*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 21 ***

Jeetje memmie wat een grote buik alweer!! :inlove:

Voel j hem lekker veel trappelen?

Trouwens gefeliciteeerd met T.ycho zijn vijfde verjaardag! 5 jaar alweer zeg. Handje vol :wink: :-*

Oh ja en ben er via via achter gekomen dat miek 5?juli bevallen is van I.var! :inlove:

Hoopdat ze t niet erg vind dat ik t hier post :shifty:

:-*

Ff update van mij:

Gisteren cb voor thomas en oogarts voor tim :frowning:

Thomas is 8370 gram en 68 cm. Zag er allemaal goed uit. Hij rolt al lekker van rug nar buik en terug. Helaas kon ze niet met zekerheid zeggen dat zijn heupje goed is en ben dus doorverwezen maar zkh voor foto bij de orthopeed. Zijn beentjes zijn evenlang en recht maar zodra ze de beentjes in kleermakerszit achtige vorm open wil leggen lukt dat volgens haar niet ver genoeg. In eerdtr instantie kon ik 21sept terrcht maar toen ik me afvroeg of dat biet te lang wachten was en ze de poli belde konden we 4 sept terrecht :roll: maak me dr wel btje zorgen over maarja… Gekke ik

Tims oogjes leken voorzover goed. Zijn linker oogllid hangt al vanaf de geboorte en beetje :wink:

Over 2/3 maanden gaan ze de sterkte meten :frowning: vind dat echt niet leuk

Moet ik zijn oogjes 2 keer druppelen thuis. En ziet ie erna tijd wazig :cry:

Lijkt me zwaar frustrerend en vid echt sneu. Maarja hoorlijk is de sterkte gewoon goed :pray:

Voor de rest ff een :-*

@Chantal Wat lekker dat Thomas het zo goed doet !

Wel zielig voor Tim met zijn oogjes, maar hopelijk is de sterkte goed.

@ Memmie Hoe is het afgelopen met de wespensteek van Jesse ?

Hier zijn we druk in huis bezig met opruimen, uitzoeken, schoonmaken, kleine klusjes , want dinsdag komt de makelaar om het huis te taxeren…

Maandag naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling :?

Raim wil eerst ons huis verkopen voordat ie een ander huis koopt…

Makelaar is vanmiddag geweest en we zijn er samen uitgekomen, dus ons huis gaat in de verkoop.

Maandag voor de 2e keer bij de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling, nu moet ze nog 2 mm dieper om schoon te maken , dus moet ik weer een keer terug komen :twisted:

Hier een moeilijke beslissing om te nemen.

We hebben een Sharpei van 7 jaar. Die valt de laatste heel veel af en gromt en hapt naar de kleine meid. Nu kan ik allerlei onderzoeken erop los laten qua echo , foto , bloedprikken ( kan oplopen tot 600 euro).

Nu heb ik dus echt wel wat het beestje over ( heb al een paar fikse rekeningen liggen) Maar ik twijfel dus ; of wel veel geld neer tellen en daarna misschien alsnog inslapen of nu al in laten slapen.

Net telefonisch contact gehad met de dierenarts en hij zegt dat ie misschien een tumor heeft of nierkwalen en daar is niks meer aan te doen… :cry:

Vanmorgen bij de da geweest. We moeten het nog een maand aan kijken en dan kijken of ze nog veel afvalt. Als dat zo is, gaat de dierenarts bloed prikken om dingen uit te sluiten…

Wat sneu dat je hond ziek is tijger… hoop dat jullie toch nog iets ontdekken wat makkelijk te verhelpen is…

Dus, hier ben ik ook eindelijk weer eens.

Op vakantie geweest, wat echt helemaal super was, echt heerlijk!

Alleen daarna weer direct het drukke dagelijks leven, met werk van hub en ook weer van mij (maandag begin ik weer… :frowning: ) en met heeeeel veel bikkelen in de tuin (nieuwe schuttingen staan inmiddels, nu is hub bezig met de fundering voor de blokhut en dan straks dus nog blokhut zelf plaatsen en terras betegelen…) en mijn zusje ligt al 9 dagen in het ziekenhuis…

Hoe is het met de rest?

En even speciaal, memmie, hoe is het met jou? :-*

Tierr het word dus weer druk voor je. Gelukkig hebben jullie een fijne vakantie gehad. Is het ernstig met je zusje ?

In ieder geval beterschap voor haar…

Memmie is op vakantie :wink:

Mijn zusje is gelukkig afgelopen maandag weer thuis gekomen na 12 dagen ziekenhuis. Haar darmen deden ineens niks meer, zat waarschijnlijk ergens een ontsteking, maar het hoe en wat precies zijn ze niet achter gekomen. Maar was wel ff heftig.

Wat rustig trouwens hier… jammer… :frowning:

Memmie, hoe gaat ie met jou en je buikje? Wordt het weer zo’n joekel? Foto? :slight_smile: En doet T het nog steeds goed op zijn nieuwe school?

Chantal, met jullie alles ok?

Miek, hoe gaat het nu met je jongste mannetje, al wat rustiger?

En tijger, wat zie ik nu? Bezig?? :shock: Wat leuk, succes! :slight_smile:

Hier verder alles goed. Beide jongens weer helemaal goedgekeurd op het cb. En het zijn ook echt zulke lieve makkelijke jongens. Ben zo gelukkig met mijn knulletjes! :inlove:

Hallo!

Idd erg rustig hier… :frowning:

Jeetje, heftig voor je zusje Marijk.e. fijn dat ze nu weer thuis is.

Ik schaam me werkelijk rot… ben nu nog nooit bij je geweest :naughty: :oops:

Hoe is het met jou en je mannen?

Ja, mijn buik groeit alweer aardig :mrgreen: Heb een foto in het showforum staan.

Het kleine mannetje van Miek onrustig??? Heb ik iets gemist?

Dacht er laatst aan, hoe zou het met Miek zijn? Heeft ze een goede bevalling gehad? Hoe groot/zwaar was het mannetje en hoe heet hij?

Chantal, hoe is het met jou en jouw mannetjes?

Tijgertje, hoe gaat het nu met je hond? Moeilijke beslissing… :hug: Maar het moet idd wel dragelijk zijn voor het beestje.

Spannend voor jullie :pray: Je zit op het wachtbankje toch?

KC, hoe gaat het met jou en je dametjes?

Hier gaat het redelijk… veel last van maagzuur :thumbdown: en vind het nu wel aardig zwaar worden…

Zijn vorig weekend 4 dagen naar de Efteling geweest , feestje van mijn schoonouders waren 35 jr getrouwd (daarvoor een mid-weekje vakantie) en was werkelijk gesloopt! Ben er nu nog herstellende van… veel last van 'n soort verzuring in mijn buik (wat je ook met sporten kunt hebben, zo’n verzuring in je spieren) en harde buiken.

Ik ben aan het aftellen :oops: Maar goed, a.s dinsdag alweer 34 weken, dus schiet ook al op! Manlief is druk met het kamertje bezig, begint ook al mooi op te schieten :inlove:

Meiden, fijne zonnige dag! Geniet er maar lekker van, morgen nog een mooie dag en dan herfst weer… :thumbdown:

:-*

@ TIERRR ; hoe is het nu met je zusje ?

En met je jongens ?

@ MEMMIE ; Gelukkig hebben jullie een leuke vakantie gehad. Balen dat je last hebt van maagzuur en verzuring in de buik. Maar 34 weken alweer ? Wat gast de tijd hard…

@ CHANTAL ; Hoe is het met jou en de boys ??

@ KC ; Hoe is het bij jou en de meiden ??

Ik ben inderdaad weer begonnen. Eerste ronde zit er op en nu maar wachten… Als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen, dan zou ik vrijdag mogen testen…

Ik heb even een vraagje aan de dames die nu nog mee schrijven.

Zou ik de namen ( sorry kan niet alle namen onthouden, wel de voornamen gelukkig) en geboortedatums van jullie kindjes mogen ?

Dan maak ik binnenkort even een nieuw lijstje …

@Memmie wrote:

Ik schaam me werkelijk rot… ben nu nog nooit bij je geweest :naughty: :oops:

Sja, helaas is het toch nog wel een eindje he? En dan met kids, zwangere buik en zonder rijbewijs ( :naughty: :wink: ) is het niet heel handig. Maar vanaf vanavond staat hier nog een reden om hier langs te komen, dus dan moet je echt... ;) het is dus gelukt met ophalen! :)

Sja, kan me voorstellen dat je het hebt gehad hoor. Het is ook zo dubbel he? Ik vind het ook aan de ene kant prachtig en ik mis het zwanger zijn..
Maar op een gegeven moment wordt het inderdaad wel zwaar en wordt je ook wel heel nieuwsgierig naar het ukkie in je buik natuurlijk...
Maar even rustig aan vanaf nu!

Ga je het kamertje ook showen? Ook een geboortekaartje besteld enzo? Ben benieuwd!! :)

Ik heb even met miek gepraat via whatsapp en haar jochie (Iv.ar) heeft reflux en ze verdachten hem ook van koemelkallergie. Verder weet ik ook niet zoveel hoor.. :(
Heb jij haar niet op facebook trouwens?

Tijger, spannend hoor!! Wie weet gaat het dit keer zomaar heel snel.. dat kan zomaar, dat zag je wel aan Chantal en mij.. :pray:
Morgen is het vrijdag.. Al tekenen?

Hartstikke super dat het toch is gelukt! :-

Bedankt! Je bent een schat! (P. ook :wink: )

Idd, nóg een extra reden om een keer langs te komen! Al zijn jij en je mannetjes reden genoeg.

We hebben inmiddels een proefdruk gekregen en we zijn (op 1 klein dingetje na) tevreden. We hebben, net als bij de jongens, weer een foto kaartje.

Heb het gedichtje wat erop komt zelf bedacht. Heel toepasselijk, zoals het steeds gaat :inlove:

Ik vind de schopjes e.d heerlijk :inlove: maar ben het echt zat aan het worden… :oops: De jongens hebben donders goed door dan mama steeds minder kan en daar wordt lekker misbruik van gemaakt. Monsters zijn het op 't moment! En omdat ik steeds mobieler ben en vermoeid, is mijn lontje erg kort (als ik al dan niet nog een lontje heb :roll: )… Geen gezellige wisselwerking…

Ik voel dit ook echt als mijn laatste zwangerschap/kindje. Het is voor mij echt een afsluiter!

Als het kamertje af is wil ik het je best showen. zaterdag komen mijn so en dan komt het, denken we, wel zo goed als af. Dan moet de babykamer nog 1 muur en dan kan het inrichten (van J. zijn kamertje op zolder en de babykamer)beginnen! :dance:

Ik heb Miek sinds kort idd op FB. Wat een schatje(s) ook :inlove:

Vervelend dat hij waarsch. koemelkallergie heeft en reflux…

Ik heb 16 aug. een nieuw buurmeisje gekregen, en die is ook steeds zo onrustig… Haar ouders zijn vaak ook hele tijden met haar bezig. Bij hen is de ‘roze wolk’ ook nog ver te zoeken… zo sneu! Had ze het anders gegund! Mooi meisje trouwens :inlove:

Zo, ik zal ff een broodje eten en dan J. naar de peuter brengen.

:-

Tierrr ; Morgen is het vrijdag en dan zit ik op 28 dagen. Woensdag getest maar die was negatief ( ik was misselijk met het eten koken en dat had ik bij Fleur ook) Verder nog nergens last van. Dus mocht er van het weekend geen ongi zijn, dan test ik zondag weer ( dan zou mijn schoonmoeder jarig zijn geweest)…

Memmie ; Nog even genieten van deze zwangerschap maar wel op tijd rusten hoor. Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar het kamertje :oops:

@Memmie wrote:

Hartstikke super dat het toch is gelukt! :-*

Bedankt! Je bent een schat! (P. ook :wink: )

You're welcome! :-*
Als je hem maar gauw eens op komt halen, da's gezellig! :mrgreen:

Hebben jullie facebook, voeg mij toe! Veel makkelijker om even snel op de hoogte te blijven.

Memmie, tv aan en een dvd opzetten voor de jongens, gewoon doen joh, even rust, heerlijk. Kun je goed gebruiken.

Wat heeft de kleine van Miek een leuke naam zeg, jammer dat het nog niet zo lekker loopt.

Wij zijn deze week op vakantie geweest naar CP. En nu weer thuis dus. Met de meiden gaat het goed. Grote C. is een eigenwijze donder, kan superlief zijn, maar je ook jezelf kapot doen schamen als ze in het openbaar gaat gillen als ze haar zin niet krijgt. Is nu zindelijk, met af en toe een ongelukje. Maar gaat wel as woensdag even naar de kinderarts. Ik heb een consult gevraagd ivm haar gewicht, ze blijft best achter namelijk en haar curve wijkt steeds verder af. Toen ik 2 weken terug 10,7 kilo bij 90 cm op de weegschaal had heb ik maar gebeld. Ze is tov een jaar geleden 9 cm gegroeid en maar 1 kilo aangekomen. Naja, iig wil ik het even bespreken en me het liefst gewoon even gerust willen laten stellen. Al heeft ze nu een week geleefd op croissants, patat en pasta en dat hielp behoorlijk. Maar het is niet altijd vakantie natuurlijk.

Kleine C. doet het ook goed, vrolijk lachebekkie…donkere haartjes, blauwe ogen…onze sneeuwwitje.

KC Leuk dat jullie het gezellig hebben gehad op vakantie.

Ben benieuwd als je morgen geweest bent bij de kinderarts.

10,7 kilo en 90 cm ?

Fleur weegt al bijna 12 kilo bij zo’n 84 cm.

Die is 17 maanden…

Ik heb weer Fleur spam in het showforum gezet…

Heb mijn buik ook weer ff geshowd in SF.

Hi meiden,

Sorry! schaam schaam! gewoon zo weinig tijd kunnen vinden om vaker te reageren, maar lees wel mee. Vind t echt jammer vind t altijd zo gezellig om mee te kletsen. Maar tis hier ook nog steeds erg rustig… :frowning:

Maar hier gaat t redelijk. Ben trouwens sinds 1 sept huismama en denk nu eindelijk mijn ritme te hebben gevonden, heerlijk hoor zo met de kindjes. Was even pittig alleen zijn met avondeten en met die gebroken nachten en thomasje was erg huilerig, dus was even ergmoeilijk, maaaar t gaat de goede kant op, heb meer energie en gewoon echt genieten nu! Meer rust!

Ben dus sinds dinsdagavond begonnen met de nachtvoeding te weigeren, hij lag er om 8 uur in en kwam alweer rond half 12 en dacht wat als ikhem nu op zijn buik leg, nou dat werkte, helaas maar voor een uur maar ineens had ik moed verzameled en heb vervolgens om 1 , 2 en 3 uur thomas gepakt gewiegt en teruggelegd zonder voeding, om 5.30 ging papa werken en kreeg ik hem ook niet meer rustig dus hem bij me genomen en gevoed maar t vond al aardig knap zo, helemaal trots!

Hij slaapt overigens sinds zaterdagavond op zijn eigen kamertje, ik dacht misschien wordt hij gewoon wakker van t gesnurk van manlief :oops: hihi

Eerste nacht ging meteen stuk beter en kwam die rond 2.30 voor t eerst. Maar dag erna was weer knudde haha.

Thomas ging dinsdag voor t eerst brabbelen en echt kletsen :inlove: wat liefffff is dat! Hij zei zelfs paa paa paa paaa en soms keertje maa maa :inlove:

Hij kan ook al zelf zitten, wat een verademing, je merkte dat ie meer wou dan alleen liggen , want onze boys liggen niet graag op hun buik…

Overigens nog steeds geen tandjes hihi, ik vind t prima met de bv!

Afgelopen nacht ging t ook weer best goed, van 8 tot 3 geslapen en toen 1,5 uur verdrietjes/ af en toe troosten, en toen minimaal tot 6 uur kan ook 7 uur zijn geweest was te moe om te kijken, maar toen weer gevoed en sliep ie tot 8.45!! Nou das lang hoor voor Thomas hahah.

Tijger hoe is t nu met jullie hond?

Jeetje memmie alweer 35 weken, en je buik! Jeetje meis! Groooot! Hoe groot wordt beebje geschat nu? Balen dat de kids doorhebben hoe mobiel je wel/niet bent op moment, de boeven, je moet toch nog even :hug:

Heerlijk he!? Als kamertje af is :inlove:

Ben zo benieuwd naar jullie kaartje en kamertje, maar vooral beebje :inlove:

Kc wat goed dat Ce. al zindelijk is! Volgens mij duurt dat bij tim nog 2 jaar…

Maar jeetje wat is ze licht, inmiddels al bij de arts geweest? Ben benieuwd wat ze zeggen… Wel super fijn dat Ch. t zo goed doet!