Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie medeleven. Dat doet me toch wel goed.
Ik ben zo vreselijk onzeker over mijn eigen lichaam, heb vorig jaar namelijk 2 miskramen gehad, vandaar mijn angst dat het misschien alweer mis is.
Ik zit nu op de 35e cyclusdag, nog nooit ben ik zolang overtijd geweest.
Het kan eigenlijk niet anders dat ik zwanger ben, of het geweest ben, maar een miskraam heb gehad, of gewoon nog zwanger ben.
Nu vanmorgen bij het opstaan en naar de wc gaan, zag ik weer bij het afvegen op wc-papier iets donkerrood/bruinige streep.
Ik heb voor de zekerheid maar een tampon ingedaan, deze heb ik anderhalf uur eruit gehaald, er zat wel wat in, maar ook donkerrood/bruin van kleur. Ik heb maar eens even geen tampon meer ingedaan, en controleer natuurlijk vaak genoeg of het nog goed gaat.
Tot nu toe zit er niks in mijn onderbroek, geen vlekje of zo.
Ben net nog naar de wc geweest, bij afvegen zie ik dat ik nu weer minder donkerrood/bruinig bloed heb bij het afvegen.
Het wordt veel lichter van kleur.
Verder heb ik nog steeds nu en dan een misselijk gevoel, niet kotsmisselijk, maar gewoon naar gevoel, last van zuurbranden af en toe, en meer honger, mijn maag knort de hele tijd.
Ik heb nu 3 dagen geleden de zwangerschapstest gedaan, en het waren 2 streepjes, eentje heel dik dat de test geslaagd is, en 1 streepje heel licht.
Mijn vriend zag het lichte streepje ook.
Wanneer zou ik nog een zwangerschapstest doen??? Vanavond of later deze week, misschien heb ik dan een duidelijkere uitslag.
En even afwachten of het bloeden stopt, kan misschien oud bloed zijn, ik weet het echt niet.
Ik voel me hier zo onzeker en machteloos over.
Als ik de test nog een keer doe, en deze geeft positief aan, dan neem ik contact op met de gyneacoloog om een afspraak te maken.
Hoe gaat dat eigenlijk is zijn werk bij de gyn als je een zwangerschapstest hebt gedaan???
Doen zij ook nog een zwangerschapstest of bloedprikken op HCG hormoon??? En is het ook al te controleren met een inwendige echo??
Weet iemand van jullie hoe dit werkt???
Groetjes Wilma32
Heb niet alles gelezen :oops: maar ik wil even alle nieuwe zwangeren feliciteren!
Zelf zag ik me niet meer op het lijstje staan, maar de vorige ronde is het hier helaas ook weer niet gelukt. Nieuwe NOD is 17 mei!!!
Liefs,
Hoop
Dank jullie wel allemaal! Heel veel succes en sterkte in de moeilijke dagen!
@wilma: misschien een idee om met je eerste urine te testen?
Hoi allemaal,
Ja, daar ben ik alweer. Ik maak me sinds jullie reacties van gisteren iets minder druk. Heb ook gelezen dat 1 op de 3 vrouwen een lichte bloeding heeft tijdens de zwangerschap.
Maar weet iemand wat die lichte bloedingen te betekenen hebben??
Is dat gewoon oud bloed dat er nog uit moet, of komt dat door dat de baarmoeder uitzet??
Nu mijn 36e cyclusdag, nog steeds heb ik last van een lichte bloeding, maar de kleur blijft donkerrood/bruinig. Hierbij heb ik af en toe last van mijn buik, soms ongi-gevoel, maar dat komt dan echt met vlagen, en is niet constant zoals dat normaal wel het geval is bij mij.
Ook zie ik blauwe aders door mijn borsten lopen, die ik normaal niet heb.
Verder heb ik last van een iets verstopte neus.
Gisteravond was ik erg moe, meer dan normaal.
Verder kan ik gewoon alles doen wat ik normaal ook doe, wel heb ik vaker honger/borrelende maag, waardoor ik wat vaker eet.
Af en toe heb ik een beetje raar gevoel in mijn maag/buik beetje misselijk. Heel licht van aard.
En toch houden die lichte bloedingen mij bezig, en blijven ze zorgen dat ik onzeker blijf.
Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik a.s. zaterdagochtend nog een keer een zwangerschapstest doe. Dat is dan 1 week na de vorige, dan zou het toch wel duidelijk genoeg moeten zijn.
Verder nog een vraagje: stel dat ik zwanger ben…dan ben ik nu 4 weken zwanger. Over 6 weken op 15 juni gaan we trouwen, en 1 week naar Kreta op vakantie met het vliegtuig.
Ik ben dan 10 weken zwanger op mijn trouwdag, maar ik heb een trouwjurk besteld, zou die op 15 juni 2007 nog gewoon passen???
Hoe snel komt je de eerste 3 maanden qua gewicht bij gemiddeld???
Met 2,5 maand nog in mijn trouwjurk passen, nu ben ik wel intussen 2 kg afgevallen. Dat is dus wel positief, dus is heb iets respijt.
Groetjes Wilma32
Vriendin van mij was met haar 10 weken niet echt in gewicht toegenomen, dus volgens mij moet je het gewoon kunnen passen als je inderdaad zwanger blijkt te zijn! Ik duim voor je!
Hoi Wilma,
Dat oude bloedverlies kan van alles zijn. Misschien moet je je vraag eens stellen in het topic Zwanger zijn.
Normaal gesproken moet 10 weken geen probleem zijn. Tenminste als het om een eerste kind gaat.
Ik zou al eens bellen naar de gyn vanwege jouw situatie mag je dan misschien al bij 6 a 7 weken een echo. Rond die periode zien ze over het algemeen het hartje al kloppen.
Succes
Petra
Hoi,
Het wordt als het goed is dan mijn 1e kindje inderdaad. Dus dan zal het wel meevallen met het in gewicht bijkomen.
Omdat ik nog onzeker ben over mijn zwangerschap, wil ik eerst nog een zwangerschapstest doen as. zaterdag. Als die inderdaad weer positief is, een licht of een donkerder 2e streepje, dan bel ik meteen de maandag daarop voor een afspraak met de gyneacoloog.
Ik vraag dan ook voor zo snel als mogelijk is een echo aan. En verder zou ik graag willen dat ze bloedprikken bij mij om te testen op HCG-waarde en progesterongehalte. Uit die bloedtest kunnen ze afleiden of het een goede zwangerschap is of niet. HCG-waarde moet zoiets elke dag verdubbelen, zulke stijgingen moeten er zijn, en progesterongehalte moet ook goed zijn om een zwangerschap verder te laten ontwikkelen.
Ik weet dit namelijk doordat ik 2 keer een miskraam heb gehad, waarbij ze mij enkele weken achter elkaar hebben moeten bloedprikken op HCG, als die onvoldoende stijgt is het niet goed, miskraam of buitenbaarmoederliljke zwangerschap. Dat wil ik gewoon graag weten.
Als ik weet dat ik een goede HCG-waarde heb, dan krijg ik vanzelf meer vertrouwen in mijn zwangerschap.
Groetjes Wilma32
Ow Wilma, wat een onzekerheid zo! Ik kan me voorstellen dat je bloed wil laten prikken! Duim voor je!!!
Hoop, bedankt voor je medeleven.
Deze onzekerheid vind ik zelf nog het ergste van alles.
Maar ik wil nog 1 keer een zwangerschapstest doen as. zaterdagochtend, dan hebben we beiden vrij en kun je je gevoelens wat beter uiten dan op het werk. Vandaar dat we voor zaterdag gekozen hebben.
Die lichte bloedingen blijven, en dat maakt me nog veel onzekerder dan ik al ben.
Ik voel duidelijk dat er lichamelijk iets is, maar wil dit zo graag bevestigd hebben. Dan krijg ik pas rust en kan ik pas gaan genieten als het goed is.
Groetjes Wilma32
heb gister weer een test gedaan maar weer negatief
ik heb met mijn man afgesproken volgende week naar de ha te gaan omdat ik wel zins ik ongi moet worden pijn in me onderbuik heb wat ik heel vreemd vind
hoi dames
Inge wat spijtig meid, dikke knuffel, rottesten
Wilma, als je wilt zet ik je in het zwangerlijstje… maar misschien wil je eerst zekerheid… Ik duim dat het positief blijft en dat je over 8 maandjes een wondertje in je armen mag houden
voor iedereen veel liefs
lunastar
Hoi,
As. donderdag heb ik een afspraak bij de gyneacoloog in het AZM.
Als het goed is krijg ik dan een echo, dan ben ik ongeveer 6 weken volgens mijn berekening. Het zou dan goed mogelijk zijn om een echo te beoordelen, het hartje begint dan te kloppen heb ik gelezen.
Verder heb ik nog steeds last van bloedverlies, beperkt tot een inlegkruisje waar ik een hele dag mee doe, misschien wel 2 of 3 dagen, maar dat lijkt me niet zo hygienisch.
Verder heb ik geen buikkrampen of stolselverlies.
De zwangerschapstest heeft voor de 2e keer uitgewezen dat ik echt zwanger ben, deze 2e was overduidelijk met 2 streepjes.
Verder heb ik last van borrelende maag/darm, soms misselijk gevoel, eigenaardige smaak in mijn mond.
Pijnlijke borsten en blauwe aders, en vaker honger.
Het bloedverlies maakt me niet blij, tot dat ik donderdag hopelijk iets meer weet.
Wacht maar even met mij bij de zwangeren te zetten tot na donderdag.
Dan weet ik meer, denkelijk.
Groetjes Wilmae32
wilma ik hoop dat je donderdag een prachtwondertje met een kloppend hartje op de echo ziet, daar duim ik voor… :thumbup: :inlove:
Hoe gaat het met de andere dames???
liefs lunastar :inlove:
Spannende dag morgen Wilma. Ik duim voor een goed bericht.
Petra
En Petra??? Was alles goed???
Liefs,
Hoop
Nou het gaat niet om mij. Wilma moest vandaag naar de gyn.
Petra
ben vandaag ongi geworden helaas
Vandaag ongi geworden na een cyclus van 31-35 dagen.
Nieuwe NOD, echt geen flauw idee, in ieder geval in juni…
X Do
@petradevliegher wrote:
Nou het gaat niet om mij. Wilma moest vandaag naar de gyn.
Petra
Oops, vergissingkje!!! :oops:
Wilma, hoe was het gegaan bij de gyn.???
Liefs,
Hoop