Pakjesavond, hoe doen jullie dat? Wij vanaf nu zo: Pagina 3

Wij vieren het altijd met mijn ouders. Meestal doen we eerst de ene helft , daarna lekker eten en dan na het eten gaan we de rest doen…

Oh wij hebben echt wel kadootjes voor onszelf, veel te leuk :mrgreen:



Wij vieren het 2x. 1x thuis en dan pakken de kinderen (enigszins gestuurd naar n pakje) en geven het aan de betreffende persoon.

Bij mijn moeder zal het ook ongeveer zo gaan, vermoed ik, maar dat is altijd afwachten.

dit jaar doen we het gewoon rustig, dus de zak…ieder om de beurt een pakje pakken en we wachten tot de ander zn pakje open heeft

maar toen tienjarige nog into the sint was deden wij een speurtocht

er werd geklopt maar er was geen zak met kadootjes

in plaats daarvan lag er een hele officiele brief…met een gedicht waarin een hint stond waar in huis de eerst kadootjes gevonden konden worden



de kids gingen dan zoeken tot ze die zak hadden…die pakjes deden we dan 1 voor 1

het grootste/mooiste kado zat altijd bij de laatste zak

en op een speciale plek verstopt met een gekke grap erbij ofzo



per zak die ze vinden zit dan weer een nieuw gedicht met hint voor de volgende lokatie…

ook kwam er een brief waarin stond,…nu moet je moeder chocomelk maken oid



en dan dachten ze dat t afgelopen was maar lag er bijvoorbeeld op de wc ineens zomaar een nieuwe brief met lokatie om te zoeken



het vraagt erg veel voorbereiding maar is zoooo leuk

we gaan dit zeker met evaatje ook weer doen over een paar jaar

1 persoon gaat over de pakjes, meestal opa. Die pakt ze 1 voor 1 in een rustig tempo. Er zitten alleen pakjes voor de kids in,maar voor de volwassenen af en toe wat chocolade als break voor de kids.

Houden gewoon pauzes tussendoor. Plaspauzes, rook pauze buiten, eten/drinken en dan weer rustig verder. Pakje uitpakken, bekijken,misschien al uit de verpakking en dan volgende.



Het hoeft geen uren te duren,maar zeker meer dan 10 minuten.

Nu hebben wij misschien best veel pakjes (met ook geintjes en praktische dingen tussendoor),dus om en nabij het uur a 1,5 uur lukt wel. Daarna moet er wel nog speeltijd zijn,want beginnen laat middag/vroeg avond en dan moeten ze wel nog fit genoeg zijn.

Hier ook om beurten een pakje. En omdat er voor onze oudste altijd meer is, dan wij voor elkaar hebben gekocht na het trekken van de lootjes, mag hij er vaak 2 achter elkaar. ligt er een beetje aan hoeveel cadeautjes er voor hem zijn. En hij moet ook gewoon tussendoor wachten als iemand een gedicht voorleest.

@knipoogje1983 wrote:

@Fleur wrote:
Wij doen zoals de meesten; degene die een cadeautje uitgepakt heeft pakt de volgende voor een ander. We zijn met zijn tienen dus we zijn er lekker lang mee bezig. Ook tussendoor om een uur of 18:00 lekkere hapjes eten en daarna weer door met uitpakken. Ik zou het dus echt niks vinden als alles in 5 minuten uitgepakt is. Maar dat is ook maar net hoe je het gewend bent of wilt doen. Wij deden het vroeger al op onze manier. Zo is Sinterklaasavond ook echt lekker de hele namiddag en avond een feestje.




maar dit is leuk omdat je met zijn 10-en bent.

wij zijn maar met zijn drietjes, dus dan is een avondvullende dag ook wel veel gevraagd.




Hier met zn vieren.

Ik vind het dobbelen een goed idee. Het duurt soms wel even voordat je 6 gooit.

@Karin2 wrote:

@knipoogje1983 wrote:
@Fleur wrote:
Wij doen zoals de meesten; degene die een cadeautje uitgepakt heeft pakt de volgende voor een ander. We zijn met zijn tienen dus we zijn er lekker lang mee bezig. Ook tussendoor om een uur of 18:00 lekkere hapjes eten en daarna weer door met uitpakken. Ik zou het dus echt niks vinden als alles in 5 minuten uitgepakt is. Maar dat is ook maar net hoe je het gewend bent of wilt doen. Wij deden het vroeger al op onze manier. Zo is Sinterklaasavond ook echt lekker de hele namiddag en avond een feestje.




maar dit is leuk omdat je met zijn 10-en bent.

wij zijn maar met zijn drietjes, dus dan is een avondvullende dag ook wel veel gevraagd.




Hier met zn vieren.

Ik vind het dobbelen een goed idee. Het duurt soms wel even voordat je 6 gooit.




dat zou ook leuk zijn inderdaad, maar niet als bijna alle cadeautjes voor sophie zijn :slight_smile:

Als het gaat om 1 of twee nog heel kleine kinderen, zou ik denk ik kiezen voor wat korte gedichtjes, waarbij je kind kan raden wat erin zit? Of heel simpel gedichtje waar hij/zij een rijmwoord op zegt.

k heb niet alle ideetjes gelezen, maar misschien is het leuk om er een spelletje van te maken. Dat je man eerst even gaat wandelen met de kids ofzo of een frietje ofzo gaat halen en dan een soort sint brief hebt gemaakt met daarin een speurtocht door het huis waar alle cadeaus verstopt zouden liggen?



Of een spel met opdrachten opdracht 1 goed gedaan, dan cadeaurje uitpakken enz…

Ik heb in ieder geval toch nog cadeautjes voor onszelf gekocht. Dat zijn weer 4 pakjes extra.



En ik heb nog een gezamenlijk cadeau gekocht:

Sinterklaas van Charlotte Dematons. De gele ballon van haar is ook zo leuk!

perfect cadeau karin! Is zo’n ontzettend leuk boek!!!



wij zijn er uit hier, we gaan alle cadeaus door het huis heen verstoppen. Op gegeven moment als hij naar de wc gaat, zorg ik dat daar een eerste pakje ligt verstopt, en dan zal uiteindelijk vanzelf de nieuwsgierigheid wel komen of er nog meer pakjes zijn en waar dan.

Hier doen we ook dat één iemand iets pakt, het uitpakt en dan het volgende mag pakken. We beginnen met de kinderen, die krijgen gewoon cadeautjes. Tussendoor eten we en dan gaan we voor met de volwassenen (cadeautjes met gedicht en eventueel surprise). We zijn met ruim 20 volwassenen en 4 kleine kinderen, dus dan duurt het wel even. ;):slight_smile:

We hebben pakjesavond vanavond gevierd. Eerder dan gepland. De spanning moest er gewoon af. Dus wij hebben samen met de kinderen een brief aan Sint geschreven gisteravond of we pakjesavond vandáág mochten vieren en de brief in de schoen gedaan. Ze kregen vanmorgen keurig een antwoord terug dat ze het hele weekend op pad zouden zijn met cadeautjes, dus wie weet! Oeiii, da’s spannend zeg. De hele middag en avond sprongen ze op bij elk verdacht geluidje en bewegingen rondom het huis hihi!



We hebben met z’n vieren eerst inkopen gedaan voor wat lekkers op tafel.

Stokbrood, filet americain, zefgemaakte kruidenboter, komkommertjes, kaas, meloen etc. Voor de kinderen roosvicee en voor ons een lekkere chardonnay.



Daarna heb ik de tip van Marielle wat betreft het dobbelen voor een 6 en een cadeautje uitpakken gebruikt om een uitgebreide brief en spel te maken :







Madrid, 3 december



Lieve …,…,…,…&…



Daar zijn ze dan : KADOOTJES!



Ik ben nog niet jarig maar toch vieren we dit weekend mijn verjaardag bij jullie thuis.

En het gekke van mijn verjaardag is dat jullie geen cadeautjes aan mij geven maar andersom.



LEUK HE!



Het enige wat ik van jullie vraag is dat jullie er een gezellige verjaardag van maken met kadootjes, liedjes & lekker eten.



Daarom heb ik een spel bedacht. Met een dobbelsteen.

De oudste mag beginnen met gooien zodra alle kadootjes klaar liggen en alle hapjes op tafel zijn uitgestald. Staat alles klaar jongens?



Volgens mij is … de oudste bij jullie thuis en mag beginnen met gooien.



De regels voor het dobbelen is als volgt:



1 : Zing een Sinterklaasliedje

2: Haal een lekker hapje of iets te drinken voor jezelf of iemand anders

3: Verstop een pakje voor iemand, deze mag het zoeken en openmaken.

4: Je mag zelf kiezen wat je wilt gaan doen

5: Nogmaals dobbelen

6: Maak een tekening van mij



Vele plezier! Wij gaan weer verder op pad!



Veel groetjes van Sinterklaas en zijn Pieten.





Het was een geweldige avond!!!

We hebben er ruim 2 uur over gedaan vanaf het moment dat de buurvrouw op het raam bonsde, inclusief dobbelen, eten, bewonderen en spelen. Het was een topavond!

Zo gaan we dat volgend jaar weer doen want de kinderen waren dolenthousiast en ook erg geduldig.



Bedankt voor het meedenken :thumbup: