Op zoek naar een autostoeltje

Wij hebben de MC Pearl. Hebben ook Isofix in de auto en vind het zonde als we die niet zouden gebruiken. In de andere auto de Romer Duo Plus. Zit ook vast aan de Isofix.

maxi cosi tobi bevalt super

wij hebben 2x de maxi cosi priori fix. Ook met isofix dus.



Die komt bij de consumentenbond samen met de maxi cosi pearl/familyfix als beste uit de test (7,7) bij de stoeltjes van 9-18 kg

Wij hebben voor Juul de Recaro young sport en voor Imme diezelfde stoel maar dan van het merk Storchenmuhle… Fantastische stoelen. Zijn super makkelijk in en uit de auto te halen/zetten!! is een groep 1,2,3 stoel dus in 1 keer klaar

@hendrika wrote:

maxi cosi tobi bevalt super


hier ook… bevalt prima! :thumbup:

Ik zou dus niet snel voor een groep 1/2/3 kiezen. Kan me nl. niet voorstellen dat hij dan net zo veilig is als een stoel die voor een bepaalde categorie gemaakt is.

Maxi cosi priori, 2 keer zelfs. Prima ding, na talloze keren ellende ermee, krijg ik nu ook de stof snel eraf en erop als ik die moet wassen.

Enige nadeel vind ik nu dat onze zoon nu al bijna te lang wordt voor de stoel. Als hij gewoon zit niet hoor, maar als ik hem in ligstand zet, dan zitten zijn voeten helemaal klem tussen de voorstoel en zijn stoel. Hij moet ze dan echt tegen de rugleuning omhoog leggen.

En als ik meer geld ervoor over had, dan kocht ik die stoelen die naar je toe kunnen draaien als je je kind erin zet. lijkt me ideaal. Maar we hebben er 2 nodig, en gebruiken beiden bijna evenveel, dus dan vind ik dat echt veel te duur.

Eerst Maxi Cosi Priori XP en nu een Rodi XR

Ook wij hebben Iso Fix, maar ik vind die prijzen echt belachelijk! Lijkt wel of ze kunstmatig hoog zijn!

2x een maxi cosi Tobi. Makkelijk vast te zetten in de auto.



Ik vind het heerlijke stoelen!

Hier ook de Maxi Cosi Tobi! Superstoel, fijn in gebruik en goede zithouding en slaapstand.



Op het moment ie ie echter in reparatie bij MC, het gordelverstelsysteem blokkeerde. Verkoper gaf aan dat dit niet de eerste was die hij terug kreeg met dit probleem :frowning: Ben benieuwd hoe het opgelost wordt!



Vind die Isofix stoelen in verhouding ook zo belachelijk duur. Misschien een lucratief dealtje gesloten met de autoindustrie? :think:.

van 9 tot 15 kilo hebben we de best geteste stoel kiddy infinity pro. Nadeel is wel dat kinderen die nog een beetje onderuitgezakt zitten echt goed stevig vast moet zetten, anders glijden ze naar beneden onder de vangbeugel en dan lijkt hij me niet meer zo veilig, even een paar keer goed oefenen en de gordel echt strak aantrekken.

voor 15 tot ? kilo de maxicosi rody XP, ook de best geteste volgens mij (een van de).

Hier wel isofix… als je goed zoekt, kun je ook binnen de isofix stoelen wel aanbiedingen vinden.



Zo hebben wij de onze gekocht bij een kleine onbekende babyzaak in een dorp verderop. Scheelde 30 euro per stoel.

Wij hebben dus de romer kid fix voor de oudsten en voor Mies de romer duo plus, ouder model dan nu, maar wel met isofix.

Vind het gewoon super makkelijk dat je de stoel zo vast kan zetten.



Straks rijden wij met 2 auto’s rond en beide hebben isofix. Niet op alle stoelen echter, alleen achterin de buitenste stoelen. Maar dan nog.

Voor Suus komt er straks ook gewoon weer een romer king met isofix.

Wij hebben de mc tobi en de axiss. Vind het allebei prima stoelen, die kiddy infinity vind ik echt ondingen, heb er ff bij staan kijken. Ze komen idd wel als veiligst uit de test, maar dat irritante plankje en bij degene die ik gezien heb kon je m alleen in de ligstand zetten als je kind er niet in zat, leek mij ook niet echt practisch. Verder zit je altijd met de grote gordel te pielen daar wilde ik nog ff mee wachten tot ze naar de volgende stoel mag :lol:

Ik heb zelf dus de axiss, omdat ik vrij veel rugklachten heb, en nu ik weer zwanger ben merk ik dat mn bi weer wat op begint te spelen, gelukkig nog niet zo heel veel. Maar ook als ik straks met mega buik loop, vind ik het gewoon makkelijk dat het stoeltje naar buiten kan draaien. Mijn man heeft de tobi en die uitstaande gordels vind hij helemaal super (ik ook, dat ze dat bij de axiss dan weer niet hebben, zal de volgende versie wel weer worden :? kunnen mensen weer geld gaan uitgeven). Denk dat je gewoon ff moet gaan passen en meten met kind en auto en zo kom je vanzelf op een stoel die goed bij jullie past.

Maxi cosi pebble met isofix. Tijdens een 15% korting aanbieding. Alsnog niet goedkoop, maar zo’n beetje het veiligste wat je kan krijgen en das heel wat waard toch? En daarnaast is het gewoon erg gemakkelijk… geen gepruts met gordels enzo.



Denken we… want de kleine is er nog niet, haha.

Hier ook de Maxi Cosi Tobi en die bevalt uitstekend.

Ideaal om aan het groen/rode dingetje te zien of hij strak genoeg zit of nog niet!

ik ga jullie reacties ff meenemen in onze zoektocht dankjewel!



tot nu toe zit ons kleine meisje nog lekker in de maxicosi

Maxi cosi tobi

Bevalt hier prima :thumbup:

Schuift straks zo door naar kind nummero 3 :lol: