lieveheersbeestje is volgens myrna een lievebeerbeest…
piepschuim heet hier piepmuis! :mrgreen:
hihi,
zo zei die kleine van ons ineens: Brokkejok (oftewel jokkebrok uiteraard )
Groetjes van mij
Hier mag Jesse af en toe een spelletje doen op de teleputer (computer)
‘Aarblohs’ (aardappels: kan ze inmiddels al lang gewoon zeggen maar we vinden het zelf zo leuk :oops: )
En ‘dichte dingetjes’ zijn van die ontbijtgranen, in het echt heten ze geloof ik smacks (gepofte tarwe met honing). Staat mijn man in de supermarkt naar me te roepen: “moeten we nog dichte dingetjes?” En we realiseerden ons tegelijkertijd dat de rest van de wereld dan niet snapt waar we het over hebben… :lol:
Oh ja, en lieveheersbeestjes zijn hier ook ‘liefbeestjes’…
Mijn zusje heeft toen ze (lang geleden) nog op de psz zat een keer een prachtige uitspraak gedaan, staande voor het aquarium: “waar zijn die slakkenhuisjes voor? Oh ik weet het al: daar gaan de vissen in als het regent” :inlove:
anna beweert bij hoog en laag dat de kerstman (of elke andere willekeurige man met baard) een kesjeboom is…
verder eet ze graag aardjeappel, en is roze geen roze, maar barbieroze
oh ja kroepoek is poekpoek, en grr :x ben ik het weer kwijt…
Hahaha wat grappig, mag mijn zoon ook meedoen, hij is wel nog maar 2.5 jaar…? :shifty:
Een champignon en/of paddestoel is een ‘appaplu’ (paraplu).
Dan heb je ‘tolken’, ‘tortels’ en ‘tosjes’ (wolken, wortels en worstjes).
Een lieveheersbeestje noemen wij belgen een ‘piempampoentje’ en Broes noemt het een ‘pientepoentje’.
:mrgreen: 8)
paraplu is papaplu
De meeuwen die altijd op het kruispunt op de stoplichten zitten zijn de verkeersvogels zij mn neefje
Ik heb er ook eentje,mn dochter kwam gisteren met een opmerkelijk beest;een Olievaar!(ooievaar) :mrgreen: ‘‘dat is dus een vogel die kindjes komt brengen,door de grote ruit van de huiskamer’’ :shock: :mrgreen:
(die hebben we eens ergens gezien op een huiskamerraam(die hangt met zn achterse uit het raam aan de buitenkant en het andere deel hangt binnen,vandaar)
Indy had vanavond weer een mooie. Ik was pannekoeken aan het bakken en papa had kaas gesneden om mee te bakken. Omdat deze bijna op was had hij vanaf de zijkant gesneden zodat de plakjes rond liepen. Indy zei: “Hee, dat is een gekrommerde!” :mrgreen:
Leuk topic…
Mijn 4,5 jarige is dol pasgetti (spaghetti)
heeft schilletjes op zijn knieën
en laatst waren wij in Tilburger voor een verjaardag :inlove: :mrgreen:
Helaas spreekt mijn lieftallige zoon verder behoorlijk goed (is één van de betere sprekers in zijn klas), maar sommige woordjes blijkt hij erin te houden.
Ik hoop binnenkort die van mijn dochter erbij te kunnen zetten :mrgreen:
Voor Stijn is jullie nog steeds lullie, en zijn neefje Julian is idd Lullian…
verder is opa alshij s’ochtends nog niet geschoren is stoffig.
Een horloge is een arloge en muziek is maziek.
en een dvd is een vd…cronie is ons gezinswoord voor macaronie inmiddels.
Hier ook een paar leuke die ik heb onthouden:
In de zomer lopen we door de stad zegt de oudste: daar is het niet zo druk op dat matrasje (=terrasje :mrgreen: )
En er speelt een draaiorgel in de stad: kijk een organon :mrgreen: drie keer raden waar ik werk :lol:
Dinand is bijna 3 en noemt koeien Koeienmelken, want tja daar komt de melk vandaan
Lizan noemt haar pyama steeds mjamja, het klinkt wel zo schattig zo.
Tijs heeft de eerste periode veel letters in de woorden omgedraaid. Zoals plam ipv lamp. En nog heeel veel 9kan er nu natuurlijk niet opkomen :think: Het schijnt wel vaker voor te komen in een bepaalde fase.
Mijn oudste dochter had last van haar ‘Snavel’ en wees naar haar navel :mrgreen:
noud keek gisteren naar Noddy en liep daarna door de kamer al heel hard roepend: Banaan der wet :lol: :lol:
(noddy was agent en riep in naam der wet)
Anouk wilde graag van de gambam af (=glijbaan)
en mijn neefje zag een pliegplag en wees naar boven (=vliegtuig)
Vast nog veel meer van dit soort geweldige benamingen voor dingen, maar helaas vergeten (op te schrijven)