open trap of dicht?

ikm zou ook voor een open trap gaan!

Ik vind die trap mooi zo!

Niks meer aan doen.

Ik vind jullie trap zoals ie is, supermooi, maar zou zelf ook voor praktisch gaan ipv mooi in geval van een trap…

Kijk, dat heb ik dus ook…



Het is zo ontzettend niet praktisch, ik kan mijn boodschappen bijvoorbeeld niet kwijt in de keuken, evenals onze frituurpan, gourmetstel, fondueborden, frisdranken enz.

Ook staat onze buggy en kinderwagen altijd zo open in de kamer.

Ik mis dus echt een kast.



Mijn man zegt, dan halen we het speelgoed toch weg daar… ja en dan? alles leeg laten daaronder? :think: Ziet er ook niet uit lijkt me.



Ik kan zelf alleen maar dingen verzinnen om het dicht te willen, open bevalt me tot op heden totaal niet.



Trouwens, deze trap is geheel niet onveilig, zelfs de smalle kant is nog erg breed en de kids kunnen er niet tussendoor want de treden staat vrij dicht op elkaar, anders was hij al meteen dicht gemaakt want veiligheid is Ruuds stokpaardje… 8)

open voor het oog, en dicht voor de toch praktische kant!!

succes ermee cell

ik vind je trap wel heel mooi, maar idd alle nadelen die je benoemt loop ik ook tegen aan. het enigste voordeel wat ik er van vind dat ik geen babyfoon nodig heb want ik hoor de kids altijdt maar dat is dus ook echt het enigste :slight_smile: .

Ik vind het open veeeel mooier maar zou zelf ook voor het praktische gaan. Meer opbergruimte schoner en als je de trap bekleedt dat ook geen last van herrie. Dichtmaken die handel dus… :thumbup:

mijn moeder heeft nu een open trap echt heel mooi maar omdat er dus geen duer is naar onder hoor je als je in bed ligt alles wat onder gebeurd en dat heb je met een dichte trap veel minder.

Dat heb ik hier dus ook.



Ruud reist met de trein en staat elke dag om half zeven op, terwijl de kids wel minimaal tot half acht slapen, soms langer.

Je hoort precies dat hij zijn brood smeert, de senseo aanzet (dat kreng maakt herrriiiieeee)



Dus dat is ook een reden voor mij om de boel meer dicht te willen.



Maar goed, ik heb hem een uitgebreide mail gestuurd en hem ook deze topic gelinkt.

Hij mailde terug dat hij dan toch wel open staat voor de ideeen om een kast te maken onder de trap enzo.

Maar dan wel pas begin volgend jaar, eerst afmaken wat we nu nog hebben liggen.

Ik vind je trap prachtig maar ik zou ook voor een dichte trap met kastruimte kiezen. Goed bekleden lijkt me niet eens echt nodig hoor. Onze trap ga je op in de gang maar de kast eronder zit in de huiskamer. We hebben de trap niet bekleed, en we gaan hem alleen schilderen en dan komen er wel halve maantjes op. Maar ik vind niet dat je het echt hoort als iemand de trap op loopt. Voordeel van een dichte trap met kastruimte vind ik bij mij dat ik opbergruimte heb. We hebben een open keuken met weinig kastjes dus die kast onder de trap is echt super. Ik kan er alle blikken,potten,flessen etc. in kwijt. Ook mijn stofzuiger staat er. Super handig dus!



Succes met het overhalen van je man :mrgreen:

Wij hebben ook een open trap in de kamer en ik snap wel wat je bedoelt.



Vind het ook vooral een stofnest en inderdaad je hoort alles wat er in de kamer gebeurd. Nou moet ik wel zeggen dat wij een deur boven aan de trap hebben, maar dat maakt hier geen verschil. Iedere stap die beneden wordt gezet hoor je gewoon.

In nieuwe huizen is het qua isolatie natuurlijk vele malen beter dus w.s. helpt het bij jullie om hem dicht te maken.



Maar open vind ik wel mooier! Snap dus wel dat Ruud een beetje tegensputtert :wink:

Ik zou voor het geluid en veiligheid juist de deur beneden doen en niet boven aan de trap. Als je hem boven plaatst val je als het waren meteen de trap af (nee niet letterlijk). Als je de trap beneden hebt, heb je een mooi afgesloten geheel en is het ‘bedienen’ van de deur naar de trap toe makkelijker. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :think:

Ik zou het ook dicht maken. Ook vanwege het lawaai en ik hou ook niet van woningen met een trap in de woonkamer. Wij zijn op zoek naar een ander huis en als ik zie dat er een trap in de woonkamer zit, dan hoef ik 'm niet meer. Tenzij het een hele ruime woonkamer en als je de trap dicht kan maken en er genoeg ruimte overblijft, zou ik er nog over nadenken.



Als je het dicht maakt zou ik ook de deur beneden doen.

mietske wij hadden in waalwijk ook zo,n trap wij gleden er altijd vanaf, we gebuikten hem zelfs om eraan de slingeren met een oude gebreide das :mrgreen:

maar hier hebben we de trap in de gang en daaronder komt de kast uit in de keuken, maar ook dat hoor je. je man heeft dus wel gelijk dat het een klank kast wordt.





gr mel

Hier een open trap.

Heeeeeeeel erg vies en stoffig, gevaarlijk (kan een goed argument zijn, een klein kind zou er tussendoor kunnen vallen misschien :think: ), lelijk, en die van ons is ook nog eens donkerbruin, hahahahaha. uit het jaar kruik dus.



Maar echt sluitende argumenten kan ik niet echt bedenken voor je.

ik vind een open trap eigenlijk alleen maar mooi als ie er zo uitziet :silenced: als hieronder getoond.



dus ik zou voor dicht gaan :mrgreen:

@Cell wrote:

Ruud reist met de trein en staat elke dag om half zeven op, terwijl de kids wel minimaal tot half acht slapen, soms langer.

Je hoort precies dat hij zijn brood smeert, de senseo aanzet (dat kreng maakt herrriiiieeee)




herkenbaar :mrgreen:

Cell, bij ons ziet het er bijna hetzelfde uit als bij jullie (met dezelfde speelgoedbakken eronder :mrgreen: ). Alleen hebben wij i.p.v. het afscheidingsmuurtje een leuning met spijlen eronder. Ik vind het voordeel van een open trap dat het de kamer ruimtelijk houdt. Als wij hem dicht zouden maken zou het echt een blok in de kamer zijn, hoewel een bergkast idd wel prettig zou zijn. Onze trap is bruin omdat de rest van de kamer zo licht van kleur is, maar ik zie op jouw foto dat wit toch ook wel erg mooi is.



Het schoonmaken vind ik niet eens zo’n erg probleem, stoffig is het idd wel, maar ook zo weer schoon en de stofzuiger kan ik onder de onderste tree doorhalen met wat gepriegel. Wij hebben bovenaan de trap een deur laten maken naar de overloop, fungeert meteen als traphekje en het scheelt heel veel lawaai en warmteverlies.



Ik vind het wel een nadeel dat het onveiliger is met kids. Noëmi klimt zelf omhoog (met mij er vlak achter), maar naar beneden til ik haar meestal. Terwijl ze de trap naar de zolder (dicht en bekleed) wel vlot op en neer gaat.

ruimte maakt bij ons niet veel uit, hebben een woonkamer van 65 vierkante meter :shifty:

Ik ga voor dicht en manlief inmiddels ook.

Hij is wel om, zijn zwagertje vind een kast in de eethoek ook maar maf als we onder de trap zoveel ruimte hebben.

Begin volgend jaar word hij dichtgemaakt en komt er een deur om er een kast van te maken.

De trap zelf blijft wit, de bekleding bruin met rood.

De deur ook wit en in de kast komen van boven tot onder planken en rolbakken enzo.

Heerlijk, kan ik alles mooi kwijt.

Onze gang is niet zo erg groot, relatief klein voor zo een groot huis.

De totale woonoppervlakte is hier 3x 64 vierkante meter, dus 192M2 en de gang is maar 4,6 vierkante meter… :roll:

Ik vind een trap in de woonkamer niet mooi. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Bij ons zit er een dichte trap gewoon in de gang naar boven en een open trap naar zolder. Ik vind die open trap enger. Zelf hou ik er niet van, want ik moet altijd heel goed opletten op trappen waar ik mijn voeten zet anders val ik gerust naar beneden. Wij hebben inderdaad wel meer stof op die open trap naar zolder. Maar ik kan me ook weer voorstellen dat in je woonkamer een dichte trap ook niet alles is, of je maakt er een leuke hoek van.