wij slepen ongeveer hetzelfde mee, alleen nemen we geen potjes fruit mee maar een banaan, en maar 1 extra truitje en en 1 rompertje en geen luierzakjes, en daarnaast nemen we ook nog een wipstoeltje en het speelkleed mee en soms ook nog een aankleedkussen.
Nee hoor, je sleept helemaal niet heel veel mee, ik zou zelfs zeker nóg een broekje extra bij me hebben :mrgreen: .
ik ben een ov-reiziger, dus daardoor al wat beperkter met dingen mee nemen. en ik ben ook vrij makkelijk met dingen niet nodig denken te hebben. ik zou dus idd minder meenemen dan jouw lijst: reservekleding zou ik me beperken tot rompertje (en eventueel broekje als je zoals jij omschrijft verschoonproblemen hebt), ik zou de potjes thuis laten, maar dat komt omdat nano altijd gewoon fruit heeft gegeten en groente, en dat heeft iedereen wel (zeker mijn ouders). lepeltje zou ik ook thuislaten, kan ook met plastic eierlepeltje of zo. Luierzakjes zou ik thuislaten, gebruik ik gewoon boterhamzakjes voor. en dat was het eigenlijk wel.
maar hey: als je de ruimte hebt, dan zou ik gewoon ook lekker je wipstoel in laden, en het speelkleed, en nog extra kleren, en knuffels en boeken en en en en en…LIJKT ME HEERLIJK!!! :inlove:
Ik sleep ook altijd van alles mee, ben graag overal op voorbereid
Daniël plast ook het liefst als de luier af is, dus je weet maar nooit! Campingbedje vind ik ook altijd een fijn idee, en als je er de ruimte voor hebt, waarom ook niet?
@Sisil wrote:
Voeding in portiebakje
Flesje
potje fruit
potje groente
potje drinkfruit
lepeltje om groente en fruit mee te eten
slab (2)
spuugdoekjes (2)
luiers
luierdoekjes
luierzakjes (wel zo netjes voor de stank bij een ander in de vuilcontainer)
reserve rompertjes (2)
reserve truitjes (2)
reserve broek (1)
speen
knuffel
slaapzakje
speeltjes (2)
buggy
Tja, ik zelf neem en nam nooit zoveel mee..
Ik begrijp dat je wel regelmatig naar je vader en moeder gaat. Waarom daar dan niet gewoon wat neerleggen? Extra kleding/rompers/luiers en eten? Kan best allemaal in een doos en dan heeft je vader er verder geen 'last' van..
En dit dus ook bij je moeder (ik begrijp een beetje dat ze uit elkaar zijn???)
Hier hebben alle mensen waar we regelmatig komen noodspullen in huis.
Veel makkelijker dan alles elke keer mee te slepen...
(oh en bedje staat ook zowel bij mijn ouders als ook bij mijn sm)..dus die slepen wij ook niet mee...
Je kan dan het gesleep reduceren met: voeding in portiebakje.
KLAAR.............
wij gaan niet zo vaak op verre reis, aangezien bijna onze hele familie op fietsafstand woont :mrgreen:
Maar voor een dagje dierentuin nemen we lang niet zoveel mee! Twee luiers, één voor de zekerheid (dus voor elke verschoning + 1) en doekjes (klein pakje, handig voor op reis). Dan ga ik er van uit dat ze niet alles eronder piest/spuugt, want extra kleertjes neem ik niet mee. Voeding heb ik altijd bij me en als extra een soepstengel/stukje brood en een beker sap. Buggy achterin en wij zijn klaar! :mrgreen:
Ik vind je lijstje prima :thumbup:
Het scheelt natuurlijk nogal of je kindje bijna een jaar is, of bijna 7 maanden. Hieke eet nog niet met de pot mee, dus zal ik spullen mee moeten nemen. Als ze straks bijna een jaar is kunnen de potjes er al zowat af. En niet meenemen… hmmm weet niet hoor, wil d’r wel graag tenminste fruit unnen geven. Ok iedereen heeft wel een banaantje oi in huis… Ik neem dus wèl extra kleren mee, want ik vind het voor Hieke niet prettig als ze zichzelf onderspuugd of poept dat ze daar de hele dag in doormoet. En helaas spuugt ze tegenwoordig nog wel eens…
Heb mijn vriend de spullen nog niet laten pakken. Afgelopen zaterdag gingen we naar Smiley, Mr Smiley en Anouk. Dan kan ik dus bijna alles thuislaten want zij hebben zeker weten alles in huis.
Denk dat het alleen maar minder gaat worden wat ik meeneem…
Wij nemen mee: luiers en vochtige doekjes(zitten standaard altijd klaar in de luiertas) tetradoek, slabbetje, potje(s) voeding (afhankelijk hoe lang we gaan blijven) extra setje kleertjes, tuitbeker, vochtige washandjes van zwitsal, rammelaar en zijn bumbo zitje. Ik ben er niet voor om hem op de schoot eten te geven, dus nemen we de bumbo mee.
Slapen kan hij bij mijn ma in de box en bij mijn schoonouders in het campingbedje.
Peter was een spuger, dus hier geen extra kleding mee, maar wel extraveel slabbers die hij dan zo ongeveer de hele dag om had
Verder heb ik altijd pyama’s mee ipv kleding, is dunner en in geval van nood zijn die dan bere handig.
Nog altijd gaan die mee hoor, ik rol ze op en doe er een elastiekje omheen, ze hebben nu beide een rugtasje en daar gaat nu in…
slabbertje (ja ook voor nika, heb een hekel aan vlekken :oops: ) een pyamaatje en rompertje opgerold, een beker vol drinken en ieder 2 luiertjes en thats it.
Net als Marlous hebben ook wij al snel bij moeder en schoonouders gezorgd dat er een bedje staat, een kinderstoel (van ikea=stapelbaar) speelgoed en zelfs rompers, luiers en doekjes en reserve kleding.
Ze hebben bij mijn schoonouders zelfs extra schoenen staan, van die goedkope gympjes die je overal haalt. Ze wonen op een boerderij en de kids lopen daar regelmatig door de modder en dan vergeten ze hun laarzen aan te doen… :doh:
Maar als baby zag mijn lijstje er wel hetzelfde uit…
Ik neem meestal alleen 2 luiers en wat doekjes mee als ik ergens naartoe ga. Als we naar mijn schoonmoeder gaan neem ik zelfs niets mee, zij heeft alles wel in huis.