:? Ze hebben weer eens wat onderzocht, hoor…
Het heeft ermee te maken dat zwanger zijn van een jongetje meer energie kost, en dat heb je minder als je niet ontbijt:
Meer kans op geboorte dochter bij overslaan ontbijt
Uitgegeven: 23 april 2008 06:47
Laatst gewijzigd: 23 april 2008 10:45
LONDEN - Vrouwen die weinig eten of die het ontbijt overslaan voor de periode van conceptie, hebben meer kans op een meisje. Dat schrijven Britse wetenschappers woensdag in het tijdschrift Proceedings of the Royal Society: B Biological Sciences.
Nieuw onderzoek van de universiteiten van Exeter en Oxford biedt het eerste bewijs dat het geslacht van een baby samenhangt met wat de moeder heeft gegeten. “Dit onderzoek helpt misschien verklaren waarom veel vrouwen in ontwikkelde landen minder jongetjes krijgen”, zei onderzoekster Fiona Mathews.
De geboorte van het aantal jongens in geïndustrialiseerde landen daalt de afgelopen veertig jaar gestaag, met circa 1 procent per jaar.
Bloedsuikerspiegel
Als een vrouw het ontbijt overslaat, daalt de bloedsuikerspiegel en kan het lichaam dat interpreteren als voedselschaarste. “Als een moeder genoeg eten voorhanden heeft, zou ze best een zoon kunnen krijgen. Jongens zorgen meestal voor meer nageslacht dan meisjes. Maar in onzekere tijden is het veiliger om een meisje te krijgen”, aldus Mathews.
Enkele onderzoekers trekken al jaren aan de bel wegens de veranderde verhouding tussen aantallen meisjes en jongens in ontwikkelde landen. Zij wijten de verandering aan vervuilende stoffen en synthetische chemicaliën zoals in pesticiden.
Mathews en haar collega’s onderzochten 740 vrouwen in Groot-Brittannië die voor het eerst zwanger waren. Ze stelden vast dat 56 procent van de vrouwen met ‘de hoogste energie-inname’ jongetjes kregen, tegenover 45 procent bij de groep vrouwen die minder aten.
@Paultje wrote:
Zij wijten de verandering aan vervuilende stoffen en synthetische chemicaliën zoals in pesticiden.
[/i]
Ja typisch weer. De mannen peren 'm bij onraad en de vrouw mag weer de klappen vangen.
hier altijd ontbijten, en zoon en dochter in 1 keer, wat moet ik daaruit afleiden?
gr Louwina
haha bullshit, ik ontbijt elke dag alsof mijn leven er vanaf hangt, maar heb toch echt 2 meiden
wat een zinloze onderzoeken zijn dat zeg…zeker komkommertijd
(echt iets voor RTL4)
Nou, bij klopt het drie keer;-)
Ik werd ongepland zwanger van de eerste (een meisje) Toendertijd was ik streng aan het lijnen en deed ik niet aan ontbijten (heel slecht, ik weet het… maar ik was jong en onnozel he;-))
En sinds ik haar heb ontbijt ik altijd en ik heb er nog twee jongens bij gekregen.
whahaha mint, super onderzoek!!!
Al die kerels aan de melk… of hebben een k*t smoes voor te veel bier drinken :mrgreen:
Het lijkt mij de grootste onzin
maarrrrrrrrr het onderzoek zegt dat je een grotere kans hebt op een jongen als je wel ontbijt. De kans dat je een meisje krijgt is dus nog wel aanwezig.
Het feit dat wij allemaal zeggen dat we ofwel een meid ofwel een jongen hebben zegt dus helemaal niks… je zou al onze antwoorden naast elkaar moeten zetten en dan pas kijken of dit ‘fabeltje’ klopt.
Ik ontbijt trouwens nooit en heb een prachtige dochter en zoon
@Mar10e wrote:
@Greetje14 wrote:Heb het ook gehoord vanmorgen, volgens mij is het onzin.
Het gelacht ligt toch bij de man :think:
Ja, maar het ligt vervolgens wel weer aan de vrouw welke zaadcel (X/Y) dan het eitje bevrucht. Dat heeft te maken met dingen als zuurtegraad e.d.
Ohw, OK!
Wist ik niet.
Weet ik het nu :mrgreen:
Maar misschien klopt het dan dat als je iets eet dat je zuurtegraad anders is :think:
Tja, ik bedenk ook maar wat… :lol:
In mijn ogen toch echt onzin, ook na de prachtige uitleg
Er zijn zo verschrikkelijk veel factoren die meespelen of je überhaupt zwanger wordt. Volgens mij is het gewoon de natuur of het een jongetje of een meisje wordt.
Aah, hier staat het stukje
Volgens mij is het gewoon de man die bepaald wat het wordt.
Heeft hij traag en sterk zaad: wordt het een meid en snel en zwak zaad, een jochie 8)
En deze dan:
‘Bananen eten vergroot de kans op een jongen’
Uitgegeven: 23 april 2008 23:41
Laatst gewijzigd: 23 april 2008 23:42
AMSTERDAM - Het dieet van vrouwen voor de bevruchting is van invloed op het geslacht van het kind. Nieuw Brits onderzoek heeft daarvoor aanwijzingen geleverd.
Zo zouden vrouwen met een flinke eetlust, die veel kaliumrijk voedsel binnenkrijgen, meer kans hebben op een jongen.
De ‘tegeltjeswijsheid’ dat het eten van bananen de kans op een jongen vergroot, zou dus wel eens een kern van waarheid kunnen bevatten.
Eetpatroon
De universtiteit van Exeter legde zevenhonderd Britse vrouwen die voor het eerst zwanger waren en het geslacht van hun kind niet kenden een vragenlijst voor over hun eetpatroon voor de bevruchting.
Van de vrouwen met de hoogste calorie-inname, maar nog binnen de gezondheidsnorm, kreeg 56 procent een jongen. Van de vrouwen die het minst aten, kreeg 45 procent een jongen.
Graanontbijt
Vrouwen die dagelijks minstens een portie graanontbijt aten, hadden zelfs 87 procent meer kans om een jongen te krijgen dan vrouwen die minder dan een portie per week aten.
Bewijs
De Amerikaanse vruchtbaarheidsdeskundige Tarun Jain zegt dat het onderzoek geen bewijs levert, maar noemt het een innovatieve benadering om te bedenken dat hoewel de spermacel het geslacht bepaalt, het dieet van de vrouw van invloed kan zijn op de ontvankelijkheid van haar lichaam voor bepaalde spermacellen.
Hmmmmmmmm… ik ben gék op bananen…eet ook regelmatig brinta…
Dat worden dus 2 jongens :mrgreen: