Sophie is nu 3 maanden. Ze heeft nu drie keer echt overgegeven, dat er een hele voeding weer uitkomt. Dit is een vervelend gezicht, ze heeft het echt benauwd dan. Het komt er niet met een boogje uit en het komt maar zo af en toe voor, dus echt projectiel braken is het niet. Ze heeft er ook geen last van lijkt het, ervoor en ook erna is ze gewoon vrolijk, al ziet ze nu wel wat pips. Verder spuugt ze hooguit af en toe een mondje. Maar zoals vanavond had ze papa en zichzelf compleet ondergespuugd, alles doorweekt.
Kent iemand dit? Ze is niet ziek ofzo, verder niets bijzonders. O ja, ze krijgt volledig borstvoeding. Vandaag was ze bij de oppas en heeft ze BV uit de vriezer gehad, maar we hebben ook eens zo’n spuug�incident� gehad toen ik gewoon thuis was en ze dus alleen live bij mij had gedronken. Dus het lijkt niets te maken te hebben met bijvoorbeeld bedorven BV uit de vriezer…
Zij heeft er dus geen last van denk ik, maar ik vind het wel een beetje eng .
Dana heeft het ook een aantal keren gedaan, ook op één hand te tellen denk ik in totaal (de laatste keer is ook al aardig wat maanden terug). Jonge kindjes spugen veel makkelijker. Als hen iets dwars zit -kan een flinke boer zijn, of een keer moeten hoesten- dan kan het zijn dat gelijk alles eruit komt.
Een rotgezicht (en klus) voor ouders, maar naar mijn idee heeft het kindje zelf er weinig last van. Het kan zelfs zijn dat ze nog wel verzadigd zijn van het volle gevoel dat nog even aanhoudt, zodat je ze niet meteen opnieuw wat aan hoeft te bieden.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang ze het niet vaker gaat doen of er last van lijkt te hebben.