Meiden met een lange cyclus - deel 12

Mar, geweldig. Gefeliciteerd. Dit moet goed gaan hoor. Daar gaan we heel hard voor duimen. Wat ik me dus afvroeg. Gebruik je nu progestan?

Janine, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Goed geregeld zo. Hoe gaat het verder met je?

Woezeltje, goed zeg van Luna. Nu kan het hard gaan met de ontwikkeling.

4 pond met 31 weken is goed zeg. Wanneer ga je kijken?

Angeltje, tsja dus maar veel wassen. het gaat wel eens over hoor. als hij loopt waarschijnlijk.

Jippie, hoe gaat het met je?

Egni, niks meer van je gehoord. Hoe gaat het nu?

Hallo hier,

Ik ben weer terug uit de bush bush! Superdag gehad, nu even snel en kort reageren, want jullie weten t al…zo druk dat ik maar eens een prioriteitenlijst ga maken!

Mar super!!! Gefeliciteerd!!! En we duimen dat t nu gewoon goed gaat, tuurlijk gata t goed! Kans van 9 op 10 dat t goed blijft gaan, dus gewoon lekker positief blijven! Ben helemaal blij voor je!!!

Verder even ego, heb wwel wat terugggelezen, maar even niet alles. Hier is het ongi met buikkrampen, stolsels en al! Ook voor t eerst ooit dat ik merk dat ik ongi ben. Zo erg heb ik t echt nog nooit gehad, ook niet na die 7 eitjes. Had sinds weekend al zo’n idee dat t niks was. De hele week ervoor heel sterk van wel, maar ik weet niet, mijn gevoel was zo vreemd onzeker en dat trekkerige in mijn buik (wat ik voelde toen ik zwanger was en nu weer) veranderde in zeurpijnkrampachtig gevoel. Ergens heb ik t idee dat t wel iets was, maar niet verder is gegaan, kan die gevoelige boops en datzelfde gevoel van toen anders niet verklaren en gevoelig zijn ze nog steeds…maar dat zullen we toch nooit weten.

Wel goed, ben dan echt ongeveer 14 dagen na eisprong ongi geworden, das al netjes! Heb al weer een fm gepland en dus gaat overmorgen de spuit er weer in! Ik ben zelfs wel een beetje blij dat mijn lijf zelf iets heeft gedaan en dat de boel nu echt nog een keer goed “gereinigd” wordt. En ik hoop op snel weer eitjes! Als t er weer meer zijn, dan heb ik toch dubbele kansen en de gyn zei dat ik in principe ook na 1e ongi nog extra vuchtbaar ben! Dus we gaan er weer voor! (Enne trouwens, dat onzekere gevoel van misschien weer zwnager zijn, werd ik ook niet echt blij van, zeker niet nu met al die hektiek van het naderende einde schooljaar, dus ik vind t eigenlijk wel even best zo, klinkt misschien gek, maar nu deze ronde heb ik straks veel meer rust)

Was even ego, maar wilde jullie even op de hoogte stellen! Ga verder met werken!!!

Liefs wienie

Janine: Wat fijn weer wat van je te lezen! En gefeliciteerd dat je aangenomen bent!! Doe je goed, minder werken en er niet op achter uitgaan! Bedankt voor je felicitatie meis, ik gun het jou ook zo ontzettend!! Zijn er inmiddels al uitslagen bekend van de onderzoeken?

Paikea: Jij ook bedankt! Ik gebruik nu idd Progestan. Dit moet ik ook blijven doorgebruiken tot de 12e wk. Maar niet zo’n hoge dosis hoor, smo 1 en sav 2… Ik krijg nu nog sterker het gevoel dat er bij ons wel veel vaker bevruchting is opgetreden, maar doordat ik een progesterontekort had het nooit goed kon nestelen. Dit is de 2e ronde met progestan en gelijk weer zwanger…

Wienie: Aaaaah wat balen meis :frowning: Je had er zo’n goed gevoel over!! En dat had ik ook bij jou, klonk toch heel hoopvol allemaal! Helaas zullen jullie er nooit achterkomen, maar je gevoel was zo sterk. Bah, wat naar. Ik was zo graag als de 3 musketiers verder gegaan met jou en Jippie!!!

Vlgde ronde is jouw ronde, let maar op!! Succes met spuiten :-*

kusss

Mar

Mar: Geweldig, meid! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk mag nu alles goed gaan en hebben we over een maandje of 8 weer een nieuwe klupbeeb! Geniet ervan! :-

Wienie: Echt balen dat je ongi geworden bent! Ik had toch wel het gevoel dat jij ook zwanger zou zijn, maar helaas… Maar niet opgeven, hoor! Gaan we gewoon met z’n tweetjes (en de rest natuurlijk) door naar de volgende ronde! Ik wil binnenkort ook eens zo’n banner onder mijn naam!!!

Janine: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hoe gaat het verder met je? Dikke knuf voor jou! :hug:

Woezeltje: Fijn dat alles naar omstandigheden goed gaat met je vriendin en kleine Sara! Gelukkig is ze niet al te klein, 4 pond voor 31 weken! Hopelijk groeit ze snel en mag ze gauw uit de couveuse en mee naar huis. Maar dat zal nog wel een paar weekjes duren, neem ik aan… Hoe is het vandaag op je werk gegaan, was het een beetje vol te houden? Wel rustig aandoen dit weekend, hoor! Anders blijf je ziek! :hug: Goed zeg, dat Luna kan omdraaien! Fotoooo’s!

Angeltje: Wat naar dat Nordin last blijft houden van zijn darmpjes. :frowning: Kunnen ze er echt niks aan doen, of een oorzaak aanwijzen? Is het ook iets waar hij met de tijd overheen zal groeien, of zal het altijd aanwezig blijven? Dat is niet niks, meid… Je kan toch niet altijd met medicijnen en klysma’s bezig blijven? Ik kan me voorstellen dat je je ontzettend machteloos en verdrietig voelt als je ziet dat Nordin zo’n last heeft. Als het anders zo’n vrolijk kereltje is en hij dan helemaal verandert door de pijn. Dikke knuffel voor jullie & ik hoop dat het snel beter mag gaan! Wordt nu wel eens tijd, hè? :hug:

Paikea: Hoe gaat het nu met jou?

Mouse: Alvast heel veel plezier in Disney! Vertrekken jullie morgen of vrijdag? Geniet ervan en veel foto’s maken, hè?

Egni: Hoe gaat het daar? Ben je inmiddels weer bezig met een nieuwe ronde? Heel veel succes en ik blijf voor je duimen, hoor!

Hier gaat het wel weer. Natuurlijk nog wel steeds flink balen! Ik snap niet dat mijn lichaam zo’n rotstreek met me uitgehaald heeft… En ik snap ook niet dat ik er zelf na 4 jaar weer ingestonken ben. Maar goed, we hebben geen aan/uit-knop op ons hoofd, hè? Zou wel eens handig zijn! In elk geval heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes! :-
Ik ben vandaag met de Primolut begonnen, alle medicatie is weer besteld bij de apotheek en over precies twee weken gaat de eerste injectie er weer in. Allemaal reuzespannend. Maar we houden hoop dat ik me over een aantal weekjes ook bij de zwangeren mag aansluiten!

Liefs,

Jippie

Lieve Mar,

Gefeliciteerd

Echt super dat je zo snel weer zwanger bent!!

Ik hoop dat je er van kunt genieten en niet bang bent dat het weer fout gaat. Het gaat gewoon niet fout!!! :thumbup:

Wanneer zo je nu ongeveer uit gerekend zijn?

Ik ga zo even hardlopen!!!Reageer snel weer op de rest!

:-*

Goedemorgen!

Heb zo slecht geslapen vannacht. Heel erg liggen woelen, en heb nu ook ineens weer allemaal eczeem op mn handen, hele nacht liggen krabben, zo naar! Moe nu dus, en moet nog tot 16.30 hier uitzitten, pfff. Vanav. lekker vroeg op bed!!

Jippie: Idd hadden we maar een aan/uitknopje ergens in ons hoofd haha… Hopelijk vliegen de Primolutdagen om en mag je gauw weer beginnen met spuiten! En we duimen allemaal ontzettend mee op een super oogst weer dit keer! Het komt vast en zeker dik in orde meis!! jij sluit straks gewoon achter mij aan!!! En dan nog een paar maandjes en dan gaan we shoppen hihi Sterkte meis, want ik vind het nog steeds heel erg rot allemaal… :-*

Egni: Bedankt voor je felicitatie! Ik ben op valentijnsdag uitgerekend. Ik hoop zo dat het dit keer goed blijft gaan, vind het zo’n speciale dag…

Heb je lekker hardgelopen gisteren? Sportief hoor! Hoe staat het er nu mee bij jou? Ben je alweer aan een nwe ronde begonnen of moet je nog steeds wachten op je ongi? Sterkte en veel succes! Ook jij moet gauw aansluiten hoor!! Duim voor je, gun het je ontzettend!!

Ik heb heel voorzichtig maar een bannertje aangemaakt… :shifty:

Ik wil hier graag gauw meer banners zien hoor!!! Voel me zo alleen nu :mrgreen:

Hoop echt dat de komende 8 wk voorbij vliegen… Gisteren hebben we het aan mn ouders verteld, maar dat was meer omdat mn moeder erbij was toen ik gebeld werd door de gyn wanneer ik pregnyl zetten mocht. Toen heb ik maar verteld dat we weer begonnen zijn… En ze was al een btje aan het vissen enzo… :wink: Verder wil ik het absoluut nog niet verder vertellen, pas echt na een wk of 12 dit keer. Of als alles goed gaat op mn verjaarag, 25 juli. Dan zou ik precies 11 wk zijn… Pffff, zou het liefst in bed willen blijven liggen tot die tijd…

Nou, maar weer es aan de slag nu!

kus

Mar

WAUW! MAR, gefeliciteerd! En hopelijk kan die banner blijven staan de komende maanden!

Jippie: Ik kan me voorstellen hoe je je voelt meis. Goed dat je toch nog het positieve kunt zien dat je over 2 weken mag gaan spuiten. Hopelijk voor jou daarna ook een banner!

Wienie: Jee wat vervelend die buikpijn en stolsels die je verliest. Het kan inderdaad zijn dat er wel iets is geweest, maar jij mag weer verder met spuiten, ook voor jou hoop ik dat je de volgende ronde een beetje geluk krijgt!

Janine: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! 4 uur minder werken en hetzelfde blijven verdienen is natuurlijk toppie!

Woezeltje: Zo, 4 pond met 31 weken ,dat is behoorlijk toch? Fijn dat het goed met moeder en kind gaat!

ff kort hoor…

Mar: eczeem wordt vaak verergerd door stress. Ik kan er over meepraten, want ik heb het zelf ookal heel mijn leven :? . Waarschijnlijk toch de spanning van de zwangerschap, waardoor het nu ineens weer op komt zetten. En de warmte + broeierigheid werkt natuurlijk ook niet mee… Mocht je nog behoefte hebben aan dat middeltje waar ik het de vorige keer over had, geef je maar een gil. Is echt superspul!!

En verder, kan me voorstellen dat je nu wat voorzichtiger bent met ‘het’ vertellen. Ik hoop dat de eerste 12 weken voorbij zullen vliegen en dat je je snel wat zekerder zal gaan voelen. Dikke knuf :-* .

Egni: lekker hardgelopen??

Jippie: ik hoop dat je ook snel een banner aan zal kunnen maken en dat de Mar mag volgen!! :thumbup:

Wienie: wat balen meis!! Goed dat je meteen weer zo positief bent. Op naar de volgende ronde. Dit gaat hem worden hoor!!

Janine: goed om van je te horen en fijn dat je aangenomen bent!!

Zo, hier een drukke werkdag achter de rug. We gaan naar een ander pand verhuizen. Morgen moeten de laatste spullen over, dus jullie kunnen je vast voorstellen dat het redelijk chaos is momenteel… Verder heeft Nordin het vandaag weer super gedaan op het kdv. Supervrolijk geweest, 3x gepoept en zelfs 2x dik anderhalf uur op bed geslapen!!! Het wordt nog wel wat :mrgreen: .

Zo, ga lekker naar bedje :zzz: :zzz: :zzz: .

Tot gauw,

Angeltje

Zo Luna ligt eindelijk even op bed… :clap:

Janine: gefeliciteerd met je nieuwe baan! :thumbup: Hartstikke fijn voor je! Hoe gaat het verder met je? We horen zo weinig van je de laatste tijd :frowning:

Wienie: O meid, wat ontzettend balen dat je ongi is gekomen!!! Ik had het zo voor je gehoopt!! Je weet idd nooit of het een vroege miskraam zal zijn of niet, dat is niet meer te achterhalen. Een gewone ongi kan ook met veel stolsels e.d. gepaard gaan, ook al heb je dat normaal niet.

Maar heel positief dat je ongi 14 dagen na je eisprong is gekomen, een hele mooie cyclus dus!! Ik ben blij je zo positief te horen!! Dikke :hug:

Jippie: gelukkig dat het weer wat beter met je gaat, echt! Fijn dat je begonnen bent en dat over 2 weekjes de eerste spuit er weer in gaat! Het gaat zo spannend worden!! Ik denk aan je! :-*

Mar: leuk dat je het je ouders hebt verteld! Ze zullen wel ontzettend blij voor jullie zijn he!! Je hebt gelijk om nog even te wachten met vertellen. Even wat verder in de weekjes zitten, een mooie echo gehad hebben en dan kan iedereen het horen!!!

Angeltje: Wat goed dat Nordin zo goed poept nu!! Ik hoop echt dat het zo blijft!! Doe je rustig aan op je werk? Denk een beetje aan jezelf he!

Egni, Mouse: hoe is het met jullie???

Nou, ik vind dit weer maar niets… bah, een beetje té! Maar goed, we moeten het er toch mee doen!

Ik ben gisteravond bij mijn vriendin (en haar hubbie natuurlijk) en Sara wezen kijken. Wat een hummeltje zeg!! Ik moet zeggen dat ik haar er echt super uit vond zien voor een prematuurkindje van 31 weken! (bijna 32 nu). Het is echt wel klein en tenger, maar je kunt wel zien dat ze voor haar leeftijd goed aan lengte en gewicht is! Het gaat gelukkig erg goed. Als het goed blijft gaan mogen ze na het weekend overgeplaatst worden naar het ziekenhuis hier in de buurt. Dan kunnen we er vaker heen!! Ik had namens Luna een gelukstuttel gekocht voor in de couveuse met een heel lief kaartje er bij door Luna geschreven (net alsof he!) Echt een tranentrekker… ik moest er zelf ook om huilen toen mijn vriendin het las, zij dus ook, ze zat haarzelf helemaal in te houden. Ik ben iig blij dat het allemaal goed gaat, ook met henzelf!

Luna heeft echt last van de warmte, ze is een beetje jengelig… Ze wilde maar niet slapen. Nu heb ik haar toch gewoon op bed laten huilen en nu is ze in slaap gevallen. Eindelijk…

Met mij gaat het wat beter. Afgelopen woensdag op de cursus heel intensief bezig geweest en alle tranen de vrije loop gelaten. Tjonge wat voelde ik me beroerd tijdens en na de les, maar o zo opgelucht de volgende dag. Ik heb veel losgelaten. Er komt door de geboorte van Sara ook weer heel veel naar boven over de geboorte van Luna. Er zitten zoveel schuldgevoelens van mijn kant… Dankzij de cursus heb ik iig vast iets los kunnen laten. Maar ik voel wel dat het nog een heel proces is…

Vanavond lekker uiteten met collega’s, erg veel zin in! Zondag verjaardag van mijn schoonvader, dus we hebben genoeg te doen!!

Al vast fijn weekend meiden!!!

Liefs Woezeltje

Hallo meiden,

Jullie kennen me niet, maar ik had van jippie dit topic doorgekregen. Ik ga starten in de mmm en wist niet goed waar ik aansluiting kon vinden met mijn verhaal. Jippie wees me erop dat mijn verhaal op zich hier heel goed thuis kan horen (dank je daarvoor jippie :-* )

Voor ik me voor ga stellen en mijn hele verhaal ga doen, wil ik eigenlijk even vragen of jullie er problemen mee hebben als ik hier mee ga schrijven (niet dat jullie mijn verhaal niet mogen weten, maar misschien komt het dan zo opdringerig over :-* )

Goedemorgen!

Wat mij betreft van harte welkom hoor Femmie.

Lekker spuien en elkaar opbeuren, daar zijn wij hier heel goed in!!! :wink:

Liefs Wienie

Nou dat zijn al 2 stemmen, dat ik hier mee mag schrijven :mrgreen:

Dan ga ik mijn verhaal maar eens doen:

12 jaar geleden ben ik gestart met de pil i.v.m. extreem bloedverlies tijdens mijn menstruatie m.a.g. regelmatig anemie. In oktober 2006 ben ik gestopt met de pil die ik 11 jaar geslikt heb. Ik had me aangemeld bij het UMC om mee te doen met een onderzoek bij de fertiliteitsafdeling (zie hier). Eigenlijk begon het meteen al, al had ik dat niet door. Welliswaar na 29 dgn een menstruatie, maar het duurde maar één dag. Voor mij erg vreemd. Ik had wel gehoord dat het kon zijn dat je lichaam nog moest "ontpillen" en omdat het op zich wel op tijd kwam, maakte ik me geen zorgen. Ik mocht starten met het deelname aan het onderzoek.
Vervolgens duurde het 41 dgn voor ik ongesteld werd. Toen 2 dagen achter elkaar. Ondankt dat het wat langer geduurd had, had ik wel het idee dat er een opbouw in zat. Uiteraard had ik de eerste hoopvolle periode met testen en teleurstellingen inmiddels achter de rug. De gyn van het UMC wilde dat ik toch even stopte met het onderzoek, omdat het nog te onregelmatig was om betrouwbaar te zijn.
Vervolgens na 28 dagen een menstruatie. Yes dacht ik, eindelijk, we zijn er. Deze duurde namelijk gewoon 5 dagen en was wel qua hevigheid wat minder dan 12 jaar geleden, maar op zich was ik daar alleen maar blij om. En ik mocht weer starten met het onderzoek.
Vervolgens had ik een cyclus van 47 dagen. Uiteraard weer een hoop testen en hoop verspild voor een evt zwangerschap. Ik mocht ook niet meer deelnemen aan het onderzoek, omdat ze toch vrouwen wilde met een regelmatige cyclus. Daarnaast kreeg ik de tip om even naar de HA te gaan voor een uitstrijkje. Ik ben 27 en heb dat nog nooit gehad. Al wel veel verhalen gehoord van meiden bij wie op die manier iets gevonden is, dus ik schrok er wel van. Het advies werd gegeven omdat ik, tussen de menstruaties door, regelmatig oud bruin bloedverlies had. Ik probeerde een lijn te vinden in het geheel en vroeg me af of het misschien gerelateerd was aan mijn eisprong. HA maakte zich niet zo''n zorgen, maar op verzoek van mij heeft hij toch maar even inwendig onderzoek gedaan. Het zag er allemaal prima uit. Ik moest nog maar tot mei wachten en als mijn menstruatie dan nog niet op regel was, mocht ik terugkomen.
Vervolgens ben ik niet meer ongesteld geworden. Wel begin april een paar bloedstolseltjes verloren, maar verder was en bleef alles schoon.
Ik ben dan ook begin mei terug gegaan naar de HA. Hij heeft me orgametril voorgeschreven. Een hormoonpil die voor veel gebruikt wordt (en ook als reguliere pil). Ik kreeg de 3dubbele dosis. HA hoopte dat mijn lichaam problemen had om de progestrogene fase af te maken. Hij wilde mijn lichaam op deze wijze een extra boost geven om het daarna zelf te kunnen gaan doen. Ik was ervoor gewaarschuwd dat de ontrekkingsbloeding die hieruit voort zou komen, heel heftig kon zijn. Gezien mijn ervaringen van 12 jaar geleden, was ik dus op alles voorbereid. Toen ik na 10 dagen kon stoppen met de kuur, kwam er niets.....
Ik ben toen weer naar de HA geweest, omdat dit niet het effect was wat we voor ogen hadden met de kuur en hij zei dat het voor hem nu ophield. Hij kon niets meer voor me betekenen en heeft me doorgestuurd. Eigenlijk naar de gyn, maar toen ik vroeg: "gyn of fertiliteitsarts?" heeft hij even nagedacht en zei: "op zich is dit een probleem die de gyn aankan, maar het balanceert op het randje. Wrs kom je uiteindelijk toch bij de fertiliteitsarts, dus ga daar meteen maar heen." :shock: BAM (die zit :cry: )
Het voelde zo dubbel. Aan de ene kant hoopte ik al best een tijdje op een doorverwijzing, omdat ik gewoon voelde dat het van binnen niet goed zat, maar nu ik hem in handen had, was het ineens zo definitief :cry: .
Thuisgekomen heb ik meteen de poli gebeld en ik kreeg een best onaardige vrouw aan de telefoon. Ik werk nml best een eind van huis en moest midden op de dag komen. Ik legde mijn probleem woon-werk uit en vroeg of het niet ergens aan het begin of einde van de dag kon. Haar reactie: "nou dan kan ik je zeggen dat je een probleem hebt, als je hier onder behandeling komt moet je drie keer per week voor een echo komen en dat is van half 11 tot half 12." Ik was overdonderd en heb de afspraak maar laten staan. Later dacht ik erover na en dacht ik: "wat wilde die tr*t nou? Dat ik dan maar zei: "ow dan laat maar zitten, dan nemen we wel geen kinderen?". Dat is toch geen manier hoe je met mensen met een dergelijk probleem omgaat? Nou ja goed, ik heb het maar naast me neergelegd en hoop maar dat ze een slechte dag had en ze over het algemeen wat aardiger zijn daar.
Op dit moment ben ik dus aan het wachten op 15 juni. Dan hebben we intake gesprek en kunnen we gaan kijken hoe we verder gaan.
Verder ben ik uiteindelijk van 84 dagen ongesteld geworden. Weer niet zoals ik tijdens pilgebruik en voorheen gewent was.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Ik heb nml erg veel bijwerkingen gehad van de orgametril (lichamelijk en geestelijk). Heb het idee dat ik er nu eindelijk een beetje bovenop aan het krabbelen ben, ik hoop het tenminste, maar we zullen zien.

Nou dat was een grove samenvatting van afgelopen 8 maanden. Ik zal een hoop details niet vertelt hebben, maar dat komt nog wel, mocht het nodig zijn (anders werd het helemaal een megaverhaal :oops: )

Ik ga de eerste pagina maar eens inlezen om ook een beetje te weten wat jullie bezighoudt en dan haak ik vanaf hier in. :-*

Mar, proficiat met je zwangerschap!!!

Femmie: welkom meid!! Tuurlijk mag je hier meeschrijven! En heel veel succes!!

Heerlijk gegeten gister. Ik was pas tegen half 1 thuis! Het was echt gezellig! Nu ligt Luna even op bed en straks ga ik met mijn zus even shoppen. Verder weinig nieuws.

Liefs Woezeltje

Hoihoi lieve meiden!

Ja ik ben er nog, heb het nog steeds druk, moet nog paar dingen afmaken voor ik naar Disney vertrek maandag. Dus nu even snel voordat ik weer een week de lucht uit ga. Jullie hebben wel veel geschreven!

Mar, geweldig meis dat je weer zwanger bent!! Gefeliciteerd! :-

Jippie, ooh zo herkenbaar! Ik ben ook zo’n muts die er steeds weer intrapt. Er zou gewoon een verbod moeten zijn, geen zwangerschap dan ook geen tekenen! :hug: Gelukkig begint de isci nu zo ongeveer. Veel succes meid!

Wienie, wat enorm balen dat je ongi bent geworden en ook nog zo heftig. Had zo gehoopt dat het wel raak zou zijn. :hug:

Janine, gefeliciteerd met je nieuwe job! Goed geregeld zeg, minder werken en hetzelfde verdienen, wil ik ook :mrgreen:

Woezel, blijf je wel op jezelf letten meissie? Wat eens chrik zul je hebben gehad om je vriendin. Fijn dat eht er goed uitziet voor hen en logisch dat het bij jou weer veel terugbrengt. Laat het toe en neem er je tijd voor. Echt moedig om er in je cursus al zo mee om te gaan :-
Weer schitterende foto’s van Luna & Nordin zo samen :inlove:

Angeltje, wat naar dat Nordin met de klachten zal blijven lopen. Hoop dat het medicijn wat verlichting brengt en wat een snoepies zijn Luna en Nordin toch! Vooral die foto dat ze hand in hand liggen :inlove:

Egni, hoe is eht bij jou? Waar zit je ongeveer in je cyclus?

Paikea, ja dás lastig als jullie nog niet op een spoor zitten voor een 2e zeker als om je heen allemaal babies worden geboren.

Femmie, welkom! Jij hebt ook behoorlijk wat voor je kiezen gekregen. Vervelend hè dat mensen soms zo bot kunnen doen, zeker in dit soort situaties. Veel succes de 15e!!

Nou ik ga nog even doorwerken, zodat ik de komende week echt niets aan werk hoef te doen. Voor volgend weekend zien jullie me hier zeker niet terug. Heb zooooo’n zin om me helemaal onder te dompelen in Disney, Diseny en nog eens Disney! Tot gauw, dikke zoen, Mouse

Woezeltje, hoe is het nu met je vriendin? Nog proficiat met de geboorte van haar dochter. Erg leuke naam idd. Maar wel schrikken dat het zo vroeg kwam, of zat het eraan te komen?

Lekker dat het eten zo gezellig was woezeltje.

(mag ik vragen wat er met de geboorte van luna is gebeurd dat je schuldgevoelens hebt? of wil je daar liever niet over praten?)

Mouse, afgelopen 8 maanden zijn idd veel spanning en onzekerheid geweest. Niet dat daar nu verandering in is gekomen, het zal voorlopig nog wel zo blijven, maar goed er gaat tenminste iets gebeuren.

Ik stond idd wel even perplex toen dat mens op de poli zo tegen mij deed. Maar heb ook al mensen gehoord die juist hele andere ervaringen op de fertiliteitpoli hebben gehad, dus ik hou het er voorlopig maar even op dat ze en slechte dag had. En anders is komende vrijdag mijn vriend erbij…en die zal haar dan wel eens een poepie laten ruiken als ze weer zo doet… :lol:

Wat gaaf dat je naar disney gaat. Wil je veel plezier wensen.

hoi meiden!

Hey Femmie welkom hier!!!

Wat naar dat je zo’n gekke cyclus hebt. Ben benieuwd wat de fertiliearts er aan gaat doen. Misschien clomid.

Ja het is en wordt lastig om steeds een afspraak te maken wat goed uitkomt met je werk. Dat heb ik ook hoor. bij mij weten ze dan ook overal van. Zijn ze er bij jou denk je een beetje makkelijk mee.? neem aan dat je het nog niet overal verteld hebt?

Alvast succes de 15e

Mouse, ga je nu alweer naar disney :wink: :slight_smile: [of vergis ik me nu] Nee veel plezier hoor!!

Woezel, wat een verhaal van je vriendin. Je hoor de laatste tijd toch echt veel te vroeg geboren kinderen. gelukkig gaat het nu goed. zo te horen is het een stevige meid.

Fijn dat je cursus zo veel met je doet! Het is nu tuurlijk niet altijd leuk om je gevoelens los te laten maar wel goed! hoop dat het je nog meer gaat helpen.:-

mar, hoe voel je je nu? Wat een mooie datum 14 feb. Leuk dat je het aan je ouders verteld heb!

Wanneer heb je je eerste echo?

Ik heb helaas alweer geen positief nieuws ,maar zal het jullie toch even vertellen, omdat jullie naar me vragen wat ik heel fijn en lief vind hoor! :-

Ik had afgelopen maand te veel eitjes en moest stoppen met spuiten. Ben afgelopen do naar de gym geweest en alles zat er nog :wall: . Echt balen. Nu moet ik een maand wachten. :frowning:

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een gyn en een fertiliearts? iK zit namelijk nog steeds bij de gyn en begin me steeds vaker af te vragen of dat wel slim is. Heb het gevoel dat hij er ook niet zo veel meer mee kan. enzo duurt en duurt het maar.:frowning:

en ook omdat ik van hem geen progestan krijg.

Kun je eigenlijk zo zelf naar een fertiliearts of moet je dan weer een verwijzing hebben ja zeker?

:-*

Egni,

Het verschil tussen een gyn en fertiliteitsarts is dat een gyn een vrouwenarts is, dus ook bekend met allerlei andere “algemene” problematiek die bij vrouwen voor kunnen komen. De fertiliteitsarts heeft zich gespecialiseerd op fertiliteitsproblemen.

Als ik het zo lees hier op het forum mag ik in mijn handjes klappen dat ik er direct naar toe kan.

Officieel heb je een verwijskaart nodig, omdat ze je anders wrs niet zullen accepteren.

Ik weet niet hoe de band is met de gyn, maar kan je niet met hem bespreken dat je geen vooruitgang meer ziet en van een fertiliteitsarts gehoord hebt, en dat je eigenlijk graag daar naar toe zou willen?

Ik zou het ook moeilijk vinden, uit angst dat het lullig overkomt of ik misschien afgesnauwd zou gaan worden, maar uiteindelijk gaat het toch om jullie. Jullie willen een kindje en de gyn doet alleen maar zijn werk. Eigenlijk ben ik van mening dat artsen het aan moeten geven als hun grenzen in kennis bereikt worden, maar helaas gebeurd dat veel te weinig.

Ik heb nog aan niemand iets vertelt. Tja, ik had nog zo’n ideaalplaatje in mijn hoofd laat maar zeggen. Het was “ons geheimpje” van mijn vriend en mij en dan zou ik zwanger worden en dan helemaal blij vanuit het niets het aan iedereen vertellen als totale verassing.

Helaas mag het niet zo wezen. Vooralsnog weet bijna niemand het. Mijn vriend heeft zijn leidinggevende vertelt dat ik “een half jaar achterloop op de kalender”, zodat hij meekon naar het zkh.

Ik heb op het werk nog niets vertelt, maar op zich denk ik niet dat dat echt een probleem zal zijn hoor. Ik denk dat iedereen het daar wel heel goed zal begrijpen. De vraag is alleen, wanneer ben ik eraan toe om het te gaan vertellen. Op dit moment nog niet iig.

Hoi Egni,

Een fertiliteitsarts is gespecialiseerd in vruchtbaarheidsproblemen. Ik heb gemerkt dat ze veel gerichter werken, ze zijn meer gericht op het zwanger worden en de problemen die je daarbij hebt. Ook hebben ze meer kennis van bijvoorbeeld een slechte luteale fase, de oplossingen, consequenties voor de innesteling, vruchtbaarheidsbehandelingen, enz.

Wij hebben eerst een algemene gyn gehad en die was meer met mijn cyclus bezig ipv het zwanger worden. Dat was voor haar meer bijzaak en dus niet belangrijk, terwijl wij juist wel daarmee bezig waren. Ik heb een beetje het idee dat dat ook het geval is met jouw gyn. Jouw gyn werkt ook niet gericht en doet ook niks aan jouw luteale fase, enz. Op die manier hebben wijzelf twee jaar bij een gyn gezeten die niet geschikt voor ons was! Achteraf ontzettend jammer, want het heeft heel wat tranen en frustraties gekost op die manier en dat had niet gehoeven! Ik denk dat je niet op je plek zit bij je huidige gyn. Je komt geen stap verder op deze manier, meid! Ik denk dat jij misschien andere hormonen nodig hebt & zeker iets voor je luteale fase! Ook is uitgebreidere controle misschien beter, zodat je niet elke keer een kans verspeelt! Op de fert.afdeling zijn de controles vaak ook uitgebreider.

Wij hadden op een gegeven moment een vervangende gyn, een jonge meid met een behoorlijk brutaal bekkie. Toen ze zag dat wij bij die algemene gyn zaten en hoe er aangeklooid werd al twee jaar lang, werd ze echt “kwaad”. Ze zei meteen dat deze werkwijze niet vol te houden was en dat we zo snel mogelijk naar de fert.afdeling moesten gaan. Ze heeft toen meteen een gesprek met onze eigen gyn geregeld. Wij hebben toen eerlijk tegen onze gyn gezegd dat we liever naar de fert.afdeling wilden, dat we daar waarschijnlijk beter op onze plek waren. Onze gyn heeft ons doorverwezen en sinds we op de fert.afdeling zitten, gaat het als een speer. Zoveel meer begrip, er wordt gericht gewerkt, geen onnodig geklooi. Als iets niet werkt, dan over op wat anders.

Ik denk dat jij ook beter om een doorverwijzing kunt vragen. Je zou eerst de assistente eens kunnen bellen en daar aan kunnen vragen hoe zoiets gaat. Of zij je kunnen doorverwijzen naar de fert.afdeling. En het anders gewoon eerlijk tegen je gyn zeggen. Je hoeft er geen lang verhaal van te maken, je hoeft je niet te verdedigen of te verontschuldigen. Gewoon zeggen dat je naar de fert.afdeling doorverwezen wilt worden. En wil hij dat niet? Dan zou je misschien eens om je heen kunnen kijken naar een ander ziekenhuis, waar je wel naar de fert.afdeling kunt! Je bent altijd vrij om van arts te veranderen, dat is je recht! De arts is er voor jou, niet andersom! Dit hou je op deze manier geen jaren meer vol, meis! Dit vergt veel te veel energie en tijd, en dat is echt niet nodig!

Dikke knuf voor jou! Echt kl*te dat je geen eisprong hebt gehad! Zitten al die follikels er dan nog en zijn het nu kleine cystes geworden? Ik hoop dat ze snel weer weg zijn! :hug:

Liefs,

Jippie

Ha meiden,

Even pauze hoor, heb ik tenminste een excuus om even te kokken!

Alles goed hier?

Zal even zover teruglezen als mogelijk, das wel zo handig reageren, wnat ik heb mijn hoofd zo vol zitten dat ik niks kan onthouden! Werk momenteel met een “briefjes” geheugen hihi!

Egni, hoe is t met jou? Flink hard gelopen? Ik moet dat ook echt weer gaan doen…begin echt spekjes te krijgen…oké ben dan wel slank, mag zeker niet zeuren, maar nu zie ik toch wel dingen die ik niet wil! Komt van al dat snoepen van afgelopen maanden denk ik, steeds weken thuis. Hoeveel loop je dan? En sport je verder nog meer?

Mar, valentijnsdag!!! :inlove: Das helemaal een topdag toch?! Lieve schat, probeer je vooral niet te druk te maken, is makkelijk gezegd maar toch. Geniet vooral van het nu. NU ben je zwanger en we gaan er vanuit dat dat over 8 maanden nog net zo is, of je moet t beebje dan al uitgepoept hebben! Komt vast goed!!!

Bagheera, Ja was wel een heftige ongi, heb toch echt t idee dat t iets was, maar is nu al aan t minderen en ben blij dat ik alweer aan de spuit mag! En hoe is t met jou?

Angeltje, Fijn dat t goed gaat met Nordin op t kinderdagverblijf! En met jezelf? Ook alles oké?

Woezeltje, ben idd wel positief, maar moet zeggen, vorige ronde dat t raak was begin ik met een heel goed gevoel aan t spuiten. Nu heb ik dat minder en denk ik (daar zit m de fout, ik denk TE veel) zal t wel niks worden. Maar dat is vooral omdat ik me zo onzeker voel over alles van de laatste tijd. Ik ben nu vooral bang dat t nog heel lang gaat duren en vind t toch moeilijk om echt alleen maar positief hoopvol te blijven. Vind t nu al weer spannend of de medicijnen wel hetzelfde gaan doen en niet te veel of te weinig. Maarre stoppen met denken…kan ik niet zo goed. Fijn dat t met Sara en mams de goede kant op gaat! Klinkt wel best goed, voor 'zo’n vroeg geboren kindje, hoop dat t allemaal goed komt! En warm is het zeker, voor kindjes ook dnek ik. En mag ik vragen waarom je je schuldig voelt over Luna of haar geboorte? Dat is uit de tijd dat ik nog niet met jullie schreef… :hug:

Femmie, ook al een vervelend verhaal zoals velen van ons hier. Wel fijn dat je nu dan eindelijk doorverwezen bent, mijns inziens hadden ze dat met zo’n cyclus al veel eerder moeten doen. Hoop dat je wat wijzer wordt!

Mouse, ook al druk? En bijna naar disney! Super, geniet ervan!!!

Egni…wat naar die eitjes…!!! Ik had toen ook te veel eitjes, maar bij mij zijn z ewel gesprongen alleen werd t toen aan 1 kant ene cyste door samenklonteren. Heb je dan nu kleine cystes of kunnen ze toch nog gaan springen? Ik snap helemaal wat je voelt…weer een maand wcahten op niks. Kan de maand niet wat sneller!!! Doe maar veel leuke dingen meid en dan komt t vast goed!!! :hug:

Femmie, ook wij vertelden in begin niks, maar inmiddels weten heel veel mensen t. Het werd zo’n onderdeel van ons leven dat ik t niet fijn meer vond om niks te zeggen. Dus stukje bij beetje vertelden we het aan close vrienden. Nadat het mis ging, heb ik veel meer mensen t verteld, kon e rniet omheen, maar weer alleen mensen die we dus verteld hadden dat we zwanger waren en een paar vrienden. Ben blij dat ik t kwijt ben, meer begrip voor weg moeten en voelt niet meer als geheim wat ik meedraag. Je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt en je voelt zelf wel wanneer je t aan meer mensen wilt vertellen. Steun van anderen dan elkaar kan ook wel eens heeel fijn zijn!

Jippie, is je lijf weer wat normaler, of nog steeds rare kwaaltjes? Hoop dat je wel uitkijkt naar de volgende stap, hoe zwaar het ook zal worden. Het is weer een stap dichter naar jullie wondertje, het uitkomen van jullie wens. :hug:

Janine, ho eis t met je meid, gaat t allemaal een beetj beter? Weten jullie al meer? :hug:

Ben ik nog iemand vergeten nu…uh…chips…solly anders!!!

Wat betreft Gyn of fertiliteitsarts, ik heb andere ervaringen. Ik ben door ha meteen na 3 maanden geen ongi, maar wel 4 weken wat bloedverlies en een kuurtje primolut (moet ook bloeding geven) meteen doorverwezen…Goede ha dus. Ik loop in een ziekenhuis waar ik regelmatig met 5 verschillende gyns in contact kom. Eigen gyn zie ik niet persé het vaakst, omdat het wisselende tijden en bezoekjes zijn. Ik ben over alle 5 tevreden al heb ik wel mijn voorkeuren. De 1 is wat meer gespecialiseerd in fertiliteit als de ander, maar hebben dezelfde aanpak. Ze zijn bij mij toch echt vooral met zwnager worden bezig en hebben volop begrip. Ik zit dus wel vaak tussen gewone mensen en dikke buiken, maar dta neem ik maar voor lief. Ander ziekenhuis in zelfd eplaats, met een echte fertiliteitsafdeling en artsen is er ook, maar hoef ik niet heen en wil ik ook niet. Vriendin van me heeft daar juist geen prettige ervaring. Geen tijd en ook norse mensen. Zij zijn juist wle vooral bezig met haar cyclus. Na miskraam had ze een eigen cyclus, ze moest toen maar 3 maanden afwachten terwijl ze ook een pco patient misschien wel was en al maanden geen of een heeeeeelle lange cyclus had maar er werd niks ondernomen…dus zoals later bleek alsnog aan de clomid. En nu clomid zonder controles, geen metingen bleodprikken of niks, alles zelf maar uitzoeken en zo paar maanden doorgaan. Dan ben ik toch blij met mijn “gewone” gyns en zij gata nu ook proberen in mijn ziekenhuis te komen.

Ik dnek wel dat er ene groot verschil is tussen artsen en ziekenhuizen onderling, als ik dat overal zo lees.

Pff was heel verhaal en pauze toch echt voorbij hoor!!!

Wat denken jullie trouwens, zou het nu ook weer te goed kunnen gaan met spuiten…teveel eitjes? Daar ben ik nu zo bang voor. Heb wel zelfde dosis, maar toch. alles maakt me onzeker hoor. Wanneer gana wij een wondertje krijgen? Ik heb laatst geteld hoe lang we bezig zijn, das niks vergeleken bij sommige anderen hier…maar toch, nu ik t in handen heb gehad is t even allemaal wat moeilijker weer wachten en wie weet nog hoe lang…Maar ik zie buiten het zonnetje weer tevoorschijn komen…dus smile!!! Kon ik mijn hoofd maar eens uit zetten! Denken doe ik iets te veel!!! Werken nu des te minder, dus ik ben er weer weg van!!!

Liefs wienei