leuke uittips

Ik heb dit jaar voor het eerst de hele zomervakantie vrij :dance: :dance:



Nu wil ik leuke dingen gaan doen met de kinderen. We hebben een abonnement op de Linnaeushof, dus daar gaan we zowiezo heen. Ook het zwembad en het strand, de bioscoop en een of meer musea staan op het programma.



Nu zoek ik ook nog wat leuke dingen die weinig of geen geld kosten. (en niet thuis hoeven). Hebben jullie leuke dingen (meertjes, waterspeeltuin, natuurgebied met leuke dingen te doen enz enz.???)



Ik ga niet elke dag op stap hoor, ze moeten zich ook thuis vermaken. Maar ik wil ook niet 4 weken tussen het beton zitten :slight_smile:



Ik hou me aanbevolen voor tips! :thumbup:

Kijk hier eens *******



Edit beheer: commerciële link verwijderd

Hebben jullie een museumjaarkaart?



Naturalis en het Volkenkundig museum Leiden (momenteel met o.a. een Mayatentoonstelling) staan deze zomer ook op mijn verlanglijstje.

Toevallig las ik gisteravond op hun website dat het in Naturalis 19C is, dus ook wel verkoelend met het komende weer 8) :lol:

Verder bestaat er i/d boekhandel ook een boekje met musea/uitgaanstips voor kids. Maar op internet is idd ook veel te vinden.



Bij de leeftijd van jouw kinderen moet ik ook aan Nemo denken, zullen ze ongetwijfeld ook erg leuk vinden.



Leuk zijn ook alle zomer openlucht theater/muziek events. Leuk is bijv. de Parade ('s middags met kinderprogrammering) en straks het Grachtenfestival (als je dichtbij A’dam woont). Verder zijn er overal lokaal ook van dit soort openlucht zomer happening(etjes) te vinden! :smiley:



Een boswandeling met bezoek aan zo’n bezoekerscentrum is misschien ook een tip? (als je van actief dingen doen houdt).



Er is zoveel te doen voor kinderen… Je komt nog dagen tekort! :smiley: :wink: 8)





Edit: ook leuk: het Muiderslot! :slight_smile:

waar woon je ongeveer?!

Dat maakt tips verzamelen misschien iets makkelijker :wink:



En als je googled op gratis uitjes/ uitjes met kids krijg je ook behoorlijk wat links!

Ik woon in Leiden. Het walhalla voor de museumliefhebber. Naturalis komen we vaak. Volkenkunde vind ik persoonlijk erg tegenvallen, zeker voor kinderen onder de 10. (dus bezint eer ge begint Elise, tenzij je zonder je meisje gaat :wink: )



Muiderslot is leuk :thumbup: Nog nooit geweest, dus dat is een goeie…



Dolfinarium willen ze ook, maar ik ben bang dat het erg druk is. Zou je dan op maandag moeten gaan?? 't Is ook wel duur he :think:

Delfste Hout waterspeeltuin en kinderboerderij :thumbup:

heerlijk kliederen met water en zand, wat drinken en broodjes en klaar ben je.



Geitenboerderij 't Geertje, leuk voor een paar uur op een zomerse dag.



een leuke buurtspeeltuin? wij hebben hier zo’n echte ouderwetse met vrijwilligers maar wel modern speelgoed.



verder weg maar wel leuk: roeien in de Biesbos

Wat het dolfinarium betreft, ik kreeg van de week tussen de folders een bon voor 8 euro korting (pp en tot 3 jaar gratis) en een gratis patatje voor het dolfinarium. Toch een leuke aanbieding, al is het nog steeds niet gratis :wink:



Ik moet zeggen dat de kans nu groot is dat wij ook gaan. :thumbup: Zeker omdat Tejo laatst de zeeleeuwen show in de dierentuin (we hebben een paar gratis vouchers omdat we een abbo op avifauna hebben) helemaal geweldig vond :inlove:



Ik weet niet oud je kids zijn, maar wat ook leuk is fietsen en dan langs een boerderijtje gaan waar ze groenten ed verkopen. De aardbeien halen vaak thuis niet meer :lol: En je hebt een leuk ritje :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hier staan ook nog leuke dingen;

http://www.kiind.nl/articles/153/Er_op_uit_met_je_kind.html



en ik zag net ook deze, die ken ik nog niet maar er staan ook weer leuke ideeen bij!

http://www.kiind.nl/articles/68/Zomer_zonder_zorgen.html

plaatselijke afdeling van natuurmonumenten organiseert ook vaak leuke tochten en zo speciaal voor kinderen. Misschien daar eens kijken?



Er is zoveel leuks te doen, maar blijft soms lastig het te vinden he. Zeker de wat kleinere dingen.

Leuke tips meiden. Ik wil idd gaan oor die gewone, kleine dingen, die vaak toch het leukst zijn.



Ik heb al een lijstje aangelegd inmiddels. Bedankt :thumbup: