Hé hallo,
Mees slaapt sinds dat hij drie maanden is in een bakerzak. Dat ging altijd erg goed, want hij kon (en kan) erg onrustig zijn met zijn armen. Zodra hij wakker is beginnen zijn armen te bewegen en komt er van slapen niet meer zoveel. Hulde voor de bakerzak dus. Maar sinds een aantal weken draait hij zich op zijn buik en dat zorgt voor een hoop frustratie. Terugrollen lukt niet (door die zak, denk ik) en zijn speen, de reden dat hij volgens mij aan het rollen is, kan hij niet pakken. Nu wil ik hem de bakerzak ontwennen, maar ben erg benieuwd hoe anderen dat hebben gedaan. Cold turkey of langzaamaan slaapje voor slaapje? En werd dat in het begin geen drama?
Juul heeft ook tot een maand of 9 in de bakerzak geslapen en ik ben over gaan schakelen toen ze ook kon draaien. Gelijk maar cold turkey, maar dan wel bij het eerste dutje 's morgens beginnen; niet gelijk bij de nacht. Hat was best moeilijk, want er zijn momenten geweest dat ik haar zo weer in de bakerzak wilde stoppen, maar ik heb volgehouden. Na een dag of twee was het geen probleem meer.
Ze heeft wel een slaapzak aan.
Dank voor je snelle antwoord! Dus je bent begonnen met de ochtendslaap en hebt hem toen de hele dag (alle slaapjes) en nacht niet aangedaan? Een slaapzakje was ik ook idd van plan.
Ja, de nacht nog wel en vanaf daar alleen een slaapzak. Ik heb haar niet eens stevig ingestopt, ze moest er maar gelijk aan wennen.
Ze vond het wel leuk dat ze zelf kon gaan staan. Volgens mij vond ze het hele ontbakeren wel grappig… :mrgreen:
Hoi!
Wij hebben olivier ook laten slapen in de bakerzak. is er nu ongeveer 2 weekjes vanaf, vanaf de eerste slaap 's ochtends!
Ging prima!!
Groetjes en succes!
Hier ook de eerst poging gedaan zo rond 6 mnd. Dit ging even goed en toen ging het snel ook weer achteruit. Was misschien toch iets te vroeg.
Heb op advies Siënne toch weer even ingebakert.
Maandje later weer een poging gedaan. Eerst in een stugge slaapzak met mouwtjes (was toen natuurlijk nog koud) en later op slaapzak zonder mouwtjes. Dat ging ineens heel goed. Ben de tweede keer ook gewoon begonnen in de ochtend en dat ging de hele dag goed. Heb de inbaker doeken ook niet meer gebruikt.
Succes
Toen Kyan met iets van 5 maanden ziek was mocht ie niet ingebakerd worden. Dat was meteen voor ons de aanleiding om hem in een slaapzak te doen en de inbakerdoeken naar zolder te brengen. Bij ons is dat heel goed gegaan. We hebben dus niet afgebouwd, maar van de ene op de andere dag overgestapt op de slaapzak.
Ff een update: Mees slaapt sinds twee nachten en dagen zonder bakerzak en het gaat eigenlijk erg goed :dance: Hij moet overdag bij sommige slaapjes nog een beetje wennen, maar 's avonds slaapt hij als een roosje. Hij heeft zijn knuffel ontdekt en valt met hem in zijn armen geklemd in slaap :inlove: Dank voor jullie reactie’s en hulp!