Mooie Achternamen!

Ik ben blij met mijn achternaam, zou hem nooit kwijt willen, mocht ik ooit trouwen.



En er is een Zuid-Afrikaans kinderliedje uit de boerenoorlog waarin er over wordt gezongen!

Ben ik erg trots op!



En als jullie het liedje kennen, snappen jullie ook Saar d’r naam… :mrgreen: :wink:

@ICL wrote:

Mijn meisjes achternaam vind ik ook niet mooi… dat is een van de meest voorkomende in NL… werd ook vaak op de lagere school “uitgescholden” voor vrieskist… Ben wel “tevreden” met de achternaam van mijn man… (ivm privacy ook niet hier vermeld …) :wink:




Hhaha denk dat wij de zelfde meisjesachternaam hebben.

Weet zo geen naam die ik supermooi vind…maar ik heb hubby’s naam nu…en die komt veel minder voor…en bovendien zegt iedereen het fout…das ook niet altijd leuk…



Eens kijken wie het hier fout zegt???



Zeg het ff hardop en kijk dan onder de spoiler… 8)



Bodewes



uitspraak =Boodeewus

en niet wat de meesten zeggen…Booduhwus of Booduhwès

Mijn meisjesnaam is totaal niet bijzonder… Klein… :roll:

Ik heb nu de achternaam van Ruud, het is een lange achternaam en is zo zeldzaam dat we in Utrecht de enige waren met die naam.

Vandaar dat ik hem ook niet vermeld, want dan heb je ons zo gevonden. :mrgreen:



Een vriendin van mij heet florisant van haar achternaam… dat vond ik altijd erg florisant :lol:

mijn achternaam vind ik niet bijzonder

en mensen zeggen hem altijd verkeerd :wall:

Ik heet DE leede en iedereen zegt elke keer weer VAN DER leede :think:



En die van mn vriend is Mica…



Vind ik wel een mooie naam

Mijne is Vantorre… Waar ik vandaan kom een veel voorkomende naam, hier in Nederland hoor je hem nooit. Hij wordt altijd verkeerd geschreven, als ik mijn naam moet spellen zeg ik nu ook gelijk erbij dat in 1 woord is (en dan NOG doen ze het vaak in twee woorden :roll: ).



En dat het geen vantorreeeee of vantorren is, maar vantorre (vantorruh dus ;)).



Ach, een mooie naam is het niet en in Heist staat het telefoonboek vol met Vantorres. Maar toch zou ik nooit de naam van mijn vriend aannemen. (de Jager).

Mijn familie heet van (verre…) oorsprong “Fleck-van Assendelft-De Koningh”



Mond vol he :wink:



Helaas is maar een van de 3 overgebleven, en dan de minst mooie en gewoon op z’n boers gespeld.



Helaas… :roll:

@victoria wrote:

@oessie wrote:
haha maar nu weet ik nog niet wat jullie dan mooi vinden… :wink:




Mijn naam is letterlijk : Mooi Weer maar dan in het Engels :angel:




Ben benieuwd of iemand het geraden had :mrgreen: :angel:



Fairweather :mrgreen: :inlove:

@Anneke wrote:

Ik ken iemand die Fleure heet, en dat vind ik altijd wel lekker vrolijk (en fleurig… :wink: ) klinken.




Daar moet ik dan maar niet mee trouwen, hihi!



En Vicky, jij hebt net zo’n onmogelijke achternaam als ik. Ik moet ook ALTIJD zeggen dat het met een hoofdletter is en aan elkaar. En dan nog kunnen ze met gemak wat anders ervan maken :think:

Bij mijn broer in de klas zat een kind dat als achternaam Brunet de Rochebrune had. Da’s pas chique! :shock:

Mijn meisjesnaam is Ouwerkerk. Zo heet ik nog tot volgende week vrijdag, daarna heet ik Witziers. Vind ik zelf een mooie naam :slight_smile:

Ik heb simpel Z.oet, werd er mee gepest door bitter genoemd te worden :wall: Wil ook mijn vriend zijn achternaam en tevens die van Riley aannemen S.imons

Nou erger dan die van mijn hub kan bijna niet…



P.eperzak :roll:



Ben blij dat ik zelf



F.uentes M.artin heet



:lol: :smiley: :lol:

Juul :lol:

Ooooh, die is wel heel erg inderdaad Juulisjuul… :lol:

Kennis van me heet…Rotmensen :lol:

@victoria wrote:

@victoria wrote:
@oessie wrote:
haha maar nu weet ik nog niet wat jullie dan mooi vinden… :wink:




Mijn naam is letterlijk : Mooi Weer maar dan in het Engels :angel:




Ben benieuwd of iemand het geraden had :mrgreen: :angel:



Fairweather :mrgreen: :inlove:




Dat is idd ene heel mooie achternaam.



En ik had hem niet gevonden. :oops:

Ik heet Elslander. Word vaak Vanelslander van gemaakt. Of dan vragen ze of Els mijn voornaam is en Lander mijn achternaam. :wall: :wall:



Mijn man heet Aernoudt. Moet ik ook steeds spellen, ae, ou en dt. :wink: ah, de rn hebben ze altijd juist. :mrgreen:

Ik heb een moeilijke hahah



W.ongsodikromo



ben nu getrouwd met een



Bo.sch ( ja van het merk )



Mijn naam moet ik ALTIJD spellen, en daarom gebruik ik de naam van mijn man. Dan hoef ik alleen te zeggen "Net als het merk " :mrgreen:

Ik leg het altijd uit als:



Parijs, maar dan met een M als beginletter…

Ik heb een moeilijke achternaam van huis uit, moet hem áltijd spellen, en de mensen die hem voor het eerst horen, zeggen hem 9 van de 10 keer fout. Nu vind ik dat niet het ergste. Wel dat ik iedere keer uit moest leggen dat het een naam is die echt in Nederland (zuid-limburg) voorkomt. Ze verwachten vaak een Indisch type als ze mijn naam van tevoren weten, en dan kom ik binnen, die echt helemaal niets Indisch heeft :mrgreen: .



Man heeft een achternaam die ik echt niet mooi vind, maar waarbij ik niet steeds hoef uit te leggen hoe je het schrijft en waar het vandaan komt. Dat vind ik wel fijn sinds ik zijn naam draag. Doorslag was overigens dat mijn kind al de naam van zijn vader droeg ivm zijn halfzus die haar vaders naam droeg. Om die verbondenheid naar haar toe te laten voelen, hebben we ook onze kinderen dezelfde achternaam gegeven. Andes was het qua “mooi” mijn achternaam geworden.