open trap of dicht?

Oke… we hebben een meningsverschil en manlief hier is alleen te overtuigen met argumenten, dus wie helpt mee om de voors en tegens op een rij te krijgen?



We hebben een open trap en ik baaaaaal ervan.

Vind het niet mooi, maar dat is geen argument voor hem.

Ik vind het ook mega stoffig, maar volgens hem hou je dat.

Ik vind het lawaaiig, je hoort boven elke dreutel die beneden geschied, dan zegt hij dat een dichte trap een klankkast word en dus ook lawaaiig zal zijn.

Ik mis kastruimte, dus met een dichte trap heb ik een flinke bergkast,

dan geeft hij aan een flinke kast te willen maken in de eetkamerhoek :roll:

Kortom, ik wil een dichte trap met bergkast en hij een open…



Wat hebben jullie, bevalt dat, zonee, waarom niet, zoja, waarom wel enz…



Zal effe fotogie doen van wat we nu hebben.

ik heb in dit huis en straks in mijn nieuwe huis beiden de trap in de gang zitten, dus kan je nie helpen…

Hoihoi,



Ik ben er juist heel erg blij mee… Doordat de trap in de woonkamer is en er een open ruimte onder de trap is, kunnen de kinderen goed bij hun speelgoed. (staat op dit moment iets teveel, van 't weekend, als ze bij hun papa zijn, kan ik weer ruimen :wink: ) Over een paar jaar is dat weg, doordat ze met ander speelgoed gaan spelen. Dan heb ik een mooie open ruimte ipv een dichte kast. Ik heb de bergruimte ook niet echt nodig nu…



Dat de treden open zijn vind ik ook niet erg, het geeft een ruimtelijk effect, iets wat ik anders niet zou hebben.



(mooi rokje… :inlove: )

Ik zou hem dicht maken. Zeker met kleine kindertjes vind ik dit enge trappen. En je stookt extra om de trap warm te houden. Toevallig heeft m’n oppas zo’n soort trap pas ook dicht gemaakt. Ziet er erg strak uit! Zeker als je bergruimte mist is dit een goede oplossing. Zo te zien kun je er zo een wandje met 2 deuren inzetten, valt niet eens op. Ik sta aan jouw kant Cell :mrgreen:

ja oke, maar dat is een wenteltrap waar je zo te zien helemaal onderdoor kan lopen :think:

Bij ons zit hij tegen de muur, ik moet dus op mijn knieen om eronder schoon te maken en ik kan je vertellen dat dit dus dagelijkse kost is door al het loopvuil wat van de trap afkomt… :roll:

In ons vorige huis hadden we een open trap. Nu hebben we een dichte.



een stofnest blijft het. Alleeen valt bij een open trap het stof ook naar beneden op het speelgoed. Bij een dichte niet.



Wat betreft lawaai.

Een dichte trap zonder vloerbedekking is volgens ij nog erger dan een open trap.

Wij hebben nu sinds een week vloerbedekking erop, met een goede ondervoer. Nu is het lawaai echt minimaal.



De bergruimte onder een dichte trap vind ik ideaal. Een open trap geeft minder opruim-mogelijkheid en geeft een romeeligere indruk.



Een dichte trap met vloerbedekking en een dichte kast op maat eronder is volgens mij ideaal.

Wij hebben een dichte trap en zijn daar erg blij mee. Niet alleen voor de berg kast, maar het scheelt stookkosten. Daarnaast hebben we er een brandwerende deur inzitten. De trap naar zolder was wel open en die hebben we dichtgemaakt. Een open trap vonden wij wel veel stoffiger dan een dichte. Nu hebben we altijd de trap naar boven dicht. De trappen zijn bekleed met isolatie en vloerbedekking, tja tuurlijk hoor je het als iemand de trap afkomt of opgaat, maar niks dramatisch.



Dit zijn onze ervaringen…uiteindelijk moeten jullie de voors en tegens van elkaar afwegen. BTW een open trap vinden we wel mooi uitzien, maar dat is voor ons ook alles, en daarom hebben we er dus geen.

Ja, dat klopt, ik kan er omheen… Maar wat is precies je bedoeling… De hele wand afsluiten en ook een deur voor de trap? Of alleen een kast maken en de treden dicht?

Wij hadden in het vorige huis een open trap en daar werd ik echt gek van. Dus dicht!!!

de bedoeling is…



de treden dicht en dan een kast eronder met een deur.

Je blijft de opgang dus wel zien, maar dan als dichte trap en dan bovenaan de overloop een deur voor het geluid van beneden.

@Gaia wrote:

Ik zou hem dicht maken. Zeker met kleine kindertjes vind ik dit enge trappen. En je stookt extra om de trap warm te houden. Toevallig heeft m’n oppas zo’n soort trap pas ook dicht gemaakt. Ziet er erg strak uit! Zeker als je bergruimte mist is dit een goede oplossing. Zo te zien kun je er zo een wandje met 2 deuren inzetten, valt niet eens op. Ik sta aan jouw kant Cell :mrgreen:




Mee eens.



Mijn ouders hebben ook een opentrap. Leuk als je kinderen daar zijn. Ze willen er steeds op. En er gaat veel warmte mee. je stookt wel meer omdat dat een open ruimte is.

Qua stookkosten gaat het niet schelen, als je de opgang open houdt…



En het speelgoed? Komt dat in de dichte kast? Mogen de kinderen daar zelf bij?

stookkosten zijn hier ook geen issue, we hebben vloerverwarming en dat is geen luchtcirkulerende warmte, maar stralingswarmte.

Ook is het huis erg goed geisoleerd, we stoken amper, maar het blijft 20 graden.



De kast word bergkast voor de stofzuiger en dergelijke.

Het speelgoed van de kids gaat gewoon naar een andere plek.

geef mij maar een dichter trap lijkt me een stuk veiliger. En daarnaast een kast eronder is altijd handig kwa berg ruimte.



Bij mij zit de trap in de gang en hebben der dus ook een kast in een ondiepe kelder zeg maar

ik vind de open trap die je nu hebt wel erg mooi, maar het lastigst lijkt me het stof en vuil. alles wat je de trap op loopt valt er door heen op het speelgoed eronder. ik zou het niet zo’n fris idee vinden :oops:

(overigens heb ik zelf zo’n hoogtevrees dat ik ook open trappen eng vind, maar dat is vast geen argument voor je man :mrgreen: )

Ik ga ook voor dicht! Wij hebben de trap in de hal en dat bevalt me idd prima! Kinderen worden niet wakker van het lawaai als er een luidruchtige visite komt en ik hoor niet alles van boven.

Onder de trap hebben wij een inloopkast die vanaf de kamer te bereiken is, ideaal!!

Ik vind die open trappen ook heel mooi, maar ook gevaarlijk en zou daar dan ook nóóít voor kiezen.



Dus Cell, ik sta ook achter je. :mrgreen:

Arme Ruud zo te zien gaat hij het verliezen :lol: 8)



Ik zou in deze situatie ook een dichte trap willen met een kast eronder. Had ik in ons vorige huis ook en oh wat miste ik die opbergruimte toen we verhuisd waren!

Tja, als ik je trap zo zie zou ik zeggen: laat hem open! Ik vind het heel mooi staan! Dichtmaken en een kast eronder, lijkt me niet zo mooi, omdat het niet in een gang zit. Lijkt me een raar gezicht als alles dicht is en 1 opening waar een trap begint…



Mijn trap zit in een gang en de onderkant zit in de berging en wij hebben er een kast onder gemaakt, maar ik kan je wel vertellen dat ik net zo hard op mijn knietjes moet om het schoon te maken hoor!!!



Maar, in jouw geval zou ik het dus open laten!!

wij hebben ook een open trap maar zou graag een dichte trap willen.

bij ons staat de trap in de hal dus niet in de woonkamer en manlief is al van plan de trap dicht te maken.

ook omdat ik het eng vind met kleine kindjes in huis.

Ik snap ieders argumenten wel dat een open trap gevaarlijk is met kleintjes…Maar dat is een dicht ook!



Ik kijk liever vooruit en kleine kinderen worden snel groot, is dan een dichte trap nog steeds de wens?



Maar ik begrijp Cell, dat je graag de bergruimte wilt en dat het speelgoed ook op een andere plek kan… :thumbup:



Ikzelf blijf erg happy met mijn open trap!