Nationaliteiten

Hier nog een belgje :mrgreen:

Nederlandse

Ge-exporteerde Tukker :mrgreen:

Ik ben Belgisch!

een echte brabander… Reuselse BOER :lol:



gewoon NL dus … :lol:

Ik zat nog te twijfelen over “anders” want vroeg me af of fries ook meetelt :mrgreen:



Maar ben nederlandse.

Nederlandse…

@Marieke_5000 wrote:

Ik zat nog te twijfelen over “anders” want vroeg me af of fries ook meetelt :mrgreen:



Maar ben nederlandse.






whahahah

ik zat ook al te dneken van; zal ik zeggen dat de mijne er niet tussen zit ? hahah

nederlandse… maar met indisch bloed… indotje dus ikke :smiley:

@hedwich wrote:

@Marieke_5000 wrote:
Ik zat nog te twijfelen over “anders” want vroeg me af of fries ook meetelt :mrgreen:



Maar ben nederlandse.






whahahah

ik zat ook al te dneken van; zal ik zeggen dat de mijne er niet tussen zit ? hahah




NEE!!!

Ik krijg nu vast allerlei woorden naar mij toegegooid die ik toch niet begrijp maar Fries is GEEN nationaliteit… :snooty:

we zijn anders wel heel nationalistisch hoor…



en grutsk… 8) mar ik sil my inhâlde famke… ik bin gjin FNP’er… ik bin net foar in hikke om Fryslân… dochs is it wol myn lân, sa fielt it wol! thúskomme…



:-* :lol:

@hazze wrote:

we zijn anders wel heel nationalistisch hoor…



en grutsk… 8) mar ik sil my inhâlde famke… ik bin gjin FNP’er… ik bin net foar in hikke om Fryslân… dochs is it wol myn lân, sa fielt it wol! thúskomme…



:-* :lol:




en … maar ik … mijn … vrouw…ik ben geen …Ik ben niet … … … om Friesland. … is het wel mijn land, het voelt als thuiskomen…



Nou vind het al heel wat…



Het is inderdaad een heel mooi dialect 8)



Wat is dat trouwens met Friezen die zo duidelijk een land willen zijn en zichzelf zo bijzonder vinden…??



8)

Ik heb een zwak voor de Friezinnen :mrgreen: Vind het zo leuk… :inlove:

Misschien ook omdat er een Friezin is die Portugese Fado zingt in het Fries…



Friezin, met een Z trouwens? :think:



Jaaaa en een beetje erruggg trots zijn ‘jullie’ wel… :mrgreen:

@Marlous wrote:

@hazze wrote:
en grutsk… 8) mar ik sil my inhâlde famke… ik bin gjin FNP’er… ik bin net foar in hikke om Fryslân… dochs is it wol myn lân, sa fielt it wol! thúskomme…



:-* :lol:




en … maar ik … mijn … vrouw…ik ben geen …Ik ben niet … … … om Friesland. … is het wel mijn land, het voelt als thuiskomen…


en grutjes.. maar ik zal mij inhouden vrouwtje.. ik ben geen Friese Nationale Partij-er.. ik ben niet voor een hek om Friesland .. toch is het wel mijn land, zo voelt het wel! Thuiskomen..

Ik verstond mijn Friese collega nooit als hij aan de foon met het thuisfront aan het klappen was, maar lezen is een stuk makkelijker merk ik!

Mijn oma was Fries, maar na haar trouwen verhuisd naar het midden van het land, en ik ben de trotse draagster van haar naam.
Toen zij op het einde van haar leven dementeerde, sprak ze alleen nog maar Fries (maar zelfs mijn vader kon het niet verstaan, is er niet mee opgegroeid, jammer eigenlijk).

Al met al voel ik me ook een beetje Fries :mrgreen:

Hier nog een Friezin, lees: Nederlandse. Ik voel me noch Friezin, noch Nederlandse. Ik voel me gewoon een wereldburger, die toevallig in Friesland is geboren. Heb ook in Leiden en omstreken gewoond en voelde me toen ook echt niet “die Friezin”.

Ik hoef trouwens geen eigen land zoals ik hierboven ergens heb gelezen. En dat de Friezen trotser zouden zijn dan andere Nederlanders: ik geloof niet dat dat zo is. Wel worden de Friezen er een beetje schijtziek van dat ze altijd als stug en boers worden bestempeld, want dat is complete onzin!

@hazze wrote:

we zijn anders wel heel nationalistisch hoor…



en grutsk… 8) mar ik sil my inhâlde famke… ik bin gjin FNP’er… ik bin net foar in hikke om Fryslân… dochs is it wol myn lân, sa fielt it wol! thúskomme…



:-* :lol:




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

een echte utregse :mrgreen: