na 10 dagen fles weer aan de borst!?

Mijn dochter is bevrijdingsdag opgenomen in het ziekenhuis. We wisten al dat ze reflux had en veel spuugde, waardoor ze bijna niet aankwam maar toen ze ging afvallen moesten we meteen komen. Er is een foto van haar maagje gemaakt om uit te sluiten dat ze geen middenrif breuk oid had, maar tijdens de foto werd meteen duidelijk dat ze zeer hevige reflux heeft. Het maagkringspiertje doet nagenoeg niks. Ze kreeg er al medicijnen voor en nu moesten we ook de voeding gaan indikken. De eerste dagen heb ik de voedingen afgekolfd (wat thuis al niet zo lekker gaat laat staan in het ziekenhuis met alle stress vandien). Ze heeft 2 hypo allergene kunst voedingen gehad omdat ik niet genoeg kon kolven, waar ze van voeding tot voeding op heeft lopen krijsen, na die 2 voedingen had ik weer genoeg gekolfd en heeft ze alleen ingedikte mamamelk gehad waarna ze niet meer zo heeft gekrijst. Helaas groeide ze daar ook nog niet voldoende op en is er in overleg met de kinderarts besproken om op de nutramigen (nog hypo allergener dan de pepti geloof ik) over te gaan. Dit drinkt ze nu 4 dagen, maar laat regelmatig de halve fles staan (zou t zelf ook niet willen drinken hoor :sick: ) Gister ben ik met een koemelkvrij dieet begonnen dus mag ze in principe vandaag weer aan de borst :dance:

Alleen begin ik me een beetje af te vragen of ik nog wel genoeg heb. Gisteravond om 20.00 uur gekolfd en vanochtend om 7.00 uur weer en ik had helemaal geen volle borsten. Kolfde er ook niet zoveel uit, maar goed das natuurlijk niet echt een richtlijn. Ook moet ik straks een papje van de nutriton blijven maken omdat ze wel ingedikte voeding moet hebben anders komt het er weer uit. Had van het ziekenhuis een sonde meegekregen om naast mn borst te leggen tijdens het voeden, maar als de nutriton zo dun moet zijn dat het er doorheen past dan kan ik net zo goed de hele voeding weer afkolven (wat dus niet gaat).

Ik zit er maar aan te denken om een dik papje te maken, ze is 4 maanden dus veel kindjes worden al bijgevoed en de structuur van potje en een papje nutriton is ongeveer hetzelfde, dus dat zou ze wel moeten kunnen.

Nog iemand tips mbt de nutriton en als mn productie is terug gelopen, vooral veel aanleggen, maar heb met de arts afgesproken om haar 6x per dag te voeden. Hoop dat ze na 10 dagen fles mn borst nog wil pakken. De laatste keer dat ik haar voedde had ze ook nog eens spruw dus deed het hartstikke zeer :cry: Hoop niet dat dat de laatste keer was.

Oh nog geen antwoord gehad. Zelf geen directe ervaring met reflux (hooguit heel minimaal toen hij heel klein was) het enige wat ik gedaan heb in die tijd was zijn hoofdeinde van het wiegje ietsje omhoog met handdoeken onder het matrasje om het voor hem te verlichten maar voor Jitte zal dit mss iets toevoegen niet de oplossing zijn vanwege de mate waarin zij het heeft.

De Nutriton kan zij prima als papje van een lepeltje eten! Je kunt zelf kiezen hoe je het wilt aanmaken met afgekookt water of met wat gekolfde voeding. Op de verpakking staat daar meer informatie over wat ik me herinner.

De spruw ben je daar al helemaal van af??

Vaak aanleggen gaat niet echt samen natuurlijk met je voornemen om haar max 6 keer dag aan te leggen :wink:

Als je je productie omhoog wilt krijgen is het juist zaak haar zo vaak mogelijk aan te leggen. Iedere keer dat Jitte erom vraagt (smakgeluidjes, vingers naar haar mond etc) aanleggen geeft je borsten het signaal om voeding aan te maken. Je kunt dit nog wat extra stimuleren door buiten haar eigen vraagmomenten nog wat te kolven voor de nutriton. Daarvoor hoef je geen volledige voeding af te kolven, iedere ‘vraag’ via haarzelf of via je kolf = een extra voedingsmoment waardoor de productie toeneemt.

Is het ondertussen met het aanleggen wel al gelukt?

Hopelijk gaat ze zonder teveel problemen weer terug aan de borst en kunnen jullie alletwee weer genieten van die momenten. Succes :thumbup: