leuke woorden van je kleine

Oh heerlijk om te lezen.

Zo heeft Stijn geen plasser maar een teentje. :mrgreen:

Ik: Lenn je moet naar bed, ga je mee?

Lenn: Nee! Daarheen…

Ik: Waar wil je heen dan?

Lenn: ETOS :mrgreen:

(hij is gek op logo’s 8) zo herkent en benoemt ie dus de Etos, UPC, KPN, en Dr. Oetker = PIZZA! :lol: )

Tuptuppies - Teletubbies

Ofidat - olifant

Bujas - ambulance

dee - tv

poeter - computer

devin - Kevin

duffen - smurfen

dip - kip

Hij hielp plakbandjes losmaken en roept: mama! Devin dee aftrekke! :shifty:

waarom heb ik blonde blindwarpers?

dat zijn dus gewoon ‘wimpers’ :eh:

Onze tweeling kan nog steeds niet goed praten, dat komt veel voor bij tweelingen. Ze verstaan elkaar namelijk wel :roll:

Joël zegt steenvast als hij iets doet wat niet goed gaat. OH OH En als de boodschappen in het karretje gaan zegt hij Hoppa!! :inlove:

en als ik iets doe wat niet goed gaat zegt hij Noe je nou? :eh: Ipv wat doe je nou ? :mrgreen:

Aangezien Ruben nog steeds als kleuter kwalificeert:

Ruben zit beneden (blijkbaar) reclame te kijken op tv. Komt naar boven met de volgende belangrijke mededeling:

Mama, als je niet wilt dat je wasmachine stuk gaat moet je altijd Wagon gebruiken!

(Calgon dus)

en in de categorie wenkbrauwen deze van een jaartje geleden:

Ruben: mama, kan jij ook dit met je snorharen?

(beweegt zijn wenkbrauwen heftig op en neer…) :lol:

maar die blindwarpers zijn vele malen orrigineler :mrgreen:

maar de snorharen zijn ook om te gieren! :mrgreen:

o die reclame, jolijn wilde niet meer gaan plassen, want er zaten monsters in de wc. Totdat ze de fles wceend zag staan, toen zei ze: oh, daar gaan de monsters van weg he mam.

hoezo indoctrinatie door reclame!

:lol: :lol: :lol:

Vanavond Rupsje Nooitgenoeg gelezen in bed. Ik zeg tegen haar: Jij bent Hieke Nooitgenoeg.

Neeeeeheeeeee mama!! Het is Rupsje Nooitgenoeg!!! :naughty:

Oh, domme ik. :doh: Maar wat ben jij dan?

Ook niet genoeg! 8)

Die kleinste heeft het verschil tussen de drie talen waar ze mee opgroeit nog niet helemaal door, maar goed, ze is ook nog maar 2.

Mima = mama. Bedoelt ze nou het Nederlandse ‘Mama’ of het Hebreeuwse ‘Ima?’

Als ze iemand wil bedanken doet ze dat standaard in het Arabisch. Hoevaak we d’r ook vertellen dat ze tegen mensen hier in NL maar gewoon Nederlands moet praten.

Mita toe = dan bedoelt ze dat ze moe is. Ter informatie: Mita is Hebreeuws voor ‘bed’.

En nog meer van die woordjes en zinnetjes :wink: Soms gooit ze de drie talen door elkaar in 1 zin dat we er hier af en toe geen snars meer van begrijpen wat ze nou eigenlijk bedoelt :wink:

Sofie stopt een balletje onder haar romper…

“Kijt mama, PEPEL!!!”

Wij hebben een katertje die eind mei geboren is en nog niet geholpen is. Die stond in de vensterbank naar buiten te kijken. Stijn (2.5) staat naar zijn achterkant te kijken en zegt: Hayo (de kat) kleine billen. :mrgreen:

Hayo (de kat) kleine billen.
:lol: :lol: :lol:

Hier gaat hij sinds kort naar het kdv en vangt hij wel eens wat op…

Van de week lukte er iets niet zegt hij potjandosie :mrgreen:

Sander was vroeger altijd dol op “bokkie” (broccoli) en Anna hield erg van “petoten” (pepernoten). Inmiddels praten ze allebei vlekkeloos Nederlands, maar ik denk nog met plezier terug aan die zelfbedachte woorden.

Wij leenden onze boeken volgens Maaike bij de “biebeleteek”.

Nu spreekt ze het wel goed uit, maar wij vonden het zo leuk klinken, dat wij die naam voortaan gebruiken. (Maaike vind dat alleen niet zo leuk, dus alleen als ze er niet bij is)

hahaha precies,

mijn zoontje, toen 2 had het over een doddiedootje (cadeautje)

maar nog steeds over pontjoetel (computer) zo schattig

(nu bijna 5)

en over krokeltjes (krokusjes)

En zowel mijn dochter (2) en hij hebben het nu over hee, daar gaat een ‘bij de politie’ auto (K3 'bij de politie)

mijn nichtje (dora fan) heeft het vaak over ‘hee, “op de kaart” is weg’ hahaha…

en zoonlief zingt slaap kindje slaap: hij drinkt zijn melluk met zoooetjes e(en dochterlief haar eigen versie… ‘melluhk met snoepjes’

Ik moet er vreselijk om lachen

vraag ik aan dochter, wat wil je lezen 'ikke wil nijntje…dat vin ik zooo prachtig (en zij kan dus beter de R zeggen dan mijn zoontje)…

humor…

Ik gebruik de haarspray met olijfolie voor gekruld haar.

Daar komt nogal een walm vanaf als je spuit,lijkt net rook, zegt Mika(2,5) tegen me:

Mamma je bent erg heet haha ik kwam niet meer bij.

groetjes Bianca

Mijn oudste van bijna 4 tijdens de lunch:

Hij; Mam, pindakaas is smeriger he?

Ik: Smeriger dan wat?

Hij; dat vind ik lekker :think:

Ik; ( draad kwijt) Vind je het nou lekker of smerig?

Hij; ik vind het lekker dat het smerig is

Ik; Helemaal de draad kwijt…wil net uit gaan leggen dat iets óf lekker is óf smerig is…

Hij; doet poging om uit te leggen wat hij dan bedoelt: chocopasta is ook smerig…

OOOH, smeerbaar!

:lol:

wahahhaaha, logisch toch…

mijn dochter van 2.5 jaar.

mama… ‘ik een goet iedeee’… ‘luister’ en steekt haar vingertje er bij op…

In onze tuin zitten nege®wormen volgens mijn jongste van (bijna) 3! :think: