~~**NAMENTOPIC!!!**~~

@mamma van sharondenise wrote:

@Suuzeke wrote:
http://www.babybytes.nl/namen/herkomst/meisjes/Scandinavische/1

http://www.babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/Scandinavische/1

:mrgreen:

Suuzeke, wauw je onderschrift :inlove: :inlove:

Een jongen en een meisje, geweldig zeg :inlove:

Zijn jullie al uit de namen dan qua combi?

Hier nog steeds niets hoor, we hebben nog wel eventjes.

De jongensnaam zijn we wel al zo goed als zeker van. De meisjesnaam is nog twijfelachtig… er is zoveeeel moois. :inlove: Ook wij hebben nog even dus komt vast goed :angel:

Ik vind er wel een leuke tussen maar m’n mannetje niet…

En zo gaat het al met ongeveer eh… 100 namen? :naughty:

Gelukkig duurt het altijd lekker lang voor je bevalt! :mrgreen:

Meer suggesties zijn welkom!

Gelukkig duurt het altijd lekker lang voor je bevalt!

Nou, 't gaat snel genoeg... Ben inmiddels 31 weken zwanger en zijn nog steeds niet uit de naam :(
Begint nu toch wel te kriebelen! We hebben 2 namen die we leuk vinden, maar of één van die twee echt DE naam is... :think: Wie weet komt 'ie zomaar ineens aanwaaien :pray:

Suc6 met het vinden van DE naam!

Hier hadden wij dus Mathieu staan, maar we twijfelde al over de voorletter omdat onze dochter ook al met een M begint. Nu blijkt ons neefje het dus als 2de naam te hebben(nooit op het geboortekaartje gelet). Dus manlief wil het zeker niet meer.

Nu is het twijfelen tussen Kevin(gavin) en Kilian(Kylian). Bij allebei hebben wij niet zo’n; dat is hem gevoel, maar tot nu toe (op Mathieu na) de leukste.

san2001, is wat tussen haakjes staat een alternatief of de uitspraak (al zie ik dat bij Kevin/Gavin niet zo goed voor me…)? Als het laatste het geval is, zou ik zeker voor Kilian gaan. En anders geloof ik ook, vind het een leukere naam. :slight_smile:

Inderdaad de schrijfwijzen.

Gavin is schots en spreek je uit als ka(e)vin en is net even wat anders dan de naamdie jaren in de top10 stond.

Kilian vind ik leuk, maar ook zo standaard dat ik zelf Kylian ervan had gemaakt, maar nu ik het zo type vind ik het niet eens zo mooi staan.

Maar dan nog houd ik deze pagina en aftitelingen in de gaten, want ik ben er nog steeds niet over uit. :wink:

Snap dat je Gavin mooier vind San, maar denk dat als je kiest voor Kevin dat je zoontje zijn hele leven zijn naam moet verbeteren qua uitspraak. Heb ik bij mijn oudste al: Yannick, wij zeggen jan nik, andere noemen hem jan niek. Hij vind het niet zo erg, maar zeker Kevin gaat IEDEREEN verkeerd uitspreken (denk ik)

En Memmie ken je probleem. Mijn man is alleen heel erg. Naam komt vanzelf zegt ie, was de vorige keren namelijk ook zo … :wall: :wall: (omdat ik toen ook bleef zeuren en met suggesties kwam, tot hij opeens zei: ja, dat is hem)

Oh ja, ik vind Jesse leuker met Tycho.

San, ik vind Kiliam mooier dan met een ‘n’ aan het einde…

Jah, Kira… MANNEN! Ik moet zeggen dat ik zelf ook meer met Jesse heb dan met Roan… Maar ik hoop dat DE naam nog aan komt waaien! Kan niet zeggen dat ik echt de KLIK heb nu…

@Memmie wrote:

San, ik vind Kiliam mooier dan met een ‘n’ aan het einde…

Jah, Kira… MANNEN! Ik moet zeggen dat ik zelf ook meer met Jesse heb dan met Roan… Maar ik hoop dat DE naam nog aan komt waaien! Kan niet zeggen dat ik echt de KLIK heb nu…

Wat vind je van Tycho en mats? Natuurlijk ben ik bevooroordeeld maar ik vind het echt leuk bij elkaar. Allebei stoer!!

Tycho en Jense

Tycho en Levi

Tycho en Mas

Tycho en Lasse

Tycho en Lenn

Tycho en Naud

Tycho en Loyd

Tycho en Tibbe

Tycho en Joes

Tycho en Boet

Tycho en Noek

Tycho en Sten

Tycho en Frido

@Stiekem: Odin, Owen, Boaz, Lenn, Yari, Yuri, Dean, Roan, Mika.

@Memmie: Mats vind ik ook leuk bij Tycho! :slight_smile:

@San2001: Ik vind Gavin niet zo leuk, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. :slight_smile:

Voortbordurend op het ‘rijtje’ van de Q en de Y uit Quinten en Myrthe: Xander, Xavier, Maxim, Boaz, Zack.

@Ingrid28: Van wat schoen noemt, vind ik van de meisjesnamen Romee en Fenna leuk staan bij Brigitte. Dion (ipv Deon) vind ik er leuk bij als jongensnaam.

Andere meisjesnamen: Manouk, Lorena, Elena, Sienna, Lola, Lauren, Fabienne, Noëlle, Aimée, Celina/Celine, Olivia, Chloë, Julie, Juliëtte, Megan, Isabelle, Loïs, Maxime, Nova, Alicia, Audrey, Zoë, Sophie. Met name Noëlle en Juliëtte vind ik echt leuk bij Brigitte…en op zichzelf ook leuke namen. :slight_smile:

Andere jongensnamen: Maxim, Jonah, Renzo, Senne, Joshua, Yannick/Yaniek, Florian, Christian, Jules, Noah, Mika. Hiervan vind ik vooral Yaniek (of hoe je het ook wilt schrijven, maar met die uitspraak ;)) leuk bij Brigitte.

mmmm Kiliam wordt het toch niet. Leuke optie, maar Kilian vinden wij toch leuker klinken.

Het is inderdaad een kwestie van smaak. Nu is het de ene dag Kevin en de andere dag Kilian. En aan manlief heb ik weinig, want die keurde eerst alles af en dus heb ik nu gezegd de 2 leukste gaan wij uit kiezen en nu weet hij het ook niet echt.

Ik hoop gewoon stiekem dat hier nog een naam tussen komt te staan waarvan wij allebei zeggen; Yes, dat is hem.

Er staat inmiddels weer een hele lijst, maar helaas, nog niets waarvan ik van mijn stoel val.

Van ons hoeft het niet perse bij Quinten en Myrthe te passen, het zijn identieke wezentjes.

Over Tycho gesproken; een klasgenoot van mijn dochter heeft een Tycho in de klas en zijn broer heet Julian. Past dat er misschien naar je smaakje bij??

Kevin vind ik een stuk leuker dan Gavin. :wink: :slight_smile:

En natuurlijk hoeft het niet per se bij Quinten en Myrthe te passen, maar het is zo lastig om ‘zomaar uit het niets’ namen te gaan bedenken…dan kan je net zo goed zelf de lijst van de SVB erbij pakken. :wink: :stuck_out_tongue:

Mijn man vind Mats niks… :?

En Julian wordt 'em ook niet.

Sorry meiden… DE naam zit er nog steeds niet bij…

iig bedankt voor het meedenken! :-*

Tycho & Joas :inlove:

Tycho & Noah :inlove:

@Memmie wrote:

Mijn man vind Mats niks… :?

En Julian wordt 'em ook niet.

Sorry meiden… DE naam zit er nog steeds niet bij…

iig bedankt voor het meedenken! :-*

Tycho en Seth

Tycho en Liam

Tycho en Finn

Tycho en Morris

Tycho en Joran

Tycho en Jort

Sorry als ze al genoemd zijn, heb nog niet het hele topic doorgelezen :oops:

hey Memmie, ik zie dat jij ook DE naam nog niet hebt gevonden,

nou wij ook niet, en ik begin echt wel een beetje namen stress te krijgen…

we weten niet wat het wordt, dus we zoeken een jongens en een meisjes naam, en beiden hebben we nog niet :frowning:

ik zoek een naam die niet begint met een L, G of K (onze initialen),

ik vind bijv. Lotte, Levi, Sophie leuke namen, maar die met de L (mijn zoon heet Lucas) vallen al af,

en Sophie is zoooo populair

Ik zoek een beetje een stoere naam, niet te apart, liefst met 1 of 2 lettergrepen.

Hebben jullie nog ideeen???

al op svb.nl gekeken??

Lucas & Saskia

Lucas & Merle

Lucas & Bo

Lucas & Tess

Lucas & Eva

Lucas & Kim

Lucas & Jonna

Lucas & Vera

Lucas & Emma

Lucas & Anna

Lucas & Eline

:think:

@kudel wrote:

hey Memmie, ik zie dat jij ook DE naam nog niet hebt gevonden,

nou wij ook niet, en ik begin echt wel een beetje namen stress te krijgen…

we weten niet wat het wordt, dus we zoeken een jongens en een meisjes naam, en beiden hebben we nog niet :frowning:

ik zoek een naam die niet begint met een L, G of K (onze initialen),

ik vind bijv. Lotte, Levi, Sophie leuke namen, maar die met de L (mijn zoon heet Lucas) vallen al af,

en Sophie is zoooo populair

Ik zoek een beetje een stoere naam, niet te apart, liefst met 1 of 2 lettergrepen.

Hebben jullie nog ideeen???

Bij ons valt het wel mee … met Sophie … hier zijn vooral aparte namen populair … dus heb ik geluk :angel:

En Charlotte … ipv Lotte … en dan als roepnaam Lotte!