ongewild urineverlies

Hallo,

Ik merk sinds mijn tweede bevalling dat ik bij het niezen of hard lachen wel eens een druppeltje urine verlies(soms ook meer) Valt daar nog iets aan te doen of wordt het alleen erger naarmate je meer kinderen krijgt? :mrgreen:

ja hier al net zo`n een hoor! Maar bekkenbodenspieren trainen en proberen als je plast het even op te houden om vervolgens goed uit te plassen.

Maar goed bij mij werkt dat nog niet en pies :silenced: dus ook geregld wat in de broek.

Sterkte jij!

En ondertussen lees ik mee en wachtende op de gouden tip!

Ik heb het ook hoor,helemaal na de tweede,met trampoline springen laatst ook…tjonge…

Moet zeggen dat ik gewoon te laks ben om die spieren te trainen…zal t toch eens gaan doen want t schijnt wel te helpen…

@schoen wrote:

ja hier al net zo`n een hoor! Maar bekkenbodenspieren trainen en proberen als je plast het even op te houden om vervolgens goed uit te plassen.

!




Dit is dus niet goed!!!

Heeft de fysio mij verteld.



Ik had dit probleem ook na Justin en werd door de huisarts naar de fysio gestuurd.

Hier krijg je speciale oefeningen om het te trainen en dat moet je ook thuis gaan doen.

Daar was ik dus te laks in :oops:



Doe je er niks aan heb je kans dat het alleen maar erger word!!!



De oefeningen die je krijgt zijn ook meteen goed voor je buikspieren :mrgreen:



Oefeningen zijn zo moeilijk uit te leggen en het is ook beter dat je die met begeleiding uitgelegd krijgt.

Misschien kan ik wel wat uitleggen.



Probeer eens (klink even raar :lol: ) je kontspier te (hoe zeg ik dit nu :doh: ) dicht te knijpen en loslaten,dichtknijpen en loslaten.

Dat moest ik dus ook van de fysio.

Kan als je zit maar als je staat is het moeilijker en dat is nog beter omdat je meer moeite moet doen om je kontspier te gebruiken.

@prinsjeJason wrote:

@schoen wrote:
ja hier al net zo`n een hoor! Maar bekkenbodenspieren trainen en proberen als je plast het even op te houden om vervolgens goed uit te plassen.

!




Dit is dus niet goed!!!

Heeft de fysio mij verteld.


hmmmmmmmmmm :think: :think: hier adviseerde dat de arts en de verloskunndigen :think: :think:

Als je je plas ophoudt en dan verder plast heb je grote kans dat er urine in je blaas achter blijft. Daardoor heb je verhoogde kans op blaasontsteking.

Je kan het beste als je niet moet plassen, net doen of je je plas ophoudt. Paar tellen aanspannen en dan weer ontspannen.



Maar hier ook hoor, vooral bij niezen. Het liefst ren ik snel naar de wc als ik een nies voel opkomen. :mrgreen:



Heb jaren geleden veel aan handbal gedaan en de vrouwen met kinderen hadden standaard een tenalady in tijdens het spelen



:-*

Nanda

@Nanda wrote:

Als je je plas ophoudt en dan verder plast heb je grote kans dat er urine in je blaas achter blijft. Daardoor heb je verhoogde kans op blaasontsteking.


Dat vertelde de fysio dus ook :thumbup:

idd bekkenbodemspier flink trainen anders kan het erger worden.

Ik heb er geen last van, maar mijn gyn had tijdens het hechten wel last van mijn gespierdebekkenbodemspieren haha

Ooooooooooooooooh ik had het bij de 2e zwangerschap…

Lang leve de Tenalady inlegkruisjes!! :shifty:



Nu gaat het beter,met niezen wel de beentjes tegen elkaar maar verder heb ik het weer redelijk ‘‘in shape’’ die spiertjes :wink:

Hier ook erg veel last van gehad.

Dacht 2 maanden na de bevalling weer eens een stukje te gaan hardlopen…geen succes, gelukkig was het donker…

Preventief gewoon maandverband gebruiken bleek absoluut geen optie trouwens!!!

Dus bekkenbodemspieren meer gaan trainen en hardlopen even vergeten (racefietsen/mountainbiken gaat wel prima) en inmiddels heb ik bijna geen last meer!

Rennen gaat weer goed, maar springen moet ik niet doen :hand: :lol:



Meestal heeft de huisarts wel een standaard overzichtje met oefeningen om te doen.

het is zelfs zo, als het met de oefeningen niet lukt kan er ook een operatie gebeuren,

dan worden de pezen van de spieren weer aangetrokken, zodat het urine verlies niet meer voorkomt



dit is bij een kennis van mij ook gebeurdt na haar 2de zwangerschap,

overigens het is vij normaal dat je tot 9 maanden na de bevalling last hiervan hebt :?

Ik heb bij een bekkenbodemfysio gelopen en die zei ook dat je om bovenstaande redenen (kans op blaasonsteking) nooit tijdens het plassen moet ophouden en weer doorplassen. Zijn waarschijnlijk nieuwe inzichten. Wat zij me vertelde is dat vrouwen te vaak naar de wc gaan waardoor de bekkenbodemspier te slap wordt. Oefenen met plas ophouden (dus wachten met naar de wc gaan als je moet) is een veel betere oefening. En echt, na een paar dagen had ik al veel minder last van urineverlies.