NOD-lijst DEEL 6,we blijven volhouden, uiteindelijk lukt het

hey lay-D’s,

Mijn NOD is op 22-09, maar ik heb niet het gevoel dat het nu raak zou kunnen zijn. Dit is inmiddels onze 33ste ronde, dus dan stel je ook al automatisch een het-zal-wel-niet-gevoel aan, om te erge teleurstelling alvast een beetje te dempen.

Ik ben wel sinds een paar dagen vreselijk moe, ik heb afgelopen zaterdag twee keer een uur bijgeslapen omdat ik het anders niet redde, terwijl ik 's nachts gewoon de normale 8 uur prima geslapen had.

Zal wel een vervroegde herfstdip zijn ofzo…

Hoe dan ook ik wens jullie allen veel succes deze en komende maand.

De aanhouder wint, zullen we maar denken.

Veel liefs,

Aizella

@Aizella,

welkom enik :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je dat je de 22e niet de :evil: krijgt! Hahaha, en ook voor mezelf,

Groetjes Fluffie

Hoi allemaal,

Ik ben gisteren naar de gyn. geweest, en de echo zag er heel goed uit, baarmoeder niks mis mee, eileiders zagen er goed uit. Kyste was weg, en mijn ei stond op 13 mm. 3 dagen zei de gyn. dat springt hij wel.

Verder ben ik bloed moeten gaan prikken op een heleboel dingen, 10 buisjes!!! Bij het diagnostisch centrum AZM een afspraak gemaakt voor 4 oktober as. Dit onderzoek heeft te maken met de stofwisseling.

Het ochtendgedeelte bestaat uit: bloedprikken nuchter, daarna gesprek, dan krijg ik een ontbijt, en een lunchpakket mee. Daarna heb ik eventjes tijd om bij te komen, en om 14.30 uur begint het middaggedeelte.

Dit bestaat uit: bloedprikken en een eindgesprek. OP 5 november as. krijg ik alle uitslagen van de onderzoeken naar de oorzaak van mijn miskramen. Mijn man gaat 4 oktober mee naar het AZM, omdat het mogelijk is dat je je misselijk voelt of gewoon duizelig. Ik mag vanaf 3 oktober geen melkproducten meer gebruiken, geen zuivel etc.

Bij het ontbijt krijg ik jus 'd orange met medicijn in. Ik mag koffie en thee en water drinken, maar zonder melk. Ik mag alleen gebruik maken van het ontbijt en lunchpakket van het ziekenhuis, daar zitten geen eiwitten in. Die mag ik namelijk niet innemen.

Herbalife gebruiken is wel goed volgens de gyn. Foliumzuur ben ik vanaf vandaag mee gestopt, tot na 4 oktober. Dit vertroebelt het beeld van de test. De rest omega 3,6 en 9 mag wel, anti-oxidant mag, vitamine B+C mag. Dat is volgens de gyn. heel erg goed, zeker om je lichaam zo optimaal gezond mogelijk te maken. Anti-oxidant en omega zorgen ook dat je je wat prettiger voelt, minder vermoeid, minder stress, en tegen luchtvervuiling etc.

Ik heb gevraagd wat er gebeurd verder als er niks uit de onderzoeken komt. Want die kans zit er in.

Het schijnt heel moeilijk te zijn om alle oorzaken te achterhalen, omdat het tal van factoren zijn die bij mk’s een rol spelen.

Maar in elk geval kun je wel dingen lichamelijk uitsluiten.

Mocht er niks uit komen, alles mocht goed zijn, dan wachten ze nog heel even af. Niet te lang, en gaan ze kijken of ze ons toch kunnen helpen met vruchtbaarheidsbehandelingen.

5 november as. weet ik meer, en dan weet ik waarschijnlijk hoe we verder gaan in de mmm.

Groetjes Wilma32

Hoi dames

welkom Aizella, ik ga ook voor jouw superhard duimen. spijtig dat het soms zo lang moet duren hé…

en inderdaad meid… dat heb ik ook automatisch… och het zal wel wéér niks zijn… ik denk dat het normaal is hoor meid…

amaai wilma wat een dag gaat dat worden… ik zal duimen voor je meid…

Fluffie vandaag spannende dag ik duim

Hier alles goed, alleen héél druk… maar kom zeker nog lezen en lijstje aanpassen… en het liefs de dames verhuizen naar zwangerlijstje

toi toi toi meiden

Hoi Dames,

Ik heb vanmorgen al een test gedaan en die was negatief, dus helaas.

Ik kan mijn rode duivles dus morgen gewoon verwachten.

Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Een klein half uur na de negatieve test, vertelde mijn hubbie dat een vriendin van ons zwanger is, extra zuur dus ! Grr ! Hij had het natuurlijk ook een paar dagen later kunnen vertellen ! Mannen !

Maar het is niet zo erg dat een grote bak ben & jerry’s ijs niet kan verhelpen :smiley:

ik wens alle dames succes nog deze maand en hoop er zo min mogelijk tegen te komen op de volgende NOD lijst !

Veel liefs,

Aizella

Hoi allemaal. Ik ben sinds deze cyclus gestart met persona. Nou gaf hij vanmorgen aan dat vandaag of morgen mijn eisprong komt. Ik ben natuurlijk dolblij want dat kan betekenen dat wij steeds veel te vroeg aan het klussen zijn geweest. We zijn afgelopen weekend al druk aan het klussen geweest maar dan eigenlijk meer, omdat we zelf wilden dan dat we met kindjes maken bezig waren. Dat was dus in ieder geval een goede start op de ei die vandaag of morgen gaat komen. We gaan deze week verder ook nog maar ff flink klussen en dan is het weer afwachten.

aizella wat spijtig meid… dikke knuffel…

Hoe is het met de andere dames???

Hier vandaag ongi geworden…

ik blijf voor jullie duimen :thumbup: :thumbup:

liefs lunastar :inlove:

Hoi,

Lunastar, met mij gaat het momenteel redelijk. IK zit iets beter in mijn vel, mijn pijnlijke nek en schouders zijn na 3 keer holistische massage zo goed als weg. Ik laat het nu maar even zo. Probeer alles over me heen te laten komen momenteel.

Maar het is wel positief dat alles nu onderzocht wordt, zowel lichamelijk als psychisch word ik onder handen genomen.

Dat motiveert en geeft weer hoop. En hoop doet leven…

Donderdag 4 oktober as. ben ik de hele dag voor onderzoek in het ziekenhuis. Gelukkig gaat mijn mannetje met me mee. Want het is toch spannend, lang en vermoeiend zo’n dag. Mogelijke bijwerkingen van het methionine-onderzoek, dan krijg je ontbijt en lunch eiwitarm, geen melkproducten, en daarbij wordt er in de jus d’orange methionine toegevoegd. Een onderzoek wat met de stofwisseling te maken heeft, en verder wordt er 's morgens en 's middags bloed afgenomen op diverse onderzoeken. Op reuma en diabetes word ik gecontroleerd.

Op 5 november as. krijg ik alle uitslagen van de onderzoeken die plaatsgevonden hebben. Het wordt een spannende periode weer, maar ik probeer er wat positiefs uit te halen.

In elk geval weet ik dat als er niks uit het onderzoek komt, er nog wat mogelijkheden zijn, o.a. dan gaan we toch proberen met vruchtbaarheidsbehandelingen.

Ik heb aangegeven dat ik een vermoeden heb dat de zwangerschappen alle 3 voor de 6e week eindigen, dat hebben ze dus gemeen.

1 aanknopingspunt. Overige is zo complex en ingewikkeld door dat er zoveel factoren een rol spelen met miskramen.

Maar ik heb gezegd, volgens mij is de afstand dat het eitje moet afleggen van eierstok naar baarmoeder niet zoals het hoort te gaan, en heb ik het idee dat het eitje niet aankomt in de baarmoeder, maar zich elders innestelt, en dan gaat het ook mis. Zeker met het oog dat 2 van de 3 keer vermoedens waren van een buitenbaarmoederlijke zw.schap.

Verder heb ik 1 gesprek achter de rug met de bedr.maatsch.werkster, en ik heb er alle factoren die ik denk dat meespelen op haar bureau neergelegd. Ik moet assertiever worden, duidelijk zijn, mijn mening durven geven, de dingen waar ik mee zit een plaats kunnen geven in mijn verdere leven. Het is niet uit te wissen, het is een stukje verleden, maar even positief zijn, het verleden kan je ook erg veel leren voor het heden en de toekomst.

Er zijn max. 10 gesprekken gepland bij die vrouw, de volgende afspraak krijg ik per post thuisgestuurd, omdat vorige keer het netwerk eruit lag.

Groetjes Wilma32

He lunastar wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik heb goede hoop dat het deze keer raak is. We hebben op het juiste ogenblik geklust dus eigenlijk moet het gewoon raak zijn deze keer. Als dat niet zo is dan is het wel een enorme bittere pil voor mij. Ik heb geen verschijnselen maar dat zou ook wel erg raar zijn aangezien ik afgelopen maandag pas mijn eisprong had. Ik moet dus als het goed is over 14 dagen ongesteld worden, nou ja juist niet dan he :wink: Allemaal ff flink duimen dat het deze keer raak is.

Hoi allemaal,

Lunastar, erg jammer dat je ongi geworden bent. Balen altijd he! Ik weet er alles van. grrrrr. Ik duim voor je dat het volgende keer wel raak is.

Mevrouwtje Ongeduld, wie weet is het nu wel raak, ik hoop het voor je.

Ik zal zeker ook voor jou duimen.

Uiteraard wens ik iedereen veel sterkte en veel succes toe dat het ooit mag lukken om een wondertje in je armen te sluiten.

Duimen jullie ook voor mij mee???

Wij hebben deze maand ook weer flink geklust, mijn eisprong is ongeveer 7 dagen geleden geweest.

9 dagen geleden heb ik via mijn gyn. een vaginale capsule gekregen, omdat ik vond dat het slijm van mijn vagina heel zuur rook en bij mijn man brandde dat ook op zijn penis.

Sinds ik die capsule vaginaal heb toegedient, heb ik ontzettend veel dik wit slijm. Die capsule zou de neutrale PH waarde van het slijm in de vagina naar normaal brengen. Het was een 1-daagse kuur. En dat zou goed werken volgens de gyn.

Er is inderdaad verandering van het slijm, ruikt ook minder, maar is wel veel, dik en wit slijm. En die capsule is toch zeker opgelost in 9 dagen??? tenminste neem ik aan, dat smelt toch gewoon weg in zeer korte tijd.

Ik heb sinds 4 dagen wel wat last met plassen, beetje branderig, vaker plassen. Het neigt naar een blaasontsteking. Het zal beginnende fase zijn, en ik ben sinds gisteren meteen granberry en vitamine C capsules gaan slikken, en sinds vanmorgen is het branderige gevoel bijna weg.

Wel merk ik dat ik wel vaker moet plassen, kleine en grote plasjes.

Ben benieuwd of het deze keer raak is, mijn NOD is op 9 oktober as., maar mijn ongi verwacht ik iets eerder, rond 6 oktober as.

Net na het methionine-onderzoek ivm. oorzaak miskramen, dat 4 oktober as. plaatsvindt.

5 november as. krijg ik alle uitslagen.

Groetjes Wilma32

Hoi dames

Wilma hoe is het geweest en vandaag de uitslagen???

Hoe is het met mevr.ongeduld???

en al de andere dames???

ik blijf superhard duimen :thumbup: :thumbup: :thumbup:

liefs lunastar :inlove:

@Lunastar

Tja hier bijzonder erg verkouden. Flinke griep mag ik wel zeggen en dat precies in de klusweek… Dus weinig geklust. 2 keer maar dat zal wel niets worden. Hoe is het met jullie allemaal? Beetje rustig hier of niet?

Groetjes Fluffie

Hoi allemaal,

Lunastar, ik ben inderdaad afgelopen donderdag 4 oktober voor een stofwisselingsonderzoek in het ziekenhuis geweest, om er achter proberen te komen waardoor ik 3 keer al een mk gehad heb.

Methionine-belastingstest. Zo heet het onderzoek.

Ik kreeg jus 'd orange met methioninepoeder opgelost daarin, samen met een ontbijt en lunchpakket. Brood geroosterd, anders was het net alsof het 2 weken oud was. Met alleen vruchtenhagel en jam, en 1 appel.

Ik mocht geen eiwit of melkproducten binnenkrijgen. Er is 's morgens voor de test bloed geprikt, en 's middags weer, en er waren een paar buisjes bloed die moesten speciaal direct in ijs en naar het lab.

Het was goed te doen, klein beetje duizelig en wat licht misselijk.

De uitslagen krijg ik allemaal op maandag 5 november 's middags.

Ben zeer benieuwd hiernaar. Het is erg spannend, ben benieuwd of er iets uitkomt.

Vanmorgen ben ik helaas toch ongi geworden :evil: , dus mijn volgende NOD is 8 november as. Gisteren had ik nog het gevoel dat ik niet ongi hoefde te worden, en was ik wat misselijk met een rare smaak in mijn mond, dit was al een paar dagen. Dat had ik ook voor dat ik de laatste mk heb gehad afgelopen mei.

Vreemd he, je lichaam houdt je compleet voor de gek zo. Daar wordt je niet vrolijker van, en het went eigenlijk nooit. Alhoewel dat je altijd onzeker bent over je eigen lichaam en je gevoel daarbij.

In elk geval probeer ik mij te richten op mezelf nu, ik kom nu bij een bedrijfsmaatsch. werkster, maar die denkt dat ik therapie nodig heb.

Dat er diepliggende traumatische gebeurtenissen zijn bij mij, terwijl ik daarbij gewoon glimlach, ik spreek in de 2e of 3e persoon, maar nooit voor mezelf. Het is alsof hetgeen wat ik heb meegemaakt van iemand anders is. Het is alsof je een verhaal vertelt over iemand anders.

Ik dissocieer mij van mezelf of zoiets. Zij vond het verschrikkelijk wat ik vertelde, en ik zat er gewoon bij met een glimlach en gaf blijkbaar geen enkel teken van emotie.

Als ik erover praat voel ik eigenlijk niet meer echt iets.

Zij zegt dat ik alles heel diep heb weggestopt, een soort overleving was dat, maar dit blijft wel dwarszitten, en moet er vroeg of laat toch uit komen.

18 oktober heb een vervolgafspraak met haar, en zij zou in de tussentijd contact opnemen met de bedrijfsarts, en die waarschijnlijk met mijn chef.

Niet gedetailleerd, maar wel wat nodig is voor mij.

Ik hoor dat dan 18 oktober hoe dit verder gaat, en welke therapie voor mij geschikt zou zijn.

Ben dus ook daar weer benieuwd naar. Dat ik zo reageer, dat bliljkt naar mijn omstandigheden normaal te zijn, als je traumatische gebeurtenissen hebt meegemaakt.

Groetjes Wilma32

Nou hier was het jammer genoeg weer eens niet raak. Ik ben zaterdagnacht ongi geworden dus we gaan naar ronde 6 toe alweer. Deze maand en volgende maand heb ik eigenlijk de instelling van ach deze maand liever niet zwanger worden (aangezien het tot nu toe toch nog niet gelukt is ga ik er deze maand en volgende maand ook maar van uit) omdat m’n zusje en ik beide in juli jarig zijn en mijn vriend en zwager beide in augustus :mrgreen: We gaan wel gewoon door zoals we het nu doen en dan zien we wel hoe of wat. Ik heb in ieder geval andere dingen aan m’n hoofd voor deze maand en een gedeelte van volgende maand. Mijn trouwdag is namelijk 31 oktober en 4 november gaan we voor 15 dagen op huwelijksreis. Dus eigenlijk druk daar mee bezig. Zul je natuurlijk net zien dat ik wat anders aan m’n hoofd heb en dan zwanger word :slight_smile:

@Mevrouwtje ongeduld,

Oh lekker veel afleiding deze komende periode! Trouwen! Alvast gefeliciteed! Waar gaat de reis heen? Zul je zien, ben je de komende periode ergens anders met je hoofd… wordt je zwanger?!?!?! Hahaha, zou wel heel tof zijn!

@ Wilma, balen zeg dat je ongi geworden bent.

Ik moet nog een weekje wachten…

Groetjes Fluffie

Hoi allemaal,

Mijn NOD is 9 november 2007. S.v.p. aanpassen.

Hoe ik me voel word regelmatig afgewisseld met dan redelijk voelen, en dan weer wat minder. Ik moet blijven waken dat ik positief probeer te zijn en te blijven. Dat maakt me wel vrolijker, en ik ben nu ook echt bewust bezig met mezelf. Ik wil hier sterker uit komen, ik wil uit die neerwaartse spiraal, want daar ben ik in terecht gekomen, mede doordat ik mezelf constant voorbij gelopen ben.

Tuulijk was het weer even flink balen dat ik weer ongi ben geworden 9 oktober. Nu is ongi weer weg, en leve de nieuwe ronde, de nieuwe cyclus.

Hopelijk meer geluk deze nieuwe cyclus. We klussen gewoon om de dag, kan dan eigenlijk niet je ei missen normaliter, bij mij natuurlijk weer wel!!!

:frowning:

Ik ben aan de 24e ronde bezig zoiets, 2 jaar dus.

Ik moet afwachten tot 5 november as. dan krijg ik pas de uitslag van alle onderzoeken.

Ik probeer om me minder te focussen op zwanger raken, er minder mee bezig proberen te zijn. Soms kan ik het heel even opzij zetten als ik voldoende afleiding heb. Maar het steekt toch regelmatig de kop op, op allerlei verschillende momenten. Makkelijker gezegd dan gedaan, minder mee bezig zijn. Dat is zo’n dooddoener, maar ja, ik hoor wel verhalen dat het soms wel werkt. Toeval?? Misschien.

Ik ben wel bezig mezelf onder handen te nemen, heb trauma’s opgelopen in mijn kinder en jeugdjaren door een pestverleden en een relatie waarin huiselijk geweld voorkwam 15 jaar lang.

Nu heb ik het goed sinds 2,5 jaar, ben ontzettend blij met mijn lieve en zorgzame mannetje. Ik zou hem nooit meer willen missen, hij betekent veel voor mij en mijn verdere leven. Maar het opent nu ook mijn ogen wat ik allemaal in het verleden meegemaakt heb.

Het gekke is dat ik vrijwel geen emoties meer kan uiten van wat er in die tijd is gebeurd. Blijkbaar heb ik dat heel diep weg gestopt. Maar die gebeutenissen hebben nog geen plaats gevonden in mijn leven, ik sleep dat nu mee, onbewust en bewust.

As. donderdag moet ik naar de maatsch.werkster van de arbodienst, en ben ik benieuwd of zij een advies uitbrengt voor een voor mij werkende therapie. Ik wil er zo snel mogelijk mee starten, ik moet hier momenteel iets mee gaan doen, niet uitstellen, want dat word afstel, en dat wil ik niet.

Ook als we straks wel een kindje mogen krijgen, wil ik zelf ook zorgen dat ik goed in mijn vel zit, en mijn kindje op een goede en zorgzame manier op te voeden. Dat vind ik namelijk heel belangrijk.

Groetjes Wilma32

Nou Wilma succes met je afspraak en hopelijk kan je het allemaal snel een plekje geven en hopelijk ben je dan ook snel zwanger. Ik ben nu voor de 6e maand bezig maar het geduld is nu al ver te zoeken bij mij, laat staan dat ik het 24 maanden moet volhouden. Ik snap ook helemaal dat je enorm baalt van het wachten en ga zo maar door. Dat van “er niet zo veel mee bezig zijn” ken ik. Jammer genoeg werkt dat bij mij niet zo geweldig. Er zijn momenten dat ik er niet aan denk en dan ineens komt het weer naar boven borrelen. Volgens mij maakt het allemaal niks uit en moet het zaad maar net bij je ei komen en het gaan bevruchten. Dan maakt volgens mij niks uit of je honder keer aan zwanger worden hebt gedacht of maar 1 keer. Nou ik wens je veel succes en hopelijk is het nu binnenkort raak.

hoi dames

druk gehad hier met behangen enzo en internet was afgesloten

spijtig dat jullie ongesteld zijn geworden

mevr.ongeduld hopelijk krijg je een mooi trouwkadoo

ik ga ff lijstje aanpassen… als er nog aanpassingen moeten gebeuren zal ik het wel horen zeker

liefs lunastar

Dag allemaal ,

Hier zijn ze weer

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ze zijn hier niet weg te slaan gewoon! Iedere maand maar weer. Wanneer mag ik een keertje zwanger zijn… SNIF! :cry:

Enfin, we rapen de moed weer bij elkaar en gaan gezellig verder klussen. Wat nu Lunasta? Behangen? Wat? Leuke kleur? Vertel, vertel… Oh ja nieuwe NOD wordt…

(is het al spannend?)

15 november!

Groetjes Fluffie

He verdorie fluffie. Ik snap precies hoe je je voelt. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent maar dit wordt onze 6e ronde en mijn geduld begint langzaam op te raken. Je zou denken dat het toch een keer raak moet zijn maar ja tot nu toe dus niet. Ik wens je deze ronde erg veel succes. Ik duim voor je.