Meiden met een lange cyclus - deel 12

Hooi meiden!

Femmie: Hoe is het gegaan bij de fertiliteitsarts? Heb je ruim de tijd gekregen om je verhaal te doen en vragen te stellen? Hoop dat je er een goed gevoel over hebt en er een mooi behandelplan opgesteld wordt!

Woezeltje: Wat naar dat Luna zo’n koorts had en moest spugen :cry: Is de opleving van tijdelijke aard geweest of knapt ze goed op? Sterkte en beterschap!

Janine: Fijn dat je weer mee komt schrijven! Had je hier wel gemist hoor!! Maar ik begrijp het wel. ’ Fijn’ dat je uitjezelf ongi geworden bent… Is al heel wat weer, wel jammer dat jullie niet geklust hebben, maar gezien de omstandigheden ook wel logisch. Je moet ook wel goed aan jezelf denken…

Succes bij de vlgde afspraak!!

Wienie: Hoe was je fm? Veel plezier bij Guus vanav.!!

Bagheera: Lekker toch dat je je helemaal wilt focussen op Kimberley. Iedereen heeft daarin zo zijn eigen idee… Snap het wel hoor, denk alleen niet dat ik fulltime moeder zou kunnen zijn… Maar wil wel nog wat minder werken als ons kindje er is… ! Hoe is het verder met Kimberley?

Jippie: Beginnen de kriebeltjes alweer te komen?? Nogmaals heel veel succes en sterkte deze poging! Hopelijk wordt het nu echt de laatste!!! :-*

Egni: Hoe is het afgelopen met die vriendin van jullie? Hebben jullie het aan die vriend verteld? En hoe is het verder?

Angeltje: Hoe gaat het met jou en Nordin? Alles ok?

Paikea: Hoe is het daar?

Nou, ik ben er weer lekker bij hoor. Kom er net achter dat het antwoordapparaat niet van de pauze-stand afgezet had. Dacht al, wat is het rustig aan de telefoon :doh: Hahaha, nou ladies ga weer ff verder werken. Nog 3 uurtjes en tis weekend :dance:

Kus

Mar

@Mar22 wrote:

Wienie: Hoe was je fm? Veel plezier bij Guus vanav.!!

Zie hierboven!!!! 2 eitjes!!! Tralalaaa tralalaa...ik oefen nog steeds door! Na veel gedoe wat ik in hemelsnaam aan moest trekken met dit rare weer ben ik er klaar voor!
Zo naar de trein eerst naar het plein van hemels genot of zoiets (al optredens bastiaan regas oa en floortje ook, lekkere hapjes en drankjes vooraf, zoals brabantse leven hoort te zijn) en dan naar onze GUUS!!! Grootssss met ene zachte G, de g van gezellig, genot, gemoedelijkheid en wat je nog meer kan bedenken maar vooral de G van het Goede leven!!!

Ik zal ook voor jullie meezingen hoor! :mrgreen:

Doei doei!!

x wienEItjes!

Hoi meiden,

Vandaag bij de FA geweest. Was erg prettig moet ik zeggen. Een vrij jonge vrouw die een uur de tijd voor ons heeft genomen :dance:

Hebben idd heel ons verhaal kunnen doen en al onze vragen kunnen stellen en ze heeft standaard screeningslijst ingevuld en een inwendige echo gemaakt. Daaruit kwam naar voren dat ik PCO heb.

Ze wil mijn cyclus gaan monitoren. Bij mijn eerst vlgd menstruatie moet ik op dag 3 bloed laten prikken op hormoonhuishouding. Op dag 3 t/m7 moet ik clomid 50 mg gaan slikken en op dag 12 moet ik komen voor een echo. Dan kijken ze verder voor een vervolg.

Verder moet hubbie zijn zaad laten onderzoeken.

Ook heb ik Provera meegekregen. Als mijn menstruatie niet uit zichzelf komt moet ik het daarmee op gaan wekken om te kunnen gaan starten met het hele traject.

Het wordt dus direct aangepakt. Ik heb er ergens wel een dubbel gevoel over. Vind het fijn dat er direct zo concreet te werk gegaan wordt, maar ben een beetje verdrietig dat we nu echt in de mmm zitten. Ik weet dat het misschien hopelijk maar voor even is, maar toch… :frowning:

Jippie, ik heb ook last van tepelvloed. Ze zei dat dat evt van een te hoop prolactine gehalte kon komen. Ik moest meteen denken aan wat jij zei over die overbeharing. Ze is er wel van op de hoogte en het wordt meegetest dus ik ben benieuwd of daar iets uit gaat komen. Ondanks dat wilde ze toch meteen starten met de monitoren. Wel fijn dus.

WienEI, veel plezier bij guus en twee eitjes!!! Wat geweldig. Succes meis :-* Zet hem op! :thumbup:

Janine, wat balen dat je deze kans gemist hebt meis. :hug: Ik duim voor je dat vlgd ronde ook uit zichzelf een menstruatie gaat komen.

Mar, heerlijk hè, weekend, ik geniet er ook al volop van :mrgreen:

Jeetje, trouwens jullie hebben ook vast wel eens zo’n screeningslijst in moeten vullen? Wat kwamen daar rare vragen bij naar voren zeg! Wat is de vorm van je schaamhaar :shock: (ligt aan het scheermesje zei mijn vriend :roll: ) Ik had ook echt werkelijk geen idee…

Femmie: Fijn dat je met een goed gevoel bij de fert.arts bent weggegaan. Wel mooi dat ze meteen zo gericht te werk gaan en meteen alles aanpakken. Ik snap wel hoe je je voelt, hoor! Het is nu ineens allemaal zo medisch en definitief. Voelt misschien ook wel een beetje als falen. Maar uiteindelijk heb je er het meeste aan als de artsen zo consequent aan de gang gaan. Wel balen dat je PCOS hebt en misschien een te hoge prolactine-waarde. Maar gelukkig valt er een hoop te reguleren met medicijnen. En als de uitslagen van de zaadonderzoeken goed zijn, ben je misschien snel zwanger als je eenmaal een eisprong hebt. Kan best, meid! Ik moest best wel lachen om de vragen op jouw screeningslijst! De vorm van je schaamhaar? :mrgreen: Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen: steil of gekruld, lang of kort, driehoekje of streepje of kaal? HAHAHAAAA. Ik heb niet zo’n screeningslijst gehad. De gyn stelde zelf allemaal vragen, en die vraag kwam daar niet bij voor. Maar wanneer ga je dan met de Provera beginnen? Of wacht je eerst op een natuurlijke ongi?

WienEItjes: Super dat je twee follikels hebt! Ik hoop dat ze maandag beide mooi gegroeid zijn en je de Pregnyl mag zetten.

En dan maar weer duimen!

Mar: Zo te lezen heb je al last van zwangerschapsdementie! :wink: Hoe gaat het nu met je handen, helpt de zalf een beetje? En voor de rest al volop kwaaltjes? Nog 1,5 week en dan heb je de eerste echo! Spannend!

Paikea: Hoe gaat het nu met je? Ook alles goed met Kian?

Kom je ook weer eens een paar fotootjes showen? Kian op Rhodos, wellicht?

Janine: Fijn dat je er ook weer bent! :-* En alleen komen meekletsen en lezen als jij daar zin in hebt, hoor! Niks is verplicht! En je blijft toch wel bij het kluppie horen en iedereen blijft aan je denken, of je nu wilt of niet! :wink: Fijn dat je nu ineens helemaal uit jezelf ongi bent geworden! Wel balen dat de kans niet benut is, maar daar kun je niks aan doen. Je gaat ook niet gezellig klussen als je een infectie hebt… Krijg je donderdag dan de uitslagen van alle onderzoeken mbt de miskramen? Dat is wel spannend! Hopelijk is er iets uitgekomen, waar ze wat mee kunnen!

Bagheera: Ik denk er precies hetzelfde over als jou, wat betreft werken en opvoeden. Ik zou mijn kinderen ook niet constant uit willen besteden. We moeten er zoveel moeite voor doen, dan wil ik de belangrijke dingetjes ook zelf meemaken. Ik zou wel gedeeltelijk willen werken, hooguit twee dagen. Hubbie heeft wisselende diensten, dus misschien dat dat te combineren is? Maar goed, ik snap ook dat een hoop mensen moeten werken omdat ze anders niet rondkomen. Wij zijn dan zo gelukkig dat we een keus hebben! En wij hebben inderdaad dit huis ook gekocht met als allerbelangrijkste uitgangspunt dat we de hypotheek alleen van hubbie’s salaris konden betalen. Als dat niet had gekund, hadden we het niet gedaan. Jullie tuin wordt al mooi, trouwens! :thumbup:

Woezeltje: Hoe gaat het nu met Luna? Hopelijk is ze weer een beetje opgeknapt en heeft ze geen koorts meer! Dikke knuf! :hug:

Egni: Wanneer moet je weer naar je eigen gyn? Heb je ze al op de hoogte gesteld van je overstap?

Hoe is het verder met je?

Angeltje: Fijn dat Nordin weer door de APK gekomen is bij het CB! Gaat het nog steeds goed met hem qua ontlasting? En wat een superlieve foto’s hadden jullie geplaatst van Nordin & Luna samen! :inlove:

Mouse: Ben je alweer terug van Disney, of nog niet? Ik hoop dat je het er leuk hebt (gehad)!

En maandag de intake voor IVF, spannend! :shifty:

Hier eigenlijk niet zoveel nieuwtjes. Vandaag de laatste Primolut en dan kunnen we aftellen naar volgende week. Ik denk dat ik ongeveer dinsdag ongi ga worden, en woensdag gaat de eerste Lucrin erin. Erg spannend allemaal! :shifty: Nog 5 dagen te gaan en dan gaan we starten!

Fijn weekend iedereen!

Liefs,

Jippie

@Jippie wrote:

Femmie: Fijn dat je met een goed gevoel bij de fert.arts bent weggegaan. Wel mooi dat ze meteen zo gericht te werk gaan en meteen alles aanpakken. Ik snap wel hoe je je voelt, hoor! Het is nu ineens allemaal zo medisch en definitief. Voelt misschien ook wel een beetje als falen. Maar uiteindelijk heb je er het meeste aan als de artsen zo consequent aan de gang gaan. Wel balen dat je PCOS hebt en misschien een te hoge prolactine-waarde. Maar gelukkig valt er een hoop te reguleren met medicijnen. En als de uitslagen van de zaadonderzoeken goed zijn, ben je misschien snel zwanger als je eenmaal een eisprong hebt. Kan best, meid! Ik moest best wel lachen om de vragen op jouw screeningslijst! De vorm van je schaamhaar? :mrgreen: Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen: steil of gekruld, lang of kort, driehoekje of streepje of kaal? HAHAHAAAA. Ik heb niet zo’n screeningslijst gehad. De gyn stelde zelf allemaal vragen, en die vraag kwam daar niet bij voor. Maar wanneer ga je dan met de Provera beginnen? Of wacht je eerst op een natuurlijke ongi?

Vorm schaamhaar was eigenlijk een beetje hoeveel schaamhaar er groeide (dus niet of er een krul in zat of het steil was). Maar ik zag weinig verschil tussen de plaatjes dus tja…

Poli is dicht van 1 juli tot 26 juli :frowning:

Hebben dus afgesproken dat als mijn menstruatie niet zelf komt ik per 22 juli mag starten met provera. Als ik dus eerder menstrueer, dan uhm, sh*t ik weet niet meer wat ik dan moest doen :wall: Heb ook zoveel info gekregen. Nou ja, mocht het zo zijn dan bel ik tegen die tijd wel. Nee bel van de week wel. Dan weet ik het tenminste. Maar ja, komt er geloof ik wel op neer dat dat dan een verloren cyclus is voor onderzoek :frowning:

Vind het idd wel fijn dat ze zo gericht te werk gaan, maar ben nu alleen thuis en merk wel dat me dat even geen goed doet :frowning:

He jippie, voor jou is het aftellen. Spannend hoor!!! Ik tel met je mee, en dan ga ik daarna net zo hard mee duimen :wink: :-*

Hey meiden,

Femmie: Wat fijn dat je eindelijk duidelijheid hebt meis. Veel succes met de verdere behandeling!

Even kort en misschien ook wel ego. Maar ik zit hier zo ontzettend mee en weet niet of jullie er meer van weten.

Ik ben vorige week bij een vriendin in het ziekenhuis geweest en nu is gebleken dat er op haar afdeling MRSA is uitgebroken. Ik ben net gebeld. Maak me zo’n zorgen… Helemaal omdat ik sinds vorige week met die bulten in mn keel zit en als ik daar op ga googelen word ik niet echt vrolijk :frowning:

Net al de HAP gebeld, maar vlgs hun is er geen reden tot paniek en zou het geen kwaad kunnen voor het verloop van de zwangerschap. Wel werd ons geadviseerd om contact op te nemen met het beteffende zkh ivm hun protocol hierover…

Maar dat kan niet eerder dan morgenvroeg… Maak me echt veel zorgen en hoop dat ik niet geinfecteerd ben :cry: Ben ondaks een ‘geruststellend bericht’ bang voor het kindje…

Ik weet het niet meis. Ik heb ook gegoogeld en zag net wel iets van dat het voor een ongeboren kindje niet schadelijk zou zijn, dat evt na geboorte wel eea zich kan gaan uiten. Maar ik weet uiteraard ook niet wat daarvan klopt. Over een pasgeborene verschillen de meningen ook nogal nml. De een zegt dat die een megaweerstand hebben en ze veel kunnen hebben, de ander zegt dat, omdat ze nog maar net op de wereld zijn, ze heel kwetsbaar zijn.

Probeer je maar even vast te houden aan wat ze bij de HAP gezegt hebben, als je dat lukt. En morgen zkh bellen. Heb je je al bij een vk aangemeld? Anders kan je haar ook bellen.

Succes ermee :-*

Bedankt Femmie voor je reactie :-

Ik zit ook al telkens de googelen… :roll: Ben gewoon zo bang, maar probeer wel rustig te blijven hoor. Die extra stress is alleen maar slechter. Morgen bellen we gelijk met het zkh in Assen… Hopelijk kunnen ze me dan te woord staan en hoef ik niet te wachten tot maandag. Was van plan sowieso contact op te nemen met de FA of HA maandag…

Hey meis, wat naar zeg dat het zkh gesloten is een bep. tijd in juli. Anders maandag maar even bellen hoe en wat ivm fm’s als je toch eerder ongi wordt? Zou jammer zijn als je een ronde clomid voor ‘niets’ slikt zeg maar… Spannend he allemaal nu… Fijn dat je eindelijk een diagnose hebt. Ik was zelf best wel geschrokken toen ik de diagnose PCO kreeg, maar bijna alle vrouwen hiermee worden uiteindelijk zwanger. Dus probeer er vertrouwen in te hebben! :-

Jeetje Mar, dat is inderdaad wel scary! :shifty: Ik hoop niet dat je besmet bent! Maar heb je dan wel symptomen, zoals die bulten? Of kan dat ook nog iets anders zijn? Ik hoop dat je morgen het ziekenhuis kunt bereiken en duidelijkheid krijgt! Al die onzekerheid weer… Probeer je nog niet al te druk te maken, het valt vast mee! Daar gaan we wel vanuit, hoor! Maar ik begrijp je angst! Dikke knuf & sterkte! :hug:

Liefs,

Jippie

Goedemorgen meiden,

Mag ik even wat van me afschrijven?

Ik ben zo verdrietig op dit moment.

Heb echt waardeloos geslapen. Ben vanacht om 1 uur huilend in slaap gevallen en om half 7 huilend wakker geworden.

Waarom moet mij dit overkomen? Iedereen in de familie die zwanger is of al kinderen heeft, heeft overgewicht en die worden allemaal bij de eerste keer direct (of zelfs per ongeluk) zwanger en ik, die geen overgewicht heeft, moet net dit treffen.

Ik wil niet dat dit gebeurd, ik wil gewoon net zoals zovele gewoon lekker onbezorgt zwanger kunnen worden. :cry: :cry: :cry:

Heb op dit moment echt een gevoel van, als het zo allemaal moet, dan hoeft het niet van mij. :cry:

Vriend ligt op dit moment nog te slapen en heb eigenlijk zo’n behoefte aan wat oppeppende woorden van hem. Maar wil hem niet wakker maken, hij was ook pas midden in de nacht thuis :frowning:

Heb vanaf gister ook een stekend en nu een zwaar gevoel onder in mijn buik. Alsof er een baksteen opligt. Kan dat van die echo komen?

Meiden, ik ben kapot. Zit er echt even doorheen. Kan alleen maar huilen, huilen en huilen…Jullie zullen misschien wel denken, dat wordt wat als er dadelijk nog meer aan het licht komt of vervolg behandelingen nodig gaan worden. Ja ik weet het en misschien stel ik me op dit moment ook wel ongelovelijk aan, maar voel me nu eenmaal zo :cry:

Hallo!!

Femmie, :hug:

Wat balen dat je je zo naar voelt. Hoop dat het nu weer iets beter gaat.

Ik denk dat alle meiden hier zich zo nu en dan wel eens zo voelen. Ik heb het ook wel eens hoor dat ik het allemaal niet meer zie zitten en het zo oneerlijk vind. Want het is ook oneerlijk!!! Het is heel moeilijk om te gaan met alle zwangere in je omgeving. Misschien kun je over een tijdje bedenken of je mensen wilt vertellen waar je mee bezig bent dan kunnen ze rekening met je houden. Heb ik ook gedaan vind ik wel fijn. Ik heb [had ] trouwens ook PCO.

Huil maar even lekker uit dat mag best! Ik hoop dat je snel weer positief kunt zijn! Ik ga voor je duimen dat de clomid goed gaat werken!!! enne je mag hier altijd van je af schrijven hoor!! :-

Marr, he wat beangstigend zo’n virus. Weet niet precies wat het is dus zal straks ook even googelen.

Weet je al iets meer nu?

Ik snap dat je je zorgen maakt maar waarschijnlijk is het voor niks. Ik hoop het! rustig aan he!! :hug: :-

Jippie wat wordt het spannend bij jou!!! Een nicht van mijn mannetje is ook met icsi zwanger geworden. Hopelijk heb jij over een paar weken ook zulk goed nieuws!!

heel veel succes en strekte!!! Ik denk aan je!! :pray:

Woezel, gaat het al weer iets beter met Luna? hoop het! zo zielig als die kleintjes ziek zijn! :hug: :-

Hier weinig nieuws. Moet pas 11 juli naar mijn eigen gyn en dus 17 aug naar de FA.

Vind het eigenlijk wel jammer dat ik nu nog niet weet of de de overstimulatie weg is en of er misschien perongeluk nog nieuwe eitjes groeien had ik vorige keer namelijk ook [zonder medicijnen] maar goed zal geduld moeten hebben.

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? ik heb niet zoveel plannen. Lekker uitrusten van een hele drukke werkweek!

:-

Even alleen een reactie op Femmie, kom later weer wat uitgebreider reageren.

Femmie: Zoals jij je voelt, is echt niet gek. En je stelt je helemaal niet aan, meid! Iedereen op dit topic herkent dat wel! Natuurlijk wil jij ook op de normale en spontane manier zwanger worden, leuk na een romantische nacht ipv al dat medisch gedoe! En wie weet is dat ook gewoon mogelijk als de Clomid eenmaal goed aanslaat! Misschien heb je alleen een klein beetje hulp bij je eisprong nodig. En iedereen om je heen wordt wel gewoon zwanger, nadat ze net met de pil gestopt zijn, of in 1-2 keer, of oeps foutje bedankt! Dat is ontzettend moeilijk om mee om te gaan! Ik zit nu 4 jaar in deze situatie, en ik heb er ook nog steeds moeite mee. Ik merk wel dat ik er nu aan gewend ben, dat ik het me minder aantrek en ook sneller loslaat. Maar dat rotgevoel blijft elke keer weer als iemand vertelt dat ze zwanger is (of het moet een vriendinnetje zijn uit de mm, dan is het ietsjes anders). Ik heb ook gemerkt dat je door een rouwproces moet, dat je als het ware afscheid moet nemen van de droom om spontaan zwanger te worden, je vrienden en familie verrassen met zwangerschapsnieuws. Nu zou dat voor de meesten geen verrassing meer zijn, omdat de directe naasten van onze behandelingen weten. Ook zijn we onze onbevangenheid kwijt. Stel dat ik zwanger word, dan zou ik hartstikke blij zijn. Maar al heel snel zou de angst toeslaan dat het misschien fout gaat en dat het je weer afgepakt wordt na al die moeite. Dit heeft een “gewoon” iemand ook lang zo erg niet. Er zijn zoveel dingen die erbij komen kijken als je in de mm zit. Maar goed, zo ver ben jij nog niet. En hopelijk zul je ook niet zo ver komen! :-* Ik wil maar aangeven dat je je niet aanstelt. En het is meer dan logisch dat je al het nieuws van gisteren, het definitieve, moet verwerken! Maar geef jezelf de mogelijkheid ook om dat te doen. Soms heb ik een gigantische baaldag, zit ik in een dip, kan ik geen zwangere of beeb zien, wil ik de hele dag op de bank zitten en niks doen. En dan doe ik dat ook gewoon! Geef zulke gevoelens een kans, dan ben je ze op dat moment misschien kwijt! Je kunt wel doorgaan en doorgaan en blijven lachen en de schijn ophouden voor een ander, maar dat hou je ook niet vol.

Dus meis, doe lekker rustig aan dit weekend! Kruip lekker tegen je hubbie aan, gooi desnoods met iets (hihi), leef je uit & hou een scheldsessie. En je mag me altijd een pbtje sturen! Ook kun je je hart altijd op dit topic luchten, want iedereen weet precies wat je bedoelt. En je vindt hier altijd een schouder, want het zijn stuk voor stuk topmeiden! Dikke knuf voor jou! :hug:

Liefs,

Jippie

fammie: Ja we gaan het gras opnieuw inzaaien. Dit is van dat siergras wat supersnel kapot gaat en strakjes als Kimberly groot genoeg is moet het dus als speelgras dienen.

Het “verplicht klussen” kennen we zeker wel, het gaat je op den duur ook wel tegen staan.

En ik zou gewoon alle vragen stellen die je hebt, volgens mij heb je de belangrijkste wel! Over de no claim kan ik je niet helpen want hubbie en ik krijgen toch al geen geld terug, bovendien is Kimberly geboren voor 1 januari, dus toen was dat volgens mij nog niet?

Jee das idd een hele rare vraag op die lijst, wij hebben die nooit gehad.

Maar fijn dat je alle vragen hebt kunnen stellen en dat je er verder een goed gevoel bij had.

Woezeltje: Hoe is het met Luna? Hopelijk is ze gauw weer beter.

Wienie: Ja das vervelend die eindejaar stress, wij hadden het ook elk jaar. Veel succes! Hee das goed nieuws van die eitjes! Ik zal duimen voor je!

Janine: Vervelend zeg, dat je door die jeuk niet kon klussen. Maar aan de andere kant is je ongi nu wel een teken dat je lijf toch weer zelf bezig is…

Leuk zeg, een weekendje Volendam. Alvast veel plezier en doe je Jan Smit de groetjes van me als hem tegen het lijf loopt? :mrgreen:

Mar: hahahaha, hopelijk hebben er niet teveel mensen ingesproken in het antwoord apparaat, anders had je het nog erg druk gekregen!

Ik ben niet 100 % van de tijd met Kimberly bezig hoor, ze moet zichzelf ook leren vermaken en dat kan ze al prima. Ik heb ook op een kdv gewerkt en misschien heb ik het net verkeerd getroffen daar, maar ik zou Kimberly daar nooit heen brengen.

Jippie: Ja als hubbie thuis is wil ik wel werken, ben ook al ingeschreven bij een uitzendburo. Maar die zoeken alleen werk waar je geschoold voor moet zijn en als je de ene week wel in een klas/psz kunt staan en de andere week niet, dan is dat erg moeilijk. Ze hebben me wel overal voorgesteld maar het enigste wat zou kunnen is als oproepkracht.

Nog 4 dagen voor jullie gaan starten, spannend meid! Ik denk aan jullie!

nog even voor femmie: kreeg je foto’s tezien van schaamhaar? :shock: Wat was het doel daarvan dan?

Groot gelijk dat je dan voor 1 juli belt, misschien kun je het de volgende keer opschrijven wat de arts zegt? Deed ik ook op een gegeven moment, gewoon pen en papier mee nemen en aantekeningen maken. Mijn gyn wachtte dan tussendoor even, ookal schreef ik het in steekwoorden op.

Sterkte meis en schrijf het hier maar lekker van je af! :hug:

Ik had een reactie geplaatst en daarna zag ik dat er nog een pagina was, dus bij deze:

Mar: Kun je dat ziekenhuis niet bellen? Misschien dat hun je gerust kunnen stellen. :hug:

femmie: Tuurlijk mag je het hier van je afschrijven, het is heel herkenbaar. Je moet niet meer zeggen dat je je aanstelt hoor! :naughty:

Wij zijn het traject een tijd terug al begonnen ( wij 3 jaar geleden) en jij begint er net mee, dus het is heel logisch dat jij ook dat gevoel en dat verdriet hebt! :hug: :hug:

Maar hou de moed erin meis, want ik zit nu ook met een prachtmeisje op schoot! De gyn heeft jaren terug al tegen me gezegd dat de kans groot was dat het bij mij langer zou duren dan “normaal” om zwanger te raken, dus ik heb die periode ook gehad. Het is toch een klap die je te verwerken hebt, ook al gaat je FA meteen stappen ondernemen. Sterkte en ik heb het al gezegd maar i kzeg he tnu weer: schrijf het maar hier neer! :hug:

egni: 11 juli? Pff das nog even afwachten dan. Kan me voorstellen dat je baalt dat je nu niks weet.

Over het weekend: morgen willen we naar mijn vader vanwege vaderdag en we hadden het idee om lekker naar de Efteling te gaan, maar zoals het er nu buiten aan toe gaat, denk ik dat we maar lekker binnen blijven!

Hee Mar,

Hoe gaat het nu met je? Heb je het ziekenhuis vandaag nog kunnen bereiken?

Hoop dat alles goed is!

Liefs,

Jippie

Heee meiden,

Femmie: Heel herkenbaar wat je beschrijft. Ikzelf was ook heel opstandig en vooral verdrietig dat uitgerekend ik niet op de ‘normale’ manier zwanger kon raken. Ik denk dat het een hele begrijpelijke reactie is. Je hebt gisteren nieuws gekregen dat je moet verwerken. En dat kost tijd… Praat erover en schrijf het van je af. Wij zitten of hebben allemaal in hetzelfde schuitje gezeten… Houd vertouwen in de toekomst, en blijf leuke dingen doen en vergeet de mooie dingen in het leven niet en zoek afleiding… Er is namelijk zoveel moois, en dat heb ikzelf een hele tijd niet gezien doordat ik bijna geobserdeerd raakte door het zwanger ‘moeten’ worden… Echt waar, PCO is een vervelende ‘stempel’ die je ineens opgedrukt krijgt, maar deze aandoening is zeer goed te behandelen! Bijna elke vrouw raakt uiteindelijk zwanger. Veel succes en sterkte meis :-*

Wienie: Sorry dat ik over je berichtje heenlas. Super dat je al 2 eitjes hebt! Duim voor je dat je snel de Pregnyl zetten mag en ze beiden meespringen!

Bagheera: Hoe is het verder met jou meis? Want je reageerd wel zo lief op ons allemaal, maar ben ook zeker benieuwd hoe het met jou en Kimberley gaat!!

Egni: Ik hoop voor je dat het snel 11 juli is meis! En tot die tijd misschien gewoon ‘aan de klus’ blijven? Hihi, wat klinkt dat stom he… Is het zkh een bepaalde periode gesloten eigenlijk bij jullie? Anders zou je mss op kunnen bellen of je eerder mag komen… Sterkte en succes!

Jippie: Thnx voor je lieve interesse meis! Hoe gaat het met jou nu dan? Ik ben namelijk ook erg benieuwd waar jullie nu zitten in de nwe behandeling en of je alweer begonnen bent met spuiten!

Ik heb vanmorgen idd naar het zkh in Assen gebeld en ben doorverbonden met een laborant. Deze vertelde mij dat het virus eigenlijk alleen gevaarlijk is voor personen met een zeer verlaagde weerstand. Dan moet je denken aan bejaarde mensen en mensen die net een zware operatie achter de rug hebben en daaraan bijv. open wonden hebben overgehouden. Voor hun is infectiegevaar gevaarlijk. Het schijnt dat ‘gezonde’ mensen deze bacterie zelfs ongemerkt bij zich dragen in hun neus en hier niet ziek van worden. Voor de zwangerschap zou het geen gevolgen hebben, mits ik dus goed gezond ben. Daar gaan we ook wel vanuit, maar ben extra bang geworden doordat ik afgelopen week bulten in mijn keel heb ondekt. Ik moest geen voorbarige conclusies hieruit trekken, maar mocht ik me zorgen maken dan werd me aangeraden maandag naar de HA te gaan en een kweek te laten maken…

Het KAN wel consequenties met zich meebrengen voor het verloop van mijn zwangerschap mocht ik besmet zijn, want ik mag dan bijv. niet meer op de ‘normale’ manier in het ziekenhuis bevallen en het virus kan na de geboorte wel schadelijk zijn voor het kindje… Dus daar wil ik graag meer informatie over en dat is ook zeker de reden dat ik een kweek ga laten maken van mijn neus keel en anus :eh: (ja, ook daar moeten ze een kweekje uithalen ) Zolang het in mijn buik zit is het gelukkig ‘goed beschermt’ naar wat ik heb begrepen… Maar maandag dus maar weer naar de huisarts… Voor de 3e keer in 3 weken, maar goed… Dit is wel even belangrijk.

Fijn weekend meiden!

Kus

Mar

Hoi meiden,

Wat fijn dat jullie me zo goed begrijpen. Dat doet me echt goed.

Gister ben ik uiteindelijk weer in bed gedoken. Mijn vriend werd toen wakker en heb even flink bij hem uitgehuild. Hij is zo lief voor me. Heeft me helemaal getroost en geprobeerd me een beetje op te beuren. Niet dat dat echt lukte, maar goed. Hij probeerde me ook te laten zien wat we allemaal wel hebben en hoe gelukkig we samen zijn. Daar heeft ie ook gelijk in, maar ik ben op dit moment gewoon niet gelukkig met mezelf. Dat mijn stomme lichaam niet gewoon doet wat hij hoort te doen.

Wat ik “jammer” vind is dat mijn vriend er niet zo zwaar aan tilt. “Het is niet meer dan jammer” zegt hij heel de tijd en hij ziet het gewoon als een extra zetje die we nodig hebben. Hij is gewoon een eeuwige optimist. Op zich heel fijn dat hij het zo kan zien en ook voor mij om me weer met beide benen op de grond te zetten, maar voelde me gister toch een beetje niet begrepen door hem, hoe lief hij ook voor me was.

Ben uiteindelijk gaan shoppen. Heb hele mooie schoenen gekocht (en hoe erg het ook klinkt, daar ben ik van opgeknapt :oops: )

Verder gister veel afleiding gehad en dat vond ik eigenlijk wel fijn. Ik had gister zoiets van, ik ga maandag gewoon niet werken, geen zin in, maar besef me ook dat het juist voor wat afleiding kan zorgen, zodat ik er niet heel de dag aan hoef te denken.

Hoorde gister ook dat vrienden van ons ook in de mmm zitten. Zij heeft kanker gehad en zou nooit kinderen kunnen krijgen :cry:

Nu blijkt er misschien toch iets mogelijk te zijn, dus moeten ze ook allemaal onderzoeken laten uitvoeren. Ik heb nu besloten, dat als we het naar buiten gaan brengen we gaan beginnen om het met hun te gaan delen. Zij zullen ons denk ik wel begrijpen.

Vandaag gaat het wel goed. De afleiding van gister heeft me weer wat nuchterder gemaakt. Vriend vroeg vanmorgen ook heel lief aan me hoe het nu met met ging (ik heb het gelukkig wel echt getroffen met hem) Nu ik weer hier op het forum zit komt het allemaal wel weer naar boven, maar wat jippie al zegt, ik moet het ook de kans geven om het eruit te kunnen gooien.

Wat jullie zeggen, er schijnen heel veel vrouwen (bijna iedereen?) met clomid zwanger te worden. Toch lees ik in de stukken van freya terug dat 30 tot 40% van de vrouwen resultaat erop heeft?

Uiteraard hoop ik het heel erg natuurlijk dat het aan gaat slaan en ik heb ook al meiden gesproken die daarna meteen of heel snel zwanger waren, dus ik probeer me dat maar voor te houden…

Meiden, ik wil ook nog even kwijt dat ik jullie echt super vind! :-

Ik kom hier net kijken en jullie steunen me nu al zo erg, terwijl jullie me nog eigenlijk helemaal niet kennen en het risico lopen dat ik misschien toch snel zwanger zal zijn (wat ik uiteraard heel erg hoop). Meiden, vind het echt top van jullie!!! :-

(zo dat wilde ik dan ook maar even kwijt :wink: )

Nou, genoeg over mij,

Egni, is bij jou de kralenkrans nu helemaal weg? Komt dat door de clomid? Ik vraag me nml af of dat ooit met medicijnen gewoon weer helemaal weggaat ofzo. Vraag me ook af of die kralenkrans zich bij mij afgelopen maanden pas gevormd heeft of dat dat ook al tijdens pilgebruik aan de gang was (al lijkt me dat wat vreemd)

Jeetje en wat balen dat je pas zo laat weer naar het zkh mag. Wordt er ook niet eerder een echo gemaakt? Want dat bekent dat je dus al die tijd ook niet mag klussen?

Jippie, dank je voor je lieve reactie :-*

Bagheera, ik kreeg geen foto’s van schaamhaar te zien, maar tekeningen. Was bedoeld om de mate van overbeharing in kaart te brengen.

FA heeft voor ons alles aangetekend op een of ander overzicht wat we meegekregen hebben. Was alleen vergeten wat te doen als het anders was. Heb het gister mijn vriend nog gevraagd en die wist nog wat er afgesproken was; het is dan een verloren cyclus.

Nou, we zullen zien hoe het loopt, mijn temp geeft tot op heden geen eisprong weer, maar de FA zei dat het zoiezo niet klopte zoals de curve liep :?

Mar, wat goed dat je het ziekenhuis gebeld hebt en dat je je gaat laten testen. Dan weet je straks in ieder geval zeker hoe het ervoor staat.

Het zou toch wel erg vervelend zijn als je dadelijk niet een “gewone” bevalling kan hebben. Ben je eindelijk zwanger, krijg je dit :x

Hebben ze je vertelt wat je dan te wachten zou staan betreffende je bevalling en daarna?

Ik hoop :pray: heel erg dat het beestje jou gewoon gepasseerd is en je het niet bij je draagt.

En dat je weer naar de HA moet “so what?!?!” dat moet maar gewoon hoor. En meis, 3 keer in 3 weken, tja dat is jammer dat het toevallig zo samenvalt, maar jou gemoedsrust is even belangrijker. :hug:

Hoi meiden,

Sorry, ik heb even niets van me laten horen. Het is ontzettend druk op mijn werk en ik heb het enorm slecht naar mijn zin. Dat vreet helaas zo veel energie dat ik weinig puf overhou als ik gewerkt heb :cry: . Gelukkig heb ik nu een heerlijk weekend achter de rug en heb ik het gevoel dat ik het morgen weer een beetje kan handelen… En verder, zodra ik Nordin zie is ook alles weer goed, maar toch, de volgende dag moet ik toch weer naar het werk. Kortom, ik zit een beetje met mezelf in de knoop momenteel…

Femmie: je laatste berichtje klinkt weer een stuk positiever als je eerdere bericht. Het is ook moeilijk meid, om zo geconfronteerd te worden met het feit dat je lichaam niet doet wat het eigenlijk wel zou moeten doen en wat voor velen zo vanzelfsprekend is. Ik weet van mezelf dat dat ook hetgeen was waar ik het meest moeite mee had. Het feit dat mijn lijf niet functioneerde en zelfs dat ik me daardoor minder vrouw voelde… Ik hoop dat je een lange weg in de MMM bespaard blijft en dat het snel raak mag zijn, maar hoe dan ook, het zal niet makkelijk zijn. Je loopt vaak genoeg tegen dingen aan (zwangeren om je heen, domme opmerkingen van mensen, kraamvisites enz.) en dat is gewoon heel moeilijk. Het is echt niet gek dat je heen en weer geslingerd wordt tussen emoties. Een kinderwens is iets dat in je hart zit en altijd bij je is. Voel je dus ook niet beschaamd voor je gevoelens. Of je nu 2 maanden bezig bent of 2 jaar, het gevoel is hetzelfde. Ik hoop dat de clomid snel aanslaat en dat je snel zwanger mag worden!!! En fijn dat je zo’n lieve vriend hebt die een eeuwige optimist is. Dan kunnen jullie elkaar een beetje in evenwicht houden :wink: .

Mar: jakkes, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ookal wordt er gezegd dat het geen kwaad kan, je wil toch zekerheid hebben. Gewoon naar de huisarts gaan dus. Alles voor je gemoedsrust!! En hoe is het met de eczeem, werkt het een beetje?? :pray:

Egni: 11 juli duurt nog even zeg. Ik ga heel hard duimen voor een klein wondertje in de tussentijd. Je weet maar nooit… :thumbup: En heb je nog een beetje lekker kunnen uitrusten en luieren dit weekend? Het was er in ieder geval weer voor :mrgreen: .

Jippie: en nog steeds het gevoel dat je ongi eraan zit te komen? Het wordt nu echt aftellen hè. Ik ben zo ontzettend voor je aan het hopen en duimen meis. Jullie hebben het zo ontzettend verdiend, het gaat gewoon lukken!!! Hoe ben je er verder onder? Alle zenuwen/hormonen en gevoelens een beetje onder controle? Dikke knuf meis!!!

Wienie: Stuiterbal :mrgreen: . Gefeliciteerd met je 2 eitjes en hopelijk heb je een gezellige avond gehad. Ik hoop niet dat het feit dat je hier even niet meer geweest bent betekent dat je nog aan het bijkomen bent van een flinke kater :mrgreen: .

Janine: alvast heel veel succes bij de gyn donderdag!!! En ik kan me idd voorstellen dat je baalt van jullie gemiste kans :cry: . Maar goed, met een ‘kriebeldoos’ (noem het maar even zo :mrgreen: ) staat ej hoofd daar ook niet naar. Gelukkig is het over en kunnen jullie er weer voor gaan. Hou vol meis!!!

Bagheera: heerlijk toch, dat je de mogelijkheid hebt om thuis te blijven voor je kleine meid? Ik vind het nog elke week moeilijk om Nordin naar het kdv te brengen, ookal is het maar voor 1 dag in de week. Op de dag dat mijn moeder oppast heb ik er geen moeite mee, hoewel ik dan na werktijd ook weer naar huis vlieg als een raket :mrgreen: . Het is voor iedereen gewoon heel persoonlijk en afhankelijk van omstandigheden of je wel of niet werkt met een kindje. Gelukkig heb jij de mogelijkheid om te doen wat voor jou goed voelt, dat is alleen maar hartstikke fijn toch?

Mouse: alweer terug uit Disney? Ik hoop dat jullie het leuk gehad hebben enbeter weer als hier gehad hebben…

Paikea: hoe is het met jou?? Gaat het al wat beter met de situatie thuis?

Woezeltje: hoe is het met Luna??? Ik hoop dat ze niet al te ziek is geworden/gebleven :pray: . Hopelijk betekent het feit dat je hier al een poosje niet geweest bent alleen maar dat jullie het druk hebben met leuke dingen… Dikke knuf meis!!!

Zo, volgens mij ben ik weer helemaal bij :mrgreen: .

Hier gaat alles goed. Nordin poept minimaal 3 keer op een dag (wel met medicijnen) en eet als een dijkwerker :mrgreen: . Hij is ook supervrolijk en is steeds langer wakker overdag. Erg gezellig dus.

En verder, tsja, hoe moet ik het zeggen :oops: . Ondanks dat ik erg moe ben van alles en een hoop aan mijn hoofd heb merk ik dat ik nu al verlang naar een 2e kindje. Begrijp me niet verkeerd, we genieten enorm en met volle teugen van Nordin en we voelen ons zo ontzettend rijk en gezegend, maar ik merk aan alles dat ik zo graag nog een kindje zou willen. Sowieso heb ik (en hubbie ook) altijd meerdere kinderen gewild, maar juist doordat ik nu weet dat het niet vanzelf gaat en dat je eigenlijk niets te willen hebt, is het verlangen alleen maar groter.

Daarbij komt dat de kans dat het op de natuurlijke manier zal gaan errrrrrg klein is (cyclus is weer als vanouds een puinhoop) en we er dus op tijd bij willen zijn. We hebben dus besloten om vanaf nu alle voorbehoedsmiddelen achterwege te laten en te zien waar het schip strand. Mocht het als Nordin 1 jaar is nog niet zover zijn, dan willen we graag weer naar de gyn doorverwezen worden. M.a.w., ik kom dus voorzichtig weer een beetje met jullie meedoen. We mikken nergens op en zijn er ook niet heel erg mee bezig, maar we zien het gewoon wel.

Ik vind het best moeilijk om dit aan jullie te melden. Ergens voelt het heel egoïstisch, omdat we al een kindje hebben en omdat het alweer zo snel is… Ik hoop dat ik hiermee neimand voor het hoofd stoot :oops: .

Zo, dat was weer een heel verhaal…

Lieve meiden, tot snel weer!!

Angeltje

Angeltje: Allereerst wil ik zeggen dat je niemand voor het hoofd stoot als je zegt dat je graag een tweede kindje wilt! Maar ik snap wel hoe je het bedoelt. Velen zijn hier nog met een eerste zwangerschap bezig en jullie zijn al aan een tweede toe. Maar om eerlijk te zijn had ik wel zulk nieuws van jou, Woezel of Bagheera verwacht. Maar ik durfde er niet naar te vragen, ook gezien de omstandigheden met Nordin, en zoiets is ook persoonlijk natuurlijk. Maar ik ben wel blij dat je het nu zegt ipv dat je over een tijdje ineens onverwachts vertelt dat je zwanger bent. Kun je er toch een beetje rekening mee houden. Natuurlijk gun ik jullie een tweede, nou ja… je weet wel hoe ik het bedoel. En je hebt groot gelijk. Ik denk dat wij ook vrij snel voor een tweede zouden gaan. Je weet gewoon dat het lang kan duren voordat je weer zwanger bent, omdat je weer de mm in moet. Maar goed, aan de andere kant ben je misschien wel heel snel weer zwanger, dat kan natuurlijk ook! Ik hoop dat je cyclus snel weer een beetje beter wordt en dat je binnenkort spontaan zwanger bent! Dat zou wel super zijn! Voor de rest balen dat je het niet naar je zin hebt op je werk! Ben je ook op zoek naar een andere baan, of dat niet? Fijn dat het nu zo goed gaat met Nordin! :clap: Dikke kus voor jou! :-*

Mouse: Heel veel succes morgen met je intakegesprek voor IVF! Ik hoop dat je een hoop duidelijkheid krijgt en ook komt te weten wanneer jullie mogen beginnen! Laat je even weten hoe het gegaan is? En hoe was het in Disney? Ik hoop dat jullie erg genoten hebben!

Femmie: Ik ben blij dat het vandaag weer ietsjes beter met je ging! Dat je baalt van je lichaam is helemaal logisch, hoor! Ik denk dat iedereen hier dat wel herkent! Wat Clomid betreft: Als je Clomid gebruikt en het slaat goed aan, en er is verder voor de rest niks aan de hand wat betreft de zaadkwaliteit of bijvoorbeeld de doorgang van je eileiders dan worden de meeste vrouwen zwanger. Alleen kan het ook zo zijn dat Clomid niet het juiste middel is voor jou. Bij mij sloeg Clomid heel erg wisselend aan, de ene keer wel en de andere keer niet. Ook reageerde ik de ene keer goed op 50 mg en een andere keer juist niet op 150 mg. Om die reden ben ik toen overgestapt op Menopur-injecties. Dus je reactie op de Clomid is nog even afwachten, het kan soms ook een poosje duren voordat ze de geschikte dosis voor je hebben gevonden. Maar het kan natuurlijk ook meteen goed aanslaan! En bij ons is er natuurlijk meer aan de hand, dus wij zijn niet zwanger geworden mbv Clomid. Ik denk dat je de statistieken niet al te serieus moet nemen, je weet namelijk niet hoe ze het getest hebben en welke stellen ze allemaal hebben meegerekend. Als ze stellen als ons meerekenen, gaan de procenten natuurlijk weer omlaag! :wink:

Mar: Fijn dat ze je in het ziekenhuis toch voor een groot gedeelte hebben kunnen geruststellen. Maar ik snap dat je zekerheid wilt! Ga je morgen naar de huisarts om een kweek te laten maken, of moet je nog voor een afspraak bellen? Ik hoop dat alles goed is, hoor! :hug: Wat ons betreft: Ik ben nu klaar met de Primolut en moet nu eerst ongi worden. Ik denk dat dat ongeveer dinsdag zal zijn. Woensdag moet ik met de Lucrin beginnen, die legt mijn eigen lichaam plat. En dan vanaf donderdag 100 eenheden Puregon erbij en dan over 1,5 week voor de eerste fm. Succes bij de huisarts van de week!

Bagheera: Hoe gaat het met jou & Kimberly? Je moet ons wel een beetje op de hoogte houden, hoor! :wink:

Egni: Balen dat je pas 11 juli naar de gyn hoeft en dat je nu niet weet waar je aan toe bent… Zou leuk zijn of je wist dat de overstimulatie weg is en of er misschien een nieuwe eisprong aan zit te komen. Zou toch weer een kans zijn. Anders misschien ovulatietesten doen? Heb je verder een lekker rustig weekend gehad?

WienEItjes: Hoe was het bij Guus? Hopelijk hebben jullie een leuke avond gehad en zijn jullie niet al te nat geregend! Morgen moet je toch weer voor een meting? Hopelijk zijn ze beide mooi doorgegroeid! Succes bij de gyn!

Hoe gaat het met de andere meiden? Hier verder weinig nieuws. Aftellen tot de eerste spuit erin gaat! Vandaag gebbqt bij mijn schoonouders, helaas stortregende het flink zo nu en dan. Maar voor de rest was het toch best gezellig!

Liefs,

Jippie