:shock: :shock: :shock:
Echt gestoord als je het mij vraagt, dat laat je je kind toch niet doen. Vooral dat filmpje van dat jongetje op die motor. En al die mensen maar lachen! Hoezo een bewijs dat roken je hersenen aantast…
Wat erg!! :shock:
Wat ik het aller ergste vind, is de reactie van de mensen om die kindjes heen. Ze worden gewoon aangemoedigd… Echt onbegrijpelijk…
Ik snap het totaal niet.
@fiep klophout wrote:
@Karin2 wrote:’Deze dus :
:shock:
http://www.youtube.com/watch?v=IkrkpVdLBZA
http://www.youtube.com/watch?v=uYyM2JZ0fsk&feature=related
ik had er ook al eerder een paar gezien, waaronder die op die motor, maar eigenlijk echt bizar als je gaat kijken hoe vol youtube er mee staat :shock:
Google maar eens op ‘smoking baby’ en dan op afbeeldingen.
:silenced:
OMG… hij rookt gewoon als een oude kerel…word gewoon misselijk als ik er naar kijk…
@Anneke wrote:
40 per dag ook hé, dat haalt de meest verslaafde roker vaak niet eens.
Een pakje telt er 20 tegenwoordig…?
Bij het filmpje is te lezen dat het in dat gebied niet ongewoon is en dat de meeste kinderen tussen de 3 en 15 jaar al een sigaret (of meer) gerookt hebben.
Daar zal er dus anders tegenaan gekeken worden als wij dat doen.
Jammer dat de vader denkt de gezondheid af te kunnen lezen aan de buitenkant, terwijl roken je lichaam juist inwendig kapot maakt.
Het ziet er inderdaad heel akelig uit.
En dan vind ik het verschil tussen 3 en 15 jaar nog wel heel erg groot hoor… Ik ben ook op mijn 13de beginnen roken (en ondertussen al 6.5 jaar gestopt weer :dance: ), maar dat is nog wel een heel verschil met een kind van 3 :think:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
echt, ik geloof dat ze daar niet weten wat het aanricht, anders zouden ze het kind nooit een sigaret geven :shock:
Het ziet er natuurlijk niet uit naast het feit hoe slecht het ook is.
Maar misschien is het puur ook een aandachts stunt om extra geld te verdienen ? Die mensen leven in een arme regio en doordat dit manneke rookt krijgen ze ineens veel aandacht en dat zaql ook het nodige oplevren vermoed ik :think:
Ik vraag me dat af of het ook echt wat oplevert voor hen… ik denk dat het gewoon een enorm en bijna onvoorstelbaar verschil in referentiekader is.
Het is natuurlijk een heel raar gezicht, en enorm ongezond, maar zij zullen daar heel anders tegenaan kijken.
(Overigens vind ik de opmerking van de vader ‘dat hij er toch gezond uitziet’ bijna net zo shocking :shifty: :silenced: )
Als dat hier in NL zou gebeuren bij een kind, was het allang uit huis genomen…
WTF??? :shock:
Autoriteiten hebben zelfs beloofd om een auto voor de familie te kopen als de peuter stopt.
Hoezo de ouders belonen als hij stopt? Straffen als hij niet stopt! :hand:
Laat hem maar lekker ergens een jaartje afkicken (en afvallen) kijken we daarna of papa&mama willen beloven hem verder 'normaal' op te voeden.
:wall:
Jeeee wat een ouders :wall: :wall:
ik word gewoon misselijk als ik er naar kijk
en tegelijk zo verdrietig
mijn hart huilt … echt onvoorstelbaar
jeetje…
:shock:
Kettingrokende peuter mindert
Uitgegeven: 8 juni 2010 11:41
Laatst gewijzigd: 8 juni 2010 12:32
JAKARTA - Een tweejarig Indonesisch jongetje dat ongeveer veertig sigaretten per dag rookte, heeft zijn gewoonte geminderd dankzij therapie.
Hij paft nu nog ‘slechts’ vijftien sigaretten per dag weg. Dat heeft de Indonesische kinderbescherming dinsdag laten weten.
Het dikke jongetje Ardi Rizal uit Sumatra raakte verslaafd aan nicotine, toen hij achttien maanden oud was. Toen gaf zijn vader hem zijn eerste sigaret.
Zijn ouders werken de hele dag op de markt waar Ardi zijn tijd wegpaft.
Spelen
De therapie van het jongetje is gebaseerd op spelen. Doordat hij zo druk is met speelgoed en het spelen met iemand, wordt zijn aandacht afgeleid van sigaretten, aldus een woordvoerder van de kinderbescherming.
Ook moedigen de therapeuten Ardi, die van zingen houdt, aan om roken met slechte dingen te associëren door hem onder meer te vertellen dat hij nooit zanger kan worden als hij blijft roken.
Indonesische cijfers melden dat 3,2 procent van alle kinderen tussen drie en vijftien jaar oud regelmatig roken.
Peuter rookt weer twee pakjes per dag
SUMATRA - De kettingrokende Indonesische peuter, die wereldberoemd werd door beelden op internet, heeft veel moeite om te stoppen met zijn verslaving. Even pafte hij ‘slechts’ vijftien sigaretten per dag, maar inmiddels zit hij ondanks allerlei therapieën weer op twee pakjes per dag.
Het dikke jongetje Ardi Rizal uit Sumatra raakte verslaafd aan nicotine toen hij achttien maanden oud was. Toen gaf zijn vader hem zijn eerste sigaret. Zijn ouders werken de hele dag op de markt waar Ardi zijn tijd wegpaft.
Beelden van de rokende peuter gingen de wereld over en zorgden ervoor dat de kinderbescherming zich met de jongen ging bemoeien. Hij moest op speltherapie om hem zo snel mogelijk te laten stoppen.
Dit bleek even te helpen, maar inmiddels steekt Ardi letterlijk weer de ene sigaret met de andere aan. Aan diverse media laten zijn ouders, Rizal en Diana, weten dat ze zich ervan bewust zijn dat hun kind speelt met zijn leven. Ze zeggen dat ze de peuter laten roken om zo zijn woedebuien in toom te kunnen houden.
“We hopen dat hij stopt, maar ik kon niet langer meer aanzien dat hij zo vaak zo kwaad werd en dat hij zichzelf pijn ging doen”, vertelt moeder Diana. “Wat kunnen we doen? Behalve het accepteren?”, aldus de Indonesische tegenover de Amerikaanse The Early Show
:o :shock: :silenced: :silenced: :silenced: