Loopstoeltje

Ik vind ze er zo leuk uit zien, maar heb ergens gelezen dat het slecht is… Klopt dit? En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Bij ons wordt het afgeraden wegens de vele ongelukken die ermee gebeuren… Ook is het niet super voor de ontwikkeling van de beentjes… De kindjes steunen al te veel op de voetjes terwijl ze daar niet klaar voor zijn…

Voor huilbabys gebruiken we het in ons kdv, maar voor maar max tien minuutjes en er is dan constant iemand bij, maar niet echt aan te raden dus…

het word idd afgeraden.

mijn nichtje 6mnd is hiermee van de trap gevallen een soort bedrijfstrap zo`n hele grote lange.

trauma helicopter enz enz. gelukkig allemaal goed afgelopen.

ik denk ook dat ze hierdoor later gaan lopen omdat ze op een veel te makkelijke manier lopen in het karretje en daardoor het echte lopen bemoeilijkt :?

Het schijnt slecht voor de heupjes te zijn…

Hier hebben we er eentje gekregen, maar ik gebruik hem amper.

Thijmen begint al te krijsen als ie dat ding ziet.

Ik had gehoord dat het wel oke was zodra ze zelf al staan, maar natuurlijk nooit te lang.

@monique wrote:

ik denk ook dat ze hierdoor later gaan lopen omdat ze op een veel te makkelijke manier lopen in het karretje en daardoor het echte lopen bemoeilijkt :?

Mijn oppaskindje zat er heel veel in, en liep al voor haar eerste verjaardag dus ik weet niet of dat echt zo is.

@purpled82 wrote:

@monique wrote:

Mijn oppaskindje zat er heel veel in, en liep al voor haar eerste verjaardag dus ik weet niet of dat echt zo is.

2 buurmeisjes van mij zitten er ook heel veel in en die liepen heel laat dus ik had het idee van ‘later lopen’ ook, maar zo te lezen wordt het dus geen loopstoeltje voor Sarah :wink:

Tja, ik ben principieel tegen alles wat een kindje in een houding ‘dwingt’

Een loopstoel of zo’n Bumbozitje bijvoorbeeld…

Beiden zijn ontworpen om je kindje iets te laten doen waar het nog niet aan toe is en dat kan in mijn ogen niet goed zijn. (los van het feit dat van het loopstoeltje bekend is dat het slecht is voor de heupjes)

Zitten is zitten: of Carlijn dat nu bij mij op schoot doet of in haar Bumbo.

Carlijn wil graag zitten maar ik kan haar niet altijd op schoot laten zitten! Dus gaat ze zo nu en dan in haar Bumbo, dat vindt ze geweldig, en ze krijgt nu ook een beter gevoel bij het zitten. We hebben 'em nu een week of 2 en ze kan nu al zelfstandig een minuutje of wat zitten.

En ik ken een knulletje van 11 maanden die loopt als een bezetene en die heeft in een loopwagentje gezeten vanaf maand 6… En dan ook nog eens heel vaak en heel lang…

Ik ben het ermee eens dat je dit soort dingen niet te vaak en te lang moet doen, maar ik denk niet dat als dit soort producten slecht zijn voor kindjes, ze op de markt zouden zijn. Nederland is absoluut “hysterisch” streng als het gaat om dit soort dingen. (En maar goed ook!)

En het lijkt me stug dat een fabrikant als Ch*cco een slordige € 65,- durft te vragen voor een loopwagentje dat de heupjes van je kleintje naar de filistijnen helpt.

Yeline heeft wel een loopstoel gehad en ze vond het prachtig :lol: . Heb hem altijd op de laagste stand gehad dat ze altijd met platte voetjes op de grond stond. Ze heeft er niks van overgehouden en loop gewoon net als een ander.

hoii

hier word het idd ook afgeraden .

mijn schoonmoeder had er 1 gekocht voor felicia.

ik heb het even aan gekeken maar was het niet eens met het beeld wat ik zag . ze zetten haar voetjes niet goed neer.

in plaats daarvan heb ik haar een loop karretje gegeven waar ze zich aan kon op trekken en achter kon gaan lopen. tuurlijk dit is in een iets later stadium maar heeft haar wel geholpen heel vlot te lopen

groetjess

Heb het vanmorgen op het cb gevraagt en daar raden ze het echt helemaal af! Ze gaan nml niet goed lopen, maar op de tenen en zitten in een ‘vreemde’ houding wat niet goed is voor de heupjes, jammer, maar voor Sarah dus geen loopstoeltje.

@Dianne wrote:

Zitten is zitten: of Carlijn dat nu bij mij op schoot doet of in haar Bumbo.

Carlijn wil graag zitten maar ik kan haar niet altijd op schoot laten zitten! Dus gaat ze zo nu en dan in haar Bumbo, dat vindt ze geweldig, en ze krijgt nu ook een beter gevoel bij het zitten. We hebben 'em nu een week of 2 en ze kan nu al zelfstandig een minuutje of wat zitten.

En ik ken een knulletje van 11 maanden die loopt als een bezetene en die heeft in een loopwagentje gezeten vanaf maand 6… En dan ook nog eens heel vaak en heel lang…

Ik ben het ermee eens dat je dit soort dingen niet te vaak en te lang moet doen, maar ik denk niet dat als dit soort producten slecht zijn voor kindjes, ze op de markt zouden zijn. Nederland is absoluut “hysterisch” streng als het gaat om dit soort dingen. (En maar goed ook!)

En het lijkt me stug dat een fabrikant als Ch*cco een slordige € 65,- durft te vragen voor een loopwagentje dat de heupjes van je kleintje naar de filistijnen helpt.

Ook zitten op schoot is niet goed als het kindje nog niet zelfstandig kan zitten dus dat gaat niet op…

En wat betreft Chicco…die kun je vergelijken met Nutricia; bijvoeden voor de zes maanden word afgeraden door o.a. de WHO en tóch verkopen zij potjes vanaf 4 maanden…

Nee hoor, geld verdienen over de ruggen (heupjes,darmpjes) van anderen word al sinds mensenheugenis gedaan :wink:

Mellie schreef:

Ook zitten op schoot is niet goed als het kindje nog niet zelfstandig kan zitten dus dat gaat niet op....

ehm.... waarom zou een kindje niet op schoot kunnen zitten? :think:

Ja, dat vraag ik me dus ook af. Hoe leert een kindje dan in vredesnaam zitten??? Of heb ik ergens iets gemist?

ik denk dat ze bedoelt als je kindje er nog niet aan toe is om recht op te zitten, dat je dat ook niet op je schoot moet doen is niet goed voor het ruggetje.

zo ook met loop karrettje als je kindje er nog niet aan toe is te lopen, het ook niet te doen met het karretje

bij ons geeft de kinderfysio aan dat het niet slecht is om je kindje er in te zetten, als het maar niet de hele dag is, maar af en toe een paar minuten. Het gevaar is dat ouders dit wagentje als troost zien en hun kinderen de hele dag in het wagentje zetten.

:think: Van de kinderfysio mag ik Thara niet in een loopstoeltje zetten.

Ze is al vrij sterk en dit zou haar overstimuleren en absoluut niet goed zijn. Maar misschien dat het er dan ook vanaf hangt hoe sterk je kindje is. (ben natuurlijk geen fysio of CB-arts oid :eh: )

Even over dat zitten op schoot… denk dat Mellie bedoelt het echt strak rechtop zitten. Thara begint nu als ze in een ronde houding bij mij zit zelf haar buikspieren aan te spannen om wat rechterop te zitten. Zolang ze het zelf doet vind ik het prima, maar ik zal haar niet snel in een super rechtop houding neerzetten.

Liefs,

Shirley

Hhhmm, dan zal ik wel een slechte moeder zijn…

Mijn dochter van nu 5 jaar heeft er maanden ingezeten tot ze zelf kon lopen. Niets mis met aar heupjes hoor!

Mijn zoontje zit er nu ook af en toe in, hij is nu bijna 10 maanden en trekt zichzelf omhoog aan tafel en loopt erlangs.

Dus dat ze later ervan lopen is pure klets!!!

Wat je natuurlijk wel moet doen is zorgen dat ze er niet de hele dag inzitten, het is geen oppas. maar zo is het met alles, als je het met mate doet kan het echt geen kwaad hoor.

Er mag zoveel niet… je moet lekker doen wat je zelf wil. Iedereen heeft vroeger in zo´n loopstoeltje gezeten en die lopen ook nog steeds vrolijk rond. Allemaal erg overdreven om te roepen dat het niet mag.

Ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken, ik heb genoeg reacties gelezen hierboven. Maar ik blijf bij mijn mening, als je het met mate doet is er niets aan de hand.

Ik bedoel inderdaad dat als een kindje zélf het ruggetje nog niet recht kan houden dat het dan slecht is om het rechtop te laten zitten.

Zitten leren kindjes vanzelf, het ruggetje word sterker en dan gaan ze zelf zitten.

Je zet het toch ook niet in een fietstoel voordat het kan zitten? Of in de kinderstoel?

En Marsipulami: je bent heus geen slechte moeder maar als het merendeel van de Fysio’s, artsen, kinderartsen noem ze maar op dit dus afraden (en de redenen zijn míj heel duidelijk) dan zet ik mijn kindje dus niet in een houding die het fysiek nog niet aankan :wink:

Dat er velen zijn die er niets aan overgehouden hebben is voor mij nog geen reden om het wel te doen.