Grrrrrr, ik HAAT het VUmc! Wat een stelletje eikels daar zeg!! :evil:
Bel ik net met voortplantingsgeneenskunde, leg mijn verhaal uit, zegt die vrouw dat ik pas sinds 22 oktober op de wachtlijst sta!! Ik vertellen dat de gynaecoloog destijds (3 oktober) verkeerde heeft voorgelicht, omdat zij toen al gezegd heeft dat wij aangemeld zouden worden.
Ze heeft me nu aangeraden om even met het IVF centrum te bellen en mijn situatie uit te leggen, misschien dat ik dan alsnog de volgende ronde mee kan doen… Kan helaas pas vanaf 10.30 uur bellen…
Bah wat vervelend Kell! Altijd zelfde gedoe in zkh wat betreft communicatie! :wall:
Ik zei eerst dat ik liever niet wilde worden ingeleid en geen slaapmedicatie wilde, nu krijg ik gewoon beide! Ach, zolang m’n meisje gezond wordt geboren en met mij ook alles maar goed gaat. Ze willen liever geen risico nemen met de hoge bloeddruk en ik moet morgen goed uitgerust zijn. Ik zal vandaag ook nog wat proberen te slapen, hopelijk lukt dat. Hub gaat nu naar huis, heb hem weggestuurd zodat hij wat kan bijslapen. Had hem om 3 uur gewekt en hij is sindsdien druk in de weer geweest voor mij.
Jeetje rb wat een schrik allemaal. Wel goed van je dat je vannacht zelf ging meten :thumbup: nu lig je inderdaad daar waar je liever niet wilde maar je gaat niet weg zonder beebje :inlove: Probeer nog wat te slapen vandaag.
Dikke knuffel :hug:
Hier weer een pritnacht vannacht, hij kwam weer om 23,04,08. Dus echt weer om de 4 uur. Teun dan kan je beter hebben wat jullie hadden, pas doorslapen als ze het echt doorheeft :thumbup:
Straks naar cb, eerste prikken voor Mats, laatste daar voor Larissa. Ben benieuwd zo samen :think:
Oh kell, lees ik nu pas je verhaal. Wat een stelletje :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: daar. Ik duim voor je dat je deze ronde nog mee kan doen, anders weer een maand wachten?? Prutsers :evil:
Jullie zullen wel denken dat ik een enorm mietje ben na het lezen van het volgende verhaal, maarja…
Ik heb vanmorgen na het bellen met het VU m’n vriend een e-mail gestuurd, omdat ik op die manier beter uit m’n woorden kom hierover dan door face to face te praten. Normaal gesproken ben ik een enorme prater, maar wat dit betreft krijg ik geen woord uit m’n mond, zo bang ben/was ik voor wat hij te zeggen had.
Ik heb hem uitgelegd hoe ik me erover voel, waarom ik graag wil doorzetten en hoe ik het denk dat we het wel gaan redden.
Na een paar e-mails heen en weer zei hij:
“Laten we maar gewoon positief blijven en doorgaan, dan komt het wel goed”
Ik ben zoooooooo ongelooflijk blij dat hij dit zei en ik heb zo hysterisch zitten janken net, haha! Pfff… Zo’n ontzettend pak van m’n hart dit, niet normaal…
rb wat schrikken! gewoon zelfde situatie waar ik in zat de laatste dagen voor ik bevallen ben! onderdruk zo hoog is echt niet goed nee! gelukkig dat ze je daar houden… gaan ze je met die gel inleiden zoals bij mij? om de 3 uur een gel in brengen zeg maar?
en waar was sean vannacht eigenlijk?
nou ik hoop dat je nog goed wat kan uitrusten vandaag meis, en morgen je meisje EINDELIJK! :inlove: veel succes!
kell :-
ik snap je juist super goed, schrijven gaat soms gewoon veel beter… hoef jij niet over de zeik te gaan, en kan hij reageren op zijn manier en er rustig overna denken zonder druk te voelen… hier ook wel vaker gedaan hoor! en karin meen ik te herinneren ook wel eens?
en fijn dat jullie er dus gewoon voor gaan, en nu nog eens even heel duidelijk aan de telefoon maken dat jou echt verteld is dat je nu zou beginnen ipv wachtlijst… gooi er nog maar een schepje bovenop door te zeggen dat je een heel zwaar jaar hebt gehad, en dat je al 2 jaar bezig bent en dat je niet nog meer teleurstelling kan verwerken (gewoon ff flink aandikken misschien zijn ze dan wat milder en mag je toch gelijk beginnen )
bm :- voor jou en lars! hoe was de nacht gegaan?
karin jula slaapt nog niet echt helemaal door hoor,maar eruit voor de fles hoeven we "gelukkig"niet meer… vannacht tussen kwart voor 5 en kwart over 5 4 x eruit om tutje te geven haha en toen om 7 uur nog een x en toen schrok ik om half 9 wakker :shifty: ze lag alleen op te handje te sabbelen niet huilen ofzo… soms ben ik zo bang dat ik haar te kort doe ofzo :oops: hoewel ze om 00:15 nog de fles heeft gehad
Nee ze gaan me met een ballon inleiden. En dan hopen ze dat ik morgen wat ontsluiting heb, zodat ze morgen m’n vliezen kunnen breken. Daarna geven ze m’n lichaam wat tijd om weeën te krijgen, zo niet dan moet ik aan de weeenopwekkers.
Met een ballon? Daar heb ik nog nooit van gehoord… Wat houdt dan in?
ooh dat lijkt me in eerste instantie wel een betere manier ja… geven ze meer je lijf mee de kans om het zelf op te wekken… zou de volgende keer ook mijn voorkeur hebben!
kell ze hebben het toen wel verteld aan iemand die naast me lag, maar geen idee hoe ik dat uitleg…maar dat kan rb je vast vertellen 8)
Kell wat een gepruts toch weer zeg en net wat Teun zegt, lekker aandikken en dan mag je hopelijk deze ronde nog mee doen. Je bent ook geen mietje hoor, ik heb het ook wel eens gedaan dus denk dat iedereen dat wel eens doet bij een gevoelig onderwerp waarbij je bang bent voor de reactie van je partner.
Rb tjonge zeg zouden we dan ook nog samen de eerste twee novemberkindjes krijgen? Lekker uitrusten vandaag en morgen je meisje in je armen. Ben trouwens ook wel benieuwd hoe dat gaat met die ballon. Ik heb ook volgens mij alleen van die gel gehoord.
Hier echt een prutnacht gehad wat me gelijk weer helemaal onzeker maakt over de bv en natuurlijk geen kraam meer omdat ik het wel genoeg vond. Ben praktisch de hele nacht met hem in de weer geweest. Hij dronk erg slecht aan de borst, viel steeds in slaap en niet wakker te krijgen. Vervolgens leg je hem weg en doe ik de lamp uit en hup weer wakker. Leg hem weer aan en het begint weer van voor af aan. Ik heb volgens mij wel genoeg melk want het stroomt er in het begin uit want dan hoor je hem er tegenaan drinken. Hij is ook veel aan het headbangen aan de borst. De tepel zit voor zijn neus en op zijn manier kan hij hem niet vinden wat weer eindigt met frustratie en huilen en niet drinken. Hij is overdag een heel ander kindje dan s’avonds. Hij heeft volgens mij behoorlijk veel last van krampjes als we in bed liggen. Hij strekt zich helemaal uit, heeft constant gebalde vuistjes, wil graag op de arm blijven en niet in bedje liggen. We hebben vanacht met het dimlicht aan geslapen want toen was hij stil. Nou genoeg geklaagt hoor maar het maakt me gewoon onzeker en wil zo graag dat dit keer de bv slaagt. Verder moet hij natuurlijk groeien aangezien het maar een iel klein manneke is. Denk dat ik maar infacol ofzo ga halen voor hem om te kijken of dat verbetering brengt voor de avonden want dit is geen doen meer. Nou meneer wordt ook weer wakker. Tja hij had ook maar 1 borst gehad en het was weer coma dus nu zal hij de ander wel willen hebben.
Sorry voor mijn gezeur :oops:
Bm :hug: Hopelijk kun je vandaag wat beter slapen.
Ze brengen een ballon met een katheter in en blazen het daarna op.
Ohja, dat hebben ze bij mij ook gedaan toen ik voor een HSG moet, niet erg prettig dus ik leef met je mee…
Ik heb het IVF centrum gesproken. We stonden inderdaad op 22 oktober, dus verhaal weer uitgelegd… Ze heeft het voor me nagekeken en wij liggen op de stapel om bekeken te worden. De arts die erover gaat is er morgen weer. Ze heeft nu een briefje op ons dossier gedaan met dat ik gebeld heb en dat wij eigenlijk op 3 oktober aangemeld hadden moeten worden. Daarbij ook gezet dat ik volgende week ga menstrueren. Hopelijk doen ze er wat mee en zijn we nog optijd dan voor deze menstruatie ronde, maar het wordt allemaal wel erg krap…
Weer afwachten dus, het zal weer eens niet… M’n haat voor het VU groeit met de dag…
Bm, Lars alweer een week, gaat snel!
Ik hoop dat ze je nog op tijd kunnen behandelen kell!
Vk zei dat ballon niet zo pijnlijk was, maar volgens jou dus wel kell? Nou ja we zullen het zien, het zal sowieso wel moeten gebeuren!
Ik lig nu in een zaal met 2 andere zwangeren. Op zich wel gezellig maar nu met visite wel druk. En eigenlijk moet ik slapen…
Ik hoop het ook…
Ja ach, ik geloof ook dat het meest pijnlijk was toen ze die vloeistof naar binnen probeerde te spuiten. En het is vast niets vergeleken met een bevalling! En misschien is het heel anders dan bij een HSG hoor. Je krijgt er in ieder geval iets prachtigs voor terug, toch?
Trouwens, het topic moet eigenlijk ook even veranderd worden dan, haha! Dat topic van ons dat veranderd met de week zo
Dat wordt wel erg krap maar moet toch lukken als ze morgen besluiten dat de data verkeerd was?
Rb ga slapen
Ik wacht het wel weer af…
Met ons geluk van de laatste tijd zullen we wel moeten wachten…
Maar je weet maar nooit! Zodra ik wat hoor, laat ik het weten!
Vraag me af hoe het met Mm gaat…
Heb net ff uurtje kunnen slapen maar werd weer wakker vd honger! :wall: Ik krijg hier zo weinig te eten! Gelukkig komt hub zo met een voedselpakket :mrgreen:
Heb idd al een poos niks van mm gehoord. Ik hoop dat alles goed gaat met mm!
Ziekenhuis eten is vaak ook echt niet lekker…
Hopelijk kan je zo dan lekker eten!
Hebben ze niet een speciaal dieet voor zwangeren. Ik bedoel dus gewoon meer eten geven
Hier vanmiddag zag ik het niet meer zitten. Kleine man was aan een stuk door aan het hilen en zat bijna mee te huilen. Hij drinkt ook niet lang aan een borst. Hij valt steeds in slaap na ca vijf minuten maar ook wel eens eerder. Dan wordt hij weer wakker en kan dus op zijn manier de tepel niet meer vinden en dan wordt het helemaal krijzen en strekken. Dus ik dacht hij krijgt niks meer uit mijn borst ofzo, dat ik te weinig productie had. Dus heb hem vanmiddag na die waardeloze voeding nog gekolfd en kreeg er toen nog 30 cc uit, opgeteld van twee borsten en nadat hij er al uit had gedronken. Dus ik heb wel genoeg voeding, weet ik dat ook weer. Heb nu infacol bij de apotheek weggehaald vanmiddag dus dat ga ik nu proberen en hopelijk helpt dat want anders weet ik het ook niet meer. Was echt wanhopig vanmiddag en zag het niet meer zitten Heb hem vanmiddag wat kunstvoeding gedaan aangezien hij vlak na het kolven kwam en ik dus waarschijnlijk niks had voor hem. Na de kunstvoeding om 16.00 uur weer gewoon de borst gegeven en dit keer was hij heerlijk relaxed en is gaan slapen in de wieg. Nu hoor ik af en toe al een huiltje of een zuchtje dus hij zal zo wel wakker worden. Hij heeft er nu dus netjes drie uur tussen gelaten dus hopelijk gaan we een goede nacht tegemoet want ik vrees anders toch wel een huilbui van mij want ben kapot na vanacht en vandaag. Zit ik dus alweer te zeuren he.
Rb heel veel succes vanavond en hopelijk zorgt de ballon voor een natuurlijke bevalling zonder wee opwekkers