Ik hoop dat er ondanks de kerstdagen nog KOKers zijn
Mijn vraag:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag enorm verkouden en gaat maar niet over.
Heb nu het idee dat mijn bijholtes verstopt zitten.Als ik buk dan “klopt” het gewoon onder mijn oog en naast mijn neus.Gebruik Vicks om mijn neus open te houden 'snachts.Dit mag van de VK met mate
Wie heeft tips om die bijholtes te openen?Zijn er homepatische hulpje?Stomen?
Mag je een kuurtje tidens zwangerschap?
Verder zijn alle tips welkom
DAnielle
Ik zou even de ha post bellen en gewoon vragen maar paracetamol mag je wel gewoon hebben maar met andere medicijnen er bij dat weet ik eigenlijk niet.
hier iemand die 4x per jaar een bijholte-ontsteking heeft en geen ab meer krijgt van de ha en ook nog 2x tijdens mijn zwangerschap :roll:
Stomen met kamillethee om te verzachten, bij de apotheek is homeopatisch middel te koop die je ook tijdens je zwangerschap kan gebruiken, paracetamol en neusspray zoutoplossing. Gebruik liever geen andere neussprays zoals vicks e.d., deze zorgen er voor dat de bijholtevliezen nog meer geirriteerd raken en blijven dus snot aanmaken waardoor je nog meer pijn krijgt.
Meer dan dit kan je eigenlijk niet doen helaas.
Sterkte… ik weet hoeveel pijn het doet.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik had al het idee dat het door Vicks erger werd.Normaal ben ik nooit zo lang verkouden.
Debbie…onze zoon heet ook Levi (oké dan met de i)
Ik zal morgen naar de DA om kamille en iets homeopatisch.
Danielle
Ik heb net een voorhoofdsholte-ontsteking achter de rug waarvoor ik inderdaad een ab-kuur heb gehad (amoxicilline, een penicilline-achtige). Ik ben er ook een die 4x per jaar holte-ontsteking heeft en ik keek vorige week donderdag en vrijdag gewoon scheel van de hoofdpijn. Stomen en zoutoplossing heeft bij mij niks geholpen.
Met paracetamol moet je wel rustig aan doen, je mag het hebben maar liever niet meer dan echt strikt noodzakelijk is.
Als apothekersassistente kan ik je vertellen dat er vrij veel antibiotica, maar ook andere medicatie mag in je zwangerschap. MAAR wel altijd laten checken door de apotheek of melden aan de arts dat je zwanger bent.
Tijdens je zwangerschap zit er uiteraard nog een barriere tussen. Tijdens de borstvoeding mag je veel minder gebruiken.
Paracetamol is in een normale dosering nooit een probleem.
Hoe is het nu met je? Nog een arts bezocht?
Paracetamol mag je maximaal 3000 mg per dag van slikken als dit nodig is. Na 2 tabletten moet er wel minimaal 6 uur tussen zitten voor een volgende dosering.
Ik heb net een kaakholte-ontsteking achter de rug. In eerste instantie was het advies: stomen, neusspray (otrivon of eigen merk) en paracetamol. Na een week heb ik uiteindelijk toch een AB kuur gekregen, omdat er nog geen verbetering was.
Tis hier nog niet echt veel beter maar wil eigenlijk geen kuurtje.
Het zit wel los maar ik word gk van die dichte neus.Ik stoom nu met Toco nog wat,neem enichaforce en eet lekker veel fruit.
Kan eigenlijk nergens goed vinden wat een kuurtje doet met het ongeboren kindje…
Danielle
Ik heb ook 2 weken hoofdpijn gehad en 1 dicht neusgat (en dan echt van die steekhoofdpijn als je opstaat enzo) en nu weer al een paard dagen (ben dus een week hoofdpijnvrij geweest). Stomen helpt bij mij wel, neus snuiten is niet echt wat ivm bloedneuzen. Wat bij mij wel helpt is het masseren van de huid naast mijn dichte neusgat (van neusbrug tot onderaan neus). Dat verlicht de hoofdpijn. En gisteren kon ik bijna niet normaal overeind komen van de hoofdpijn, tenzij ik naast mijn neusgat masseerde en bleef ademhalen… dan was de pijn minder.
Voor amoxiciline ben ik allergisch, paracetamol heb ik nog niet genomen. Ben migraine patient normaal gesproken dus bewaar de pillen voor als de pijn zijn piek heeft, maar die blijft gelijkmatig.
Hete douche is ook lekker (met stoom). Sterkte ermee, vriendin van me heeft het gehad tot de 20e week en daarna geen last meer, daar hoop ik (19 weken) dan maar op.
Ik heb vandaag toch een kuurtje gehad van de HA.
Ik ben het zo zat…krijg ook echt te weinig slaap.Gelukkig is het nog vakantie en hoop ik nog een paar dagen een leuke vakantie te hebben…
Danielle
Ik heb sinds zaterdag last van mijn kop :?
Het ziet niet echt vast maar als ik hoest en omhoog kom doet het zo zeer.
Ik neem nu paracetamol en stomen.Maar ja helpt ook niet veel,alleen op het moment zelf daarna is het zo weer terug.
Denk dat ik morgen maar naar de ha bel.