Even een vraagje…
Ons zoontje is nu 9,5 week. Alleen hij wil absoluut niet op de rug slapen. We hebben al een inbakerdoek gekocht en dan houd hij het op z’n langst een uur uit. Zodra je hem op de buik legt, is het goed en slaapt hij ongeveer 3,5 a 4 uur. Ook kunnen we hem na de voeding niet meteen in bed leggen, zelfs al is hij moe. Hij moet bij mij of mijn vriend in slaap vallen en dan moeten we hem voorzichtig in z’n bed leggen en duimen dat hij blijft slapen, heel vervelend!
Ook vind ik dat hij best veel eet, ik maak 210 klaar met 7 schepjes voeding en 1 schep pap, maar hij wil om de 3,5 uur ongeveer weer een voeding. En ook 's nachts komt hij nog 1 of 2 x. 2 Nachten geleden ben ik zelfs om 05:15 naar beneden gegaan, omdat hij al vanaf 03:00 uur wakker was…
Nu ook, ligt hij in de box te slapen, het is hier muisstil, maar toch wordt hij weer wakker…
Heeft er iemand nog tips & trucs, want ik begin een beetje radeloos te worden, o en ook best moe…
Liefs Sandra
oei meis, je geeft hem veel te veel melk… (rekent ff vlug uit, om de 4 uur, da’s 5 voedingen, plus dan nog een of twee keer 's nachts… dus dat is 240 x minimaal 6 voedingen = bijna 1500cc!!!) je mag maximaal 1000cc per dag aanbieden, omdat de niertjes van je kleintje meer nog niet aankunnen!!!
Ik zou heel snel overleggen met het cb of je niet beter over kunt stappen naar voeding voor hongerige babies. Ook pap mag je pas mee beginnen vanaf de 4 maanden!!!
Zou het kunnen zijn dat je kindje buikpijn heeft? krampen, last van zijn maagje, wegens de grote hopen voeding die hij krijgt. Door buikpijn namelijk wordt de zuigbehoefte soms ook groter, wat kan overkomen dat hij honger heeft!!! zo kom je dus in een vicieuze cirkel terecht…
Ga even te rade bij cb of huisarts meid, want dit gaat niet goed!!!
sluit me volledig bij marieke aan…
hij krijgt echt te veel binnen zo, dat kleine lijfje kan dat nieit verwerken.
Hoi Sandra!
Vandaar dat we bij de Juni-mama’s zo weing van je zien :hug: :hug: :hug: Je wordt dus wel gemist
Lastig he zo’n kleine: tot je weet hoe en wat :shifty: :? :roll:
Ik denk dat je je het beste inderdaad met het cb in verbinding kan zetten die kunnen jullie zeker verder helpen!
Een handig rekensommetje voor de hoeveelheid voeding is
aantal kg van de baby150ml/aantal voedingen per 24 uur.
Dus stel je kind weegt 6kg en drinkt 9x per dag dan kom je op 6150=900ml, 900/9=100ml per flesje. Op de verpakking staat hoeveel schepjes erin moeten.
En dat alleen slapen is gewoon een kwestie van oeffenen: eert 9maanden bij jou en nu op een helemaal allleen- dat moet eng zijn
Ik :thumbup: voor jullie en stuur een dikke :-*
Ik had eerst voeding voor hongerige babies, maar daar neemt hij net zo veel van, alleen krijgt hij daar uitslag van…
Van de flessen die ik klaar maak, drinkt hij de ene x wel alles op en de andere x laat hij rond de 100 staan…
Pfff, m’n 1e kindje was zoooo makkelijk…
Ik zit er echt door heen, ik snau alleen m’n vriend maar af en allemaal omdat ik niet meer weet hoe ik verder moet…
Ik moet donderdag naar het csb en ik vraag wel even hoe en wat…
Liefs San :shock:
meis… begin eerst eens met gewoon minder aan te bieden, ook zonder pap… en dan proberen tussendoor wat te rekken, eventueel met gewoon wat water??? Eventueel verdikken met johannesbroodpitmeel mag wel, dat maakt het wat dikker, wellicht dat het iets zwaarder op de maag ligt… of een ander merk forte-voeding proberen… Zoals ik nu lees, krijgt ie, zelfs als ie nog rest, veel te veel binnen hoor…
Heb je er wel eens op gelet hoe je de fles vast houdt als je aan het voeden bent, wij hebben gemerkt dat dit een wereld van verschil maakt.
De spenen zijn zo ontworpen dat ze de borst imiteren maar dat gaat alleen op als je de fles goed vast houdt.
Dag meiden…
Ik ben vanmorgen met Owen naar het csb geweest. Hij moest voor de 2e x inentingen hebben, de arme schat!
Heb gelijk ook gevraagd naar het aantal voedingen en de hoeveelheden. Ik ben sinds dinsdag gestopt met de pap en ik houd sinds dinsdag bij hoeveel hij eet en om de hoeveel tijd. Hij eet gemiddeld 180 cc om de 4 a 4,5 uur. Hij is vanmorgen gewogen en gemeten: 6640 gram en 62,5 cm. Hij is nu 9,5 week oud. Ze vertelde mij bij het csb dat Owen erg groot, lang, sterk en ontwikkeld was voor zijn leeftijd en dat ik het goed aanpak met de voedingen. Ze dacht dat hij nu in een groeispurt zit, waardoor hij wat meer vraagt dan normaal.
Het is wel zo dat Owen de laatste paar dagen meer laat staan van zijn fles, dus ze kan wel eens gelijk hebben. Wat erover blijft, prop ik niet naar binnen, vol is vol toch?
Nou zijn jullie even weer op de hoogte! Nog bedankt voor alle tips.
Liefs Sandra
wat een reus idd
(Jasper was de laatste keer maar 5300gr :oops: )
Ik :thumbup: voor jullie dat het vanaf nu beter gaat :-*
180cc om de 4-4.5 uur klinkt ook beter dan wat je eerst zei. Is dus prima, zeker als hij nog wat rest van die flessen. Je kindje kan inderdaad prima aangeven hoe veel hij nodig heeft, en als hij genoeg heeft, heeft hij genoeg. Straks als die 6e voeding eraf gaat zal het nog beter gaan hoor!.