Met hoofdje ergens tegen aan bonken

Tja ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven… maar als Jim boos of gefrustreerd is gaat hij gewoon met zijn hoofd zitten of staan bonken tegen hetgene wat in de buurt is: de box of het bedje of zo. Is dit wel normaal? Het is best een heethoofdje dus hij zal zijn frustratie kwijt moeten maar toch…

Ja hoor het wel vaker… Joy slaat zichzelf op dr eigen handjes als ze boos is of ze gaat stampvoeten tegenwoordig ook zoiets… Maar hoor vaak dat kindjes hun hoofd bonken bij frustratie inderdaad.

Owwwwwwwwww ja die ken ik wel vanuit mijn werk…(kdv)…

Dusssssssss het is ‘’‘normaal’’.

Ik zorg er iig voor dat ze zich niet keihard lieten vallen…die had je er ook bij :eh:

En voor de rest laat ik ze bonken…of probeer ze af te leiden…

Maar het is wel ‘‘raar’’…maar idd een uiting…

Als ze goed met woorden overweg kunnen gaat het vaak over.

:hug:

Samara doet dit vanaf baby af aan, maar dan alleen als ze moe is en alleen tegen zachte dingen. Maar nu ze weer wat ouder is dat ze het wel steeds minder.

Davy heeft het ook een weekje gedaan toen zijn zusje geboren werd.

Er veranderede teveel om hem heen denk ik en wist niet wat hij met de situatie aan moest. Gelukkig bonkte hij maar 1 of 2 keer en was het na een week weer over want het is heel vervelend om te zien als ze zichzelf zo pijn doen.

Hoor idd dat het bij veel kinderen voorkomt omdat ze zicyh net kunnen uiten en het gaat vaak over zodra ze kunnen praten.

:-* inge

1 van mijn oppaskindjes was ook zo’n heethoofd , hij bonkte zelfs zo hard dat zijn bed alle hoeken van de slaapkamer wel gezien heeft :mrgreen:

ik vond het doodeng zijn ouders ook hoor , maar op de 1 of andere manier heeft ie er nooit een blauw hoofd aan overgehouden… :mrgreen:

Pfff fijn om te lezen dat het niks geks is. Hij is momenteel nogal gauw gefrustreerd en zit net op een moeilijke leeftijd, wil van alles maar kan nog niet alles wil niet in de box of op schoot, maar ook weer niet de hele tijd op de grond, het zal dus vast ook wel weer overgaan hoop ik.

@Tante Soesa wrote:

Tja ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven… maar als Jim boos of gefrustreerd is gaat hij gewoon met zijn hoofd zitten of staan bonken tegen hetgene wat in de buurt is: de box of het bedje of zo. Is dit wel normaal? Het is best een heethoofdje dus hij zal zijn frustratie kwijt moeten maar toch…

Zozo Jim doe jij dat??

Ben jij zo’n heethoofdje :mrgreen:

Ik heb het ook vaker gehoord hoor dat ze dat doen…

Mijn vriendin haar oudste dochter liet zich zo acher over over op de grond vallen.

Ik geloof dat ze daar niet zoveel aandacht aan schonken en toen ging het vanzelf weer over

:-*

Suus, hier ook hoor!

Tegen de keukenkastjes, gek kind…

…Kira, achterover op de grond vallen? oeffff, daar ben ik nou ook zo bang voor…juist omdat wij ook een stenen vloer hebben.

Bonken met zijn hoofd deed de kleine van ons in het begin ook op de stenen vloer (eventjes maar, ik snel opgepakt :wink: )

Nu doet hij dat niet meer.

Groetjes van Mij

(ik open eventjes een andere topic die hierop lijkt, maar toch niet helemaal hetzelfde is… :wink:

Hier nog een hoofbonker…

Hij doet het nu een maandje ongeveer…

Ik probeer hem te negeren en het wordt al minder… In het begin deed hij het wel 10x op een dag en nu zie ik het nog maar sporadisch en niet eens elke dag meer…

Veron kan nog niet zoveel, lopen en staan nog niet dus ik denk dat hem dat ook frustreert… Zijn wereldje is nog niet zo groot…

Hier helpt dus het negeren…

(soms is hij zo kwaad dat hij gewoon naar een deurpost toe schuift en dan gaat bonken of op de plavuizen tegels, tafelpunt is soms ook favoriet)…

gr patricia

Hoi Suus,

Ik heb hier een boek liggen waarin dit behandeld wordt. Het volgende staat er in.

Toen je baby nog erg klein was trooste je hem/haar door heen en weer te lopen, te wiegen of zachtjes te kloppen op de rug. Wanneer de baby wat ouder wordt heeft hij hier nog steeds behoefte aan deze ritmische bewegingen. De ene baby doet dat door te tullen met een knuffel, een andere baby door op handen en knieeen te wiegen. Er zijn ook baby’s die het dus met bonken van het hoofdje doen.

Om na te gaan of het de baby te doen is om de ritmische beweging/geluid of omdat het bewust zichzelf pijn wilt doen kan je achterkomen door een paar laagjes karton aan het hoofdeind vast te maken (neem geen kussentje want dan heeft ze het geluid ook niet meer). Als je baby het kartonnen stootkussentje accepteert dan is er niets aan de hand en mage het gewoon doorbonken maar het kan ook zijn dat hij heel boos wordt of dat hij dan een ander plekje zoekt om te bonken of als hij niet rustig in slaap wilt vallen dan kan je, je afvragen of hij misschien ergens boos over is en zijn frustraties wilt afreageren. Door heel veel inidviduele aandacht te geven kan het dan verholpen wordne

ZIe je dat het steeds erger wordt en dat hij het overdag ook gaat doen tegen andere meubels dan adviseren we de huisarts te bezoeken. Laat je niet afschepen met de woorden “dat een hele boel kinderen dit doen” want dat is niet zo en diegene die het wel doen hebben hulp nodig om weer lekker in hun vel te zitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hey Mier thanx! Dat op handen en voeten heen en weer wiegen herken ik ook wel, hij doet het echt alleen als hij gefrustreerd is, dus ik maak me maar niet al te veel zorgen!

Gelukkig is Amélie dus niet de enige die bonkt. Amélie doet het dus ook als ze boos is/ haar zin niet krijgt/ moe is. In bed doet ze het ook liggend op het matras, waarschijnlijk om in slaap te komen. Maar als ze boos is doet ze het op het ledikant/de box/ de vloer, enz. Ze heeft zelfs blauwe plekken op haar voorhoofd ervan en gisteravond was ze met haar mondje op de kinderstoel gekomen en had ze bloed. Volgens mij heeft ze een scheurtje in het “lipriempje”. We mochten niet in haar mond kijken, zelfs tijdens het slapen duwde ze onze handen weg en draaide zo, dat je niet in haar mond kon kijken. Hoezo een sterk karakter? :think: :mrgreen: Hopelijk gaat het snel over, want ik vind het ook zo raar lijken…