Niet iedereen heeft het voor het kiezen maar als..

ik wilde altijd arts of verpleegkundige worden.



dit laatste ben ik ook geworden en heb er nooit spijt van

maar wat me nog wel leuk lijkt als een soort van droom die ik houd als droom

is een thee huisje met lekkere taarten die ik zelf gebakken heb

plus daarnaast een kookwinkel.



las dat er best veel kraamverzorgster wilde worden.

moest meteen aan onze kraamverzorgster denken die we bij Elin hadden die is op haar 45 nog de opleding gaan doen en was net een goed half jaar klaar toen ze bij ons was

dus dames het kan altijd nog

Ik wil zelfstandig ondernemer zijn. Specifiek: winkeleigenaresse. Dit is al heel lang mijn droom en ik ben momenteel bezig om te kijken of ik het rond kan krijgen. En dat gaat met twijfels gepaard, veeeeel twijfels. :mrgreen: Het ene moment heb ik kriebels dat het echt zover zou kunnen komen, en het andere moment ben ik bang dat ik het veel te veel romantiseer. :?



Ik zou er heel veel voor moeten veranderen, zo moet er andere opvang voor de kinderen geregeld worden, zijn de werktijden natuurlijk niet erg ideaal, en gaat het lang, hard en veel werken worden.



Ik heb nu een heel luxe baan, 20 uur per week, maar als ik de keuze had, dan ging ik dus in mijn eigen winkel staan.

wat voor winkel? kay30

Een ruitersportwinkel. Daar ligt al mijn hele leven mijn passie. Met paarden zelf werken wil ik niet, zou ik ook niet kunnen, maar in het peerdenspul lijkt me fantastisch.



Ik hoop op de loterij vanavond. :angel:

wat grappig dat je wel de spullen wil verkopen maar er niet mee wil werken rijdt je dan wel paard of dat ook niet?



succes maar je hebt wel wat concurentie las ik net in een ander topic

met je lot bedoel ik dan.

:mrgreen: Dat zag ik ook al.



Marisca: ja ik rijd zelf ook, en we fokken zelf ook. Maar in de paardensport fulltime werken vraagt nogal wat van je, zowel lichamelijk als ook financieel. Kort gezegd: heel hard werken voor heel weinig. In het rijden heb ik niet genoeg capaciteit om paarden in korte tijd veel te verbeteren. Het runnen van een winkel lijkt me op alle fronten leuk: de verscheidenheid van werkzaamheden, de inkoop, de verkoop, de contacten, de verantwoordelijkheid, het eigen baas zijn.

nou snap ik het ik dacht dat je bedoelde ik moet niks van paarden weten maar wil wel spullen ervoor verkopen dat leek me een wonderlijke combi



ach laat de rest maar denken dat zij het lot hebben maar stiekem heb jij het winnende lot :smiley:

Automonteur!!! Zo`n spijt dat ik dat vroeger niet gewoon gedaan heb…

@jolan wrote:

Automonteur!!! Zo`n spijt dat ik dat vroeger niet gewoon gedaan heb…




kijk dat is nog eens wat anders dan vk, kraam etc…



enne winnend lot… hebben wij al… :mrgreen: met nog 4 andere… :wink:

die andere is kay…

Ik hoop ooit nog eens een eigen winkel te beginnen. Bij voorkeur kinderkleding, maar mag ook een combinatie met dames/herenkleding van de mooiere merken. Dus de merken die zowel voor heren/jongens maken en voor dames/meisjes. Met wellicht nog wat aanverwante artikelen.

@Tamma wrote:

Mijn droombaan is het maken van bruidsjaponnen, maatkleding en daarnaast naailessen geven.



Ik ben hard op weg… :dance: .




Kom je bij me werken? Ik zou wel een bruidswinkel willen hebben :mrgreen: :smiley: Of een babyspeciaalzaak.

Kraamverzorgster…

Of regeltante…PA…gewoon regelen van alles en nog wat…heerlijk…

@marisca77 wrote:



las dat er best veel kraamverzorgster wilde worden.

moest meteen aan onze kraamverzorgster denken die we bij Elin hadden die is op haar 45 nog de opleding gaan doen en was net een goed half jaar klaar toen ze bij ons was

dus dames het kan altijd nog




Klopt, onze kraamverzorgster zat zelfs nog op de opleiding. Omdat ze een kort hebben, kun je bij Icare een opleiding van een jaar doen en dan heb je het papiertje, dus het is ook nog eens te overzien.



Of je neemt mijn diploma over :mrgreen: :wink: , ik heb mijn diploma voor kraam- en bejaardenverzorgende, heb 4 jaar in verschillende verzorgingshuizen gewerkt. Als KV heb ik nooit gewerkt, mijn stage was wel voldoende, maar vond het wat tegenvallen en toen ik klaar was met school zag ik mezelf nog geen gezin draaiende houden. Nu ben ik secretaresse van een professor in een ziekenhuis en dat vind ik toch wel erg leuk: wel in de zorgsector maar geen verzorging van bewoners/patiënten.

Oh geweldig…wat een mooie dingen komen er allemaal voorbij…veel kraamverzorging lees ik. :inlove:



Ik heb mijn droombaan gehad: met een jeugdtheater door heel Nederland en het buitenland reizen. Klein cluppie, als familie voor elkaar…(mijn zus zat er ook bij, maar dit terzijde :wink: ).



En nu…nu zou ik mijn andere droombaan willen hebben: kinderboeken illustreren…en dan ook nog het liefst een eigen kinderboekenwinkel willen hebben. Z’on hele gezellige, met knuffels…leeshoekjes…zucht… :inlove:

Ik zou wel een creatief café willen hebben. In alle hoeken verschillende

soorten knutsel-en handwerkspul en een fijne bar waar ik lekkere baksels

en versgeperste sapjes verkoop. En dan in het midden zo’n fijne grote

tafel waar iedereen meteen kan zitten knutselen met het gekochte spul.

Lijkt me geweldig :inlove: Nu alleen de centjes nog ervoor. :slight_smile:

ow, ja, dan wist ik het wel…



een bed and breakfast o.i.d. openen in spanje waar ook workshops gegeven worden en daarnast eindelijk de tijd nemen om verder te schrijven aan ‘mijn kinderboek’.



(pfff, nu staat het er en denk ik, why not :mrgreen: )

Zonder twijfel: schrijver.

Kinderarts.

@mamma van sharondenise wrote:

@gismolo wrote:
@faizaa wrote:
Verloskundige…




Absoluut :thumbup:




Ik ook, wat een prachtig beroep.

Als goede tweede verpleegkundige op de kraam/verlos afdeling en dan als goede derde kraamverzorgster.



Het eerste gaat mij nooit meer lukken, heb zoiezo een te lage vooropleiding/diploma, en het is volgens mij echt geluk hebben met de uitloting geloof ik.



Maar als de kindjes wat groter zijn wil ik me laten omscholen tot één van de twee andere.




Dit is precies wat ik ook wil

@famkegb wrote:

vrachtwagenchauffeur :inlove:




eey leuk… dat ben ik ook :smiley: :dance: … geweldig beroep!!!, dus ik heb mijn droombaan gekregen… had dit al zo voor ogen als heel klein meisje van een jaar of 8 …



liefss :vlinder: