Moet dat echt allemaal mee?

De laatste weken een beetje strijd met mijn vriend. Niet dat we elkaar de hersens inslaan, maar toch… Als we op stap gaan met Hieke dan vindt hij dat ik teveel meelsleep voor haar. “Moet dat nou echt allemaal mee?” Terwijl ik denk dat het best wel meevalt. Vorig weekend gingen wij een dag naar mijn vader. Mijn vader heeft NIKS in huis voor Hieke. Dus er gaat dan mee:

Voeding in portiebakje
    Flesje
    potje fruit
    potje groente
    potje drinkfruit
    lepeltje om groente en fruit mee te eten
    slab (2)
    spuugdoekjes (2)
    luiers
    luierdoekjes
    luierzakjes (wel zo netjes voor de stank bij een ander in de vuilcontainer)
    reserve rompertjes (2)
    reserve truitjes (2)
    reserve broek (1)
    speen
    knuffel
    slaapzakje
    speeltjes (2)
    buggy

Nu gaan we volgend weekend weer een hele dag met Hieke weg. Eerst naar mijn moeder, daarna naar mijn vader. Dus onderweg van zo'n beetje 10 uur in de ochtend tot halverwege de avond. Ze past nu echt niet meer in de kinderwagenbak en ook op een 2 persoonsbed leggen (in het midden, wat ik bij mijn vader nog altijd deed, ze rolt niet) begin ik link te vinden. Dus ik wil ook het logeerbedje mee gaan nemen. Daar was vriendlief niet echt blij mee geloof ik. "Het lijkt wel een volksverhuizing"

Overdrijf ik met alles wat ik meeneem of moet hij zich niet aanstelln? :angel: Of anders: wat nemen jullie wel of niet mee op zo'n dag?

Ik vind niet dat je overdrijft hoor. Je bent duidelijk op alles voorbereid :wink: Al denk ik dat 1 truitje en 1 rompertje genoeg is :smiley:

Als je even een boodschap doet, neem je dit allemaal niet mee neem ik aan. Voor een middag weg, lijkt me dit wel nodig en straks dat bedje ook, waar moet je kind anders slapen?

En wat maakt het uit? Alles past toch zo’n beetje in 1 tas?

Maar ik snap je vriend wel hoor, want het lijkt natuurlijk heel wat.

Dan moet je eens langere tijd uit logeren gaan! Moet je ook nog een badje en een box meenemen, dan heb je pas een volksverhuizing! :mrgreen:

Anyway, ik neem hetzelfde als jij mee als ik een dagje weg ga…

Groetjes Steph.

Hier ook altijd een hele volksverhuizing hoor. Wat ik op je lijstje zie staan, neem ik meestal ook mee als ik een hele dag weg ga. Alhoewel ik één reservesetje kleding wel genoeg vind.

We hebben niet voor niets een grotere auto moeten kopen :wink:

Nu Joost wat ouder wordt, scheelt het wel. Hij drinkt normale melk en eet niet meer uit een potje. Dus het wordt ietsje makkelijker.

Je kunt natuurlijk ook vragen aan je ouders of daar wat luiers kunnen staan etc. Dat scheelt weer meenemen.

Succes

ik neem voor Daan ook ongeveer hetzelfde mee, behalve dan die lading aan extra kleding. 1 Romper, truitje en broek is voldoende. Verder neem ik wel 4-5 slabben mee(is knoeipot). Nu heb ik het voordeel dat mijn ouders voorzien zijn van alles voor Daan, dus bedje, voeding en zelfs reservekleding hoef ik niet mee te nemen, dat ligt daar allemaal… Luiers ook. Maar naar elk ander bezoek neem ik ook zoveel mee, en als we er zo lang blijven dat ie moet slapen, neem ik ook het bedje mee hoor…

Wij nemen voor Rav ook zoveel mee hoor :smiley: .

Kind moet toch slapen dus dan heb je een campingbedje nodig.

Ik snap niet waarom hij zo moeilijk doet.

Als ze ouder worden dan wordt het gesleep met spullen ook wel minder.

Of moeten jullie met openbaar vervoer?

Als je geen auto hebt lijkt het me wel een heel gedoe :? .

Maar je hebt de spullen gewoon nodig.

Dank! Nee, wij gaan met de auto. Met OV zou me dit niet lukken. Hij doet ook niet echt moeilijk ofzo, hij is gewoon verbaasd en in de praktijk komt het er wel op neer dat hij het meeste sjouwt (en ik Hieke… ook zo’n 7,5 kilo :mrgreen: )

Hieke heeft de (eigenaardige?) gewoonte om te gaan plassen als ik de luier losmaak. Lekker zo in de frisse lucht. :roll: En het lukt mij vaker niet dan wel om de romper dan droog te houden, soms is zelfs het shirt ook nat. Ik ben niet vies van etensvlekken, dat is dan jammer maar urine vind ik wel vies. Vandaar toch wat extra kleertjes.

Zal mijn luiertas eens goed doorspitten…

He Sis, vertel die Kanjer van je maar dat ik hetzelfde meesleep (fruit/groente ook nog eens in tupperware, en die heb ik alleen in onnodig groot formaat, dus nog meer ruimte :shifty: Voeding scheelt me wel in ruimte, of je moet de extra cupmaat ook als extra slepen zien :lol: ) Dan neem ik vaak ook nog eens een pyama en slaapzak mee. Als we het laat maken, leg ik Anouk in haar slaapzak op bed, dan kan ze half pittend over in de maxi cosi en pit ze in de auto en thuis zo weer verder…

Sjouw ze en tot strakjes, ben benieuwd wat je allemaal meesleept vanmiddag :wink:

:-*

edit: ben niet helemaal helder vandaag, slaapzak stond er ook bij jou al op :oops:

Vandaag valt het wel mee wat ik meesleep… als ik wat nodig heb dan “leen” ik het gewoon van jou! :mrgreen:

pfffff jij bent nog heilig :wink: :lol:

ik loop minstens 3 keer terug om meer op te halen :doh:

@Sisil wrote:

Vandaag valt het wel mee wat ik meesleep… als ik wat nodig heb dan “leen” ik het gewoon van jou! :mrgreen:

Tssss… Brutaal… :snooty: ( :mrgreen: )

Hoewel, vandaag gaat er wel minstens 1 extra shirt mee. En MOOI! :clap:

@Guusje wrote:

pfffff jij bent nog heilig :wink: :lol:

ik loop minstens 3 keer terug om meer op te halen :doh:

:lol: :lol: :lol:

Ik check 400 keer of ik alles heb. En dan nog dingen vergeten… :silenced:

@Sisil wrote:

En MOOI! :clap:

JIPPIE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Sisil wrote:

Hieke heeft de (eigenaardige?) gewoonte om te gaan plassen als ik de luier losmaak. Lekker zo in de frisse lucht. :roll: En het lukt mij vaker niet dan wel om de romper dan droog te houden, soms is zelfs het shirt ook nat. Ik ben niet vies van etensvlekken, dat is dan jammer maar urine vind ik wel vies. Vandaar toch wat extra kleertjes.

Mmmmm :think: Extra set kleding… :oops: Mss een “slechte” moeder maar daar heb ik nooit aan gedacht :shifty: . Terwijl Thara ook dezelfde plasneigingen heeft als Hieke.

Denk dat ik toch de inhoud van de luiertas eens aan ga passen… Verder lijkt het me allemaal niet overdreven hoor. En zeker een campingbedje of iets is wel erg handig als je ergens langere tijd verblijft. Kan Hieke tenminste normaal slapen!

Dus niets van je vriend aantrekken, of hem anders spullen in laten pakken en kijken wat je uiteindelijk nodig had wat er niet in zit. Kan je 'm daarmee om zijn oren meppen :wink: .

Vergeet niet om dan wel te zorgen dat je stiekem een tas met voeding en luiers meeneemt, anders is het zo zielig voor Hieke :frowning:

@Shirley79 wrote:

Dus niets van je vriend aantrekken, of hem anders spullen in laten pakken en kijken wat je uiteindelijk nodig had wat er niet in zit. Kan je 'm daarmee om zijn oren meppen :wink: .

Vergeet niet om dan wel te zorgen dat je stiekem een tas met voeding en luiers meeneemt, anders is het zo zielig voor Hieke :frowning:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:

Laat je weten hoe het afloopt? :lol:

Ben benieuwd wat hij wil thuislaten???

ik neem hetzelfde mee… + nog extra kleertjes… Wessel heeft soms veel en dunne poep en moet er niet aan denken dat ie met een vieze romper of broek moet lopen.

Nee hoor… je doet het goed!!!

Wij nemen hetzelfde mee aan spullen. Ook het campingbedje met matrasje en beddengoed. De allereerste keer had ik ook nog 2 bussen voeding mee en voedingsbakjes, thermosflessen met heet water, flesjes bronwater etc. (we moesten 2 uur rijden) haha… gelukkig heb ik mijn inpakneiging nu onder controle en is onze kleine pop al een hele dame van bijna 1, maar die allereerste keer zal ik niet snel vergeten :roll:

en als we blijven slapen… ook de babyfoon nog!!!

(of breng ik je nu op een idee… :lol: :lol: )

Wat wil je vriend dan thuis laten? Je hebt volgens mij niets overbodig. En kleertjes nemen zo weinig ruimte in beslag daar kan het toch niet aan liggen.

Leuke naam trouwen Hieke :inlove: