:think: … Toch heb ik DE jongens naam nog niet gevonden…
Tycho en …
@Memmie wrote:
:think: … Toch heb ik DE jongens naam nog niet gevonden…
Tycho en …
Heb je nog meer eisen behalve ‘leuk, stoer en niet alledaags’ en ‘geen buitenlandse naam’? Of wat voorbeelden van wat jullie leuk vinden (naast de Storm, Splinter en Taco van je man ;))?
Zelf vind ik Aiden en Marin leuk, maar ik weet niet of dat stoer genoeg is. Andere namen: Aike, Dion, Emre, Enzo, Guido, Jani, Jort, Kobe, Mateo, Mats, Mika, Remi, Roan, Rodin, Thor, Tibo, Yosha.
Roan/Rowan en Matheo vind ik leuk…maar of een van die 2 echt een match is…?
Volgens mij kunnen die namen best in combinatie met Tycho (Roan/Rowan zeker, vind ik)? En negen van de tien keer zal het kind toch alleen aangesproken worden…dus het lijkt me het allerbelangrijkste dat je een naam kiest die je als op zichzelf staande naam leuk vindt?
Ik weet dat ik het al meerdere keren gevraagd heb, maar toch nog een keer… :oops:
In principe hebben wij een naam voor ons meisje, maar we zijn er allebei nog niet 100% van overtuigd dat het De Naam is… Daarom toch weer de vraag of iemand misschien iets weet?
Ergens heb ik het ‘gevoel’ dat de naam met een J/Y (maar dan wel als J-klank) moet beginnen. Er zijn twee namen die met een J/Y beginnen, die naar mijn idee erg goed bij ons kindje passen, maar mijn man vindt ze niets…
Andere ‘eisen’
- niet een te aparte naam, maar ook geen dertien in een dozijn;
- redelijk Nederlandse of in ieder geval Nederlands klinkende naam;
- schrijfwijze en uitspraak moeten direct duidelijk zijn;
- geen unisex naam;
- liefst twee lettergrepen.
Namen met een andere beginletter zijn ook welkom.
Jori/Jore :think:
Jente/Yenthe? Dat vonden (vinden) wij o.a. een hele leuke meiden naam.
Boaz… vind ik ook leuk! Stoer en niet alle daags. Ff kijken wat manlief ervan vind?!
@Memmie wrote:
Jente/Yenthe? Dat vonden (vinden) wij o.a. een hele leuke meiden naam.
Ik ook! :inlove: Maar manlief hier niet.
Helaas… Manlief vind het niks… :?
MANNEN!!!
Yenthe !!
Yes, die had ik ook in mijn hoofd voor een grietje.
Ik wilde wel graag Yentle, maar manlief vond die niets en aan Yenthe kon hij wel wennen.
Een paar weken later bleek het een knulletje te zijn en ook al zie ik hem wel in de lijsten als jongensnaam, ik vind het nog alleen een prachtige meidennaam.
Wat vinden jullie van: Tycho en Dymas?
Tycho is Grieks en vond in een griekse lijst met jongensnamen de naam Dymas. Ben benieuwd wat manlief daarvan vind???
Yara
Tycho en Danthe ?
Ik heb nog een leuke jongensnaam voor jullie.
Joes
Ik vind hem super en dat kereltje dat ik ken ziet er ook super stoer uit.
Voor Mar 22, jongensnamen bij Julian:
Ruben
Tijn
Finn
Maxim
Matthijs
Daan
Gijs
Daniel
Samuel
Iemand nog leuke ideetjes voor het brusje van Jesse?
We houden van Nederlandse/Scandinavische namen, zonder r, 2 lettergrepen, makkelijk uit te spreken.
Olav?
En Ivar, maar daar zit een ‘r’ in.
Elin vind ik ook erg leuk. Of Lotta.
Olav en Ivar vind ik niet zo leuk.
Lotta wel, maar hubbie niet.
Elin vind ik wel erg leuk!