OW wat een doetje… nou wil ik er ook nog een bij…
Wij twijfelen al hel lang om toch een tweede er bij te nemen, maar ondat ze overdag in de berging zit, 2,5 bij 2,5 en niet buiten komt hebben we het maar niet gedaan.
Ik wil haar ook niet buiten hebben ivm met onze vreemde buren. Wat zouden jullie doen? En komen jullie katten buiten of zijn het ook binnenkatjes??
Ow ja Mauwtje heb je nog wat leuks gehad voor je verjaardag???
ohw ik ben echt slecht vandaag moet zo nog ff bedenken wat ik ga zeggen dat ik gedaan heb de hele ochtend (niet dat ik word gecontroleerd, maar als mijn collega zo komt hebben we het er vast over). :shock:
DG over je vraag; puma is een binnenkat, maar hij zou liever een buitenkat zijn. Wij zitten alleen nog te bedenken hoe wat dat gaan aanpakken dat hem niets gaat gebeuren. Waarom zit jullie kat in de berging? Wij hebben vroeger altijd al poezen met 2 (of 3) gehad en nu sinds tijger dood is voor het eerst 1 en puma is echt eenzaam overdag, weet niet of hij zich verveelt, maar iig mauwt ie als ik weg ga. Waarom wil je er een bij? Denk je dat dat voor jouw katje (nynx toch?) beter is, of vind je het zelf leuk? Ik weet niet hoe het is om 2 katten op 2,5 bij 2,5 te zetten eigenlijk. Puma mag niet in de woonkamer omdat we allemaal nieuwe meubels hebben, verder mag hij overal.
Lastig he?
ahhhhhhhh wat een schatje! puma! onwijs lief! ik wil ook! hahaha
en dat komt echt wel goed hoor… je weet het nooit zeker… maar klinkt allemaal goed zoals het in huize puma gaat.
Ja en we moeten zeker goed aan de klus aankomende weken! haha daar gaan we weer!!
Fijn dragon dat het beter gaat met je rug!
Nynx inderdaad, zit in de berging omdat ze dus niet alleen in de woonkamer kan zijn. Ze sloopt dan werkelijk al mijn planten en we krijgen het er niet uit.
We hadden haar laatste de garage er ook al bij gedaan, maar daar staan nog 2 planten die niet naar buiten kunnen vanwege vorst. Dan heeft ze dus veel speelruimte erbij , als we er niet zijn.
2 dagen heeft ze de planten met rust gelaten en daarna heeft ze zo goed als alle potgrond er uitgegraven.
Overal lag dus zand. In de garage en in de berging ( bijkeuken)
Dat is haar gedrag wat ze over heeft gehouden …hehe, daarom kan ze dus niet in de woonkamer of op zolder. Daar gaat ze namelijk aan de kabels van de ketel zitten en dat is helemaal link.
Als we erbij zijn kan je haar overal laten gaan, maar alleen "sloopt"ze van alles.
Wij vinden een tweede katje zelf we heel leuk, maar zien het ook als vriendinnetje voor Nynx.
Misschien dat ze dan wat rustiger gedrag wil vertonen. Maar ben zo bang dat het andere katje dan net zo’n belhamel wordt:P
We hebben Nynx twee weken in de woonkamer gehad , als wij waren werken. Dat ging dus ook een paar dagen goed…en zo ineens dan begint ze weer met haar gekke dingen. En achteraf straffen heeft geen zin. En we zijn er ook mee heen geweest , om te kijken wat we er aan konden doen, maar het laatste stukje kattekwaad wat ze dit noemen, zal er nooit uitgaan.
Dus…das Nynx haar verhaal!!!
Ow ja, Nynx mauwt dus ook zo als we weg gaan.
Als ik bijvoorbeeld naar boven ga en ze mag niet mee, dat gaat ze gewoon gillen voor de deur, totdat ik terugkom.
Mijn vriend kan dan gerust in de kamer bij haar zijn, maar ze roept me dan echt na zeg maar.
Maar we hebben wel de indruk dat ze in de berging vrij rustig is. Al haar speeltjes ( reismandje, krabpaal, tunnel en favo bal) zijn heel de dag bij haar en daar kan ze niets vernielen.
's avonds als we gaan slapen dan hoor je haar ook wel even lekker spelen en dan is het een poosje rustig. Ergens laterin de nacht wil je haar nog wel even weer horen spelen met de bal. Maar goed op zich lijkt het ons dus niet echt een probleem dat ze daar zit.
We hopen dat we de tuin kunnen afschermen en dat ze dan daar kan blijven. Zodat ze ook naar buiten kan. Afgelopen zomer is ze wel een tijd buiten geweest, eerst aan een tuigje, daarna los. Totdat er dus gezeur met de buren met kwam en tja ik heb echt geen zin in dat ze mijn kat wat aandoen. Nou doen wij ze wat aan als ze dat wel zouden doen, maar heb ging zin in die ellende…vandaar
ik heb vluchtig even alle berichten gelezen. heb ff pauze op werk.
Puma wat beteft die 6 weken… Iets langer bij de mams blijven is niet echt belangrijker of beter. Tussen 6-8 weken leert een kitten het sociale gedeelte. Als ie dan bij de moeer is leert ie dat van haar.
Mijn schoonmoeder heeft al haar katten met 6 weken gehaald, waardoor zij precies de katten kon opvoeden (sociale) zoals zij dat wou. Haar katten zijn altijd super lief geweest. Het is wat Dragon meen ik ook schreef, aandacht en bezig zijn met die beestje is in die eerste paar weken super belangrijk. Snachts zaten ze dan in een reiswieg.
Over die meubelen enzo… als je wilt dat een kat ergens niet komt moet je daar kampfer op doen, wij ruiken dat lichtjes maar katten vinden het super smerig. paar druppels op de poten of een oude doek/kussentje op de bank zou het niet op de stof zelf doen weet niet zeker of het vlekken geeft. Als je merkt dat de kat er weer op gaat, herhalen.
Als je wilt dat een kat wel ergens komt (dat ie bijv. de krabpaal gebruikt) moet je daar paar druppels valeriaan op doen, vinden ze heerlijk. Valeriaan 1 keer gebruiken, niet teveel want het is nogal opwindend voor ze haha.
Bij jonge katjes werkt een plantenspuit die op vernevelen staat perfect. Als ze dan iets doen wat ze niet mogen ff spuiten.
Belangrijk is om consequent te blijven, maar dat geldt voor elke opvoeding.
wij hadden ook 2 katten helaas is er 1 overleden… toen wilde we ook een kitten bij… maar dat ging helemaal niet goed helaas… luna moest er niks van weten… en deed heel gemeen tegen de kitten… uiteindelijk moest de kitten echt weg… ging niet meer maar ze woont nu op een boederij van mijn tante en oom… dus ze heeft het helemaal geweldig! Luna moet helaas niks meer weten van andere katten… ze vind het heerlijk alleen… we verwennen der ook verschrikkelijk. ze mag overal komen… ze slaapt zelfs onder de dekens bij mij… ze komt wel in de tuin… maar gaat niet verder… dat vind ik helemaal niet erg… want we wonen langs een drukke weg. ze is echt mijn kindje. soms slaapt ze ergens anders… en dan midden in de nacht als ze wakker wordt is ze ons kwijt ofzo… want dan begint ze keihard te schreeuwen… dan roep ik der… en dan komt ze mekkerend aangerend… zo lief. en als we naar bed gaan… en we doen de tv uit… en de lampen… dan weet ze het al… dan loopt ze mopperend naar boven
das mijn kattenverhaal
je hebt er verstand van bkm dat valeriaan is echt top spul… ik smeer het wel eens op een speeltje van der… en dan wordt ze helemaal wild… ze begint dan ook helemaal te kwijlen hihii
ohh ik heb ook een tip… voor het krabbelen aan meubels… kokosmat… werkt bij ons heel goed… daar krabbelt ze altijd aan… (en aan de krappaal) maar de meubels laat ze met rust.
Hoi meiden,
DG jouw katje klinkt echt als een sloper ja, haha en ze ziet er zooo schattig uit op de foto’s! Wij hebben puma ook niet in de woonkamer en niet op de slaapkamer, verder hebben we trappen en overlopen, logeerkamer en een kleine (toekomstige babykamer)kamer, waar hij wel mag, hier kan hij eigenlijk niets slopen. Maar dat is bij jullie dus geen optie. Wij zitten er ook aan te denken de tuin zo te maken dat hij er niet uit kan, want ik wil niet dat mensen boos worden of hij onder een auto loopt.
BKM thanks voor je info, werd ik blij van!. Puma krabt niet aan onze bank of stoelen, we hebben ze echt best wel strak gehouden in het begin. Hij heeft een klein krabpaaltje in de woonkamer en een hele grote op zolder. Maar ik heb idd gehoord van die spulletjes die ze juist wel of niet heel lekker vinden, dus onthoud het voor dit kleintje. De plantenspuit is bij ons inderdaad een belangrijk hulpmiddel met opvoeden!
Bar, Luna klinkt qua verwendheid net als puma, haha. Ze mochten in bed in ons appartement maar we hadden gezegd dat in het nieuwe huis ze niet in de slaapkamer mochten, ja en toen ging tijger dood… Puma heeft een hangmat aan de verwarming, daar ligt hij altijd als wij tv kijken ’s avonds, en als wij dan opstaan dan loopt hij mee idd. Hij mag ook onder de deken, maar hij nagelt (geen moeder he…)dus ik raak dat wel eens zat. Als wij wakker worden en hij ligt op zijn krabpaal dan mauwt hij ook altijd. Hij loopt dan eerst met vriend mee naar de badkamer en dan komt hij terug, mauwt altijd als hij op het bed springt en klimt er dan bij mij weer onder. Verwend, en hij daagt de hele tijd uit tot spelen en eerder gespeelde spelletjes wil hij dan weer spelen.
Ik vind katten echt geweldig. Alleen door mij praten we nu al de hele dag over katten ipv baby’s, haha.
Geweldig he die katten.
Buiten dat gesloop is ze echt een schat hoor. En ze luistert verder best heel goed. Als we gaan slapen, roepen we : Hup en dan gaat ze, wel mekkerend richting de berging. Wij zeggen dan Weltrusten, dan mauwt ze nog een keer en dan is het goed. Zit ze vaak met zo’n onschuldig gezichtje op de krabpaal te kijken van: snel terug komen he!
De planten spuit hielp bij ons dus helemaal niet! Ze vond het gewoon een feest dat ding. Ik blies haar dan gewoon tegen de oren, dat vond ze dan niet leuk!
Nu hoef ik alleen maar haar naam te noemen als ze iets doet wat ze niet mag en dan komt ze er echt zou mauwend aan : ik doe niets hoor!!!
Echt wel grappig!!!
Nog ff een half uurtje secretaresse spelen, tot later!!!
Ach tis ook niet zo erg om keer niet over baby`tjes te praten…
de katjes zijn ook heel belangrijk in ons leven
Jullie hebben niks met paarden he?
Ik nog 10 minuten en dan lekker naar hus… ga denk ik een lekkere lasagna maken… jammie :drool:
Dag poezevrienden!!!
Zo verjaardag zit erop. Wel lekker verwend. Plantjes, chocola, kaarsjes cd’s, horloge en dus die twee gouden hangertjes voor aan mijn kettingkje.
Oja en van mijn zusje kreeg ik…uhm…hoe leg ik dat uit…je kunt in het midden een waxinelichtje doen en dan staan erom heen van die poppetjes met de armen op elkaars schouders van steen. Weten jullie wat ik bedoel? Wordt vaak als een symblolisch kado gedaan. Maar dan heb ik die niet met poppetjes maar met 5 katjes!!! Heel leuk.
En nu ik het toch over poezen heb. Die twee van mij komen van mijn ouders die op de boerderij wonen. Daar gaan kleine katjes pas vanaf 8 a 9 weken weg naar een goed tehuis.
Die twee van ons zijn wel erg lief. Maken weinig kapot en krijgen met de plantenspuit als ze iets doen wat niet mag. Helpt goed!
Als wij niet thuis zijn zijn zij gewoon in huis. En zijn wij echt een hele dag weg zijn dan kunnen ze ook op de gang en op zolder rennen en gek doen.
Nu zijn ze lekker buiten. Maar als wij niet thuis zijn of 's nachts dan heb ik ze gewoon binnen hoor.
Puma: Echt een schatje op die foto!!! Om verliefd op te worden :inlove:
Ik ga ff eten maken en spullen pakken. Vanavond nog een lesje.
Doe doei
@Pumaatje wrote:
Alleen door mij praten we nu al de hele dag over katten ipv baby’s, haha.
Ik vind de afleiding wel lekker eigenlijk!!! Is het wat anders dan praten over die stomme lichamen van ons!!!
Bar… ja dat gekwijl hoort erbij met valeriaan… ze worden er letterlijk opgewonden van!! Van chloor ook trouwens.
Dragon… ja als de plantenspuit niet werkt… blazen is dan een goede oplossing.
Mauwtje… ik weet wat je bedoelt, wij hebben met huwelijk een grote gekregen maar dan gewoon met mensen. Die van de katten heb ik nog nooit gezien. Lijkt me wel heel leuk!
Oh ja was ik jullie toenstrak helemaal vergeten te vertellen:
Kreeg om 11u vanmorgen telefoon van mijn mams… Pap is vanmorgen opgenomen met appenditis …blindedarmonsteking dus. Hij wordt vandaag nog geopereerd. Heb nog niks gehoord. Ik wil vanavond langs gaan maar ik moet naar de autogarage, hebben we een afpsraak staan :x Kan ik ook niet verzetten. Misschien kan ik daarna nog gaan als t niet te lang duurt.
Ow Bkm, balen van de appendicitis. Als ie er uit is is de koorts vaak snel gezakt en over het algemeen is het herstel dan ook snel he!
Schijnbaar echt weer de periode ervoor, bij ons ook veel patienten die komen voor echo of ze er een blinde darm ontseking hebben!
Bar: Paarden heb ik niet zo veel mee, vind sommigen echt heel mooi, maar ben er harstikke allergisch voor, dus ja dan kom je er niet in de buurt, en dan krijg je automatisch dat het je dan ook niet trekt.
Hier vlak bij staan ook altijd een stuk of 5 paarden. 2 jaar geleden toen het zo warm was, stonden ze steeds zonder water, soms wel dagen lang. Ben toen heel de buurt door geweest voor emmers en toen emmers vol met water na te toe gebracht, voorzichtig alles tussen het stroomdraad door geschoven en jeetje wat hadden die beestjes een dorst zeg.
Arme stakkers. De volgende dag heeft er schijnbaar iemand de dierenambu gebeld, want de eigenaar zag je steeds niet. Dat verdienen die dieren toch niet.
Waarschijnlijk zullen ze een dezer dagen wel weer verschijnen daar in de weide. Ze zijn heel de winter al ergens anders. En dan maar hopen dat ie wat beter voor zijn diertjes blijft zorgen.
Tja lasagna, dat klinkt ook lekker. Ik zit hier weer op mijn vriend te wachten. Staat in de file, zoals gewoonlijk vanuit gouda, dus dat worden weer patatjes.
We zijn nu hard aan het na denken of we met de echo ook willen weten wat het wordt. Eerst wilde ik wel, maar nu neig ik meer naar niet willen weten. En bij mijn vriend is het net andersom.
Ook eergister heel de avond over internet gestruind om namen te zoeken…pff blijf jongetjes naam erg moeilijk vinden, nog niks dat ik zeg wat wel aardig is.
Meisje wordt niet zo’n probleem!
Zal zo mijn zoektocht eens even weer verder voort zetten…
Hai allemaal!
Ongi is alweer zo goed als over maar voel me nog steeds niet flex maar ja wat wil je met al die stress.
Vanavond lekker rustig aan doen.
Puma, dat katje ziet er erg lief uit! Heeft het blauwe oogjes? Zo gaaf! Tja 6 weken is wel vroeg ook qua voeding en zindelijk worden enzo.
Maar als je er wat extra aandacht aan besteed zal het vast goed komen. Onze kat is vaak buiten in de tuin, zit een schutting omheen maar
dat houd ze toch niet tegen hoor! Lopen er geen andere katten in de buurt rond?
Omdat je bang bent voor de reacties van buren? Dat snap ik niet helemaal hoor, hier lopen wel 15 katten in de straat rond en ja die poepen idd
ook overal neer maar ja dat doen katten nu eenmaal! Die van ons heeft geen kattenbak die doet alles gewoon buiten. Onze kat kan gewoon in de
kamer, dan ligt ze lekker op een eetkamerstoel.
Onze kat gaat kwijlen als ze bij je schoot ligt en je haar aait, ook duwt ze met haar pootjes op je been alleen zet ze dan ook haar nagels uit AUW!
Dat zoen ze ook bij de moeder om melk uit haar tepel te krijgen, het schijnt dat katten die te vroeg bij mams weg zijn dat ook nog steeds doen,
maar onze kat was 9 weken toen ze bij ons kwam! Anyway, verder is het wat een raar beest hihi overal bang voor enzo terwijl haar nooit iets is
aangedaan… tenzij het eten is dan wordt ze een pitbull!
Mauwtje: dat heet een vriendschapskring met katten heb ik ook nog nooit gezien!
BKM vervelend voor je pa maar gelukkig is het snel op te lossen, hopelijk voelt ie zich gauw weer beter!
Bar: ik ben gek op paarden, zulke mooie beesten!!! Heb ook wel gereden maar het is zo duur! En heb nu weinig tijd maar het blijft trekken!
dit is luna. en die andere foto is van Luna en viper… die donkere is er helaas niet meer… en die knappe zwarte is mijn paardje!
:shock: WAUW mooie beestjes!!!
Vooral je paard :inlove: wat een kanjer!!! :mrgreen:
Ja, mooie pictures, dames!! :shock:
Ik zet morgen ook nog wel wat fotootjes hiero. K zit nu op de laptop en de foto’s staan op onze gewone computer.
Bkm: Beterschap voor je vader gewenst. Hopelijk kon je toch nog ff bij hem langs vanavond.
Zo ik ga lekker in bad, lekker ontspannen, hmmmmmmmmm.
Fijne avond nog en alvast welterusten
Zow mooi hoor, die beestjes, maar mooi paard ook zeg!!!