gaan slapen, en dan ben je aan het begin van de avond weer thuis.

Naar Salou deden wij er destijds iets van 23 of 24 uur over. Je moet eerst met de bus mensen uit diverse hotels/appartementen ophalen en dan de reis terug naar huis. Dan ergens in Nederland nog overstappen op een bus die je naar de eindbestemming brengt (ten minste zo ging dat bij ons).



Hoe lang doe je er op de heenreis over?

We gaan naar Italie.

Maar dan nog…



Ik vind dat we gewoon 1 dag kwijt zijn en daar was de telefoniste het mee eens. Zij zei dan ook zeker een brief op te stellen.

Ook om het feit dat we op eigen houtje naar Nuland moeten komen omdat we niet in Tilburg konden opstappen omdat er te weinig animo zou zijn voor de reis.



Er komen weer andere kosten bij om te gaan snap je…

We moeten weer iemand charteren die ons afzet daar en straks weer moeten opgehaald in Amsterdam…



Had beter gelijk al een vliegreis kunnen boeken! :roll:

Ik zou ook zeker wel een klacht indienen, ook omdat ze met alles zo laks zijn.



Tja, die dag minder. Ik denk dat het ook niet anders kan. Ik weet niet hoeveel dagen je precies gaat maar stel je gaat 6 nachten en als je dan ineens een dag later weg gaat dan moet er dus ook een nacht bij komen.



maar als je dan bedenkt dat zij je vragen om met het vliegtuig te gaan. Lastig allemaal hoor. Hoop dat je in ieder geval wel geniet van je vakantie.

De klachtenlijst is alsmaar groter geworden.



Het tweekamer appartement is een 1 kamer appartement geworden.

We werden midden in de nacht om 4 uur op straat gemikt en ons appartement was niet open dus kon ik zwanger en met kind van 4 jaar tussen dronkaards gaan zitten op ons terras…



Om half negen konden we binnen om in te checken en kregen we eindelijk de sleutel.

Wat was ik brak!!!

De sateliet tv ontbrak…

In de informatie stond dat de receptie 24 uur bereikbaar en open was, maar dus niet!!!



Ik ga vandaag nog een brief schrijven naar de reisorganisatie en reisverzekeringorganisatie want ik wil een deel van de reissom terug omdat ik niet voor het kleine kotje heb geboekt maar voor een extra slaapkamer erbij.



Ik ga never nooit niet meer met de bus!!!

Oh Rooike, proficiat met de zwangerschap!!!



En echt r#k van jullie appartement, tjeetje dat zou ik ook niet op me laten zitten.



Sterkte ermee, maar vooral: geniet van de zwangerschap!

Ten eerste gefeliciteerd met jouw zwangerschap.



Daarnaast gelijk de vraag of je ter plekke al hebt aangegeven bij de hostess niet akkoord te zijn met de accomodatie.

Als je dit pas achteraf doet, heb je veelal geen poot om op te staan.



Belachelijk dat je 's nachts heb moeten wachten om je accomodatie in te kunnen.



Laat je het nog even weten hoe het is afgelopen.

INderdaad, heb je de klachten wel gemeld bij de hostess… want vaak als je dat niet hebt gedaan doen ze niets aan vergoedingen. als je het meld bij de hostess, had die in ieder geval nog de kans gehad een alternatief te vinden.

maar wel een rare gang van zaken zeg. Ik zou wel een brief schrijven inderdaad.

Er was niet eens een hostess of reisleiding aanwezig!!!

We konden niets bellen, geen telefoonnummer hadden we…!!!



We hebben mn schoonmoeder alles laten regelen vanuit Nederland.

Normaal hangt er een dag voor vertrek een vertrektijd, maar zelfs dat was er niet.

Ook geen info map aan de balie, helemaal niets!!! :snooty:



We waren blij dat we een kamer hadden na een halve nacht op straat te hebben gezeten…



Ook werden we pas zondags verwacht, ik dacht dat ik terplekke zou instorten…

Waren jullie de enige voor dat appartement of zaten jullie met meer mensen te wachten??

misschien toch de geschillen commisie erbij halen? of in iede geval een brief schrijven dat je dat er in zet dat als ze geen vergoeding geven je er werk van gaat maken…

@Mir71 wrote:

Waren jullie de enige voor dat appartement of zaten jullie met meer mensen te wachten??




We waren de enige daar.





Dit is zo’n beetje ons reisverslag inclusief klachten:



Het begon al in Nuland dat ze ons busnummer niet opnoemden dus konden we onze eigen bus zoeken.

Eindelijk gevonden, een dubbeldekker en de totale teller van passagiers op die bus was 6… (met zn 6en dus een grote bus voor onszelf)



We reden al te lang door steeds, wel met 2 chauffeurs die steeds 4,5 uur reden, dan pas stopten om te drinken want er was niets aan boord om te kopen of iets dergelijks, en dus kwamen we te vroeg op ons adres aan.

Om 4 uur in de nacht werden we gedropt bij ons appartement en in de info stond dat er een 24uurs receptie was… NOT!

We hebben dus op straat moeten wachten met bagage tot half 9!!!

De receptioniste zei dat we op zondag verwacht werden ipv zaterdag dus ik werd alweer helemaal gek… Ik zat er nu al doorheen!!!

We konden gewoon intjekken gelukkig.

Kregen we dan eindelijk onze kamersleutel!

Bleek dat we een 1 kamer appartement hadden maar we hadden betaald voor 2 kamer appartement. Maar ik was zo moe dat ik het zo heb gelaten…



Ook was er sateliet tv beloofd volgens de info, maar die was er ook al niet.

Daarbij moesten we 100 euro borg betalen voor het appartement en tevens moesten we 3 pakketten handdoeken en bedlinnen huren á 12 euro per pakket…

Ook was er een verplichte eind schoonmaak á 30 euro…



Er was niet eens reisleiding of een hostess in Italie!!!

We konden P.L niet eens bellen dat was een 0900 nummer en we konden dat vanuit daar niet bellen.

De receptioniste wist niets, er lag geen informatiemap, helemaal NIETS!!!

Stel je voor dat er iets ernstigs gebeurd daar!!!



We hebben mn schoonmoeder alles laten regelen, bellen met P.L…

Pfff wat een ellende. Ze is 2 dagen bezig geweest om iets te bereiken zeg!

Kregen we op een zeker moment een telefoonnummer van iemand in Italie die wel NLs sprak…

Afgelopen vrijdag is er een brief onder onze deur heen geschoven met de vertrektijden…

Taxibus kwam ons ophalen, maar we moesten nog uit checkken voor onze borg terug te krijgen, was die receptioniste de kluissleutel weer kwijt, tjeeee wat een drama.



Maar goed, eind goed al goed, we zijn thuis en ik ga nooit meer van mn leven met een bus op vakantie.



En P.L krijgt nog een klachtenbrief en de AVR ook want ik wil een deel van mn geld terug.

Ik heb niet gekregen waar ik voor betaald heb.

Een hostess of dergelijks was er niet ter plekke om te klagen dus tja, dan moet het maar zo he?

:shock: :shock: jeetje zeg…maar hoe heb je het voor de rest gehad.? toch nog wel genoten ?

misschien een idee om red mijn vakantie te bellen??? :wink:

Als we daar een nummer van hadden gehad had ik dat zeker gebeld hihihi!



We hebben het verder gelukkig erg fijn gehad dus dat maakte het wel goed maar toch zit alles me gewoon niet lekker…

9 September had ik een klacht ingediend en kreeg gister een brief…





Ze hebben alle klachten bekeken en het op de afdelingen doorgegeven zeiden ze en alles zou worden aangepast, zoals de sateliet tv in het appartement enzo en de crew van de andere organisatie is erop aangesproken dat ze te snel hebben gereden en dat er geen drinken aan boord was van de bus…



Omdat we dit gemeld hadden, wilden ze ons “bedanken” met een reischeque van 20 euro p.p…???

Wel bij HUN in te leveren bij een volgende reis.



Dacht het dus niet! Wil niet meer met hun mee dus mijn vriend heeft gebeld, hij zei het gaat ons NIET percé om die klachten eigelijk, het is wel fijn dat er gehoor aan is gegeven maar wij willen gewoon het verschil terug hebben van het 2 kamer appartement waar we voor betaald hebben en we hebben in een 1 kamer appartement gezeten.



Ze moest 3x vragen hoe het nou allemaal zat en bladiebla, wat een gedoe zeg!

Ze zei dat we een 1 kamer hadden geboekt, ik zeg om de dooie dood niet! Ik heb hier zwart op wit dat het een 2 kamer was!!!



Dus gaat ze nu wéér alles uitzoeken en ik ben benieuwd of we het verschil terug krijgen in contanten want ik wil absoluut GEEN waardecheques en al helemaal niet van hun!



Word vervolgd dus… :roll:

dat is jullie ook geod recht, je hebt minstens recht op het verschil van prijs tussen een 1 kamer en 2 kamer appartement. mochten ze dat niet doen, kunje het best hogerop zoeken want als jullie het zwart op wit hebben hebben hun een probleem