mmm... Koek van Jamie Oliver

Mag ik ook pb Vicky… :mrgreen: :inlove:

ja volgens mij mag dat niet zomaar nef… copyright gedoe en zo :think:

mag ik ok asjeasjeajeblief pb :angel: :drool:

mag ik ook ajb pb over het recept?



please please pretty please

Dat klinkt erg lekker… .Mag ik ook pbtje???

mag ik ook een pbtje :lol:

wat is fudge :shifty: en waar haal ik dat??



lijkt me wel heeeeeeerlijk :drool:

mag ik ook een pb :slight_smile:

pb please? hihi je hebt je wat op je hals gehaald he :smiley:

volgens mij heb je deze vraag nog niet gehaad, zou je mijn het recept willen pben :mrgreen:



overgins kun je het recept hier volgens mij wel plaatsen hoor, dat is namelijk wel vaker gedaan, ook overal op het inet vindt je recepten van Jamie en/of Nigella :wink:

Het is super gelukt :silenced: :snooty: :wall: :doh:



Kwam na 15minuten in de oven, kijken toen zag ik een enorme koek die 3 cm over de rand van de vorm uitsteeg en een brandje op het midden van mn oven, en de gaten van mn gasbranders vol met fudge en choco :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Heb hem laten afkoelen en toen zag die er aardig ingezakt uit :roll: En was natuurlijk niet meer eetbaar :frowning:

Oh dat klinkt heeeeerlijk zeg…zou je nog een keer de moeite willen nemen en mij een pb willen sturen? :mrgreen:

and for me tooooo :angel:

En mag ik hem ook? :mrgreen: :angel:

:pray: ikke ook alsjebieft?

Ik gooi m wel gewoon in n spoiler :wink:



Voor 8 personen



Ingrediënten:



200 gram pure chocolade

175 gram boter, plus wat extra

120 gram bruine basterdsuiker

100 gram geblancheerde amandelen

2 el cacaopoeder

een snuf zout

4 grote eieren

150 gram zelfrijzend bakmeel

100 gram fudge



Het maken:



Verwarm de oven voor tot 160 graden of gasovenstand 2

Breek de chocolade in stukjes en meng die met de boter, suiker, amandelen, 1 el cacaopoeder en het zout in een keukenmachine tot een glad mengsel.

Breek de eieren 1 voor 1 in de kom van de keukenmachine en doe er het bakmeel bij.

Laat de machine nog even draaien.



Het bakken



Neem een diepe bakvorm van 25 bij 25 cm.

Vet hem royaal in met boter en strooi de resterende lepel cacao erin.

Schud de schaal flink heen en weer om het poeder goed over het hele oppervlak te verdelen.

Giet het beslag in de vorm en schraap daarbij de kom van de keukenmachine goed leeg met een spatel.

Breek de fudge in stukjes, strooi die over het cakemengsel en druk de grotere stukjes er een beetje in.

Zet de schaal in de voorverwarmde oven en bak de koek 18 tot 20 minuten.

Haal hem dan uit de oven en prik er met een vork in.

Als er nog iets van het deegmengsel aan de vork blijft kleven is dat prima, hij hoort vanbinnen nog een heel klein beetje klef te zijn.

Als hij echter nog té zacht, is, moet je hem gewoon nog 3 tot 5 minuten terug in de oven zetten om hem wat steviger te krijgen.



Het serveren:



Laat je koek een klein beetje afkoelen, maar serveer hem terwijl hij nog warm en smeuïg is.

Heerlijk met een bolletje vanilleroomijs.





(Hij is koud en wat harder nog net zo lekker hoor Meneer Groen Het ijs heb ik er ook niet bij gedaan Knipoog



Smakelijk! Kusje

Mariska, geen idee wat er verkeerd is gegaan? Al heb ik m wel in een veel grotere (maar wel lagere) schaal gemaakt :think: en daar kwam hij niet eens tot de helft (in de hoogte dus) :think:

Snap het ook niet. Deze vorm is 5cm hoog, en dan 20 bij 25/30cm.

Heb de vorm maar weg gegooit wat het was niet te doen om de choco/fudge eraf te bikken.



En afgekoeld was het allemaal nog maar een 1½e cm hoog. en zachte chocosoep onderop.



Eerst een nieuwe vorm halen misschien ooit daarna nog een keer proberen 8)

Bezorg je ook aan huis? :mrgreen: Dan wil ik wel een stuk bij mamamarije brengen.



Maar serieus, kan je het recept over tikken voor me? Mag hier of via pb. Dan heb ik in januari iets om er af te lijnen. :mrgreen: