miskraam en rhesus negatief

heb met 5 weken zeer waarschijnlijk een miskraam gehad vandaag. Hoe nu verder? Moet ik contact zoeken met huisarts/verloskundige (liep er dus nog niet.) ik ben rhesus negatief, bij tl injectie daarvoor gehad, zij is positief. Heb ik die nu misschien ook nodig?

Volgens mij is die injectie pas nodig bij een langere zwangerschapsduur.

:hug: sterkte

allereerst :hug:

En de rhesus injectie… dat is nu naar mijn weten niet nodig. Het kindje was nog zo klein dat er geen bloedsomloop is die met de jouwe in aanraking kan komen.

Het kan namelijk gevaar opleveren (voor een volgende zw.schap over het algemeen) als het pos. bloed van het kindje met het neg. bloed van de moeder in aanraking is geweest.

Maar als je twijfelt kan je altijd even een VK of je ha bellen.

Nogmaals :hug:

Ik ben ook rhesus negatief en bij mijn miskraam op 8 weken kreeg ik geen injectie.

Volgens mij doen ze het pas na een zwangerschap van 11 weken :think: ,

heeft te maken met de placenta-aanleg, geloof ik.

Als je erop googled, kom je het antwoord wel tegen.

Ik was 11 weken zwanger, en het vruchtje was met 8 weken en 3 dagen overleden. Heb een curretage gehad en injectie.

Ik zou wel contact opnemen met de huisarts, misschien is er nog iets blijven zitten.

Veel sterkte!

ps kan ook zijn dat ik door de curretage een prik heb gehad.

ik ben ook rhesus negatief

mijn eerste zwangerschap werd een miskraam en geen injectie

de 2de zwangerschap werd een miskraam en curretage en toen wel een injectie gehad omdat er door de curretage bloedvermenging geweest kan zijn.

na de 3de en 4de zwangerschap ook injectie gehad,beide dochters zijn positief

ik zou voor de zekerheid wel even bellen naar een verloskundige…

Ik heb na mijn curretage wel een spuit gehad…

Sterkte…

grts patricia

Cariska, bij een ‘schone’ MK onder de 10 weken wordt er meestal geen injectie gegeven (heb er meerdere gehad onder de 10 weken zonder injectie en zonder curettage).

Bij een curettage kunnen er meer complicaties volgen (de placenta kan zich bv overontwikkelen als het vruchtje achterblijft in groei maar de placenta dus veel groter groeit, als in vruchtje 7 weken placenta 10 weken) maar ook bloedvermenging bij het verwijderen van de placenta kan een rol spelen, je baarmoederwand kan beschadigen etc. Al ben je met een curattage al onder behandeling bij een gyn en zullen ze je bloedgroep ook noteren (of bepalen) omdat het een ingreep onder narcose is. Dan krijg je die spuit vanzelf. Bel iig even een VK voor jezelf dan weten ze wat er speelt. :-*

Hier ook een MA gehad, maar die is wel vanzelf afgekomen, ik was al 11 weken, maar het vrchtje nog maar 7.

Ik heb geen injectie gehad, dat was volgens de gyn niet nodig omdat er geen bloedcontact was nog.

Dus eigenlijk zoals meer meiden schrijven.

Sterkte!!

Ik had ook een curettage (want MA) maar kreeg geen anti-D…

Hier ook resusnegatief. Bij mijn spontane mk met 6 weken kreeg ik ook geen injectie. Wel een echo om te controleren of alles schoon was.

Hier nog eentje… Bij mijn 2 (vroege) miskramen kreeg ik geen anti-d prik, wel na de curretage vanwege een ma.

Rhiannon schreef al duidelijk waarom dat zo gaat, las ik net.

Sterkte :-* :hug:

bij 3 van mijn miskramen van rond de 8 weken heb ik geen prik gehad wel na de geboorte van alle 3 de meiden ze bleken positief tezijn.

sterkte :hug:

IK heb na mijn MA met curettage rond 12 weken (hartje gestopt met 7 weken en 6 dagen) een anti-D injectie gekregen

hier mk met 13 wkn… vruchtje is iets eerder gestopt met groeien, maar nooit hiervoor een injectie gekregen.

bij de 2e tijdens zw met 32 wkn en na de bevalling (oudste heeft o positief) en jongste weer tijdens zw. hier na de bevalling geen injectie nodig gehad ivm a neg.

Hier een MA met 8.4 wk. Vruchtje was voor de 6e wk al gestopt met groeien. Een bloedsomloop is er dus nog niet geweest.

Ik ben uiteindelijk met 9.5wk gecuretteerd en kreeg na de ingreep wel een anti-d prik.

Misschien verschilt dat per zkh dan men het wel/niet geeft na een curettage?