Namen

Er zijn al zoveel topics over, maar ik open er toch nog één, omdat ik de vraag ook heb.

We zijn op zoek naar leuke namen voor ons eerste kindje. Mijn man houdt niet zo van aparte namen en wil graag dat de schrijfwijze en uitspraak direct duidelijk zijn. Van mij mag het best iets aparter, maar niet te apart, en ook ik wil graag dat de schrijfwijze en uitspraak direct duidelijk zijn. Ook willen we liever geen naam waarbij het niet meteen duidelijk is of het een jongen of een meisje is.

Om een beetje een idee te geven van namen die we leuk vinden, een overzichtje van de namen die we wel leuk vinden, maar wat ons betreft niet De Naam zijn, zijn:

Jongens: Aiden, Christian, Emile/Emiel, Florian, Guido, Ian, Joël, Koen, Lars, Lucas, Mark, Michiel, Milan, Nick, Niels, Noah, Ramon, Remi, Robin, Ruben, Tim, Yuri/Joeri

Meisjes: Elise, Emma, Eva, Fleur, Iris, Julia, Lisa, Mare, Marit, Merel, Senna

Iemand misschien een goed idee? :slight_smile:

Jongensnamen; FLoris, Joris, Maurits, Xander, Julian .

Meisjesnamen; Feline, Milou, Elvi, Fenna/Fenne, Myrthe, (M)anouk

Boaz

Thije

Jens

Jacco

Yente

Mila

Yuna

Jongen:

Esra

Ivan

Owen

Liam

Friso

Meisje:

Sara

Mila

Ronja

Camille

Mae

Maja

:think:

@Suuzeke wrote:

Mae

Hoe spreek je dat uit...? :o

Jongensnamen:

Boris, Broes, Broud, Senne, Cas, Robbe, Siebe, Kobe, Tuur, Daan, T(i)ebe

Meisjesnamen:

Aude, Bauke, Noor, Bregje, Lobke, F(i)ebe, Noya, Ayla, Eline, Floor

Thomas ( :mrgreen: )

Florian (dat was nr. 2 geweest als zij een hij was)

Christan

Karsten

Joris

Julius

Diederik

Fabian

Florens

Arthur

Jolan

Sarah ( :mrgreen: )

Louise ( :mrgreen: )

Lieke

Marrit

Giselle

Lotta / Lotte

Astrid

Isis

Linde

Florence

Mae spreek je volgens mij uit als Mee (toch?).

jochie

Quint

Vince

Naud

Morris

Jelle

Haiko

Rinze

Tygo

Lasse

Bjarne

Timco

Wessel

Bart

Meissie

Yara

lieke

Marit

Anniek

Kiki

Fenna

Noa

Maud

Dewi

Jilde

Fiona

Benthe

Suus

Yaela

Chiela

Roos

Amber

Er worden wat namen genoemd die nog op ons lijstje staan (twee van de jongensnamen zelfs bovenaan ;)) en/of er inmiddels toch weer vanaf zijn. :slight_smile:

Inmiddels weten we dat het een meisje wordt (of eigenlijk al is ;)). Ik heb sindsdien een naam in mijn hoofd die ik geweldig vind, maar mijn man niet…

De Naam hebben we dus nog niet gevonden.

Mae spreek je uit als Mee. Tenminste zoals ik hem ken. :slight_smile:

Jongen:

Collin.

Bas.

Antonio.

Calvin.

Diesel.

Damien.

Jayden.

Joas.

Jamy.

Ryan.

Quinn

Romay.

Meisje:

Rianne.

Lianne.

Alice.

Evy.

Zoé.

Malissa.

Chayenna.

Amy.

Kimberley

Maya.

Joy.

Bedankt allemaal voor het meedenken! Veel namen vind ik zelf wel al aan de aparte kant trouwens…mijn man vindt ze dus zeker weten te. :o Bovendien willen we het liefst ook een redelijk Nederlandse naam. :slight_smile:

We denken er trouwens uit te zijn, al moet ik er nog wel een beetje aan wennen de naam ook daadwerkelijk uit te spreken ed, maar dat zal er wel bij horen. :slight_smile:

Als het bij de naam blijft die we nu in ons hoofd hebben, dan is het uiteindelijk toch de naam geworden die we al jaren in gedachten hebben…

De tweede naam is trouwens genoemd in dit topic. :slight_smile: En iets wat op de eerste naam lijkt ook. :slight_smile:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3311432#3311432