onrustige baby aan de borst, hulp gevraagd!

Hoi mama’s,

Sinds een paar weken heeft Amber een nieuw patroon ontwikkeld aan de borst.

Ze laat herhaaldelijk mijn tepel los, om vervolgens om zich heen te gaan kijken, spartelt er op los met haar beentjes, maait met haar armen, knijpt venijnig in mijn borsten, gilt oren-tetterend hard als ik haar ‘ontkoppel’, kortom erg onrustig dus.

Ik heb het idee dat ze veel meer moeite moet doen om melk uit mijn borsten te krijgen. De melk schiet veel minder snel toe dan voorheen.

Ik heb haar 2 weken geleden elke 2 uur aangelegd, om de melkproductie wat op te voeren. Dit werkte, maar ze blijft onrustig. Nu leg ik haar weer om de 3 Ã 4 uur aan.

Voor zover ik weet is ze niet afgevallen.

Ook slaapt ze sinds 2 maanden niet meer dat 3 uurtjes achter elkaar. Voorheen sliep ze aan het begin van de avond/nacht 5 uurtjes (met uitschieters van 6 uren) aan één stuk door (daarna weer om de 3 uur wakker.

Verder is het een ontzettend lieve, vrolijke en levendige baby overdag. Haar oogjes stralen en haar huidje ziet er prima uit. Ook poept en piest ze goed.

Nu is mijn vraag, wie herkent dit patroon en/of wie heeft er tips m.b.t. de borstvoeding?

Ik weet dat hier echte borstvoedingsguru’s op het forum zijn, dus kom maar op!

Daarnet heb ik haar trouwens voor de eerste keer een flesje kv gegeven, dit ging er prima in (zonder gespartel e.d.). Nu slaapt ze als een roosje.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Marloes

Ze ontdekt de wereld om haar heen op deze leeftijd, ik merk het ook aan mijn dochterje die is ongeveer even oud…

die is ook snel afgeleid vooral als haar zusjes om haar heen spelen enzo, probeer het dan even later wel weer even en vaak gaat het dan goed…

Bedankt voor je reactie Heleen.

Ik ben er inmiddels achter dat ze zich inderdaad veel bewuster is van haar omgeving. Nu voed ik haar al in een vrij rustige omgeving, maar er is altijd wel iets dat haar interesse wekt. Dit in combinatie met het feit dat ik vandaag weer voor het eerst ongesteld ben geworden (waardoor ze dus meer moeite moest doen om genoeg melk uit mijn borsten te krijgen, denk ik dan)… ach, de puzzelstukjes vallen weer op z’n plek.

ik denk niet dat ze meer moeite moet doen hoor, de smaak kan anders zijn door de menstruatie, dat zal het misschien zijn…

Ze gaat snel wel weer beter aan de borst drinken hoor, dit is nu allemaal nog nieuw he? komt goed :thumbup: