panadol junior?

Ik ben normaal gesproken echt niet voor pijnstillers.

Maar…

Lev heeft zijn eerste prikjes binnen.

Sinds kwart over tien vanmorgen is hij boos en zielig.

alleen maar huilen, kreunen en hij is goed warm, maar nog geen koorts.

Normaal baker ik hem altijd in als hij gaat slapen, maar dat doe ik vannacht niet omdat hij wel nog zou kunnen krijgen.

En nu slaapt hij dus niet lekker.

Ik zag op het doosje panadol dat het vanaf drie maanden is, bij een gewicht van 5,5 kg (waar lev al boven zit nu).

Ik weet dat ze in het ziekenhuis hele kleintjes ook zetpillen geven, maar zal ik het wel of niet doen?

Kan het kwaad?

je kan het gewoon geven hoor, zeker gezien zijn gewicht

als je zelf toch twijfelt kan je de zetpil in de lengte doorsnijden met een warm aarappelschilmesje

@Fietje wrote:

je kan het gewoon geven hoor, zeker gezien zijn gewicht

als je zelf toch twijfelt kan je de zetpil in de lengte doorsnijden met een warm aarappelschilmesje

Klopt. In t zh geven ze zelfs soms bij kinderen beneden dat gewicht ook die hoeveelheid

Hier kreeg ik ook het advies om de zetpil in de lengte doormidden te snijden. Beterschap met hem, zo zielig als ze ziek zijn :hug:

KAn echt geen kwaad hoor als hij dat gewicht al heeft. Ruben heeft in het ziekenhuis gelegen toen ie 3 weken was en nog geen 5 kilo was. Je wilt niet weten hoeveel paracetamol hij toen kreeg :shock: :silenced:

vreemd, toen Jeremy 2 maanden was mocht hij het absoluut niet en hij was ook al vrij zwaar en groot.

Ze zeggen dat het lichaam er nog niet rijp voor is dan…

dussssss ik zou even bij de HA na vragen

en in het ziekenhuis is het anders, dan kunnen ze hem observeren…

Toen Ruben 2 weken oud was heb ik met de huisartsenpost gebeld en toen hebben we ook paracetamol gekregen voor hem. Was wel een uitzondering maar het mocht wel :think: :think:

Hier met 4 weken de eerste enting gehad en mocht toen ook een 120mg para geven. Evt idd wel ff snijden.

Moreno was toen net 3500 gram

x

je hebt er nu niks meer aan, maar ik kon bij de apotheek speciale zetpillen 60 mg kopen speciaal tot 3 maanden.

gr

muts

ik heb niks gebruikt en we hebben niet geslapen.

Durfde het toch niet aan.

Maar goed, wat is nu een nachtje he :wink:

idd, je mag voor de 3 maanden een halve 120mg zetpil geven, of een speciale 60mg zetpil… Het doorsnijden is het makkelijkst, omdat je over het algemeen het doosje van 60 niet leeg krijgt. Gewoon een 120mg zetpil vanaf de punt naar beneden door midden snijden(niet overdwars) en die geven…

ik heb perdolan zetpillen voor babys van 0-9 kg in huis, 100mg.

Op de bijsluiter staat dat ze tot 5 kg 1 zetpil mogen tot 3 maal per dag.

Tot 10 kg is het 1 zetpil tot 6 keer per dag.

Dat mag idd wel. toen Pepijn geboren werd met de vacuum kreeg hij meteen 2 zetpilletjes van 60mg , dus ook 120 mg in een keer en hij woog toen 3875 gram…

Het is natuurlijk niet dat je dit dagelijks aan hem geeft, maar voor 1x kun je dat wel geven.

Maar de 60mg zetpilletjes zijn ook gewoon bij de apotheek te koop.