wie heeft de aflevering van vanavond gezien? De lasagne die Radmilo klaarmaakte leek me erg lekker…weet iemand daar een recept van?
Heb al gegoogeld maar kan niets vinden.
wahaha, jaaa, ik zat gelijk hetzelfde te denken, net als dat vissie… hou niet echt van vis, maar hij lag zo lekker in dat pannetje te sissen…
jammer dat ze het net niet gehaald heeft, maar eh, ik vond het wel een hele knappe dame om te zien!
ik vond haar tijgertuniekje trouwens ook errrg leuk haha
@meisje1974 wrote:
Ik hoop maar dat ze allemaal nog stevige begeleiding krijgen. Op zijn minst nog een jaar.
Een collega van mijn man doet mee aan het programma, zij is volgende week te zien, de laatste van de deelnemers (ze heeft geluk gehad dat ze mee mocht doen want ze is in iemand plaats gekomen die uitviel, en daarom ook later begonnen) Van mijn man begreep ik dat de deelnemers inderdaad begeleid gaan worden, als ik het goed heb een jaar.
Mijn vader heeft ook overgewicht. Al jaren, hij kwakkelt ook al jaren met zijn gezondheid. Heeft Diabetes (2) gekregen en moet daardoor insuline spuiten. Ik heb het idee dat zijn hele lichaam onder dat overgewicht lijdt (hij heeft o.a. last van knieën, heeft een dubbele nekhernia gehad met een operatie daaraan en nog heeft hij altijd last van zijn nek)
Nu is hij sinds zo
n 4 à 5 maanden samen met mijn moeder aan het Sonja-en (waar eigenlijk van gezegd wordt dat dat niet kan met diabetes) maar tot nu toe werpt het zijn vruchten af. Hij is inmiddels 20 kilo afgevallen en heeft voor zichzelf een doel gesteld waar hij graag op uit wil komen qua gewicht (èn ik heb ineens een veel slankere moeder die in sommige kleding weer in maatje 38 past terwijl dat eerder volgens mij iets van maatje 44 was, hoevel zij is afgevallen weet ik niet precies maar ze zit nu op zo
n 67 kilo). Maar het belangrijkste is dat hij veel minder EH hoeft te spuiten en de arts dacht dat hij misschien nog wel van het spuiten af zou kunnen komen, dat zou toch geweldig zijn! Je merkt gewoon aan hem dat hij veel fitter is en dat is zo fijn om te zien, dat hij “vecht” voor zijn gezondheid.
:thumbup: voor je ouders!
@Snoesje wrote:
ach ja, wat is er hier in dit land niet krom?
----
nou, ik zat hier al op een bmi van 31… .nie best… en iedere keer snoept er ongemerkt iets bij…
en vandaag mijn eerste les met Evy! S2R ik moet zeggen, het ging eigenlijk wel goed! moet nog wel betere schoenen hebben, maar ik had er helemaal zin in! kreeg gelijk een dosis energie!!
x
Wat goed!!! Best gezellig he, die Evy die je aanmoedigt!!!
Wat bijzonder om te leren dat dit programma zo veel mensen inspireert om gezonder te gaan leven, los van wel of geen overgewicht.
@Clari, jeetje compliment voor je ouders!!
tja, ik heb ook wel gemerkt, JIJ bent de enige die jezelf zover kan krijgen om actie te ondernemen! goed dat ze zo lekker bezig zijn en hopelijk van de meds af kunnen!
@meisje1974
haha ja… ik had bij les 2 (had les 1 voor de zekerheid 2x gedaan) niet in de gaten dat evy zei je bent halverwege… en ik dacht halverwege de minuut, haha, dus ik liep braaf mijn polderrondje… tot ze zei, de laatste 3 min. gaan in :shock: Tja… ik kon terug of door, was even ver… toen heb ik het laatste stuk, 3 popnummers aan 1 stuk doorgehold… rondje totaal was 4.30 km… was wel trots op mijzelf
en donderdag hebben we voor 1x een hardloopclinic via t werk (is gezonde week op kantoor) ik dacht, ja, een rondje van 3.5 km kan ik dan wel hebben! hoppa!
Ja, ik vind het echt inspirerend het programma en merk nu dat ik echt upset ben als het even niet lukt met sonja (eerst maar eens beginnen met flink water drinken, juk)
en dat ik echt zin heb om hard te lopen… man wat voel je je na afloop energiek!! klim daarna gelijk tot 8 hoog met de trap (in de flat)… heerlijk even dat afmatten!!
en vandaag mijn eerste compliment van een collega
(en vrijdag in de kroeg eh 2x gezoend wahaha, erg he, voelde me zo lekker)…
Snoesje, o, 2x gezoend. Lekker hoor. Het is denk ik wel 1000 jaar geleden dat ik in de kroeg heb gezoend (nouja, los van met mijn man dan, hahaha)
Goed van jou dat je zo lekker hebt kunnen lopen. :dance:
wow… gaaf zeg… snoesje!! won je niet in mijn buurt. Wil ook zo graag vijf kilometer lopen, maar zie zo op tegen het opbouwen… plus de rest!!
Ga door joh… het is heeerlijk!!
maaruh… wat een prachtige meid… idd… en wat kan ze zingen!! wow! hopelijk vind ze de spirit om door te gaan en het vast te houden.
Ben overigens wel benieuwd hoe het met ze gaat over ruim een jaar. Of het lukt om op het gewicht te blijven, of dat het toch wel weer snel terug vallen wordt in het oude vertrouwde patroon. Niet dat ik dat vermoed dat het gebeurd hoor…
@Konijn, ik kan je wel het loopprogramma van evy mailen hoor… van 0-5 km… dat is erg te doen!! en nog grappig ook. Dan loop je halverwege en zegt ze ‘kijk ook eens goed om je heen, dat is weer eens een andere blik, of je ziet nog eens wat om je heen’ en dan ga je indd rondkijken en denken, hee, dat daar heb ik idd nog nooit gezien, en zo ren je weer verder… best grappig, hahaha
Maar idd begeleiding zal niet gelijk stoppen, maar ik hoop dat dit vrouwtje het gaat redden, aangezien haar man haar niet echt stimuleert en zou ze de kracht houden?
@Clari wrote:
@meisje1974 wrote:Ik hoop maar dat ze allemaal nog stevige begeleiding krijgen. Op zijn minst nog een jaar.
Een collega van mijn man doet mee aan het programma, zij is volgende week te zien, de laatste van de deelnemers (ze heeft geluk gehad dat ze mee mocht doen want ze is in iemand plaats gekomen die uitviel, en daarom ook later begonnen) Van mijn man begreep ik dat de deelnemers inderdaad begeleid gaan worden, als ik het goed heb een jaar.
Ze laten dus alleen de successtory's zien :lol:
Ik schrok ervan dat de dame die afgelopen zondag in de uitzending was, een bovenbeendikte had van 100 cm. Dat is meer dan mijn buikomtrek :oops:
Ik had echt met haar te doen…
@Elka wrote:
@Clari wrote:@meisje1974 wrote:Ik hoop maar dat ze allemaal nog stevige begeleiding krijgen. Op zijn minst nog een jaar.
Ze laten dus alleen de successtory's zien :lol:
Dat lijkt mij niet want mijn man zijn collega heeft net vorige week haar laatste weegmoment gehad dus dan pas is duidelijk of het daadwerkelijk een successtory is geworden :) kunnen ze van te voren niet weten lijkt me...ik weet de reden ook niet van het uitvallen van de andere kandidaat. (maar goed successtory`s zijn wel het leukst om te zien, toch?)
Qua begeleiding heeft mijn man zijn collega gevraagd en ze krijgen nog 1 jaar lang begeleiding van hun personal coach/trainer (ik neem aan dat dat voor alle deelnemers geldt). Daarna moeten ze het zelf doen.
Snoesje wat betekent voor jou "als het even niet lukt met Sonja"?
mijn ouders stonden/staan ook tussendoor geregeld stil qua afvallen (zeker mijn vader), dan viel het tegen dat ze in die week niets of in hun ogen te weinig waren afgevallen...ik zie dat anders, namelijk dat hun lichaam moet wennen aan het anders eten en dat je daar je energie aan kwijt raakt i.p.v. in de kilo`s zeg maar. En idd de week erop waren ze wel weer afgevallen. Hoe dat voor jou is weet ik natuurlijk niet, maar dit "patroon" viel bij hun met Sonja gewoon op.
Clari
Ben in ieder geval benieuwd ook naar die aflevering (en ze hebben al oproepen voor volgend jaar).
qua sonja ben ik net pas 2 weekjes begonnen (ok, maar heb het wel vaker gedaan) net als bij een ander dieet, ook met lijsten… soort sonja, die mevrouw vertelde ook al idd dat je soms een soort 'plateau ’ hebt waar je dan idd even stilstaat, net wat je zegt, je lichaam moet ook weer even aanpassen aan de nieuwe situatie…
je kunt het natuurlijk ook zien als nu met dat rennen… je gaat ook niet gelijk beginnen met een wedstrijd, maar je doet het beetje voor beetje, de ene keer gaat het goed, andere keer wat minder
Maar zat vanochtend al op de -4… joehoe… (va 11 okt)… dat is wel zeker een motivatie hoor… kan me ook voorstellen dat je dan baalt dat het even niet lukt… (ik greep die momenten dan weer aan om het emo-eten weer aan te roepen)… .foei…
Ik kon vandaag weer een oude spijkerbroek aan :dance:
GOed bezig zeg!!
@Elka WOEHOEEEIII dat is super!!!
tralala, ik heb vandaag ook complimentjes gekregen over dat het al te zien was dat ik aan het afvallen was… jammer dat mijn net nieuw gekochte broek, ter vervanging van al die te strakke jeans, nu wel erg los zit :mrgreen:
vandaag met t werk dus een hardloopclinic gehad… rondje om het meer bij ons… 3.11 km… ik heb het in 1x uitgelopen… geen idee welke tijd, haha… maar geen 1x gestopt… Ik had zoiets van, even kijken wat ik kan redden!
was wel trots op mezelf zeg! alleen moet ik echt dringend andere schoenen!! damn… voel mijn knieen… dus morgen hou ik echt even een rustdag!
Snoesje, pas op met je knieeen inderdaad.
Verkeerde schoenen kunnen je een hele poos uit de running halen!
precies. die kleine stukjes van evy gingen prima… maar zo’n stuk ga ik niet meer doen!
eerste stop is naar de sportwinkel hier (daar kunnen ze je voeten scannen)…
ik wil nog langer meegaan idd
toen ik de eerste aflevering zag had ik zoiets en nu ga ik ook beginnen.
ben a.s maandag 5 weken bezig en tot nu toe bijna 5 kilo eraf (maandag weer wegen)…nog 3 te gaan en ik zit weer op een gezond BMI.
ben benieuwd of ze deze mensen over een jaar weer gaan filmen hoe ze dat jaar zijn doorgekomen en of ze geopereerd gaan worden.