Hoi,
Mijn zoon van bijna een jaar wordt tussen 19.00 en 6.00 nog elke twee uur wakker. Hij drinkt dan wat en slaapt weer verder.
Tot nu toe heb ik het maar geaccepteerd, zijn bedje staat naast mijn bed dus even voeden is de snelste manier om allebei weer lekker verder te slapen.
Ik heb nog een dochter van 4 en een zoon van 2. Ook zij hebben nog lang 's nachts gedronken, maar na een jaar werd dit steeds minder en met ongeveer 1,5 jaar sliepen ze de meeste nachten door.
Bij de jongste zie ik dus nog totaal geen verbetering. Ik heb het gevoel dat als we zo door gaan, hij over een jaar nog elke twee uur aan de borst ligt :roll:
Ik begin het ook gewoon na een jaar gebroken nachten echt zat te worden. Met drie kleine kinderen heb ik het overdag druk zat en ik zou zo graag de nacht en vooral ook de avond weer voor mezelf willen hebben ( ik lig nu bijna elke avond voor 21.00 op bed om 's ochtends een beetje uitgerust mijn bed uit te stappen)
Nu wil ik dus aan een soort van “slaaptraining” gaan beginnen. Maar hoe ga ik dit aanpakken, ik ben er nog niet helemaal uit.
Dus… ik zoek moeders met ervaringen, tips enz
groetjes
Mijn zoontje is nu 10 1/2 maand oud. En slaapt ook erg slecht.Ik hou het niet bij hoevaak hij wakker wordt , maar toch zeker wel ieder drie uur , tegen de ochtend ook weer steeds vaker. Bij het inslapen wordt hij vaak al na een uur weer wakker en dan na twee uur weer. Je bent dus in ieder geval niet de enige. Misschien scheelt dat .
Ik hoop ook nog steeds de hoop dat het vanzelf over gaat. Overdag sliep hij de eerste maanden ook weinig. Kleine hazeslaapjes. Dat gaat inmiddels beter . Hij doet nu één slaapje van 10.30 - 12.30 ongeveer. Ik ben ook benieuwt naar andere reacties.
Mijn oudste sliep met BV door toen ze 11 maand was…
De jongste kwam toen hij een jaar was ook nog elke paar uur s’nachts… het ging wel heel soepel, slokje en weer terug maar toch he, je bent toch wakker…
Ik vond het zwaar, en heb besloten dat als hij het jaar gepasseerd was, hem dat drinken s’nachts af te leren… Ook omdat gevoelsmatig 1jr me geen ‘schuldgevoel’ gaf… hij at goed, ook overdag een energiek mannetje… dus dat slapen s’nachts wilde ik er echt doordrukken…
Ik heb hem dus laten huilen… de eerste keer een 15 minuten… terug lopen, niks zeggen behalve: het is nacht, jij gaat lekker slapen, welterusten… aai over de bol en weglopen…
In het begin gaat ie niet eens liggen he, blijft gewoon rechtop jankend staan… Na 15 minuten ging ik weer terug… zelfde riedeltje, welterusten, aai over bol en weglopen… Daarna na 20 minuten weer terug, neerleggen en zelfde riedeltje… (hij werd moe)
Op een gegeven moment is ie gaan liggen… en sliep… :shifty:
De nacht erna werd ie geloof ik 1x wakker… (ernaartoe, riedeltje, aai en weg) De 3e nacht sliep ie door…
En sindsdien, hij is nu 2… nooit meer wakker geworden…
Je kan dit ook je man laten doen, de kinderen koppelen mama toch aan de borst he… ruiken het ook… heyena’s… :mrgreen:
Succes ermee…
het lijkt me erg zwaar om te starten met zo een doorslaaptraining.
Jasly komt ook nog 1 keer snachts en smorgens wilt ze ook nog een slokje.
Ik heb er niet echt veel problemen mee alleen dan ze niet kan slapen zonder borstvoeding. Zij kan niet uit zich zelf slapen.
Maar als ze snachts een slokje heeft gedronken liggen we beide gelijk te slapen. Succes met de training.
ik trok het hir niet meer. dus van de een op de andere dag ben ik gestopt. En meteen flink gestopt. Eerst gaf ik nog een late rond elf uur s avonds, maar na een week heb ik die ook afgebouwd.
Ik had gewoon geen energie mee rom de volgende dag uit bed te komen zo moe als ik was, ik was er dus helemaal klaar mee. Ik heb de deuren dicht gedaan, babyfoon uit… en zo sliep ze binnen 4 dagen door!
overigens was ze toen wel elf maand! ze was het niet meer nodig, ze at anderen dingen meer dan genoeg!
Bedankt voor jullie reacties!
Afgelopen nachten heb ik geprobeerd hem te troosten zonder borst, maar dat werkt dus niet. Hij wil dan echt maar een ding en dat is drinken, dus na een uur gaf ik het steeds weer op.
Dat wordt dus toch maar laten huilen, want dit is geen doen, ik trek dit echt niet meer. Vannacht ben ik gewoon elk uur wakker geweest! En hij heeft ook elk uur gedronken, ik kreeg op geen andere manier weer in slaap. Ik ben zooo moe en dat is voor de oudste twee ook niet leuk, ben een stuk minder geduldig na een slechte nacht :oops:
Ik denk dat ik vanavond dus een nachtje op de bank ga slapen en mijn man het laat opknappen :lol: die slaapt toch negen van de tien keer door het gehuil heen.
Zal je zien dat ik dan dus wakker lig, omdat ik zijn gehuil twee verdiepingen lager hoor en mijn man een meter naast hem in coma ligt :mrgreen:
Ik vind het in ieder geval een fijn idee dat er dan wel iemand bij hem is. En hij weet heel goed dat papa geen borsten heeft :lol: , dus ik hoop dat hij het snel opgeeft en weer lekker gaat slapen!!
succes vannacht en slaap lekker
Hoe is het gegaan vannacht???
Hoe is het gegaan vannacht???
Het ging wel redelijk.
Toen ik hem naar bed bracht heeft hij maar een kwartiertje gehuild en is daarna in slaap gevallen.
Om een uur of 8 werd hij alweer wakker, toen heeft hij dus wel een uur gehuild. Mijn man is er een paar keer heen gegaan, maar dan werd het alleen maar erger. Na een uur was het dus stil.
Om 11 uur hoorde ik hem heel even.
Ergens rond 2 uur werd hij weer wakker en toen heeft hij echt een half uur flink gekrijst. Daarna was het steeds even huilen, even stil, weer even huilen enz. Dat heeft volgens mij ook wel een uur geduurd.
En toen werd hij om 6 uur weer wakker en stonden mijn borsten op springen :lol:
Dus toen heeft hij lekker gedronken.
Het viel me dus eigenlijk best mee. Ik ben wel heel benieuwd hoe het komende nacht zal gaan!
Nou hoop het elke nacht op deze manier beter gaat!