ons zoontje zegt als wij (z’n papa en mama dus) in gesprek zijn steeds : èèè`wel = echt wel. hij moet vaak even bevestigen wat wij zeggen door echt wel te zeggen. Het is van mij ook een stopwoordje, dus tja, dan gaat je kleine t overnemen he.
hij zegt ook vaak: wa doet tie mama(/papa) nou? bijv als ik moet niezen. Of hij zegt ook als ik bijv moet niezen: mama raar. :inlove:
Wat ik zo snel kan bedenken:
koekkoek = kroepoek
hag = hagelslag
papa = papa maar ook papegaai :lol:
miemiemie = Ienimini
navelslak
Oftewel: hagelslag, maar ze vertikt het om het goed te zeggen :lol:
Ze weet wat een navel is en wat een slak is. Hagel en slag zeggen haar niks :roll: :lol:
PS ze krijgt het niet al te vaak hoor!
Peter krijgt drinken en roept verzaligd “verlukkerijk” Naja… het lijkt :mrgreen:
Komt hij binnen en zegt huilend… “mama, Petuh vallen en nu heeft hij scheef”
Scheef? Ja scheef en hij wijst op 2 schaafwondjes…
dus ik zeg, dat is niet scheef, maar een schaafwondje…ohja…
S’avonds komt papa thuis en hij roept… " Kijk papa, Petuh heeft scheefhond" :lol:
Guus draagt nu voor het eerst geen rompers meer en en plein public tilt hij ( ten alle tijden) zijn shirt op en roept; “tietel-tietel”
Dan moet je hem dus kietelen, hij zegt de “K” niet :mrgreen:
Petri
Kes gooit afval altijd in de bullebak :mrgreen:
@Fleur1 wrote:
Kes gooit afval altijd in de bullebak :mrgreen:
:inlove:
mijn oma veretelde altijd dat de bullebak in de sloot leefde en je zo opzoog als je te dicht bij de sloot kwam :mrgreen:
Leuk topic zeg!
Wij lachen ons ook rot met Brent hoor.
Eet Slakelijk!
En wat eten we dan? Nou bijvoorbeeld: Pakkepoeken of macamoni
Hij zit nu in de fase van geslachten herkennen dus is het regelmatig:
Hallo Pielo (als ik zijn luier open doe) of Daaaaag Pielo ga slapen (als ik hem weer dicht doe)
Bij mama is het dan: Boste kijkuh (borsten) Grooooote bostuh (nou dat valt wel mee hoor.
En als hij dan vraagt of mama ook een pielo heeft, toen heb ik hem maar geprobeerd het woord vagina aan te leren (omdat ik er geen beter alternatief voor weet)
Maar zelf heet ik Carina, dus hij roept me ook wel eens hard na:
Mama Vagiiiiina! :oops:
Verder kan hij echt wel goed praten, alleen de R en de V niet. Dus hij heet Blentje en zijn broertje noemt hij Ins of Innie.
You gotta love them :inlove: Trouwens hij zegt ook: Aai Lof joe mama
kommekom = komkommer
Pemmutje= pepermuntje
dat geeft niet uit joh = maakt niet uit joh
Van de week bij mijn ouders.
oma zegt: ik kan je nu even niet tillen hoor Noa
Noa: heb je dan ook een baby in je buik oma?? :lol:
Emma heeft graag kom en blootmaassies in de sja (komkommer en tomaatjes in de sla).
Verder krijgt ze soms poepsjoep :lol: (snoepje als beloning als ze op de WC heeft gepoept).
Als ze TV wil kijken vraagt ze: jippoe kijkie? (Little People kijken)
Tygo drinkt bij opa en oma soms een “bakkie koffie”
thuis drinkt hij een “koppetje thee”
als we thuis komen dan doet ons zoontje in huis een tussendoor open voor mij en zegt dan: kom maar mama. En als ik dat naar binnen ga sluit hij de deur weer achter mij. Hij zegt t op een heel grappig toontje, echte wijsneus.
Micky micky= gossiemikke (zegt mijn moeder :mrgreen: )
stoepengel = soepstengel
contjoeper (computer :inlove: )
klaar voor de straf…AF (en ze krijgt niet eens zo vaak straf :lol: )
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Boekeit-ontbijtkoek :think:
Oplein-Konijn
mama kleurtjes op buik - affijn hij bedoelde mijn straie :shifty: