moederfiets

hier ook sparta amazone classic en hij bevalt me super! hij is wel wat zwaar, maar dat went en daardoor is hij juist ook heerlijk stabiel… Ook de brede banden zijn super!

8 jaar oude sparta amazone classic…



Ik heb al 2 setjes kinderstoeltjes versleten, had gmg en die roestten gewoon weg tot ze kats afbraken, nu dus bobike… maar mijn fiets… niet kapot te krijgen :mrgreen:



Ergens in augustus schoot de versnelling kapot en de ketting werd slap. kostte me 100 euro, heeft de fietsenmaker weer opgelapt.

Hij rijdt nog steeds geweldig, ook met 2 kids a 20 kilo erop, een tas en een fietskar erachter…

Mijn slagschip doet meer dan waar hij voor is gemaakt.



Maaarrr als ik nu een andere fiets moet kiezen, dan koos ik ondanks de kosten voor de Batavas mambo de luxe… gewoon omdat ik erop gefietst heb, hij fantastisch lekker fietst en als er geen kinderen op mee hoeven, je niet op een zichtbare moederfiets fietst.

Dat is dus echt een fiets die ook wel weer 8 jaar mee kan.



Overigens was mijn classic indertijd ook 800 euro hoor… was toen de enige moederfiets, de rest kwam later…

Ik heb de Gazelle Multi Purpose Bike, niet meteen een ‘echte moederfiets’ maar meer bedoeld als allround ding; ook met zgn stuurslot, extra grote zakken en lange bagagedrager zodat er een babymee en buggydrager op kunnen. Vooraan is in optie een gigantisch grote mand verkrijgbaar waar echt massaal veel in kan.



Was even wennen om te rijden door het andere evenwicht maar je kan er enorm veel boodschappen mee vervoeren in de zakken en de mand.

Is wel enorm zwaar om mee te fietsen en hier in belgie, waar ik regelmatig een steile brug over moet en de wegen soms wat hellen, is het een hel om zwanger mee te rijden, de 3 versnellinkjes die erbij komen zijn veel te weinig voor deze fiets, ik moet nu dus regelmatig afstappen.



Nog een nadeel is dat het stuur vaak omklapt, de fiets is daardoor nog nooit omgevallen maar ik vind het wel gevaarlijk, straks moet er een kind voorop zitten en dat zal ik er dan eerst af moeten halen en moeten uitkijken.



En het allergrootste nadeel is dat de staander op 1,5j tijd al 3x is afgebroken!!! Verder is hij ook al een heleboel keer los komen te zitten, hoe vast de fietsenmaker hem ook aandraaide. Tot nu toe heb ik hem van mijn fietsenmaker steeds gratis vervangen gekregen. Hij nam al contact op met Gazelle waar ze beweerden dat dit kwam doordat ik er eerst op ging zitten en hem zo op de staander trok, wat ik overigens nog nooit gedaan heb en volgens mij zelfs niet doenbaar is; zelfs van de fiets moet ik mijn voet zetten en met mijn volle gewicht achteruit gaan leunen om de fiets op de staander te trekken…

Ik heb zelf dan ook een mail gestuurd naar Gazelle, nooit antwoord op gekregen :eh:



Hij is te duur om zomaar de deur uit te doen en te vervangen en hij blijft stabiel fietsen met heel veel spullen in de zakken en de mand maar ik zou hem NOOIT meer kopen… :evil:

Hier een Union… Ben er helemaal gelukkig mee :thumbup:

Het is de gazelle bloom geworden

weinig verschil met de mambo deluxe alleen fietst de gazelle bloom wat lichter.

Montego Liberty 7, ben er ontzettend blij mee, hij fiets heerlijk. Heb trouwens deze fiets compleet met fietstassen, windscherm en zitjes

Ik heb ook de montego liberty, bevalt erg goed!

@Krabje wrote:

@Amy82 wrote:
@missmelody wrote:
Mambo deluxe! Super fiets!
ik ook, geweldige fiets!


Hier ook één!!! Nog geen moment spijt van gehad!!!




Hier ook.

5 tot 7 dagen in de week heel veel plezier van!

Ik heb een (tweedehands) Sparta Amazone gehad en heb nu een (nieuwe) Montego Liberty.



Als ik er nog eentje zou moeten kopen, zou ik weer voor de Montego gaan. Vind deze echt veel fijner fietsen…

@Sennapen wrote:

Montego Liberty 7, ben er ontzettend blij mee, hij fiets heerlijk. Heb trouwens deze fiets compleet met fietstassen, windscherm en zitjes




Ik heb dezelfde :slight_smile: ook met alles erop en eraan 8)

cortina,

Mijn 2e Montego Liberty staat sinds gisteren voor de deur.

De eerste heb ik 6 jaar gehad en ik wilde nu echt graag méér versnellingen.

Gisteren meteen 50 km erop gefietst :thumbup: :thumbup:

Gazelle Bloom sinds vandaag! 8)

@Mir82 wrote:

Gazelle Bloom sinds vandaag! 8)





Mijn fiets is al een paar keer gevallen door de wind, ik zou mijn kind niet zo los op de fiets durven laten staan hoor :shifty:

Mijn man stond er nog geen halve meter vandaan en hij staat zo extreem stevig dat ik hem zelfs met een goede duw nog niet om krijg.

Als ik er zelf op zit met mijn voeten op de trappers en ik beweeg goed heen gebeurt er nog helemaal niets.

@groenelimo wrote:

@Sennapen wrote:
Montego Liberty 7, ben er ontzettend blij mee, hij fiets heerlijk. Heb trouwens deze fiets compleet met fietstassen, windscherm en zitjes




Ik heb dezelfde :slight_smile: ook met alles erop en eraan 8)




Nice :mrgreen: :thumbup:

@Karin2 wrote:

@Mir82 wrote:
Gazelle Bloom sinds vandaag! 8)





Mijn fiets is al een paar keer gevallen door de wind, ik zou mijn kind niet zo los op de fiets durven laten staan hoor :shifty:


Dat raden ze ook enorm af, juist ivm het val-gevaar.



Maar mooie fiets en lief kindje! :thumbup: